فایل بای | FileBuy

مرجع خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

فایل بای | FileBuy

مرجع خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

پروژه کارآفرینی کیک و کلوچه

پروژه کارآفرینی کیک و کلوچه در 39 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی صنایع غذایی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 38 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 39
پروژه کارآفرینی کیک و کلوچه

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

پروژه کارآفرینی کیک و کلوچه در 39 صفحه ورد قابل ویرایش


مقدمه:

از آنجائیکه این طرح ماهیتاً دارای ارزش افزوده پائین می باشد وقسمت اعظم قیمت تمام شده را مواد اولیه آن تشکیل میدهد لذا با تغییر در تکنولوژیهای تولید که آنها در نوع خود بسیار محدود می باشد تغییرات خیلی ناچیزی در قیمت تمام شده ایجادمی شود. لذا ویژگیهای برتر و بالاتر در این طرح صرفا مربوط به کیفیت تولید محصول می باشد که لازمه کنترلهای کیفیت در مرحله خمیرگیری و پخت و بسته بندی را طلب می نماید و در کنار اینها توجه به ذائقه مصرف کننندگان نیز حائز اهمیت می باشد در این طرح نیز تکنولوژی متداول تولید کیک وکلوچه استفاده شده است و قیمت تمام شده محصول براحتی قابل رقابت با محصولات مشابه داخلی می باشد.




نقطه سربسر تولید:

در نقطه سربسر تولید در آمد حاصل ا زفروش معادل مجموع هزینه های ثابت و متغیر تولید خواهد بود

هزینه‏های متغیر+ هزینه های ثابت اولیه= درآمد حاصل از فروش

(مقدار تولید× هزینه متغیر واحد محصول) + هزینه ثابت سالانه= قیمت فروش واحد× مقدار تولید در نقطه سربسر

نقطه سر بسر

تن278 XC=

نقطه سربسر تولید معادل قریب6/55% ظرفیت تولید طرح می باشد که با توجه به سادگی تولید محصول و پائین بودن سطح پیچیدگی دستگاههای خط تولید که موجب سهولت نگهداری تعمیرات آنها می گردد. کارخانه قادر خواهد بود همواره در ظرفیتی بمراتب بالاتر از نقطه سربسر و درحد ظرفیت 500 تن درسال کارکند.

نرخ بازدهی سرمایه:

سود ویژه کارخانه پس از کسر مالیات در سال اول سالانه000/616/23 ریال و در سالهای بعد در جدول سود وزیان برآورده شده است. (بدیهی است با توجه به آئینامه های مالیات در هر

مقطع زمانی و در شرایط خاص مبلغ سود تغییر پیدا کند. ضمنا مالیات معادل 205% سود عملیاتی در نظر گرفته شده است) و از طرفی با توجه به اینکه مبلغ سرمایه گذاری ثابت معادل 417/190/64 ریال می باشد لذا نرخ برگشت سرمایه و مدت آن بشرح زیر محاسبه می‏شود.

= نرخ برگشت سرمایه ثابت

= نرخ برکشت سرمایه ثابت

1

سال 2/3=100*1 =مدت برگشت سرمایه

نرخ برگشت

ملاحظه می شود که سرمایه گذری ثابت طرح پس از 2/3 سال بر می گردد. وزمان برگشت با توجه به نوع کارخانه زمان مناسبی است و طرح از أین نظر دارای توجیه کافی است.

وابستگی طرح از نظر ماشین آلات به خارج و جود ندارد و فقط در صورتی که آرد وشکر را محصول وارداتی تصور کنیم کارخانه از نظر مواد اولیه به خارج وابسته است و دو قلم فوق الذکر نیز از سوی دولت وارد و در اختیار کارخانجات قرار داده می شود. و با فرض فوق می توان گفت ارزش افزوده حاصل صدر صد در داخل کشور ایجاد می شود و سرمایه گذاری ثابت سرانه طرح 724/937/4 ریال می باشد که حاکی از اشتغال زائی نسبتا خوب طرح می‏باشد.


جهت تکمیل بحث مربوط به توجیه اقتصادی طرح درصد ارزش افزوده از قیمت تمام شده نیز محاسبه می گردد.

25197070 ارزش افزوده سالانه

100* =100* درصد ارزش افزوده از قیمت تمام شده محصول

264610000 قیمت تمام شده محصول سالانه

5/9%= درصد ارزش افزوده از قیمت تمام شده محصول

پائین بودن درصد ارزش افزوده حاکی از این مطلب است که قسمت اعظم بهای تمام شده محصول را مواد اولیه تشکیل دهنده محصول شامل می شود. و علیرغم سود آوری طرح ارزش افزوده طرح پایین است و جز ازجهت تامین تقاضا در جامعه به محصول تولیدی دلیل و توجیه اقتصادی دیگر برای احداث کارخانه تولید کیک و کلوچه در کشور وجود ندارد و بدلیل پائین بوده ازش افزوده و از طرفی بدلیل اینکه شکر و آرد که ماده اولیه اصلی کارخانه می باشد و وارداتی هستند صادرات این محصول نیز نمی تواند در اقتصاد کلان کشور تاثیر نسبی مثبت داشته باشد. و صادرات این محصول در واقع صادرات مجدد آرد وشکر وارداتی و انرژی ارزان می باشد که مقرن بصرفه نیست.

کیک وکلوچه که با توجه به سابقه دیرینه تولید آن استادکاران فراوانی در این زمینه تربیت شده اند. درحال حاضر با استفاده از ماشین آلات ساخت داخل بنحو مطلوبی در کارخانجات تولید کیک و کلوچه در سطح کشور تولید وعرضه می شود. پروسه تولید کیک و کلوچه درصفحه


ضمیمه طرح نشان داده شده است کارگران مورد نیاز در هر قسمت در داخل علامت نشان داده شده است. تعداد کارگران که در طرح برآورده پیشنهاد شده است حداکثر تعداد کارگران دو منظور یا چند منظوره ویا استفاده از اوقات خالی کارگران در کلیه مراحل خط تولید بنحو چشمگیری درهزینه های کارگری صرفه جوئی می نمایند. برای مثال معمولا از اوقات خالی اکثر کارگران برای الک کردن آرد استفاده میشود. لازم به توضیح است از آنجائیکه کارخانه دارای یکدستگاه فرمی باشد لذا در آن واحد فقط یک نوع محصول کیک یا کلوچه تولید می شود. کارگران خیمر گیر لول کن- شکل ده و برش – فروکنترل کیفیت- بسته بندی وکنترلر نهائی بطور .مشترک در تولید کیک و کلوچه کار می کنند.

نسبت دقیق مواد اولیه مصرفی در فرمول ساخت بصورت تجربی توسط مهندس صنایع غذائی تعیین و دستور کاربرآن اساس به کارگران داده می شود. نسبت مواد اولیه معرفی درصفحه 9 جدول مواد داخلی داده شده است.

روش تولید:

پس از تهیه خمیر براساس فرمولاسیون مشخص خمیر پس از لول کردن و شکل دهی در اندازه ها و شکل های مشخص در آمده در داخل سینی هائی چیده می شود. سینی ها به داخل فر منتقل می شود و پس از اینکه عمل پخت در درجه حرارت ومدت معین انجام گرفت سینی ها از فر خارج شده و پس از سرد شدن کیکها برروی نوار کاغذ سلفون که زیردستگاه دوخت حرارتی می گذرد قرار داده می شود. و بدینوسیله کیک ها پس از گذشت از زیر دستگاه دوخت حرارتی سلفون در داخل کاغذ سلفون بسته بندی می شود. کیکهائی که در داخل کاغذ سلفون بسته بندی شده در داخل کارتن3 کیلوئی قرار داده شده و درب کارتن با چسب نوار کاغذی بسته میشود برای توزین محتوی هر کارتن 3 کیلوئی از یک ترازوی معمولی استفاده می شود.

