فایل بای | FileBuy

مرجع خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

فایل بای | FileBuy

مرجع خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

پاورپوینت پروژه کارآفرینی کشت صیفی جات و سبزی جات

پاورپوینت پروژه کارآفرینی کشت صیفی جات و سبزی جات در 27 اسلاید قابل ویرایش
دسته بندی کشاورزی و زراعت
بازدید ها 1
فرمت فایل ppt
حجم فایل 623 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27
پاورپوینت پروژه کارآفرینی کشت صیفی جات و سبزی جات

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

پاورپوینت پروژه کارآفرینی کشت صیفی جات و سبزی جات در 27 اسلاید قابل ویرایش


مقدمه


تقاضای مداوم برای سبزی های تازه و فراورده ها در بازارهای کشور نشان دهنده عظیم بودن نقش

اقتصادی صنعت تولید سبزی وسهم آن در بر آورد کردن عمده رژیم های غذایی است

متخصصین علم تغذیه معتقدندکه مصرف سبزی ومیوه به صورت تازه یافراورده ای ازبروزناراحتیهای

ناشی ازفقرغذایی جلو گیری می کند.خوشبختانه مصرف سبزی و میوه به صورت تازه در ایران بسیار

رایج است.

و کمتر سفره ایمی توان یافت که خالی از آن باشدولی با این حال یاد آور می شویم که علی رغم

قدمت وسابقه طولانی کشت تعداد قابل ملاحظه ای ازسبزیها درایران پیشرفت قابل توجهی دراین

زمینه صورت نگرفته است.

خصوصاً منطقه ی مغان به علت همسایه بودن با کشور آذربایجان در این زمینه نقش مهمی ایفا کند

لذا اهمیت دادن به گلخانه ولی با مدیریت صحیح می تواند منطقه ما را به سوی کشاورزی مدرن

سوق دهد.

ومادرزمینه تهیه بذر،تولید و انبار داری وبازاررسانی بعلت عدم توجه به اصول صحیح علمی وتکنیکی

دچارنا بسامانی های عمده ای می باشیم که با کاربر آخرین روش های علمی کشور ما نیز به صورت

یکی از مهمترین ممالک صادر کننده انواع سبزی به صورت خام و فرآورده ای باشد.


اهمیت اقتصادی طرح:


تولید سبزی به روش گلخانه ای بستری مناسب برای برگشت سریع و مطمئن سرمایه گذاری های

کشاورزی است که باعث ثبات در منطقه برای سبزی کاری با خارج کردن این حرفه از حالت

فصلی به دائمی می گردد .

حرفه ی سبزی کاری به میزان قابل توجهی به اقتصاد ملی کمک می کند و علاوه بر کشاورزان

نفرات زیادی را نیز در زمینه های متعددی نظیر تهیه ی فرآورده های سبزیجات ، حمل ونقل و

بازار یابی جذب می نماید که با توجه به نیروی انسانی فراوان و بازار عرضه ی مناسب داخلی و

خارجی پرورش سبزی وطرح مدرن سبزی کاری از دور نمای روشنی در منطقه داراست وقابلیت

جذب قسمت عمده ی سرمایه گذاری های بخش کشاورزی را دارد.


اهداف طرح:


اشتغال

زایی

با توجه به جمع کثیر افراد جویای کار در منطقه این طرح می تواند در صورت کافی و مدیریت صحیح

موفقیت قابل توجهی برای اشتغال زایی داشته باشد مخصوصاً اشتغالی مطمئن و دائمی.

2)خارج

کردن کشت از حالت فصلی به دائمی:

کشاورزی

در منطقه با توجه به شرایط خاص فصلی برای مدت محدودی است.

لذا منطقه با توجه به پتانسیل های موجود دیگر نیاز مند سیستمی است تا با خارج از این مرحله

کشاورزی وارد مرحله ای مطمئن و دائمی گردد. احداث گلخانه با توجه به کنترل آن در شرایط

مطلوب می تواند کشاورزی را در چهار فصل به صورت درآمد زا احیاء کند


توجیه فنی طرح:


افزایش جمعیت از یک سو و کاهش وسعت اراضی حاصلخیز به دلیل توسعه روز افزون شهرها

و مناطق صنعتی از سوی دیگر ضرورت استفاده بهینه از امکانات موجود را بیش از پیش می نماید .

بطور کلی افزایش راندمان محصولات کشاورزی به دو لیل صورت می گیرد .

یکی افزایش سطح زیر کشت و دیگری عملکرد محصول در واحد سطح .

روش اول بنا به محدودیت هایی که ذکر شد قابل اجرا نمی باشند لذا بایستی با استفاده از تکنولوژی

های جدید راندمان را افزایش دهیم که تولید سبزی به روش گلخانه ای از مصادیق آن است.

ازمحصولاتی که درکشت گلخانه ای صیفی جات موردتوجه قرار گرفته اند،خیار و گوجه فرنگی می باشد.

خیار تریپلوئید است که هر بوته ی آن در یک فصل زراعی 7-5 کیلو گرم محصول تولید میکند.

برای هر متر مربع 3 بوته در نظر می گیرند،لذا برای هر متر مربع در حدود 20- 15 کیلو گرم خیار

برداشت می کنند. فاصله بوته روی ردیف 45-40 س و فاصله دو ردیف از هم80-70س در نظر

بذر این خیارهیبرید بوده وخیار حاصل پارتنوکارپی و قلمی خواهد بودکه محصول آن هر دو روز یک بار

قابل برداشت است.به دلیل مسدودبودن محیط کنترل شرایط اقلیمی وهمچنین آفات و امارض به

راحتی مقدور می باشد.با توجه به اینکه هدف از گلخانه کشت درپاییز وزمستان می باشدو چون در این

فصل دمای هوا خیلی پایین وهمچنین نور کافی وجود نداردلذا این بذور را اصلاح کرده اند برای نور

کم ودمای کم.فاصله کشت گوجه فرنگی متفاوت ازخیارمی باشدبه طوری که فاصله بوته هاروی ردیف

60(س) و فاصله دو ردیف از هم 90(س) می باشد.میزان تولید گوجه فرنگی در یک متر مربع 25-20

کیلوگرم می باشد و دوره رشد محصول بین 8-6 ماه به طول می انجامد.

