فایل بای | FileBuy

مرجع خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

فایل بای | FileBuy

مرجع خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

بررسی آلودگی صوتی در صنعت نساجی

بررسی آلودگی صوتی در صنعت نساجی
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 2
فرمت فایل docx
حجم فایل 900 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 58
بررسی آلودگی صوتی در صنعت نساجی

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

بررسی آلودگی صوتی در صنعت نساجی

فهرست مطالب

تقدیر و تشکر...................................................................................... 1

مقدمه.................................................................................................2

چکیده تئوریک اصوات .........................................................................3

خواص فیزیکی صوت.............................................................................5

انواع صوت..........................................................................................5

اثرات صدا بر انسان................................................................................6

اندازه گیری صوت

شدت صدا........................................................................................... 8

توان صدا و تراز توان صدا.......................................................................8

تراز فشار صوت....................................................................................9

انتقال صدا..........................................................................................10

جذب صدا.........................................................................................11

انعکاس صوت.....................................................................................12

صوت طنین انداز.................................................................................13

قانون جرم.........................................................................................13

جذب و عایق بندی..............................................................................15

کنترل عملی آلودگی صدا در صنعت نساجی

OSHA.......................................................................................... 17

مشکلات سروصدا در صنعت نساجی........................................................ 18

خلاصه ای از نمونه سطوح صدای تجهیزات نساجی........................................19

امکان پذیر بودن کنترل سروصدا.............................................................21

آنالیز اقتصادی................................................................................... 22

ریسندگی...........................................................................................23

راه حلها در ریسندگی............................................................................25

ماشینهای بافندگی................................................................................27

سطوح فشار صدا در سالنهای بافندگی با انواع ماشینهای بافندگی.......................29

عملیات تاب.......................................................................................31

ماشینهای بافندگی سوزنی.......................................................................33

ماشینهای نواربافی................................................................................33

هواکشهای تهویه.................................................................................35

طنین.................................................................................................36

موتورها.............................................................................................36

پرده های صداگیر................................................................................37

استانداردهای صوتی مختلف در صنعت......................................................38

اثرات سوء صدا بر انسان

اثرات فیزیولوژیکی و پاتولوژیکی...........................................................39

عوامل موثر در ایجاد کری شغلی.............................................................40

آزمایشات شنوایی سنجی...................................................................... 42

محافظت شنوایی..................................................................................43

دستگاه اندازه گیری تراز صوت...............................................................47

گزارش عملی.................................................................................49

آزمایشات انجام شده......................................................................50

پیشنهاداتی در زمینه روشهای کنترل سروصدا................................53

فهرست منابع و مآخذ.....................................................................57

ضمیمه............................................................................................58


بررسی سیم برش الماسه و تعیین قطر بیرونی سیم برش و بیان استاندارد ASTM

بررسی سیم برش الماسه و تعیین قطر بیرونی سیم برش و بیان استاندارد ASTM
دسته بندی معدن
بازدید ها 2
فرمت فایل docx
حجم فایل 996 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 55
بررسی سیم برش الماسه و تعیین قطر بیرونی سیم برش و بیان استاندارد ASTM

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

بررسی سیم برش الماسه و تعیین قطر بیرونی سیم برش و بیان استاندارد ASTM

یکی ازپارامتر های مهم در انتخاب ابزار مناسب برش تخته سنگ ، شناخت نوع سنگ قابل برش و خواص فیزیکی و مکانیکی آن می باشد. در این راستا خواص مذکور بایستی با معیار های استاندارد ASTM مطابقت داشته تا پس از برش ، ارزش اقتصادی داشته و متناسب با آن خصوصیات ، بتوان ابزار مناسب برش را انتخاب نمود. یکی از ابزار های مهم مورد استفاده در برش تخته سنگ ، سیم برش الماسه می باشد.استفاده از این تکنولوژی در اکثر معادن جهان توسعه پیدا کرده و امتیازات ویژه ای نسبت به دیگر تکنیک های برش تخته سنگ دارد. این تکنولوژی شامل وارد کردن متالوژی ساییدن و چکش خواری همراه با چرخش می باشد . در این مطالعه سعی شده است که علاوه بر آشنایی با روش های مختلف برش تخته سنگ ، ترکیب سیم های مرکب الماسه دار و کابل های با مقاومت بالای ترکیب یافته از مس و نبوبیم و اندازه قطر بهینه سیم برش ، مورد بحث قرار گیرد.

