فایل بای | FileBuy

مرجع خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

فایل بای | FileBuy

مرجع خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

دامداری 200 راسی هلشتاین

این پژوهش به روی 45 راس گوساله هلشتاین نوزاد از بدو تولد که به صورت تصادفی در سه گروه 15 راسی قرار گرفتند انجام شد تغذیه گوساله های نوزاد
دسته بندی کشاورزی و زراعت
فرمت فایل doc
حجم فایل 30 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 47
دامداری 200 راسی هلشتاین

فروشنده فایل

کد کاربری 8067

کلیات

ایجاد طرحی که عبارت است از یک واحد دامداری 200 راسی که از نژاد شیری هلشتاین می باشد . برای ایجاد طرح احتیاج به ساختمان و تاسیسات نگهداری و پرورش گاوهای شیری و مذکور و نتایج حاصله با مشخصاتی که ذکر خواهد شد.

مجری طرح

طرح پیشنهادی بوسیله یکی از دانشجویان رشته دامپروری به مورد اجرا گذاشته می شود . وی با استفاده از اطلاعات و کمک تجارب بزرگان در زمینه طرح قادر خواهد بود مدیریت را اعمال نماید و در این پروژه موفق باشد.

بازار فروش :

به علت اینکه مشهد یکی از شهرهای بزرگ محسوب می شود مصرف مواد لبنی در آن بالا می باشد . لذا فروش محصولات بدست آمده همیشه در کارخانه شیر مورد مصرف و به بازار عرضه می شود .

محل اجرای پژوهش

پس از بررسی های لازم جهت انجام این پژوهش گاوداری موقوفات ملک وابسته به آستان قدس رضوی انتخاب گردید. گاوداری موقوفات ملک یک واحد شیری صنعتی با بیش از 200 راس گاو است. این گاوداری در سال 1379 هجری شمسی توسط آستان قدس رضوی خریداری شده و در جاده اسفراین به بجنورد واقع شده است. سیستم نگهداری گاوها نیمه باز و تمامی گاوها از نژاد هلشتاین هستند.

تهیه مواد اولیه

برای انجام این آزمایش پروبیوتیک مورد نیاز از کارخانه کانادائی –LALLEMAND ANLMAL MUTRITION تهیه گردید. این محصول به صورت گرانوله و خشک بوده و هر گرم آن مطابق اطلاعات ارائه شده از کارخانه سازنده، حاوی billion 20 سلول زنده مخمر (saccharomyces cerevisiae CNCM1-1079) است که به نام تجاری BIOTAL SB20 به بازار ارائه شده است.

انتخاب دام های آزمایشی

این پژوهش به روی 45 راس گوساله هلشتاین نوزاد از بدو تولد که به صورت تصادفی در سه گروه 15 راسی قرار گرفتند انجام شد.

تغذیه گوساله های نوزاد

گوساله ها پس از زایش طی 6 ساعت اول 2-3 بار به مقدار 10% وزن بدن آغوز دریافت می کنند پس باشد تازه گاو، دو وعده در روز به میزان 10% وزن بدن تغذیه می شوند. گوساله ها از سن 3 روزگی به کنسانتره شروع کنند، تازه به صورت آزاد دسترسی داشتند. آب از روز دوم بصورت آزاد در اختیار گوساله ها قرار گرفت. شیر خشک از روز بیستم دو وعده در روز به میزان gr350 در هر وعده در اختیار گوساله ها قرار گرفت.

مراقبت از گوساله ها و جایگاه نگهداری آنها

گوساله بعد از تولد در کنار مادر می ماند تا لیسیده و خشک شود، سپس آغوز مادر دوشیده شده و بصورت دستی به گوساله خورانده می شد، بعد از وزن شدن، ناف گوساله با شورید ضد عفونی می گردید و گوساله به جایگاه نگهداری انفرادی منتقل می شد.

47 صفحه فایل ورد قابل ویرایش


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.