بوته ها به وسیله ی ریسمان های نخی به صورت عمودی به میله های طولی گلخانه بسته می شوند

و به شکل قائم رشد می کنند.





تاسیسات مورد نیاز گلخانه


1)استخر آب وچاه

استخر آب به عنوان ته نشین کننده املاح موجود درآب وتعدیل کننده فشارآب و درجه حرارت آب

که ازواردشدن شک به گیاه جلوگیری می نماید علاوه برآن استخر آب به عنوان یک انبار بزرگ آب

یا ذخیره آب نقش مهمی را بر عهده دارد که این آب از طریق چاه تامین خواهد شد.

2)آبیاری تحت فشار

این سیستم بهترین سیستم ممکن برای آبیاری گلخانه ها وسایر محصولات کشاورزی است.که دارای

اختلاف رطوبت بسیار پایین و بازده بسیار بالایی می باشد. این سیستم دارای نوار آبیاری می باشد

که به فواصل معین روی این نوار ها قطره چکان تعبه شده است؛همچنین دارای منبع کود و فیلتر

اسیون جهت تصفیه می باشد.


پروژه کارآفرینی تولید خیار شور

پروژه کارآفرینی تولید خیار شور در 34 صفحه ورد قابل ویرایش(جداول pdf)
دسته بندی صنایع غذایی
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 388 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 34
پروژه کارآفرینی تولید خیار شور

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

پروژه کارآفرینی تولید خیار شور در 34 صفحه ورد قابل ویرایش


تاریخی مفهوم کارآفرینی

به طور کلی و با عنایت به موارد اشاره شده در فوق ، سیر تاریخی مفهوم کارآفرینی را می‌توان به پنج دوره تقسیم نمود:

دوره اول:قرون 15 و 16 میلادی: در این دوره به صاحبان پروژه‌های بزرگ که مسئولیت اجرایی این پروژه‌ها همانند ساخت کلیسا، قلعه ها، ‌تأسیسات نظامی و .... از سوی دولتهای محلی به آنها واگذار گردید. کارآفرین اطلاق می‌شد، در تعاریف این دوره پذیرش مخاطره، لحاظ نشده است.دوره دوم: قرن 17 میلادی: این دوره همزمان با شروع انقلاب صنعتی در اروپا بوده و بعد مخاطره پذیری به کارآفرینی اضافه شد کارآفرین در این دوره شامل افرادی همانند بازرگانان ، صنعتگران و دیگر مالکان خصوصی می‌باشد.

دوره سوم: قرون 18و 19 میلادی: در این دوره کارآفرین فردی است که مخاطره می‌کند و سرمایه مورد نیاز خود را از طریق وام تأمین می‌کند، بین کارآفرین و تأمین کننده سرمایه (سرمایه‌گذار) و مدیر کسب و کار در تعاریف این دوره تمایز وجود دارد.

دوره چهارم: دهه‌های میانی قرن بیستم میلادی: در این دوره مفهوم نوآوری شامل خلق محصولی جدید، ایجاد نظام توزیع جدید یا ایجاد ساختار سازمانی جدید به عنوان یک جزء اصلی به تعاریف کارآفرینی اضافه شده است.

دوره پنجم: دوران معاصر( از اواخر دهه 1970 تاکنون ): در این دوره همزمان با موج ایجاد کسب و روند کارهای کوچک و رشد اقتصادی و نیز مشخص شدن نقش کارآفرینی به عنوان تسریع کننده این سازوکار، جلب توجه زیادی به این مفهوم شد و رویکرد چند جانبه به این موضوع صورت گرفت. تا قبل از این دوره اغلب توجه اقتصاددانان به کارآفرینی معطوف بود، اما در این دوره به تدریج روانشناسان، جامعه ‌شناسان و دانشمندان و محققین علوم مدیریت نیز به ابعاد مختلف کارآفرینی و کارآفرینان توجه نموده‌اند. تا دهه 1980 سه موج وسیع ، موضوع کارآفرینی را به جلو رانده است:

موج اول: انفجار عمومی مطالعه و تحقیق در قالب انتشار کتابهای زندگی کارآفرینان و تاریخچه شرکتهای آنها، چگونگی ایجاد کسب و کار شخصی و شیوه‌های سریع پولدار شدن می‌باشد. این موج از اواسط دهه 1950 شروع می‌شود.موج دوم: این موج که شروع آن ازدهه 1960 بوده شامل ارائه رشته‌های آموزش کارآفرینی در حوزه‌های مهندسی و بازرگانی است که در حال حاضر این حوزه‌ها به سایر رشته‌ها نیز تسری یافته است.موج سوم: این موج شامل افزایش علاقمندی دولتها به تحقیقات در زمینه کارآفرینی و بنگاههای کوچک، تشویق رشد شرکت‌های کوچک و انجام تحقیقات در خصوص نوآوری‌های صنعتی می‌شود که از اواخر دهه 1970 آغاز شده است.

سابقه کارآفرینی در ایران:

علی‌رغم اینکه در کشورهای پیشرفته دنیا از اواخر دهه 1970 به بعد به موضوع کارآفرینی توجه جدی شده و حتی در بسیاری از کشورهای درحال توسعه هم از اواخر دهه 1980 این موضوع را مورد توجه قرار داده‌اند، در کشور ما تا شروع اجرای برنامه سوم توسعه، توجه چندانی به کارآفرینی نشده بود . حتی در محافل علمی و دانشگاهی نیز به جز موارد بسیار نادر، فعا لیتی در این زمینه صورت نگرفته بود. مشکل بیکاری و پیش‌بینی حادتر شدن آن در دهه 1380 موجب شد که در زمان تدوین برنامه سوم توسعه، موضوع توسعه کارآفرینی مورد توجه قرار گیرد. در برنامه اخیر، توسعه کارآفرینی در سطح وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ‌جهاد کشاورزی، صنایع و معادن و فلزات و همچنین مؤسسه جهاد دانشگاهی به دلیل ارتباط با فعالیت‌های آنها، مطرح شده است. متأسفانه واژه کارآفرینی که ترجمه‌ای از کلمه Enterpreneurship است، موجب گردیده است که معنی ایجاد کار و یا اشتغال‌زایی از این واژه برداشت می‌شود. در حالیکه کارآفرینی دارای مفهومی وسیعتر و با ارزشتر از اشتغال‌زایی است . این برداشت نا صحیح از این مفهوم و همچنین تورم نیروی انسانی بیکار در جامعه ( بویژه در بین دانش‌آموختگان دانشگاهی)، موجب شده بسیاری از سیاستهایی که برای توسعة آن اتخاذ شده و نیز در بخشنامه‌ها و سخنرانی‌های مسؤولات در این خصوص ، صرفاً جنبة اشتغال‌زایی برای آن در نظر گرفته شود . در حالیکه کارآفرینی دارای پیامدهای مثبت و مهم دیگری همانند : بارورشدن خلاقیت‌ها ، ترغیب به نوآوری و توسعة آن ، افزایش اعتماد به نفس ، ایجاد و توسعة تکنولوژی ، تولید ثروت در جامعه و افزایش رفاه عمومی است و در صورتیکه فقط به جنبة اشتغال‌زایی آن توجعه شود ، از سایر پیامدهای آن بی بهره خواهیم ماند.