لغات کلیدی: سیم برش الماسه، مخلوط الماس، برنز، قطر بهینه، آزمایشات کششی، استاندارد ASTM


مقدمه :

روشهای متعدد و متنوعی برای استخراج سنگ های ساختمانی وجود دارد . استفاده از مواد منفجره ،برش با جت آب ، لیزر ، شعله وغیره به دلایلی از قبیل هزینه تمام شده بالا ، محدودیت تجهیزات ، مطالعاتی بودن روش و پایین آوردن کیفیت قواره، کاربرد زیادی در استخراج سنگهای ساختمانی ندارند. روش مرسوم در اکثر معادن سنگ های ساختمانی ، استفاده از سیم برش الماسه و مواد انبساطی است .در سالهای اخیر با پیشرفت علم مواد در ساخت سیم های مرکب الماس دار با مقاومت بالای مس ونبوبیم، استفاده از این تکنولوژی با توجه به مرغوبیت تولید، کنترل روند پیشرفت کار، بهداشت کاری کارگران و هزینه های تمام شده ی استخراج و حمل بیش از گذشته مورد توجه متخصصان قرار گرفته است. هر چند استفاده از این روش نیز به نوبه ی خود مشکلاتی از قبیل هزینه بالای سیگمنت ، پارگی سیم در حین کار و عدم دسترسی به آب در تراز های بالا را به همراه دارد . در این مطالعه ضمن معرفی و مقایسه ی روشهای استخراج سنگ ، کاربردی ترین روش به نام سیم برش الماسی معرفی می‌گردد.


بررسی کانسارها و منابع معدنی سنگهای ساختمانی در استان سیستان و بلوچستان و مقایسه آن در سط

بررسی کانسارها و منابع معدنی سنگهای ساختمانی در استان سیستان و بلوچستان و مقایسه آن در سط
دسته بندی معدن
بازدید ها 3
فرمت فایل docx
حجم فایل 2268 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 210
بررسی کانسارها و منابع معدنی سنگهای ساختمانی در استان سیستان و بلوچستان و مقایسه آن در سط

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

بررسی کانسارها و منابع معدنی سنگهای ساختمانی در استان سیستان و بلوچستان و مقایسه آن در سط