بسته بندی کلوچه نیز در داخل کاغذ سلفون انجام می گیرد ولی از جهت متفاوت بودن اندازه، کیک و کلوچه هنگام خرید دستگاهها می توان دوخت دو منظور سفارش داد که برای بسته بندی کیک و کلوچه هر دو قابل تنظیم و استفاده باشد.

کلوچه که در کاغذ سلفون بسته بندی شده است در داخل کارتن 3 کیلویی بسته بندی وبا چسب نواری کاغذی در بسته می شود.

با توجه به اینکه بسته بندی در داخل کارتن بصورت دستی، انجام می گیرد کیک و کلوچه هر دو می تواند در داخل کارتنهای بزرگتر یا کوچکتر که بصورت آماده خریداری می گردد بسته بندی شود.

برق:‍

برق مصرفی در کارخانه شامل برق مصرفی برای روشنائی ساختمان- روشنائی محوطه ومصرف برق ماشین آلات خواهد بود. توان مورد نیاز ماشین آلات از سوی سازنده 20 کلیو وات بدون در نظر گرفتن ضریب همزمانی توصیه می شود. که با در نظر گرفتن ضریب همزمانی 80% که پیشنهاد سازنده ماشین آلات می باشد توان مصرفی 16 کلیو وات می باشد.

مصرف روشنائی ساختمان به ازای 20 وات برای هر متر مربع محاسبه می شود. کلیووات 10=10140=20×507 مصرف روشنائی محوطه به ازای 10 وات برای هر متر مربع محاسبه می‏شود. کیلو وات 11=11000=10×1100 توان انشعاب خریداری کلیووات 40= کیلووات 41=11+10+20= جمع توان مورد نیاز

قسمت سوم- اطلاعات مربوط به بازار محصول

1- تعداد واحدهای مشابه موجود در داخل و ظرفیت آنها ذکر شود(با ذکر ماخذ)

در اکثر شهرهای ایران بصورت سنتی وصنعتی وجود دارد که تقریبا واحدهای صنعتی را چهل واحد در سراسر کشور تخمین می زنند که اگر بطور متوسط ظرفیت هر واحد را 500 تن در سال بحساب آوریم کل ظرفیت تولیدی000/20 تن تولید کیک و کلوچه داریم.

2- چنانچه کالا وارداتی است میزان واردات درآخرین 5 سالی که آمار منتشر شده به تفکیک ذکر گردد( با ذکر منابع) خیر واردات آن ممنوع می باشد.

3- اگر کالا صادارتی است، مقدار صادرات در5 سالی که آمار منتشر شده به تفکیک ذکر شود(با ذکر منابع) صادرات آن آزاد می باشد و در پایان طرح بصورت ضمائم ارائه شده است.

4- روند مصرف محصول طی5 سال گذشته و پیش بینی مصرف در 5 سال آینده بدلیل آنکه کالای مورد نظر مصرفی غذائی می باشد و در 5 سال گذشته هر آنچه تولید شده بمصرف رسیده است.

5- تولید کنندگان عمده جهانی این کالا چه کشورهائی هستند؟( در صورت دسترسی به منابع).

کلیه کشورها خاور میانه و آسیایی

قسمت چهارم- اطلاعات مربوط به دانش فنی

اگر تولید کالای مورد نظر متکی به دانش فنی وکمکهای فنی خارجی است، اطلاعات زیرا ارائه گردد. در صورتیکه پیشنهاد مقدماتی در اینمورد وجود دارد ضمیمه گردد.

1- نوع قرار دادی که در نظر دارید معتقد نمائید؟ خیر

2- مدت قرار داد به تفکیک مدت اجرای طرح ومدت اعتبار قرار داد؟ خیر

3- مبلغ قرار داد به تفکیک نوع هزینه ونحوه پرداخت آن؟ خیر

4- برنامه مقدماتی آموزش فنی کارکنان در داخل و خارج از کشور را مشخص کنید.

در صورت نبود نیروی کارگر ماهر در محل اجرای میتوان برای مدت2 ماه سه نفر را در واحدهای تولیدی در داخل کشور برنامه آموزش در نظر گرفت، لکن با فرض اینکه تامین انسانی مورد نظر برای طرح امکان پذیر می باشد هزینه أی برای این مورد پیش بینی نشده است.

5- چنانچه قرار داد محدود به نصب و راه اندازی ماشین آلات توسط کمپانی خارجی است، تعداد کارشناس و مدت اقامت آنان را در ایران مشخص کنید.



پروژه کارآفرینی کفش شادانپور

پروژه کارآفرینی کفش شادانپور در 13 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی تولیدی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 19 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 13
پروژه کارآفرینی کفش شادانپور

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

پروژه کارآفرینی کفش شادانپور در 13 صفحه ورد قابل ویرایش

طرح تجاری شرکت کفش

مدلی در ذیل ارائه می شود توسط اینجانب در رابطه با برنامه ریزی تولید کفش می باشد.

این شرکت به تولید کفشهای مردانه و بچه گانه مشغول خواهد بود این کفش ها در سه طرح مختلف و سه نوع جنس می باشد. تولیدات این شرکت کفش های معمولی و ورزش مردانه بوده و جهت تولید مراحل مختلفی با نیروهای با تخصص های مختلف می باشد.

مراحل تولید یک جفت کفش از قسمت های مختلف که در ذیل آمده تشکیل می‌شود:



تعداد کارگران این قسمت ها به ترتیب:

قسمت برش


2 نفر

قسمت دوخت


5 نفر

قسمت زیره زنی


5 نفر

قسمت ارم زنی


2 نفر

قسمت بسته بندی


1 نفر

در قسمت برش مواد اولیه که چرم یا نبوک یا فوم می باشد در اندازه های مختلف و به شکل هایی که به وسیله قالب مشخص می شود برش خورده و به قسمت دوخت فرستاده می شود در این قسمت تکه های بریده شده به وسیله چرخهای بزرگ به هم دوخته شده و شکل اولیه بخود می گیرد در قسمت زیره زنی قطعات دوخته شده به روی قالب قرار گرفته زیره یا همان تخت کفش است به آن متصل شده و در مرحله آرم یا علامت اختصاری شرکت که به صورت مارک های کوچک می باشد به روی کفش ها به وسیله حرارت یا چسب یا دوخت نصب می گردد و در مرحله آخر اضافات و لبه های زائد تخت کفش تمیز شده و لکه ها یا اضافات چسب پاک گردیده و بسته بندی شده مضاف به اینکه جعبه های کفش آماده شده و منگنه خورده و بعد از بسته بندی کفش ها جهت ارسال به بازار در جعبه های بزرگ بسته بندی می گردد.



هر کفش مردانه از جنس چرخ مقدار 7/1 پا یا cm2 (50 * 50 ) یا m225/0

و کفش بچه گانه از همان جنس مقدار 4/1 پا یا cm2 (42 * 42 ) یا m2 1764%

مصرف می‌کند.

برای برش کفش مردانه هر جفت کفش 30/2 دقیقه زمان می برد.