الف : با در نظر گرفتن تجربیات فرهنگی و دوران کودکی ، خود را برای کارآفرینی چگونه ارزیابی می کنید ؟

از آنجا که دوران کودکی دورانی است که کودک همیشه دارای تصورات خیالی و رؤیائی میباشد و اکثرا در مورد شغلهای آینده خود به خیال پردازی می پردازند من نیز در دوران کودکی با وجود دختر بودن همیشه در فکر کار و کسب مناسبی برای آینده خویش بوده ام . همیشه در فکر این بودم که بعد از اتمام تحصیلات با کمک والدینم دست به کاری بزنم و برای خویش کسب و کاری مناسب فراهم کنم و تمامی دوستان دوران کودکیم را استخدام کنم و هر کدام را با توجه به تخصصی که دارند به کاری بگمارم .















ب : نقاط قوت و ضعف خود را برای کارآفرینی بنویسید ، چگونه می توانید نقاط ضعف را بر طرف نمائید ؟

بنده با بررسی و ارزیابی خویش دریافتم که تفکرات ذهنی و خصوصیات اخلاقی اینجانب برای ایجاد کارآفرینی مناسب و ایده آل می باشد و از آنجا که انسانی منظبط و فعال می باشم می توانم در این امر موفق باشم ولی از آنجا که انسانی کمرو و خجالتی می باشم فکر می کنم که در امر مدیریت دارای نقاط ضعف باشم و همین امر می تواند تاثیر نامطلوبی در روند پیشرفت اینجانب در امر کارآفرینی داشته باشد ولی میتوان اعتماد به نفس و اجتماعی گشتن شروع کرد و با وارد شدن به بازار کسب و کار و به اصطلاح بازاری شدن و کسب تجربیات لازم در امر مدیریت این نقص را که خیلی مهم می باشد را برطرف کرد .

معرفی شرکت

شرکت مواد غذایی لیموندیس در سال 1369تاسیس گردید که در استان فارس منطقه شیراز شهرستان بیضاء قرار گرفته است که در حدود 12 نفر پرسنل دارد ومحصولات این شرکت تشکیل شده است از تولید خیارشور ، تریشجات ومربا

4- هدف از اجرای طرح :

نام واحد : شرکت تولیدی مواد غذایی لیموندیس

محل اجراء : استان فارس ، منطقه شیراز ، شهرستان بیضاء



..........................................................................................................................................



5- شرایط و تعداد نوبت کاری :



* این شرکت در تمام روزهای سال به جز ایام تعطیلی رسمی مشغول به فعالیت می باشد . به علت حساسیت کار و برای جلوگیری از ضرر و زیان فعالیت به صورت شبانه روز می باشد و در این مقدار حداکثر بهره بری از کار می شود .

..........................................................................................................................................

6- معرفی محصولات طرح :

* محصول این شرکت تولیدی تولید خیارشور ، ترشی و مربا می باشد

* جامعه مراجعه کننده داخلی هستند . به علت استقبال از این فعالیت و نیز احتیاج جامعه به این بخش جواب خوبی را میدهد

تبلیغات وبازاریابی :

روش تبلیغاتی شما چیست ؟

ما با بررسی به نیاز مردم نسبت به تولیدی که انجام می شود . با پخش تراکت وکار تهای تبلیغاتی وپوستر های طراحی شده ازمحصولات وبا پیام های کوتاه از طریق مخابرات ورسانه های گروهی برای پیشرفت در کار و فروش محصولات کمک گرفته . در مورد بازاریابی از طریق روزنامه و با درج آگهی مبنی بر اینکه به چند بازاریاب نیاز داریم واشخاصی که از طریق آگهی برای بازاریابی به شرکت تولیدی ما حضور پیدا میکنند . از آنان امتحان به عمل آمده که این امتحان به خاطر مطمئن بودن انتخاب اشخاص شایسته صورت گرفته ودر مرحله آخر پس از کسب نتیجه آنها به کار مشغول می کنیم . و با قیمت مناسب محصول خریداران را افزایش می دهیم .

پروژه کارآفرینی تولید خیار شور در 34 صفحه ورد قابل ویرایش


پیشگفتار

کارآفرین‌ فردی‌ است‌ که‌ ابزار تولید را به‌ منظور ادغام‌ آنها برای‌ تولید محصولات‌ قابل‌ عرضه‌ به‌ بازار، ارائه‌می‌کند (ریچارد کانتیلون‌ R. Cantillon در حدود سال‌ 1730).

ـ کارآفرین‌ عاملی‌ است‌ که‌ تمامی‌ ابزار تولید را ترکیب‌ می‌کند و مسوولیت‌ ارزش‌ تولیدات‌، بازیافت‌ کل‌سرمایه‌ای‌ را که‌ بکار می‌گیرد، ارزش‌ دستمزدها، بهره‌ و اجاره‌ای‌ که‌ می‌پردازد و همچنین‌ سود حاصل‌ را برعهده‌ می‌گیرد (جان‌ باتیست‌ سی‌ ( Jean Baptiste Say ) ، اقتصاددان‌ فرانسوی‌ در سال‌ 1803 میلادی‌).