ارزش و فراوانی کانسارهای سنگ تزئینی در این ملک زرخیز به گونه ای است که فقط با تدوین یک برنامه دقیق و اصولی می توان از این معادن خداداد به عنوان یکی از ارکان بنیادین اقتصاد کشور بهره برد . اما متأسفانه این صنعت سالهای طولانی تحت تأثیر اقتصاد متکی به نفت و بینشهای ناشی از آن مورد بی مهری واقع شده و حتی در دروس دانشگاهی هم مهجور وناشناخته باقی مانده است و این همه شاید برآمده از عدم درک و شناخت علمی این پدیده و در نتیجه نادیده گرفتن تأثیرات اقتصادی آن و بالطبع تلقی سطحی ونادرست از کاربردهای عام آن باشد . بنابراین اگر تغییری اساسی در فرهنگ ونحوه نگرش مردم ما به سنگ ونیز ساختار کشف و استخراج وتولید سنگ های تزئینی صورت نگیرد وبه ویژه اگر جنبه علمی و پژوهشی صنایع مربوط به فرآوری سنگ چنانچه باید مورد توجه قرار نگیرد ، امید داشتن به توسعه این صنعت و حضور گسترده وفعال در بازار جهانی این محصول کاری عبث خواهد بود . نگاهی به آمارهای موجود پیرامون وضعیت تولید ومصرف این محصول در جهان ، درعین آنکه تصویر نسبتاً روشنی از حال و آینده بازار جهانی سنگ به دست می دهد ، مسئولیت پژوهندگان برنامه ریزان وکارگزاران مربوطه را دوچندان می سازد . و این واقعیت را به ما می نمایند که از این پس عوامل یاد شده بایستی مسائلی چون جهت دهی سرمایه های داخلی و خارجی ، تحقیق واکتشاف ، استخراج با روشهای علمی و پیشرفته ، تولید با کیفیت مطلوب و صدور در راستای تقویت این صنعت را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند . بدون شک برای حرکت در مسیر توسعه صنعت سنگ تزئینی ، نخستین گام پذیرفتن اصل اتکاء به پژوهش علمی وکنترل کیفی به عنوان تنها تعیین کننده خط سیر ومنازل بین راه است . و این نکته ای است که باید در تمامی مراحل از تحقیق و گردآوری اطلاعات زمین شناسی ومعرفی محصول در بازرهای جهانی در کانون توجه قرار گیرد و دقیقاً بدان عمل شود چراکه عمل براین اساس از یک سو برتری قابل ملاحظه ای را برای یک صادر کننده نسبت به سایر رقبای جهانی به ارمغان خواهد آورد و از دیگر سو عرضه کننده را واخواهد داشت تا برای از دست ندادن خریداران بالقوه وبالفعل فعالیت خود را در همه جوانب مطلوب و کارآمد نماید. برای مثال میتوان اولین تأثیر عمل بر اساس شناخت وپژوهش علمی را به ویژه در این صنعت در تازه گردانیدن روشهای اکتشاف واستخراج معادن دید . چه درجهان کنونی که تحولات ونوآوریها در زمینه علوم وصنایع به گونه ای حیرت افزا سرعت وتنوع یافته ، نمی توان هنوز با روشهای کهنه وشیوه های ابتدایی وعمدتاً غیر اقتصادی وارد میدان شد و حضوری قدرتمند را هم در دنیای رقابت آمیز تجارت انتظار داشت . بدیهی است صنعت سنگ تزئینی نیز از این قائده مستثنی نیست بلکه به اعتبار طبیعت ذوقی سلیقه ای و هنری آن حتی بیش از دیگر صنایع در معرض تغییر وتحول ونوآوری است و در این حالت است که موضوع متحول نمودن روشهای اکتشاف به عنوان پایه واساس استخراج وعرضه سریع و بهنگام سنگ های جدید مورد توجه قرار می گیرد . بر پایه این واقعیت است که امروزه حرکت پی جویی اکتشاف یا بهره گیری از داده های حیرت آور ماهواره ای به جهشی پرشتاب، متنوع و بسیار پیچیده تبدیل شده است و به مرحله ای رسیده که پی در پی ذخیره ای جدید کشف می شود ومنابع عرضه سنگ از هر نظر اعم از بافت ، رنگ وکیفیت آماده سازی رشد می یابند . بنابراین ضروری است در کنار گسترش همه فعالیت ها وتلاشهای فنی واقتصادی جهت تولید وصدور سنگ های تزئینی به مرحله تعیین کننده اکتشاف به صورت دقیق تر وجامع تری پرداخته شود . در مرحله استخراج نیز تغییر روش ضد اقتصادی انفجاری وگزینش وبه کارگیری جدیدترین سیستم های مکانیزه برش ، قطع نظر از تأثیری که بر کمیت وکیفیت تولید می گذارد ، نتیجه دیگری هم دارد و آن جایگزین شدن فضایی مدرن ودلخواه در کارگاه به جای کارهای سخت وزیان آورمی باشد که بالطبع کار معدنی را از وابستگی به نیروی کار یدی رها می سازد ومحیطی مطلوب فراهم می آورد که بی شک در جذب دانشگاهیان ، کارشناسان ومهندسان ذیربط جهت تحقیق و پژوهش واکتشاف و استخراج مؤثر خواهد بود .

فهرست

عنوان............................................................................................................... صفحه

تقدیر و تشکر......................................................................................................... 1

فصل اول .............................................................................................................. 2

مقدمه : 3

نحوه پراکندگی استانی تعاونی های فعال در معادن سنگ های نما وتزئینی. 6

فصل دوم : 31

گسترش جغرافیایی ـ استراتیگرافی سنگهای نما و تزئیتی ایران . 32

گسترش جغرافیایی ـ استراتیگرافی سنگهای نما و تزئیتی ایران. 33

انواع سنگ های تزئینی : 35

سنگ لوح (Slate ) : .. 36

سنگ آهک و تراورتن Lime Stone and Travertine. 36

مرمر( Marble ) .. 37

تراورتن :. 39

مرمریت ( مرمر آهکی ) :Lime Stone marble . 40

مرمر اونیکس (Onix marble ) :.. 42

مرمر سرپانتین ( Serpantin marble ) :.. 43

بررسی فنی واقتصادی یک کانسار سنگ (فرمها ودستورالعمل های استاندارد):........................ 43