برای برشت کفش بچه گانه هم هر جفت کفش 30/2 دقیقه زمان لازم دارد.

چون کفش ها به وسیله پرس و قالب برش می خورد زمان برش هر دو مدل یکسان می باشد.

دوخت کفش مردانه هر جفت کفش 10/8 دقیقه زمان لازم دارد.

دوخت کفش بچه گانه هم هر جفت 30/7 دقیقه زمان لازم دارد.

آرم زنی هر کفش مردانه 24/2 دقیقه زمان می برد.

و چون دستگاه آرم زنی حرارتی و مارک زنی برای هر دو مدل یکسان می باشد پس زمان لازم جهت آرم زنی هر جفت کفش بچه گانه هم 24/2 دقیقه زمان می برد. تمیزکاری و بسته بندی هر جفت کفش مردانه و بچه گانه زمانی باربر 30/1دقیقه لازم دارد.


تفسیر لینوگومدل

تابع هدف در مقطع زمانی یک ماه می باشد.

در محدودیت های نیروی انسانی بر حسب نفر ساعت بوده و زمان آن بر دقیقه می باشد

محدودیت مواد اولیه بر حسب متر مربع می باشد.

و محدودیت حداکثر فروش بر حسب جفت است.

مقدار سود خالص 4578880 تومان بوده.

(VALUE)

از به تعداد 1000 جفت تولید می کشیم. (کفش چرمی مردانه)

از به تعداد 1000 جفت تولید می کشیم. (کفش چرمی بچه گانه)

از به تعداد 1000 جفت تولید می کشیم. (کفش نبوک مردانه)

از به تعداد 1000 جفت تولید می کشیم. (کفش نبوک بچه گانه)

از به تعداد 1110 جفت تولید می کشیم. (کفش ورزشی مردانه)

از به تعداد 1997 جفت تولید می کشیم. (کفش ورزشی بچه گانه)

(REDUCED COST) هزینه های فرصت

هزینه های فرصت چون صفر میباشند پس بدین معنا می باشد که تمامی این محصول با همان قیمت تعیین شده قبلی توجیه تولید شدن داشته و نیازی با افزایش قیمت نمی باشد.

(نیازی به افزایش مزائب آنان در تابع نیست)

(SLAK OR SURPLUS)

در سطح اول یا تابع هدف حداکثر سودی که قابل کسب است برابر با 457880 می باشد.

سطح دوم: از منبع محدودیت اول 5/2/569 مازاد می باشد.

سطح سوم: از منبع محدودیت دوم اضافه نداریم.

سطح چهارم: از منبع محدودیت سوم 299/1633 مازاد می باشد.

سطح پنچم:‍ از منبع محدودیت چهارم 32/6800 واحد مازاد می باشد.

سطح ششم: از منبع محدودیت پنجم 9/1940 واحد مازاد می باشد.

سطح هفتم: از منبع محدودیت ششم 59999/13 واحد مازاد می باشد.

سطح هشتم: از منبع محدودیت هفتم 2/317 واحد مازاد می باشد.

سطح نهم: از منبع محدودیت هشتم 7292/297 واحد مازاد می باشد.

سطح دهم و یازدهم و دوازدهم و سیزدهم چون صفر می باشند پس به ترتیب از منبع محدودیت نهم و دهم و یازدهم و دوازدهم اضافه نداریم.

سطح چهاردهم: از منبع محدودیت سیزدهم 9999/889 واحد مازاد می باشد.

سطح پانزدهم: از منبع محدودیت چهاردهم 000105/3 واحد مازاد می باشد.

(DUAL PRICE) قیمت های سایه ای

سطح دوم: با اضافه کردن یک واحد به منبع محدودیت اول هیچ گونه تاثیری در افزایش سود نخواهیم داشت.

در سطح سوم با اضافه کردن یک واحد به منبع محدودیت دوم به مقدار 00002/25 واحد به سود اضافه می شود. (یا به تابع هدف افزوده می گردد)

در سطح چهار و پنجم و ششم و هفتم و هشتم و نهم با اضافه کردن یک واحد به منبع محدودیتهای سوم و چهارم و پنجم و ششم و هفتم و هشتم هیچ گونه تاثیری در افزایش سود نخواهیم داشت در سطح دهم با اضافه کردن یک واحد به منبع محدودیت نهم به مقدار 49999/57 واحد به سود اضافه می شود.

در سطح یازدهم با اضافه کردن یک واحد به منبع محدودیت دهم به مقدار 5/107 واحد به سود اضافه می شود.

در سطح دوازدهم با اضافه کردن یک واحد به منبع محدودیت یازدهم به مقدار 50001/32 واحد سوم اضافه گردد.

در سطح سیزدهم با اضافه کردن یک واحد به منبع محدودیت دوازدهم به مقدار 20002/32 واحد به سود اضافه می گردد.

سطح چهاردهم و پانزدهم با اضافه کردن یک واحد به محدودیت های سیزدهم و چهاردهم هیچ گونه تاثیری در افزایش سود نخواهیم داشت


پروژه کارآفرینی کارخانه عطر بیک

پروژه کارآفرینی کارخانه عطر بیک در 38 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی صنایع شیمیایی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 25 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 38
پروژه کارآفرینی کارخانه عطر بیک

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

پروژه کارآفرینی کارخانه عطر بیک در 38 صفحه ورد قابل ویرایش


مقدمه

خداوند زیباست و زیبایی ها را دوست دارد

هدف از این پژوهش در این شرکت به دست آوردن تجربیاتی در کنار تحصیلات بوده و چگونگی روابط ساز مانی و تشکیلاتی که توسط افراد به طور مختلف اعمال می شود آشنا شده و همچنین در مورد موضوع تحقیق که بخشهایی مرتبط با رشته کار آموزی می باشد اطلاعات مفیدی حاصل گردیده است.



آشنایی با شرکت

شرکت عطر بیک از سال 1381 شروع به فعالیت تولیدی نمود و از این سال به بعد گامی موثر در جهت تقاضای کشور به همراه داشته است.

شرکت عطر بیک تحت نظر لیسانس بیک فرانسه بوده و روابط سازمانی این شرکت به شرکت بیک فرانسه باز می گردد.

کارخانه عطر بیک واقع در جاده آبعلی می باشد و دارای دو دفتر اداری می‌باشد که یکی شرکت بیک یار به عنوان دفتر مرکزی و دیگری شرکت بیک می‌باشد.

شرکت بیک یار واقع در خیابان ولی عصر – پارک وی می باشد و شرکت بیک واقع در میدان وی عصر – خیابان ولی عصر می باشد.








محصولات شر کت

به طور کلی شرکت بیک دارای:

1- عطر بیک باز

2- عطر بیک جعبه دار

3- عطر بیک سه گوش

4- تیغ آستور حساس

5- تیغ آستور دستگاه با یدک

6- تیغ آستور معمولی

7- تیغ بیک بیمارستانی

8- تیغ بیک دبل ایج

9- تیغ بیک دولبه معمولی نرمال

10- تیغ بیک دو لبه زنانه

11- تیغ بیک دو لبه حساس

12- تیغ بیک دو لبه معمولی

13- تیغ بیک سافت وین پنج تایی زنانه

14- تیغ بیک سافت وین دو تایی

15- تیغ سافت وین پنج تایی حساس

16- تیغ بیک کامفورت کارتی

17- تیغ بیک کامفورت

18- تیغ بیک کارتی نرمال

19- تیغ کامفورت سه لبه

20- تیغ بیک متال

21- تیغ بیک یک لبه حساس

22- تیغ بیک یک لبه معمولی

23- فوم بیک

24- فندک آشپزخانه

25- فندک j1

26- فندک j3

27- فندک j5

28- یدک آستور

29- مداد بل


انواع عطر بیک

1. Nak NO مخصوص آقایان

مردانه ، غنی و پر قدرت ، آمیخته ای از مشک و سرخس و عطرهای جنگی که در کمال قدرت هرگز خود را تحمیل نمی کند.