ـ کارآفرینی‌ پلی‌ است‌ بین‌ جامعه‌ به‌ عنوان‌ یک‌ کل‌، به‌ ویژه‌ جنبه‌های‌ غیراقتصادی‌ جامعه‌ و موسسات‌انتفاعی‌ تاسیس‌ شده‌ برای‌ تمتع‌ از مزیت‌های‌ اقتصادی‌ و ارضاء آرزوهای‌ اقتصادی‌ (آرتور کول‌ ( A. Cole )،1946).

ـ کارآفرین‌ فردی‌ است‌ که‌ تخصص‌ وی‌ تصمیم‌گیری‌ عقلائی‌ و منطقی‌ درخصوص‌ ایجاد هماهنگی‌ در منابع‌کمیاب‌ می‌باشد (کاسون‌، 1982).ـ کارآفرینی‌ به‌ عنوان‌ یک‌ تسریع‌کننده‌، جرقة‌ رشد و توسعة‌ اقتصادی‌ را فراهم‌ می‌آورد (ویلکن‌( Wilken )، 1980)

ـ کارآفرین‌ فردی‌ است‌ که‌ شرکتهای‌ جدیدی‌ را که‌ سبب‌ ایجاد و رونق‌ شغل‌های‌ جدید می‌شوند، شکل‌می‌دهند (که‌ چموف‌ ( B - Kirchhoff )، 1994).

ـ رابرات‌ لمب‌ ( R.K .Lamb ) (1902) معتقد بود که‌ «کارآفرینی‌ یک‌ نوع‌ تصمیم‌گیری‌ اجتماعی‌ است‌ که‌توسط‌ نوآوران‌ اقتصادی‌ انجام‌ می‌شود و نقش‌ عمدة‌ کارآفرینان‌ را اجرای‌ فرآیند گستردة‌ ایجاد جوامع‌ محلی‌،ملی‌ و بین‌المللی‌ و یا دگرگون‌ ساختن‌ نمادهای‌ اجتماعی‌ و اقتصادی‌ می‌دانست‌.

ـ هربرتون‌ ایوانز ( Herberton G.Evans ) (1957) معتقد بود که‌ کارآفرین‌ وظیفه‌ تعیین‌ نوع‌ کسب‌ و کارموردنظر را بر عهده‌ داشته‌ و یا آن‌ را می‌پذیرد.

ـ ردلیچ‌ ( F.Redlich ) (1958) معتقد است‌ که‌ کارآفرین‌ در حالی‌ که‌ مدیر، سرپرست‌ و هماهنگ‌کننده‌فعالیت‌های‌ تولید است‌، برنامه‌ریز، نوآور و تصمیم‌گیرنده‌ نهایی‌ در یک‌ شرکت‌ تولیدی‌ نیز می‌باشد.

ـ مک‌ کله‌لند ( D.M,clelland ) (1961) معتقد بود که‌ کارآفرین‌ کسی‌ است‌ که‌ «یک‌ شرکت‌ (یا واحداقتصادی‌) را سازماندهی‌ می‌کند و ظرفیت‌ تولیدی‌ آن‌ را افزایش‌ می‌دهد.»

ـ پنروز ( E.Penrose ) (1968) جنبة‌ اصلی‌ کارآفرینی‌ را همانا شناسایی‌ و بهره‌برداری‌ از کرهای‌فرصت‌طلبانه‌ برای‌ گسترش‌ شرکتهای‌ کوچکتر می‌داند.

ـ کارلند ( J.c.carland ) (1984) معتقد است‌ که‌ کارآفرین‌ فردی‌ است‌ که‌ جهت‌ دستیابی‌ به‌ سود و رشد،شغلی‌ را به‌ وجود می‌آورد و مدیریت‌ می‌کند.

ـ چل‌ ( E.chell ) و هاروث‌ ( J.Haworth ) (1988) در تحقیقات‌ خود به‌ این‌ نتیجه‌ رسیده‌اند که‌کارآفرینان‌ افرادی‌ هستند که‌ قابلیت‌ مشاهده‌ و ارزیابی‌ فرصتهای‌ تجاری‌، گردآوری‌ منابع‌ مورد نیاز و دستیابی‌به‌ ارزیابی‌ حاصل‌ از آن‌ را داشته‌ و می‌توانند اقدامات‌ صحیحی‌ را برای‌ رسیدن‌ به‌ موفقیت‌ انجام‌ دهند. ـ پیتردراکر ( P.draker ) (1985) معتقد است‌، کارآفرین‌ کسی‌ است‌ که‌ فعالیت‌ اقتصادی‌ کوچک‌ وجدیدی‌ را با سرمایه‌ خود شروع‌ می‌نماید.

ـ ادی‌ ( G.Eddy ) و الم‌ ( k.olm ) (1985) معتقدند که‌ کارآفرین‌ فردی‌ است‌ که‌ مایل‌ و قادر به‌مخاطره‌پذیری‌ است‌ و در عین‌ حال‌ ابزار تولیدی‌ و اعتباری‌ را در هم‌ می‌آمیزد تا به‌ سود یا اهداف‌ دیگری‌همچون‌ قدرت‌ و احترام‌ اجتماعی‌ دست‌ یابد. ـ تراپ‌مان‌ ( J. Torpman ) و مورنینگ‌ استار ( G.Morningstar ) (1989) در کتاب‌ «نظام‌های‌کارآفرینانه‌» در دهة‌ 1990 می‌نویس ن د: کارآفرین‌ یعنی‌ ترکیب‌ متفکر با مجری‌، کارآفرین‌ فردی‌ است‌ که‌ فرصت‌ارائه‌ یک‌ محصول‌، خدمات‌، روش‌ و سیاست‌ جدید یا راه‌ تفکری‌ جدید برای‌ یک‌ مشکل‌ قدیمی‌ را می‌یابد.کارآفرین‌ فردی‌ است‌ که‌ می‌خواهد تاثیر اندیشه‌ محصول‌ یا خدمات‌ خود را بر نظام‌ مشاهده‌ کند. ـ جفری‌ تیمونز ( Jeffry Timmons ) (1990) درخصوص‌ کارآفرینی‌ می‌نویسد: «کارآفرینی‌ خلق‌ و ایجاد بینشی‌ ارزشمند از هیچ‌ است‌. کارآفرینی‌ فرایند ایجاد و دستیابی‌ به‌ فرصتها و دنبال‌ کردن‌ آنها بدون‌ توجه‌ به‌منابعی‌ است‌ که‌ در حال‌ حاضر موجود است‌. کارآفرینی‌ شامل‌، خلق‌ و توزیع‌ ارزش‌ و منافع‌ بین‌ افراد، گروهها،سازمانها و جامعه‌ می‌باشد. ـ دیوید مک‌ کران‌ ( D. Mckeran ) و اریک‌ فلانیگان‌ ( E.Flannigan ) (1996) کارآفرینان‌ را افرادی‌نوآور، بافکری‌ متمرکز، و به‌ دنبال‌ کسب‌ توفیق‌ و مایل‌ به‌ استفاده‌ از میانبرها می‌دانند که‌ کمتر مطابق‌ کتاب‌ کارمی‌کنند و در نظام‌ اقتصادی‌، شرکتهایی‌ نوآور، سودآور و با رشدی‌ سریع‌ را ایجاد می‌نمایند.