بررسی فنی واقتصادی یک کانسار سنگ (فرمها ودستورالعمل های استاندارد): 44

مقدمه ای بر استانداردهای سنگ های تزئینی : 47

روشهای آزمون استاندارد ASTM... 48

آزمون مقاومت خمشی : ASTM C88048

آزمون مدول گسیختگی ASTM C99 : .. 48

آزمون خمشی برای سنگ‌لوح:(مدول گسیختگی والاستیسیته (ASTM C120: 49

آزمون مقاومت تراکمی : ASTM C170 :............... 49

آزمون جذب آب وچگالی نسبی : ASTM C97:.. 50

آزمون جذب آب سنگ لوح (ASTM C 121):.. 50

آزمون مقاومت سایشی : ASTM C241:.. 50

آزمون عملکرد سازه ای سیستمهای پوشش با سنگ(ASTM C120 –91): 51

فصل سومروشهای استخراج سنگ قواره :.................................................................... 52

روشهای استخراج سنگ قواره : 53

1 . آماده سازی دستگاه برش .. 56

2. حفاری .. 57

3 . وسایل حفاری.................................................................................................... 59

4 . برش با استفاده از سیم الماسه................................................................................. 60

تعیین اولویت سطوح برش......................................................................................... 61

برش افقی........................................ 61

برش عمودی. 62

زاویه برش........................................ 62

5 . علل پاره شدن سیم الماسه : 64

5 . علل پاره شدن سیم الماسه : 65

5 . علل پاره شدن سیم الماسه : 66

6. جهت گردش سیم الماسه.. 66

7. علل ناصاف بریده شدن سطح برش.. 67

8 . استفاده از دستگاههای اره الماسه: (هاواژ) 68

9 . چگونگی بیرون کشیدن بلوک بریده شده از سینه کار.................................................... 68

10 . ماشین آلات و نیروی انسانی مورد نیاز........... 69

10 . ماشین آلات و نیروی انسانی مورد نیاز........... 70

مقایسه سیستمهای استخراج سنگ قواره 70

جستجو ، اکتشاف و ارزیابی سنگ... 73

حفاری بهینه : 77

تعریف بازده حفاری................................ 77

سرمته........................................... 80

بازده . 80

11. کنترل و بسته بندی............................ 80

لزوم استفاده ازکامپیوتر: 82

بازده ماکزیمم، درمقاومت کم:. 82

فصل چهارم 84

فنون فرآوری.. 85

برش بلوک سنگ..................................... 85

اره های الماسه چند تیغه ای. 85

قله برها. 86

تکنولوژی مدرن فرآوری مرمر و تراورتن. 86

تکنولوژی.............................................................................................................. 86

هزینه های تولید 93

هزینه مصرف شدنیها 94

فصل پنجم 98

انواع گرانیت......................................................................................................... 100

خواص فیزیکی گرانیت............................... 101

موارد استفاده گرانیت. 101

معیارهای انتخاب گرانیت.......................................................................................... 102

عوامل قیمت. 102

پرداخت گرانیت...................................................................................................... 103

استخراج گرانیت با سیم برش الماسه. 105

سیستم های برش با آب.. 109

سیستم برش با آب و مواد ساینده.................................................................................. 112

فصل ششم: 119

سهم ویژه معادن سنگهای نما و تزئینی در مجموعه فعالیت معدنی کشور : 120

مقایسه میزان و ارزش تولید سالانه معادن سنگهای نما و تزئینی با دیگر معادن : 121

چگونگی استخراج سنگ در جهان. 123

آینده صادرات سنگ های ساختمانی در ایران :............................................................... 125

قیمت‌های جهانی سنگ............................................................................................. 125

نگاهی به مصرف سرانه سنگ در کشورهای مصرف کننده عمده: 130

نگاهی به مصرف سرانه سنگ در کشورهای مصرف کننده عمده: 131

تولید کنندگان عمده گرانیت در جهان : 132

فصل هفتم 135

ویژگیهای فرسایشی و ناپایداری سنگ: 136

نگهداری سنگفرش.................................................................................................. 141

لک زدایی.............................................................................................................. 143

زدودن لکه های مس وبرنز. 145

زدودن لکه های روغن و چربی از سطح مرمر............................................................... 145

چسبهای 100% جامد واستفاده از آن به جای دوغاب سیمان در نصب سنگ.......................... 146

رنگ در سنگهای طبیعی. 148

کامپیوتر صنعت سنگ را هم متحول کرده است............................................................... . 151