2. Nak NO مخصوص آقایان و بانوان

رایحه ای به طراوت سبزاره ها ، آمیزش عطر جنگل و درخت لیمو که به زنان و مردان فعال امروز شادابی می بخشد.



3. Nak NO مخصوص بانوان

رایحه ای ظریف و شاعرانه و عطری به لطافت زمزمه گلها و به شادابی بوستان های فرانسوی



4. Nak NO مخصوص بانوان

رایحه ای رمز آلود و پر هیجان همچون شبهای پاریس ، آمیخته ای غنی و پر دوام از عصاره گلها و میوهای معطر ، که گرما ، شو ر و جاذبه می آفریند.



5. Nak NO مخصوص آقایان

رایحه قوی جنگل ، به همراه عطری متین از گل و میوه که جلوه ایی از مردانگی و استوار دارد.



6. Nak NO مخصوص آقایان و بانوان

با عصاره ای از برگ نعناع و رایحه سرخ ، این عطر به نرمی بر پوست خانم ها و آقایان می نشیند.

7. Nak NO مخصوص بانوان

آمیخته ای هماهنگ از رایحه ای لطیف گل ها و میوه های معطر برای روزهای پر مشغله زن امروز.



8. Nak NO مخصوص بانوان

معجونی از عطر میوه ها و سپس دست چینی گرمی و جاذبه گل ایلانگ ، یاس و شکوفه پرتغال و در آخر رایحه ایی رمز آلود از مشک ، چو ب و عنبر.







9. Nak NO مخصوص آقایان

عطری بی همتا برای مردان امروز ، همراه با احساس خنکی دلچسب با دست دادن چینی از عطر میوه های تازه چون هندوانه ، نارنگی و لیمو در ابتدا و به دنبال آن بوی مشک و صندل ، ویژگی های منحصر به فردی داشته که در تمام روزها از آن می توان استفاده کرد.



10. Nak NO مخصوص آقایان و بانوان

رایحه ملایم پرتغال و نارنج تازه به همراه بوی نسیم دریایی احساس جوانی و طروات را به همراه می آورد.



11. Nak NO مخصوص بانوان

احساس شناوری در فضایی از عطر میوه های تازه و گل هایی لطیف که دختران جوان و پر انرژی را به سوی خود جذب و آنان را در تمامی لحظات جوانی و نشاط همراه می کند.







12. Nak NO مخصوص آقایان

رایحه ای رمز آلود و پر هیجان که عطری خوشبو و غنی از رایحه ی گل ها و دست چینی انرژی را از گیاه گریپ فروت و بهار نارنج می آفریند و همراهی عطرهای جنگلی.
شرح وظایف ونحوه عملکرد واحد مالی شرکت سرمایه گذاری توسعه بازار تجارت



برای درک بهتر وترسیم روشی قابل لمس از عملکرد واحد مالی، وظایف این واحد رادر 2 فصل مجزا بررسی وتبیین می نمائیم.

فصل اول را اختصاص میدهیم به واحدهائی که درگیری مستقیم وتنگاتنگی با عملیات اجرائی(پخش محصولات و مواد بهداشتی)دارند و در فصل دوم به وظایف سایر واحدها می پردازیم.



فصل اول :چرخه عملیات پخش محصولات و ماد بهداشتی ونحوه نگهداری وثبت در حسابهای مالی شرکت سرمایه گذاری توسعه بازار تجارت که ازاین به بعد ازآن تحت عنوان شرکت یاد می شود .



جهت دسته بندی ودرک بهتر ،کل عملیات پخش شرکت رادر 4 بخش به شکل زیر خلاصه وشرح جامعی از وظایف هر بخش رادرذیل می آوریم :





الف-حسابداری حسابهای پرداختنی (خرید)

ب – حسابداری انبار (نگهداری موجودی )

ج – حسابداری فروش

د – حسابداری دریافت (وصول )



بخش اول :حسابداری حسابهای پرداختنی (خرید)



همانطور که از نام این بخش معلوم است درکل وظیفه نگهداری وثبت تمامی حسابهایی که شرکت تعهد پرداخت آنها را عهده دار می باشد به عهده حسابداری خرید است که در راس آن خرید محصولات و مواد بهداشتی ویا هرگونه اجناس دیگری که در حیطه فعالیت اقتصادی شرکت است .

1-کالاهائی که از تولید کنندگان جهت پخش خریداری میشود طی فاکتور ارسالی از طرف تولید کننده جهت ثبت در حسابهای مالی به واحد بازرگانی دفتر مرکزی ارسال می گردد.

مدیریت بازرگانی( یا به عبارتی در چارت تشکیلاتی شرکت مدیریت فروش)موظف است پس از ضمیمه کردن رسید انبار مربوط به فاکتور هاکه حاکی از دریافت جنس توسط انبار مرکزی ویا انبار مراکز توزیع (درصورتی که جنس مستقیما از کارخانه به انبار مراکز ارسال شود)می باشد ،فاکتور ها راجهت ثبت با اخذ رسید طی صورت خلاصه ای به واحد مالی ارائه نماید.

حسابداری خرید پس از دریافت فاکتور های خرید آنها راباقرارداد موجود (که حتما باید یک نسخه از آن در اختیارش باشد)تطبیق وپس از مطابقت در حساب معلق خرید کالا ثبت نماید ونحوه ثبت سند آن به شکل زیر است :

حساب معلق خرید کالا ******

فروشندگان کالا ******



2-یکی دیگر از وظایف حسابداری خرید کنترل مطالبات شرکتهای تولیدی وتنظیم بودجه پرداخت (تعهدات)مطابق قرارداد می باشد.

بدین صورت که حسابداری بازرگانی ماهانه باید جدولی تحت عنوان جدول تعهدات تنظیم وبا ارائه آن به مدیریت مالی وبا هماهنگی مدیر عامل نسبت به پرداخت تعهدات خود اقدام نماید که این تعهدات هم ممکن است بصورت نقدی وهم ممکن است به صورت اسناد پرداختنی باشد.

در هر صورت رعایت مفاد قرارداد ا لزامی وهرگونه پرداخت اضافی ممنوع بوده مگر بانظر ودستور مستقیم مدیریت عامل .



3-سومین بخش از وظایف حسابداری خرید عبارتست از کنترل حساب تولید کننده ورفع مغایرت براساس برنامه زمانبندی شده وارائه صورت مغایرت باشرکت تولیدی به مدیریت مالی .



4- چهارمین بخش از وظایف حسابداری خرید عبارتست از کنترل خریدهای انجام شده یا به عبارتی کنترل فاکتور های خرید با گزارش ماهانه حسابداری انبار که پایان هر ماه باید به حسابداری خرید ارائه نماید وپس از انجام این کنترل وتائید ، فاکتورهادر زونکن های جداگانه ای بترتیب هر ماه بایگانی می شود .