در واقع‌، هنوز هم‌ تعریف‌ کامل‌، جامع‌، مانع‌ و مورد پذیرش‌ همة‌ صاحبنظران‌ ارائه‌ نشده‌ است‌، لیکن‌ دراین‌ بین‌ تئوری‌ و تعاریف‌ اقتصاددان‌ مشهور اتریشی‌ به‌ نام‌ «جوزف‌ شومپیتر ( Joseph schumpeter ) ازکارآفرینی‌ و نقش‌ کارآفرینان‌ در فرآیند توسعه‌ مورد توافق‌ و ارجاع‌ اکثر محققین‌ در این‌ زمینه‌ است‌: بر طبق‌ نظر وی‌ کارآفرین‌ نیروی‌ محرکة‌ اصلی‌ در توسعة‌ اقتصادی‌ و موتور توسعه‌ می‌باشد و نقش‌ وی‌عبارت‌ است‌ از نوآوری‌ یا ایجاد ترکیب‌های‌ تازه‌ از مواد. شومپیتر مشخصة‌ اصلی‌ کارآفرین‌ را «نوآوری‌»می‌دانست‌ و کار یک‌ کارآفرین‌ را «تخریب‌ خلاق‌» تعریف‌ کرد. وی‌ در کتاب‌ «نظریة‌ اقتصاد پویا» اشاره‌ می‌کندکه‌ تعادل‌ پویا از طریق‌ نوآوری‌ و کارآفرینی‌ ایجاد می‌گردد و اینها مشخصة‌ یک‌ اقتصاد سالم‌ هستند.



سابقه کارآفر ینی در دنیا:

در اوایل سده شانزدهم میلادی کسانی را که درکار مأموریت نظامی بودند کارآفرینی خواندند و پس از آن نیز برای مخاطرات دیگر نیز همین واژه با محدودیتهایی مورد استفاده قرار گرفت. از حدود سال 1700 میلادی به بعد درباره پیمانکاران دولت که دست اندرکار امور عمرانی بودند، از لفظ کارآفرین زیاد استفاده شده است.

کارآفرینی و کارآفرین اولین بار مورد توجه اقتصاددانان قرار گرفت و همه مکاتب اقتصادی از قرن شانزدهم میلادی تاکنون به نحوی کارآفرینی را در نظریه‌های خود تشریح کرده‌اند. ژوزف شوپیتر با ارائه نظریه توسعه اقتصادی خود در سال 1934 که همزمان با داوران رکود بزرگ اقتصادی بود، موجب شد تا نظر او در خصوص نقش محوری کارآفرینان در ایجاد سود، مورد توجه قرار گیرد و به همین دلیل وی را «پدر کارآفرینی»لقب داده‌اند. از نظر وی «کارآفرین نیروی محرکه اصلی درتوسعه اقتصادی است » و نقش کارآفرینی عبارت است از «نوآوری یا ایجاد ترکیب های تازه از مواد»
کارآفرینی از سوی روانشناسان و جامعه‌شناسان با درک نقش کارآفرینان در اقتصاد و به منظور شناسایی ویژگیها و الگوهای رفتاری آنها با بررسی و تحقیق در خصوص آنان مورد توجه قرار گرفته است.

جامعه شناسان کارآفرینی را به عنوان یک پدیده اجتماعی در نظر گرفته و به بررسی رابطه متقابل بین کارآفرینان و سایر قسمتها و گروههای جامعه پرداخته‌اند .

دانشمندان مدیریت به تشریح مدیریت کارآفرینی و ایجاد جو و محیط کارآفرینانه در سازمانها پرداخته‌اند.

سیر تاریخی مفهوم کارآفرینی

به طور کلی و با عنایت به موارد اشاره شده در فوق ، سیر تاریخی مفهوم کارآفرینی را می‌توان به پنج دوره تقسیم نمود:

دوره اول:قرون 15 و 16 میلادی: در این دوره به صاحبان پروژه‌های بزرگ که مسئولیت اجرایی این پروژه‌ها همانند ساخت کلیسا، قلعه ها، ‌تأسیسات نظامی و .... از سوی دولتهای محلی به آنها واگذار گردید. کارآفرین اطلاق می‌شد، در تعاریف این دوره پذیرش مخاطره، لحاظ نشده است.دوره دوم: قرن 17 میلادی: این دوره همزمان با شروع انقلاب صنعتی در اروپا بوده و بعد مخاطره پذیری به کارآفرینی اضافه شد کارآفرین در این دوره شامل افرادی همانند بازرگانان ، صنعتگران و دیگر مالکان خصوصی می‌باشد.

- هدف از اجرای طرح :

نام واحد : شرکت تولیدی مواد غذایی لیموندیس

محل اجراء : استان فارس ، منطقه شیراز ، شهرستان بیضاء



..........................................................................................................................................


5- شرایط و تعداد نوبت کاری :


* این شرکت در تمام روزهای سال به جز ایام تعطیلی رسمی مشغول به فعالیت می باشد . به علت حساسیت کار و برای جلوگیری از ضرر و زیان فعالیت به صورت شبانه روز می باشد و در این مقدار حداکثر بهره بری از کار می شود .