فصل هشتم 153

مقالات انگلیسی RICH QUARRIES AND DIAMOND WIRE SARE SAWING ....156

NEW BIRTH IN AN OLD CONTEXT........................................................... …158

NEYRIZ MINE............................................................................................... …159

مراجع.................................................................................................................. ....160


بررسی و نقش فرآیند ارتباطات در عملکرد مدیران سازمان ملی جوانان و نهادهای تابعه شهر تهران

بررسی و نقش فرآیند ارتباطات در عملکرد مدیران سازمان ملی جوانان و نهادهای تابعه شهر تهران
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 2
فرمت فایل docx
حجم فایل 1522 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 180
بررسی و نقش فرآیند ارتباطات در عملکرد مدیران سازمان ملی جوانان و نهادهای تابعه شهر تهران

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

بررسی و نقش فرآیند ارتباطات در عملکرد مدیران سازمان ملی جوانان و نهادهای تابعه شهر تهران

چکیده

برآوردها نشان می دهد، مدت زمانی که در سازمانها صرف ارتباطات می گردد بین 50/0 درصد تا 90/0 درصد دامنه تغییر دارد، و اغلب اعضای سازمانها دست اندرکار فرایند ارتباطند و پیوسته به کار جذب، ارزیابی و پخش و توزیع اطلاعات اشتغال دارند، و در این راستا ارتباطات و چگونگی جهت گیری آنها به سمت اهداف سازمانی از مسائل ضروری مورد توجه مدیران است و این توجه ناشی از ارتباط مؤثر با کارکنان و درک انگیزه های ارتباطی آنان، در توفیق مدیران در دست یابی به اهداف طراحی شده سازمان عامل مؤثر است. ارتباطات از جمله موضوعاتی است که در علوم رفتاری و رفتار سازمانی از اهداف والایی برخوردار است و می تواند در عملکرد مدیران تأثیر عمده ای داشته باشد (محسنیان راد، 1369، ص 247).

روش پژوهش حاضر توصیفی و از نوع پیمایشی است و جامعه آماری کارکنان و مدیران سازمان ملی جوانان به تعداد 300 نفر کارکنان و 14 نفر مدیر دارای تحصیلات دیپلم تا فوق لیسانس در نظر گرفته شدند و تعداد نمونه به روش تصادفی طبقه ای 14 نفر از مدیران به علت کمی شمارش گردید و 169 نفر از کارکنان انتخاب گردیده است، ابزار پژوهش شامل دو پرسشنامه محقق ساخته بر مبنای چهار کارکرد ارتباطات رابینز بوده است.

اعتبار پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برای مدیر 95/0 صدم اعتبار پرسشنامه کارمندان 97/0 صدم تعیین گردیده است.

برای تجزیه و تحلیل سؤالات پرسشنامه علاوه آمار توصیفی، آزمون t دو گروه مستقل مورد استفاده قرار گرفت. نتایج حاصل از سؤالات پژوهش به شرح زیر است:

1- بین فرآیند ارتباطات و عملکرد مدیران رابطه وجود دارد.

2- مدیران بر این اعتقادند که کنترل رفتار سازمانی پرسنل از طریق آنها نسبتاً خوب انجام می شود.

3- مدیران بر این اعتقادند که در پرسنل ایجاد انگیزه می کنند.

4- مدیران بر این اعتقادند که عواطف و احساسات(روحیه) پرسنل چندان مهم تلقی نمی شود.

5- مدیران بر این اعتقادند که انتقال اطلاعات به منظور تصمیم گیری از طریق آنها نسبتاً خوب انجام می شود.