5- صدور هرگونه اعلامیه بدهکاری که حاکی از برگشت از خریدها ویا ضایعات احتمالی مربوط به تولید کننده ویا هزینه های حمل ونقل اگر به عهده تولید کننده باشد وموارد مشابه این جزو وظایف حسابداری خرید است.

حسابداری خرید موظف است باهماهنگی وارتیاط مستمر با بخش حسابداری انبار وحسابداری تنخواه و... نسبت به صدور سند حسابداری وارسال اعلامیه به تولید کننده اقدام نماید.



6- کنترل حساب معلق خرید به جهت آنکه رایطه بسیار نزدیک ودر حقیقت مستقیمی با حساب تولید کننده دارد واعلام مانده آن به حسابداری انبار وپیگیری موضوع یکی دیگر از وظایف مهم حسابداری خرید می باشد که در وظایف حسابداری انبار مفصل در این مورد بحث خواهد شد .





7- بجز موارد بالا که همگی مربوط به حسابهای پرداختنی تجاری بود مسئولیت کنترل وثبت اسناد مربوط به حسابهای پرداختنی غیر تجاری نیز با حسابداری خرید می باشد.

بدینصورت که حسابداری خرید موظف است یک طرف ثبت مربوط به حسابهای پرداختنی غیر تجاری که همان طرف بستانکاری این حسابها می باشد راثبت نماید برای نمونه مثال زیر رامی آوریم:

فرض کنیم شرکت در قبال خدمات ارائه شده از طریق شرکت یاشخص ثالثی مبلغی را باید به این شخص بپردازد دراینجا حسابداری خرید سندی راکه صادر می کند به شکل زیر است:







حساب هزینه ها *******

حسابهای پرداختنی غیرتجاری *******





شایان ذکر است طرف دیگر یا به عبارتی طرف بدهکار حسابهای پرداختنی غیر تجاری توسط واحد پرداخت که بعدا شرح وظائفش خواهد آمد و به شکل زیر ثبت خواهد شد:



حسابهای پرداختنی غیر تجاری *******

موجودی نقد وبانک *******



بخش دوم :حسابداری انبار (نگهداری موجودی )



مبحث انبار وانبارداری شامل دوبخش است که از آن تحت عناوین انبار تعدادی وانبار ریالی یاد می کنند وهمانطور که از نام هر بخش معلوم است انبار یا انباردار تعدادی وظیفه نگهداری تعدادی موجودی انبار رابه عهده دارد وانبارداری ریالی موظف است موجودی ریالی انبارها را کنترل نماید که غالبا در واحد مالی این دوبخش به صورت متمرکز عمل می نمایند بااین تفاوت که مسئولیت نگهداری موجودی تعدادی علاوه بر انباردار مالی مسئولین انبار یا همان انباردارها می باشند وحسابدار انبار درعین حال که موجودی تعدادی راکنترل می کنند مبحث ریالی موضوع رانیز پیگیری می نماید درذیل شرح وظایف حسابداری انبار به تفضیل می آید:

بخش سوم :حسابداری فروش



یکی از بخشهای مهم که نقش بسیار بزرگی در شرکتهای پخش ایفا می کند حسابداری فروش می باشد وبا عنایت به نظر مدیریت محترم عامل در خصوص نگهداری حساب مشتریان در سطح ریز در دفتر مرکزی عملیات صدور فاکتور فروش وسند فروش می بایستی در دفتر مرکزی انجام شود ودر کل نگهداری حساب مشتریان به صورت ریز (نمایندگیها)در واحد حسابداری فروش مجتمع صورت خواهد پذیرفت که در ذیل شرح جامعی از وظایف این بخش می آید.



1-حسابداری فروش موظف است به صورت برنامه ای دقیق وزمانبندی شده که نحوه آن بسته به نظرمدیریت دارد نسبت به اخذ حواله ها یا همان خروجی کالا ازانبار مراکز توزیع که برای مشتریان یا نمایندگان صادر می شودبه همراه قرارداد فروش که براساس آن حواله صادر شده اقدام ونسبت به صدور فاکتور فروش عمل نماید بنابرین تحویل یک نسخه از حواله (خروجی انبار)به همراه قرارداد فروش به واحد حسابداری فروش الزامی می باشد .



حسابداری فروش پس از اخذ حواله انبار وقرارداد فروش ،برای هر حواله وقرارداد در وجه مشتری (نماینده)فاکتور فروش صادر وماهانه سند فروش رابه سیستم مالی ارسال خواهد نمود .

ثبتی که در این قسمت از طریق سیستم به صورت مکانیزه صادر می شود به شکل زیر است:



بدهکاران تجاری (نماینده) *******

فروش (ارزش کالای توزیع شده) *******

2- درصورتی که نماینده اجناس فروخته شده را پس دهد باز بااخذ ورودی یا رسید انبار که دال بر تحویل جنس از نماینده باشد از مراکز توزیع به صورت منظم جمع آوری ونسبت به صدور فاکتور برگشتی اقدام خواهد شد وثبت مالی آن به شکل صفحه ی بعد است :



برگشت از فروش ********

بدهکاران تجاری (نماینده ) *******



3- هماهنگی لازم با واحد وصول یا دریافت در خصوص وضعیت دریافتهای انجام شده از نماینده وکنترل حساب نماینده واعلام بدهی آن به صورت هفتگی ویا موردی به مدیریت مالی ومدیر یت بازرگانی جهت پیگیری برای دریافت وجه ویا چک از نمایندگان بابت بدهی دفاتر.



4-صدور سند پورسانت فروش به عهده حسابداری فروش بوده ونحوه صدور آن به شکل زیر است که با ارائه گزارش وضعیت حساب نماینده وبا توجه به میزان فروش انجام شده توسط نماینده وطی برنامه منظم که نحوه آن طبق نظر مدیریت ابلاغ می شود



سند پورسانت به شکل زیر صادر می شود:
چرخه عملیات مربوط به سایر واحدهای مالی



که نسبتا خلاصه تر از فصل اول خواهد آمد، به شرح ذیل در 3 بخش تحت عناوین:

1-واحد پرداخت

2- حسابداری تنخواه

3- حسابداری حقوق بیان می شود .


بخش اول : واحد پرداخت



در اکثر شرکتها واحد دریافت وپرداخت به صورت متمرکز عمل می نمایند که در این شرکت بسته به نظر مدیریت محترم ودر صورت تائید پیشنهاد می شود به علت اینکه بخش عمدهای از پرداختهای شرکت به صورت اسنادی می باشد (واگذاری چک )ودر ضمن کنترل بانکها وپیگیریهای لازم در خصوص وضعیت چکهای واگذارشده نقش کلیدی در تامین نقدینگی دارد،

لذا تمرکز در امورات این دوواحد مفیدتر وشاید بهتر بگوئیم لازم می باشد .لذا با عنایت به شرح وظایف واحد دریافت که در فصل یک بدان اشاره شد به شرح وظایف پرداخت می پردازیم :



1-پرداختهایی که در شرکت انجام می شود به 4قسمت عمده – پرداختهای نقدی – پرداختهای چکی (چکهای صادره از حسابهای بانکی – پرداختهای اسنادی (چکهای مشتریان نزد صندوق )-وپرداختهای انجام شده از طریق تنخواه تقسیم می شود که 3 قسمت اول جزو وظائف واحد پرداخت بوده وقسمت چهارم یعنی پرداختها از محل تنخواه جزو وظائف این واحد نیست لذا به شرح 3مورد دیگر می پردازیم.