..........................................................................................................................................

6- معرفی محصولات طرح :

* محصول این شرکت تولیدی تولید خیارشور ، ترشی و مربا می باشد

* جامعه مراجعه کننده داخلی هستند . به علت استقبال از این فعالیت و نیز احتیاج جامعه به این بخش جواب خوبی را میدهد .


پروژه کارآفرینی پرورش ماهی

پروژه کارآفرینی پرورش ماهی در 14 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی شیلات
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 13 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14
پروژه کارآفرینی پرورش ماهی

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

پروژه کارآفرینی پرورش ماهی در 14 صفحه ورد قابل ویرایش


سرمایه گذاری

الف)ساختمان –زمین –تاسیسات

1-زمین 000/100 متر مربع برابر 10 هکتار در منطقه مجاز کشاورزی قیمت هر متر مربع 000/25 ریال جمعا به مبلغ 000/000/500/2 ریال (دو میلیارد و پانصدمیلیون ریال)

2-زیر بنا به میزان 1200 متر مربع هر متر مربع 000/500/1 ریال جمعا 000/000/800/1 ریال

3- تاسیسات برق-گاز-تلفن در وسعت 10 هکتار 000/000/600 ریال

4-محوطه سازی 000/10 متر مربع هر متر مربع 000/7 ریال 000/000/750 ریال

5-دیوارکشی دور زمین به اندازه 400 متر مربع هر متر مربع 000/250 ریال جمعا 000/000/100 ریال

6-متفرقه و پیش بینی نشده 000/000/200 ریال

جمعا 000/000/950/5 ریال



توضیح:

زیربنای مذکور شامل: الف انباری برای نگهداری مواد غذایی و غذای ماهیان قزل آلا در شرایط مطلوب که عاری از گرما و رطوبت باشد که استفاده از وسائل و دستگاههای گرمایی و سرمایی وخشک کن که باعث از بین رفتن رطوبت محیط ی باشد نیاز است.ساختمان اداری برای کارهای اداری و دفتری اعم از خرید و فروش وحسابرسی و غیره ج-سوله برای انبار کردن مواد غذایی کپور که شامل یونجه، شبدر و اقلام مختلف می باشد د-ساختمان کوچک برای کارکنان استخر منحصرا که شخصی است تا نکات بهداشتی رعایت شود 5-آزمایشگاه یا کلی نیک کوچک برای ماهیان بیمار که حالت قرنطینه وحوضچه های لازم را شامل می شود 6- اتاق یا ساختمان مختص برای آماده سازی ماهی برای بازار

وسایل و تجهیزات مورد نیاز:

1-پمپ آب یک دستگاه برای چاه عمیق 2-پمپ کفکش 3-هواده بولر 2 دستگاه 4-هواده اسپلش 3دستگاه 5-غذاده الکتریکی 5 دستگاه 6-دستگاه رقم بندی مورد هیوم 3 دستگاه 7-دماسنج 3 دستگاه 8-ترازو 2 دستگاه

9-کیتهای مخصوص برای اندازه گیری کشیدن 200عدد 11-ساچوک وماسک 8عدد 12-کپسول اکسیژن با حجم بالا 2دستگاه 13-دستگاه انکوباسیون 3دستگاه جمعا 000/000/200 دو میلیارد ریال

توضیح:مهمترین عوامل رشد و تغذیه خوب ماهی اکسیژن زیاد و آب سرد است که میزان اکسیژن محلول در آب بستگی به ارتفاع و درجه آب دارد هر چه آب گرم باشد اکسیژن محلول در آب کم است برای قزل آلا 8 میلی گرم در لیتر اکسیژن نیاز است که دراستخر خروجی آب نباید کمتر از6 میلی گرم باشد به همین علت علاوه برترفندهای مختلف برای اکسیژن به طور طبیعی ارتفاع استخر به آب استخر از دستگاههای هواده نیز حتما باید استفاده شود تا بتوان شاهد رشد و تغذیه خوب ماهیان بود.



وسایل دیگر هم هر کدام در جای خود و نیاز لازم برای پرورش ماهی می باشد.

ماشین آلات:

1-تانکر آب .10تن با وسائل جانبی یک دستگاه 000/000/800 ریال

2-وانت نیسان 2 دستگاه 000/000/300 ریال

3-تراکتور و تیلر با وسائل جانبی 1 دستگاه 000/000/400 ریال

جمعا 000/000/500/1 یک میلیارد و پنج میلیون تومان

توضیح:

1-تانکر آب جهت حمل ماهی به بازار: هر چند می توان با کرایه از این هزینه صرف نظر کرد اما آنچه که بسیار مهم است چنانچه مزرعه دار خود تانکر داشته باشد اولا در زمان مناسب می تواند ماهی را به بازار انتقال دهد واز کرایه های آن مبرا باشد

دوما :هزینه های جانبی وکرایه ماشین که همیشه ثابت می باشد و به مرور افزایش می کند با داشتن تانکر این نیاز برطرف می شود وهمچنین در بعضی موارد با در دست نبودن چنین تانکرهای آب

ب-وانت نیسان برای حل بچه ماهی ها می باشد که با تغییرات اندک می توان فضا و شرایط مطلوبی برای حمل ونقل بچه ماهیها اتخاذ کرد

3-تراکتور و تیلر برای استخر گرمایی می باشد که نیاز اساسی برای حمل ونقل مواد غذایی مثل یونجه برای ماهیان می باشد.



فروش در بازار مناسب با قیمت تقریبا ظرفیت

1- روش خوشبینانه: در هر دوره بعد از سال دوم 80 تنی

در یکسال ظرفیت 160 تن با کسر هزینه ها از قبیل غذای ماهی و تلفات ماهی

سرویس و خدمات و هزینه های متفرقه، 50% سود را محاسبه می کنیم.