فهرست مطالب

عنوان صفحه

چکیده 1

فصل اول: کلیات پژوهش

1-1- مقدمه 3

2-1- بیان مسئله 3

3-1- هدف پژوهش 4

4-1- اهمیت ضرورت پژوهش 5

5-1- انگیزه پژوهش 6

6-1- سوالهای پژوهش 6

7-1- تعاریف عملیاتی 6

فصل دوم: ادبیات و پیشینه پژوهش

1-2- مبانی نظری پژوهش 11

1-1-2- سابقه تاریخی و نقش ارتباطات 12

2-1-2- ارتباطات چیست 14

3-1-2- تعاریف ارتباطات 15

4-1-2- هدف از برقراری ارتباط 17

5-1-2- انواع ارتباطات 18

6-1-2- محاسن ارتباطات غیر رسمی 22

7-1-2- شیوه های ارتباط 23

8-1-2- شکلهای ارتباط 25

9-1-2- فرآیند ارتباطات 29

10-1-2- الگوی ارتباطی برلو 31

11-1-2- ارتباطات سازمانی به عنوان یک فرآیند متقابل 31

12-1-2- موانع برقراری ارتباط 32

13-1-2- کارکردهای ارتباطات 33

14-1-2- نقش ادراک در ارتباطات 45

15-1-2- بازخور 47

16-1-2- ویژگی یک ارتباط مؤثر 49

17-1-2- رفتار تأثیر گذار چیست 50

18-1-2- نقش بیان مؤثر در ارتباطات 50

19-1-2- چگونگی اثر بخشی و ارتقاء ارتباطات 52

ارتباط مؤثرتر 52

21-1-2- نقش شما در بهبود ارتباطات 53

22-1-2- ارتباطات محور توسعه 55

23-1-2- پیشرفت ارتباطات 56

24-1-2- انواع ارتباطات در سازمان 59

25-1-2- اهمیت ارتباطات سازمانی 63

26-1-2- مدیریت ارتباطات سازمانی 65

27-1-2- اهمیت ارتباطات در مدیریت 65

28-1-2- ارتباطات و مشکلات مدیریت 69

2-2- عملکرد 70

1-2-2- مدیریت عملکرد 71

2-2-2- دیدگاههای تاریخی در مورد عملکرد 72

3-2-2- تعریف ارزشیابی عملکرد 73

4-2-2- سابقه مدل ACHIEVE 75

5-2-2- استفاده از مدل ACHIEVE 77

6-2-2- سه کنش مدیریت عملکرد 81

7-2-2- برنامه ریزی عملکرد 82

8-2-2- سرپرستی 83

9-2-2- مرور بر عملکرد 85

10-2-2- معیارهای عملکرد 85

11-2-2- تجدید نظر در عملکرد ممکن است عملکرد را کم اهمیت جلوه دهد 88

12-2-2- الگوی بهبود عملکرد مدیریت 92

3-2- پیشینه پژوهش 96

1-3-2- تحقیقات داخل کشور 96

2-3-2- تحقیقات خارج کشور 98

فصل سوم: فرایند پژوهش

1-3- روش پژوهش 105

2-3- جامعه آماری 105

3-3- نمونه و روش نمونه گیری 105

4-3- ابزار پژوهش 106

5-3- چگونگی تعیین روایی و پایایی ابزار پژوهش 107

6-3- روش تجزیه و تحلیل داده ها 107

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده های آماری

1-4- مقدمه 109

2-4- توصیف داده ها 110

3-4- تحلیل داده ها 119

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهاد

1-5- بحث و نتیجه گیری 127

1-1-5- تفسیر سوال اصلی پژوهش 127

2-1-5- تفسیر سوالات فرعی پژوهش 127

1-2-1-5- تفسیر سوال فرعی اول پژوهش 127

2-2-1-5- تفسیر سوال فرعی دوم پژوهش 128

3-2-1-5- تفسیر سوال فرعی سوم پژوهش 128

4-2-1-5- تفسیر سوال فرعی چهارم پژوهش 129

2-5- نتیجه کلی 130

3-5- محدودیتها و مشکلات پژوهش 130

4-5- پیشنهادهای پژوهش 130

5-5- خلاصه پژوهش 131

منابع و مآخذ

فهرست منابع فارسی 136

فهرست منابع لاتین 139

ضمایم

پرسشنامه مربوط به مدیر

پرسشنامه مربوط به کارکنان

فهرست جداول

عنوان صفحه

جدول شماره (4-1) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت 115

جدول شماره (4-2) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تحصیلات 116

جدول شماره (4-3) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سابقه خدمت 117

جدول شماره (4-4) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب رشته تحصیلی 118

جدول شماره (4-5) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سوال اول پژوهش 119

جدول شماره (4-6) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سوال دوم پژوهش 120

جدول شماره (4-7) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سوال دوم پژوهش 121

جدول شماره (4-8) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سوال سوم پژوهش 122

جدول شماره (4-9) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سوال چهارم پژوهش 123