-پرداختهای نقدی : صرفا از طریق صندوق ریالی صورت پذیرفته وبرای اینکار سند پرداخت برحسب مورد صادر وپس از تائید مراجع ذیصلاح قابل پرداخت می باشد وثبت حسابداری آن از طریق سیستم مکانیزه وجوه نقد صادر می شود .



-پرداختهای چکی : پس از دریافت مجوز پرداخت مبتنی بر دستور مقام صادر کننده، سند پرداخت صادر ونسبت به صدور چک در وجه اشخاص حقیقی یا حقوقی اقدام وپس از تکمیل امضاهای مجاز با اخذ رسید از شخص حقیقی یا حقوقی با تائید هویت شخص ویا معرفی نامه که دال بر تائید شخص از طرف شخص حقوقی باشد چک به فرد موصوف تحویل خواهد شد وثبت سند مالی بصورت مکانیزه از طریق سیستم وجوه صورت می پذیرد .



-پرداختهای اسنادی : به شرح کامل این بخش در وظائف واحد دریافت اشاره شد .
دیگر وظیفه واحد پرداخت مغایرت گیری بانکها به صورت روزانه می باشد لذا اخذ صورتحسابهای بانکی به صورت روزانه وثبت آن ومغایرت گیری به عبارتی بسیار مهم وحیاتی می باشد زیرا بیش از 90درصد فعالیت شرکت بصورت اسنادی بوده وداشتن اطلاعات دقیق با ضریب اطمینان بالا هم در روشن بودن وضعیت حساب نمایندگان وهم در تامین نقدینگی شرکت تاثیر گذار است .



داشتن هماهنگی لازم با مدیریت بازرگانی (فروش ) در خصوص تعیین مراکز وجوه واریزی نامشخص وپیگیریهای لازم در این خصوص.

ارائه گزارشات لازم در خصوص میزان اسناد پرداختنی واعمال بودجه یا فرم تعهدات تنظیم شده توسط حسابداری خرید با هما هنگی مدیریت مالی ومدیر عامل محترم واعلام به موقع موعد اسناد پرداختنی به مراجع ذیربط جهت تامین موجودی .


مجموعه قوانین و مقرارات بورس اوراق بهادار

مجموعه قوانین و مقرارات بورس اوراق بهادار
دسته بندی اقتصاد
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 23 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 57
مجموعه قوانین و مقرارات بورس اوراق بهادار

فروشنده فایل

کد کاربری 4572
کاربر

بورس اوراق بهادار ، بازار خاصی است که حد آن داد و ستد اوراق بهادار توسط کارگزاران بورس، مطابق قانون تأسیس بورس اوراق بهادار انجام می گیرد

شرایط مناسب هر فعالیت قانونمند در گرو حضور مجموعه قانونی منسجم و متناسب با آن که با طرح مقرارات جدید ابعاد تازه تری برای فعالیت پدید آورد یا ابهام های قانونی موجود را برطرف سازد از این رو گاه مراجعه به مجموعه های مطول اما پراکنده قانونی، نشان می دهد که چگونه قانون گذار با پاره ای پیش بینی های هوشمندانه بستر قانونی مناسب برای تکوین و تداوم فعالیت های نو بنیاد را پدید آورده است.


قانون تأسیس بورس اوراق بهادار

مادة 1. تعاریف زیر، ازلحاظ این قانون معتبر است.

1) بورس اوراق بهادار، بازار خاصی است که در آن داد وستد اوراق بهادار، توسط کارگزاران بورس، طبق این قانون انجام می گیرد.

2) اوراق بهادار، عبارت است از سهام شرکتهای سهامی، واریزنامه های صادراتی و اوراق مشارکت [1]و اوراق قرضه صادر شده از طرف شرکتها و شهرداریها و مؤسسات و ابسته به دولت و خزانه داری کل، که قابل معامله و نقل و انتقال باشد.

3) کارگزاران بورس، اشخاصی هستند که شغل آنها دادوستد اوراق بهادار است و معاملات در بورس منحصراً توسط این اشخاص انجام می گیرد.

4) فهرست نرخها، سندی رسمی است که به منظور مشخص کردن اوراق معامله شده و تعداد آنها و قیمتهایی که دادو ستد این اوراق به آن قیمتها انجام یافته است، تنظیم و اعلان می شود.

مادة 2. ارکان بورس، عبارت است از : شورای بورس، هیأت پذیرش اوراق بهادار، سازمان کارگزاران بورس، هیأت داوری بورس.

مادة 3: شورای بورس، از اعضای زیر تشکیل می شود:

1)دادستان کل کشور یا معاون او

2) رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران یا قائم مقام او

3) معاون وزارت اقتصاد[2]

4) خزانه دار کل

5) رئیس کانون بانکها یا نماینده او[3]

6) رئیس اتاق صنایع و معادن ایران یا نمایندة او

7) رئیس اتاق بازرگانی تهران یا نمایندة او[4]

8) رئیس هیأت مدیرة بورس

9) سه نفر شخصیت مالی و اقتصادی، به پیشنهاد وزرای دارایی و اقتصاد و تصویب هیأت وزیران، برای مدت سه سال، با امکان تجدید انتخاب آنان.[5]

10) ریاست شورای مزبور به عهدة رئیس کل بانک مرکزی ایران و در غیاب او، به عهدة قائم مقام بانک مرکزی خواهد بود.

مادة 4: وظایف شورای بورس، به قرار زیر است:

1) تصویب آیین نامه ها و مقررات لازم برای اجرای این قانون

2)نظارت در اجرای این قانون و آیین نامه های مربوط و اعزام نمایندة ناظر در هیأت مدیره و هیأت پذیرش

3)تعیین یک نمایندة اصلی و یک نمایندة علی البدل برای عضویت در هیأت داوری

4) تجدید نظر نسبت به تصمیمهای هیأت مدیره، طبق مادة 10 و نسبت به تصمیمات پذیرش اوراق بهادار، طبق مادة 7 این قانون

تبصرة 1- نمایندگان شورای بورس، که برای چهار سال انتخاب می شوند، برای اجرای قوانین و مقررات نظارت می کنند و می توانند در جلسات هیأت مدیرة بورس و در جلسات هیأت پذیرش اوراق بهادار حضور یابند و نظر مشورتی خود را اظهار کنند و نیز می توانند نسبت به تصمیمات متخذه درهیأتهای مزبور اعتراض کنند و اعتراضات خود را به شورای بورس تسلیم نمایند.

تبصره 2- شورای بورس، حداکثر ظرف یک ماه ازتاریخ اعتراض، به موضوع رسیدگی می نماید و در صورتی که تصمیمات متخذه از طرف هیأت مدیره یا هیأت پذیرش را مخالف قوانین و مقررات تشخیص دهد، نسبت به لغو آنها اقدام خواهد کرد.

مادة 5: هیأت پذیرش اوراق بهادار، هیأتی است که به منظور اخذ تصمیم نسبت به رد یا قبول اوراق بهادار در بورس یا حذف آنها،تشکیل می شود.