سود ناخالص از فروش کل کیلویی 20000 ریال تنی 000/000/20 ریال

سود ناخالص 000/000/200/3=20000×160تن

در یک سال سود خالص kg)000/60/1)=50% هزینه×000/000/200/3

2-روش بدبینانه: در دو دوره 6 ماهه بعد از سال دوم در تولید 80 تن با کسر هزینه ها از قبیل غذای ماهی وتلفات ماهی،سرویس وخدمات وهزینه متفرقه سود 30%-25% سوده خالص از فروش کل کیلویی عمده 000/16 ریال تنی 000/000/16 سودناخالص حاصله 000/000/560/2=kg000/160×160 تن

ریال سود خالص 000/000/640= سود خالص25%×000/000/560/2

3-روش واقع بینانه : در دو دوره 6 ماهه بعد از سال دوم ظرفیت دوم در تولید 80 تن با کسر هزینه ها از قبیل غذادهی ،تلفات ماهی سرویس و خدمات وهزینههای متفرقه 45% سوده خالص از فروش کل با قیمت کیلویی 000/18 ریال 000/880/2=000/18 ×kg000/16 تن

000/000/152/1=40%سود حاصل از تولید×000/000/880/2 ریال سود خالص از فروش کل با کسر هزینه در یکسال



احداث وساخت استخر پرورش ماهی گرمایی(کپور، اکور)

چنانچه قبلا در ماهی قزل آلا و در حالت کلی ماهیان مردابی ذکر شد آب مصرفی برای این نوع ماهی در حالت سیستم باز یک بار مصرف بوده و پساب آن می تواند مصارف دیگری داشته باشد یکی از مصارف ایجاد و احداث استخرهایی برای پرورش ماهیانی مثل کپور وآکور و در حالت کلی ماهیان گرمابی می باشد با توجه به اینکه درجه دمای آب برای پرورش قزل آلا بین 18-12 ورنج تغذیه آن 16می باشد این دما مناسب برای کپور و آکور نمی باشد زیرا دمای 24-18برای آن مناسب ورنج تغذیه حدود 20 درجه است برای این مشکل اولا بدلیل وجود آمونیاک در پساب قزل آلا باعث گرم شدن آب استخر برای گرمابی می باشد 2-در فصول گرم سال را می توان استخر را ماهیدار کرد به این دو علت ما را از ایجاد استخر همزمان با استخر قزل آلا باز نمی دارد و با تدابیر و راهکارهای مناسب میتوان چنین امری را عملی نبود


پروژه کارآفرینی آموزشگاه زبان خارجی

پروژه کارآفرینی آموزشگاه زبان خارجی در 32 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی خدماتی و آموزشی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 44 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32
پروژه کارآفرینی آموزشگاه زبان خارجی

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

پروژه کارآفرینی آموزشگاه زبان خارجی در 32 صفحه ورد قابل ویرایش


پیشگفتار

رشد روزافزون سطح تحصیلات افراد جامعه ، باعث افزایش میزان استفاده از منابع مختلف علمی است. از دیگر سو ، حجم این منابع به حدی است که نه تنها ترجمه و انتشار تمام آنها عملی نیست ، بلکه حتی در صورت ترجمه شدن این مطالب، مدت زمانی که صرف ترجمه مطلب می‌شود ، باعث از دست رفتن تازگی آن مطلب می‌گردد. به همین دلیل آشنایی با زبان های خارجی، سهم بسزایی در سهولت استفاده از منابع علمی ، اعم از کتب و نشریات تخصصی و همچنین اینترنت دارد. ضمن اینکه تسلط به زبان های خارجی موجب استفاده سهل تر از نرم افزارهای عمومی و تخصصی رایانه ای را نیز فراهم می‌آورد.

نکته دیگری که اهمیت یادگیری زبان های خارجی را دو چندان می‌کند ، یکپارچگی اقتصادی جهان است که موجب افزایش حجم مکاتبات خارجی بازرگانی و سفرهای تجاری خارجی است. بدیهی است تسلط به زبان مورد استفاده در مذاکرات تجاری می‌تواند از بروز خطاهای سهوی پیشگیری نماید.






چکیده

همچنین عدم تناسب آموزش زبان های خارجی در سیستم آموزش رسمی کشور با نیازهای افراد در محیط اجتماعی ، میل به شرکت در کلاس های آزاد را که آموزش کاربردی تری ارائه می‌کنند افزایش می‌دهد.

و در نهایت، « یادگیری هر زبان جدید، آغاز یک زندگی تازه است. » این جمله به تنهایی اهمیت یادگیری زبان های خارجی را بیان می‌کند.

اجرای این طرح ضمن اینکه پاسخی به نیاز اقشار مختلف جامعه برای یادگیری زبان های خارجی است، می‌تواند از بازدهی اقتصادی مناسبی نیز برخوردار بوده و همچنین زمینه ساز اشتغال نیروهای متخصص به خصوص در رشته زبان های خارجی گردد. علاوه بر آن با توجه به این که طرح های آموزشی می‌توانند برای آموزش پسران یا دختران اجرا شوند، در اجرای این گونه طرح ها می‌توان از نیروی کار بانوان تحصیلکرده نیز استفاده نمود.

مکان مورد نیاز طرح ، شامل یک باب ساختمان با کاربری اداری به مساحت تقریبی 90 متر مربع می‌باشد که ارزش هر مترمربع آن چهار میلیون ریال وهزینه کل خرید محل 360 میلیون ریال برآورد می‌شود.















مقدمه

اگرسطح زبان انگلیسی شما مبتدی است و یا از مهارت بالایی در زبان انگلیسِی برخوردارید و یا مدرس زبان انگلیسِی هستید و مایل به اخذ گواهینامه هایی در روش تدرِیس میباشید ؛ مرکز آموزش ITEC در دبی دوره ویژه ای را برای هر سطحی از زبان انگلیسی در نظر دارد. ما در مرکز آموزش ITEC معتقدیم ؛ بهترین راه آموزش زبان انگلیسی آموزش آن در محیطی انگلیسی زبان, و با استفاده از آخرین متدها و وسایل کمک آموزشی و با اساتید انگلیسی زبان است .دوره های طراحی شده در دپارتمان زبان ITEC پاسخگوی نیازهای افراد زیر میباشند.

1- دانشجویانی که قصد ورود به دانشگاه های خارج از کشور را دارند.

2- دانشجویانی که قصد ارتقاء سطح زبان خود را تا مقاطع پیشرفته داشته و برای جذب در بازار کار بین المللی آماده میشوند.

3- دانش آموزانی که در سنین پائین قصد ادامه تحصیلات در دبیرستانها و سپس در دانشگاه های خارج از کشور را دارند.