جدول شماره (4-10) شاخصهای آمار توصیفی سوال اول 124

جدول شماره (4-11) آزمون نمونه های مستقل سوال فرعی اول پژوهش 125

جدول شماره (4-12) شاخصهای آمار توصیفی سوال فرعی دوم پژوهش 126

جدول شماره (4-13) آزمون نمونه های مستقل سوال فرعی دوم پژوهش 126

جدول شماره (4-14) شاخصهای آمار توصیفی سوال فرعی دوم پژوهش 127

جدول شماره (4-15) آزمون نمونه های مستقل سوال فرعی دوم پژوهش 127

جدول شماره (4-16) شاخصهای آمار توصیفی سوال فرعی سوم پژوهش 128

جدول شماره (4-17) آزمون نمونه های مستقل سوال فرعی دوم پژوهش 128

جدول شماره(4-18) شاخصهای آمار توصیفی سوال فرعی چهارم پژوهش 129

جدول شماره (4- 19) آزمون نمونه های مستقل سوال فرعی چهارم پژوهش 129

جدول شماره (4-20) اولویت بندی عوامل به تفکیک مدیر و کارمند 130

فهرست نمودارها

عنوان صفحه

نمودار شماره (2-1) مفهوم فایول از پل ارتباطی 14

نمودار شماره (2-2) مدل فرایند ارتباطات 31

نمودار شماره (2-3) مدل برلو از ارتباطات 33

نمودار شماره (2-4) سیستم اطلاعات 45

نمودار شماره (2-5) مراحل مختلف فرایند تصمیم گیری 47

نمودار شماره (2-6) مدل ماهواره ای عملکرد سازمانی 77

نمودار شماره (2-7) موضع گیری برای عملکرد آینده 78

نمودار شماره (2- 8) ارتباط اجزای الگوی بام 98

نمودار شماره (2- 9) مدیریت عملکرد 100

نمودار شماره (4-1) توزیع فراوانی پاسخگویان به تفکیک جنسیت 115

نمودار شماره (4-2) توزیع فراوانی پاسخگویان به تفکیک میزان تحصیلات 116

نمودار شماره (4-3) توزیع فراوانی پاسخگویان به تفکیک سابقه خدمت 117

نمودار شماره (4-4) توزیع فراوانی پاسخگویان به تفکیک رشته تحصیلی 118

نمودار شماره (4-5) توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس سوال فرعی اول پژوهش 119

نمودار شماره (4-6) توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس سوال فرعی دوم پژوهش 120

نمودار شماره (4-7) توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس سوال فرعی دوم پژوهش 121

نمودار شماره (4-8) توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس سوال فرعی سوم پژوهش 122

نمودار شماره (4-9) توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس سوال فرعی چهارم پژوهش 123

نمودار شماره (4-10) اولویت بندی عوامل به تفکیک مدیر و کارمند 130

نمودار شماره (4-11) اولویت بندی عوامل به تفکیک مدیر و کارمند 130

-1- مقدمه

در دنیای کنونی نقش ارتباطات در یک مجموعه، به عنوان یکی از عناصر اولیه مدیریت به شمار می رود. بنابراین به نظر می رسد با توجه به رشد روز افزون سازمانها از یک سو و پیچیدگی مباحث مدیریتی از سوی دیگر اهمیت نیاز به ارتباطات روزانه و موثر بیشتر می شود.

ارتباطات سازمانی شامل فرایندی است که دو یا چند واحد از یک مجموعه از طریق تبادل نظر، اطلاعات مورد نیاز خود را مبادله کرده و از آنجایی که ارتباطات از عناصر اولیه مدیریت است، مدیران باید در سطوح مختلف با افراد مجموعه و یا همطراز خود ارتباط موثر برقرار کنند.

ارتباطات موثر یکی از عناصر کلیدی موفقیت مدیران است چرا که اطلاعات به عنوان یک ورودی با اهمیت در سیستم سازمانی و در سایه ارتباطات موثر وارد مجموعه شده و پس از راه یابی، نیازمند سیستم ارتباطی کارآمد خواهد بود، تا مورد پردازش قرار گیرد و همانند خون در شریان آن مجموعه جریان یابد.

بدیهی است ارتباط مدیران با افرادی که در مجموعه تحت نظارت آنان انجام وظیفه می نمایند، باید به بهترین شیوه ارتباطی جهت نیل به اهداف آن مجموعه باشد چرا که همه جوانب کار مانند آموزشی، ارجاع، ماموریت و ارزیابی عملکرد از طریق این ارتباطات صورت می گیرد.