این هیأت از اشخاص زیر تشکیل می گردد:

1)رئیس هیأت مدیرة بورس یا قائم مقام او

2)قائم مقام رئیس کل بانک مرکزی ایران

3)یک نفر کارشناس به نمایندگی کانون بانکها[6]

4)یک نفر کارشناس به نمایندگی اتاق بازرگانی تهران[7]

5)یک نفر کارشناس به نمایندگی اتاق صنایع و مهادن ایران

6)دو نفر حسابدار خبره به انتخاب شورای بورس

عضویت اشخاص مذکور در بندهای 3و4و5 مستلز تأیید شورای بورس می باشد. ریاست هیأت پذیرش، با قائم مقام رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

تبصره- مدت مأموریت اعضای هیأت پذیرش به استثنای اشخاص مذکور در بندهای 1و2 این مادة، سه سال است. ولی درپایان سال اول، دو نفر از اعضای مذکور در بندهای 3و4و5و6 به قید رعه، و در پایان سال دوم، سه نفر دیگر از عضویت هیأت خارج می شوند و جانشین آنان تعیین می گردد.

تجدید مأموریت اعضای هیأت پذیرش بلامانع است، لیکن هیچ یک از اعضای هیأت پذیرش به استثنای اشخاص مذکور در بندهای (1و2) نمی تواند بیش از دو دورة متوالی عضویت هیأت پذیرش را داشته باشد.

مادة 6: کلیة درخواستهای پذیرش اوراق بهادار توسط، هیأت مدیره، برای رسیدگی و اتخاذ تصمیم به هیأت پذیرش تسلیم می گردد و هیأت پذیرش مکلف است طبق مقررات آیین نامة مربوط، در کوتاهترین مدت به آنها رسیدگی و تصمیم خود را دائر به رد یا قبول، اعلام کند. نسبت به حذف اوراق بهادار از فهرست نرخها نیز به طریق فوق عمل خواهد شد.

مادة 7: تصمیمات هیأت پذیرش تا 10 روز از تاریخ اعلام به هیأت مدیرة بورس، طبق آیین نامه، قابل تجدید نظر در شورای بورس خواهد بود.

اشخاص ذیل می توانند نسبت به تصمیم هیأت پذیرش اعتراض و تقاضای تجدید نظر نمایند:

1)ناظر شورای بورس

2)نمایندة هیأت مدیرة بورس

3) اشخاصی که تقاضایشان رد شده و یا اوراق بهادار مربوط به آنان، از فهرست نرخها حذف گردیده است.


پروژه کارآفرینی عروسک سازی

پروژه کارآفرینی عروسک سازی در 30 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی تولیدی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 62 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30
پروژه کارآفرینی عروسک سازی

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

پروژه کارآفرینی عروسک سازی در 30 صفحه ورد قابل ویرایش



فهرست مطالب


عنوان صفحه

پیشگفتار ............................................................................................................................................................ 1

مقدمه................................................................................................................................................................... 2

اطلاعات فنی پروزه.......................................................................................................................................... 3

چگونگی جمع آوری داده ها ....................................................................................................................... 3

ضرورت طرح .................................................................................................................................................... 4

اهمیت اقتصادی .............................................................................................................................................. 4

نحوه تاسیس ..................................................................................................................................................... 5

پردازش داده ها ............................................................................................................................................... 5

شرایط گرفتن وام ........................................................................................................................................... 5

داده های مالی .................................................................................................................................................. 6

عنوان طرح......................................................................................................................................................... 7

محل اجرای طرح.............................................................................................................................................. 7

محصول................................................................................................................................................................ 8

سرمایه گذاری.................................................................................................................................................... 8

زمین..................................................................................................................................................................... 8

محوطه سازی..................................................................................................................................................... 9

ساختمان سازی................................................................................................................................................. 10

ماشین آلات وتجهیزات................................................................................................................................... 11

شرح مختصر فرآیند ورسم نمودار تولید.................................................................................................... 13

تا سیسات............................................................................................................................................................ 14

وسایل حمل ونقل............................................................................................................................................. 15

برآورد هزینه تعمیرات..................................................................................................................................... 16

برآورد حقوق ودستمزد................................................................................................................................... 17

مواد اولیه............................................................................................................................................................. 18

سوخت مصرفی.................................................................................................................................................. 19

برآورد سرمایه ثابت........................................................................................................................................... 20

هزینه های قبل از بهره برداری ................................................................................................................... 21

برآورد سرمایه در گردش................................................................................................................................ 22

نحوه سرمایه گذاری ........................................................................................................................................ 22

برآورد هزینه استهلاک.................................................................................................................................... 23

هزینه تولید سالانه........................................................................................................................................... 24

قیمت تمام شده محصول............................................................................................................................... 25

قیمت فروش محصول...................................................................................................................................... 25

محاسبه نقطه سر به سروسود وزیان ویژه.................................................................................................. 25

سود وزیان ویزه ................................................................................................................................................ 26

ارزش افزوده خالص و نا خالص..................................................................................................................... 26

سرمایه ثابت سرانه............................................................................................................................................ 26

کل سرمایه گذاری سرانه................................................................................................................................ 26

نرخ بازدهی سرمایه.......................................................................................................................................... 27

دوره بازگشت سرمایه....................................................................................................................................... 27

توضیحات............................................................................................................................................................ 27

نتیجه گیری ...................................................................................................................................................... 28

منابع ................................................................................................................................................................... 29


پیشگفتار

کار آفرینی زمینه های لازم را برای یافتن فرصتها در بازار کار وتولید برای توانایی فردی مورد بررسی قرار می دهد و مجموعه دانش و مهارتهایی را که برای ورود به بازار کار مورد نیاز است و همچنین راهبردهای لازم را برای موفقیت در کسب و کار ارائه می نماید تا پس ازفراغت ازتحصیل چنانچه تمایل داشته باشی به جای استخدام و کار برای دیگران در حد توان مالی و تخصصی به تنهایی یا به کمک دوستان و نزدیکان نسبت به راه اندازی و اداره یک واحد کوچک صنعتی،کشاورزی،خدماتی ویا هنری برای کسب وکارتولیدی اقدام نمایی.سرعت روند تحولات فن اوری واقتصادی درجهان به گونه ای است که حتی راه اندازی و اداره واحدهای تولیدی وخدماتی کوچک نیز نیازمند اطلاعات و دانش است که در این مجموعه سعی شده است این گونه اطلاعات در حد امکان و ضرورت ارائه شود.روحیه و تفکر کار افرینی هم در واحد های بزرگ تولیدی و خدماتی و هم درواحد های کوچک کاربرد فراوان دارد و می تواند خلا قیتها ، نواوریها و موفقیتهای زیادی را به دنبال داشته باشد اما جایگاه اصلی توسعه تفکر کار آفرینی در واحد های کوچک تولیدی و یا خدماتی است.







مقدمه

با توجه به گسترش روزافزون تعداد زنان شاغل و افزایش تعداد مهد کودک ها،فرزندان آنها به وسا ئلی جهت سرگرم شدن از جمله (انواع عروسکها،انواع کتابهای قصه و...)نیاز دارندکه ما هدف خود را بر این گذاشتیم که این نیاز آنها را برطرف نمائیم، لذا طراحی با عنوان(تولید انواع عروسکهای خزی و پارچه ای) را مطرح نموده و اطلاعاتی با این عنوان در اختیار شما قرار می دهیم.امید است که بتوانیم تا حدی احتیاجات فرزندان را برآورده نمائیم.



اطلاعات فنی پروژه:

در مرحله نخست با سرمایه گذاری مبلغی به میزان 1033730529 ریال این طرح را آغاز نموده که زمینی به مساحت 350 متر مربع جهت ساخت این کارگاه نیاز داریم.

اطلاعاتی جهت ساخت این زمین(از جمله:محوطه سازی،ساختمان سازی،متراژ سالن تولید،انبار مواد اولیه و....)در پروژه به طور کلی در اختیار شما قرار گرفته است.