4- خانواده هائی که قصد اقامت در خارج از کشور را دارند.











روش تحقیق

در این تحقیق روش کتابخانه ای می باشد که با مراجعه با کتابخانه و سایتهای اینترنتی و مراکز طرح موجود جمع بندی در مورد سریعترین و اصولیترین روش یادگیری زبان انگلیسی بدست آورده شده که در این نگارش نوشته می شود .



بیان مسأله و ضرورت انجام:

امروزه دیگر زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی مطرح نمی باشد بلکه به عنوان یک مهارت ضروری به خصوص در محیط های دانشگاهی است و اصولاً ارتباطات کلامی و نگارشی بین المللی به زبان انگلیسی می باشد. از طرفی، با توجه به اینکه پیشرفت در مقوله های مختلف و از جمله مقوله آموزش مرهون توانمند بودن اعضای دانشگاه در امر برقراری ارتباطات و تبادل اطلاعات می باشد، لذا وجود واحدی مجزا به نام واحد توسعه زبان انگلیسی در مرکز مطالعات می تواند نقش عمده ای جهت ارتقاء و افزایش کیفیت امور مربوطه در این امر داشته باشد.

مخصوصاً اینکه گروه هدف اصلی مرکز مطالعات و توسعه آموزش اعضاء هیأت علمی دانشگاه می باشند و مسلماً در تبادلات علمی و بین دانشگاهی، تسلط کافی به زبان انگلیسی امری اجتناب ناپذیر به نظر می رسد.













فرضیات تحقیق

1- چگونه انگلیسی یاد بگیریم ؟

2- چه چیزی برای فراگیری صحیح زبان لازم است؟

3- آیا فراگیری زبان انگلیسی در پیشرفت شغلی تاثیر دارد ؟

4- تفاوت زبان انگلیسی با زبان مادری در چیست ؟

5- چگونه می توانید زبان انگلیسی خود را تقویت کنید ؟

6- چرا زبان انگلیسی این قدر مهم جلوه می کند؟

اهداف تحقیق

هدف کلی این واحد افزایش توانمندی اعضاء هیأت علمی و کارشناسان دانشگاه در جنبه های مختلف زبان انگلیسی است.

به طور کلی اهداف عینی این واحد به دو بخش کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می شوند:

1- اهداف کوتاه مدت:

برگزاری دوره های آموزشی زبان انگلیسی در سطوح مختلف
ترجمه مقالات و کتب مربوط به آموزش پزشکی
برگزاری کارگاه های آموزش پزشکی
ارائه محصولات آموزشی از جمله:

- ایجاد وب سایت واحد زبان انگلیسی

- توسعه وب سایت انگلیسی معاونت آموزشی

- تهیه پمفلت و کتابچه های مختلف در این زمینه

- تهیه بانک اطلاعاتی و توسعه کتب آموزش زبان انگلیسی کتابخانه مرکز



2- اهداف بلند مدت:

برگزاری کلاس های آموزشی online
آموزش از راه دور زبان انگلیسی آکادمیک و تخصصی
ارتقاء سطح زبان اعضای هیات علمی تا سطحUpper Intermediate و بالاتر
انجام پژوهش در آموزش Medical Terminology
نگارش کتب آموزش زبان تخصصی

سریعترین و اصولیترین روش یادگیری زبان

چگونه انگلیسی یاد بگیریم؟

1- انگیزه: مانند کسى باشید که دوست دارد انگلیسی بیاموزد.

2- دیکشنری: یک دیکشنری انگلیسی خوب تهیه کنید.

3- اشتباه ممنوع: از اشتباهات پرهیز کنید.

4- تلفظ: تلفظ اصوات انگلیسی و علائم فونتیک را یاد بگیرید.

5- ورودی: با خواندن و شنیدن مکرر جملات، انگلیسی را در ذهنتان ماندگار کنید.







نحوه بازاریابی و کسب و تجارت و افزایش سود در کار آفرینی

بازار یابی در کسب و کار امروز یک امر ضروری است ودر مو قعیت ساز مانها نقش اساسی ایفا می کند.بازاریابی به فروش از طریق ویزیتوری یا تهیه آگهی های تبلیغاتی محدود نمی شود و مفهوم بسیار جامع تری دارد و به همین دلیل گفته می شود تفکر بازار یابی باید در کلیه ی بخش ها و فرایند های سازمانی نفوذ کند و مورد توجه قرار گیرد.خلق نام تجاری مناسب ، تبلیغات مناسب ، توجه به تغیر دائم در نیازها ودر نهایت بهره گیری ازفناوری روز از الزامات اساسی است.بازاریابی نتیجه ناگزیرو دوری ناپذیر وضروری سرمایه داری است.البته این بدان معنا نیست که بازاریابی تنها به کشورهای دارای نظام سرمایه داری محدود می شود ، تکنیک های بازاریابی در تمام نظامهای سیاسی و بسیاری از جنبه های زندگی کاربرد دارد.

- تشریح فرآیند :



تعداد دانش آموزان با توجه به ظرفیت آموزشگاه و وسایل سمعی و بصری موجود در آن در نظر گرفته شده است. همچنین طول هر دوره آموزشی 12 جلسه برابر با 36 ساعت در نظر گرفته شده و ایام کاری آموزشگاه نیز 6 روز در هفته و 9 ساعت در روز فرض شده است. بدیهی است طول دوره و شهریه متعلقه بسته به نوع دوره و سطح دانش‌آموزان در هر دوره متغیر خواهد بود


چکیده متون رشته تربیت بدنی مختص شرکت در ازمون های استخدامی

چکیده متون رشته تربیت بدنی مختص شرکت در ازمون های استخدامی
دسته بندی تربیت بدنی
بازدید ها 1
فرمت فایل pdf
حجم فایل 30669 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 836
چکیده متون رشته تربیت بدنی مختص شرکت در ازمون های استخدامی

فروشنده فایل

کد کاربری 7486
کاربر

مجموعه چکیده مطالب لازم برای شرکت در ازمون های استخدامی مربوط به رشته تربیت بدنی از جمله :

روانشناسی رشد

کلیات روش ها و فنون تدریس

سنجش وارزشیابی و غیره....