ماشین آلات مورد استفاده عبارتند از:چرخ خیاطی صنعتی وتجهیزاتی(از قبیل:میزوصندلی،اتو قیچی و....)می باشد.وسایل حمل ونقل یک دستگاه وانت بار بوده است.مواد اولیه:انواع خزها با خواب کوتاه وبلند،پارچه،پشم پلی استر،پنبه،ضایعات پتو،نخ خیاطی، نخ سردوز و وسائل تزئینی می باشد.(تعداد کارگران 10 نفر)

چگونگی جمع آوری داده های فنی:

1-استفاده از قیمت های بازار و اینترنت

2-پرس وجو از افرادی که در این زمینه آشنایی داشته اند و استفاده از قیمت کالاهای مشابه با توجه به افزایش میزان این کارگاهها ما می توانیم صادراتی به کشورهای مختلف داشته و میزان واردات را در مورد این کالا کاهش دهیم و در عوض میزان واردات را در کالاهایی که ضرورت بیشتری دارندراافزایش دهیم.با در نظرگرفتن این مورد که میزان صادرات را افزایش دهیم وابستگی ما به کشورهای بیگانه کاسته شده و می توانیم ارزآوری بیشتری در کشورمان ایجاد نمائیم.که ما با توجه به محاسبه شاخص هایی از جمله(نسبت فایده به هزینه، نرخ بازده حسابداری و دیگر شاخص ها به نتایجی دست یافته ایم که در زیرعنوان شده است)

1-نسبت فایده به هزینه جاری ( BCR ) که از تقسیم درآمد ) ( (TR(B به روی هزینه ) (TC (C) حاصل می شود که مبلغ1.18به ما داده است، که با توجه به اینکه این مبلغ بزرگتر از یک است پس می فهمیم که پروژه ما سودآور می باشد.ما با در نظر گرفتن مزایای شاخص بازده حسابداری که (سادگی محاسبه و شناسایی واحتساب عامل سودآوری )می باشد این شاخص را انتخاب نموده . که بامحاسبه ،مبلغ %12بدست آوردیم.که هر چه این شاخص بیشتر بوده بهتر خواهد بود. یعنی درعمل پروژه ای انتخاب می شود که نرخ بازده بالاتری داردما ازمحاسباتی جهت اندازه گیری شا خص ها استفاده کردیم تا بتوانیم از آن اطلاعات فنی بهترین استفاده را نمائیم،چون هرچه شاخص های بیش تر وبهتری بکار ببریم کار ما بهتر نتیجه می دهد.

ضرورت طرح:

افزایش مشاغل،عنوان این مورد که چون فرزندان امید های آینده کشورمان هستند لذا نیازهایشان مهم است و چون این طرح نیازهای آنها را برطرف می نماید پس می تواند از نظر جامعه خوب باشد وتا حدی به مردم کمک می کند.

اهمیت اقتصادی:

ما با به کار انداختن یک کارگاه میزان 730379121ریال هزینه کرده و درعوض مبلغ133620879ریال سالانه سود بدست آورده ایم که می توانیم با افزایش سطح تولید روزانه به همراه کاهش،هزینه های اضافی میزان این سوددهی را افزایش داده و به اقتصاد جامعه کمک نمائیم.به علاوه این کارگاه با توجه به بکارگیری تعداد 10نفر از افراد تا حدی از مشکل بیکاری کاسته و میزان سطح اشتغال زایی را افزایش می دهد و اگر ما بتوانیم حداقل 100عدد از این کارگاهها را درشهرمان ایجاد نمائیم این مشکل بیکاری به حد پایین تری می رسد.

چگونگی جمع آوری داده های فنی:(قیمت ها به ریال است)

اطلاعات فنی مربوط به کسانی می شود که در تا سیس و به کار انداختن یک طرح تخصص دارند. تعداد کارگران این طرح 10 نفر، مساحت زمین 350 مترمربع ،هزینه محوطه سازی20400000 ریال ، هزینه ساختمان سازی 343800000 ، قیمت کل ماشین آلات مورد استفاده28987000 تاسیسات مورد استفاده : برق رسانی ، سوخت رسانی ، وانواع وسائل حفاظتی و سرمایشی و گرمایشی ، آب رسانی که زیر گروه مواردی مثل ماشین آلات در مقدمه عنوان شده است.









نحوه تا سیس:

پس از اینکه زمین ملکی که همان زمین سند دار است را خریداری کردیم جهت گرفتن پروانه ساخت(مجوز سا خت) به شهرداری رفته که در صورت اوقافی بودن زمین به اداره اوقاف نیز باید برویم سپس شهرداری کارشناسی لازم را از زمین ما انجام داده و اجازه ساخت صادرمی نماید . و آن وقت است که ما از یک پیمانکار یا یک مهندس مربوطه تقاضا می کنیم تا پس از کشیدن نقشه شروع به احداث زمین ما نماید و پس از ساخت با مراجعه به اداره برق، گاز وآب کنتورهای آنها را جداگانه تهیه می نماییم.

پردازش داده ها :

قیمت زمین (857143) که قیمت کل آن 300000000 ریال و 350 متر مربع ساختمان احتیاج است، که هزینه ها مثل تعمیرات- حقوق و دستمزد- آب وبرق- سوخت و ----- بکار رفته است .

که دراین فصل شاخص ها راکه درصفحات بعد آمده ومحاسبه شده عنوان می شودمثل شاخص (نرخ بازدهی سرمایه،دوره بازگشت سرمایه و----)

شرایط گرفتن وام:

ما دو نوع وام داریم: 1-وامی که در جهت کمک به ساختن کارگاه دریافت می نماییم و 2- وامی

که در جهت خود اشتغالی دریافت می کنیم.

در ابتدا نیمی از ساختمان مورد نظر را که ساختیم تقا ضای وام می دهیم که ابتدا با نوشتن یک تقاضای کتبی مبتنی بر گرفتن وام به بانک مورد نظر که وام را از آنجا دریافت می کنیم مراجعه می کنیم، بانک با فرستادن کارشناسان، ساختمان ما را مورد بازدید قرار می دهند و سپس سند ما بابت وامی که دریافت نموده ایم در رهن بانک قرار می گیرد و ما در نوبت بانک قرار میگیریم

پس از دریافت وام ساختمان خود را تمام کرده و پس از افتتاح کار (مثلا 6 ماه پس از انجام کار یا کمتر)، بستگی به بانکی که وام را از آنجا دریافت کرده ایم مبلغ مورد نظر را قسط بندی نموده و با در نظر گرفتن بهره و اصل وام ما مبلغ بدهی خود را ماهانه پرداخت می نماییم.

و در مورد وام خود اشتغالی ابتدا به سازمان فنی و حرفه ای مراجعه نموده و با ارائه مدرک تحصیلی به اضافه طرح خود تقاضای وام می نماییم و سپس طرح ما را بررسی می نمایند و اگر مورد قبول واقع شد نسبت به دادن وام اقدام می نمایند که این وام 5 ساله می باشد با بهره 14 درصد .



داده های مالی:

فصل سوم مرحله تجزیه و تحلیل این شاخص ها می باشد. ما می خواهیم بدانیم که بابت هر یک واحد هزینه ای که بکار برده ایم چقدر درآمد حاصل شده که از این مورد استفاده می کنیم:



N=TR-TC 864000000-730379121=133620879

BCR=864000000/730379121=1.18

سود داریم if?BCR>1?