بنابراین به نظر می رسد یک مدیر موفق با بهره گیری از روشهای اثر بخش ارتباطات برای افزایش کارایی مجموعه خود نقش ارزنده ای دارد.

هر جا که ارتباطات موثرتر، بهتر و شفاف تر خواهد بود عملکرد مدیران هم نیز بهبود داشته و مطمئناً عکس این قضیه نیز به اثبات رسیده است (رحمانی ، 1369 . ص 26).

2-1- بیان مسئله

با توجه به این که ارتباطات فرایندی محوری در تبادل اطلاعات بین اعضاء سازمان و بین سازمانی است و تعاملات قسمتهای مختلف را برقرار می کند بنابراین یک ابزار موثر در هماهنگ سازی کاربرد اثر بخش منابع انسانی تلقی می شود و در سازمانهایی که فرایند ارتباطات به خوبی برقرار نشود آثار و تبعاتی را بدنبال خواهد داشت که یکی از آنها می تواند در عملکرد مدیران موثر واقع شود.

تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از تعارضهایی که بین افراد یا کارکنان یک سازمان پیش می آید ناشی از ارتباطات ضعیف و یا ارتباطات ناقص است. زیرا افراد هفتاد درصد ساعات کارشان را بصورت نوشتن، خواندن، صحبت کردن و یا گوش دادن صرف ارتباطات می کنند (رابینز ، 1998 . ص 310 ) .

یکی از موانع اساسی عملکرد موفقیت آمیز یک گروه یا یک سازمان فقدان ارتباطات اثر بخش است. اثر بخشی «ارتباطات» به دو دلیل برای مدیران اهمیت دارد. یکی آن که مدیران کارکرد های مدیریت را بوسیله فرایند «ارتباطات» انجام می دهند و دیگر اینکه ارتباطات امری حیاتی است که مدیران قسمت اعظم وقت خود را صرف آن می کنند (ابستونروفریمن ترجمه اعرابی و پارسیان ، ص 111).

بنابراین «ارتباطات» اثر بخش لازمه اثر بخشی هر گروه و سازمانی است زیرا از جمله عوامل سه گانه ای که به عنوان معیارها و مقیاسهای «اثر بخشی سازمانی» برشمرده اند مهارتهای ارتباطی مدیریتی، مدیریت اطلاعات و ارتباطات می باشند (رابینز ترجمه کبیری ، 1376 . ‌ص 51).

واقعیت آن است که کشور ما به لحاظ جمعیتی ، از جوان ترین کشورهای دنیاست و نسل جوان بر اساس آمارهای موجود ، تقریبا نیمی از جمعیت کشورمان را تشکیل می دهد . از سوی دیگر ، جوانان سرمایه های اصلی جامعه ایران اسلامی محسوب می شوند که با بهره گیری صحیح از توانمندیهای آنان می توان تضمین کننده رشد و توسعه کشورمان باشیم .

بدیهی است که « سازمان ملی جوانان » مهمترین نهاد مسئوول در جهت فراهم اوردن فرصتها و تحقق نیازها و خواسته های جوانان می باشد لذا باید هر چه بیشتر به ارتباط این سازمان با نسل جوان اهتمام ویژه ای را مبذول داشت تا ازاین طریق بتوانیم در عرصه های گوناگون اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی و اقتصاید کشورمان نقش بسزایی را ایفاء کنند.

3-1- هدف پژوهش

1-3-1- هدف کلی: بررسی و مطالعه نقش فرایند ارتباطات در عملکرد مدیران

2-3-1- اهداف جزئی:

1- شناخت نحوه عملکرد مدیران سازمان ملی جوانان در خصوص کنترل رفتار سازمانی پرسنل .

2- شناخت نحوه عملکرد مدیران سازمان ملی جوانان در خصوص ایجاد انگیزه در پرسنل.

3- شناسایی نحوه عملکرد مدیران سازمان ملی جوانان در خصوص بیان عواطف و احساسات (روحیه پرسنل).

4- شناسایی نحوه عملکرد مدیران سازمان ملی جوانان در خصوص انتقال اطلاعات به منظور تصمیم گیری در سازمان .

-3- روش پژوهش

با استناد به هدف اصلی بررسی و مطالعه نقش فرایند ارتباطات در عملکرد مدیران سازمان ملی می باشد لذا روش تحقیق توصیفی پیمایشی استفاده گردیده است. زیرا محقق قصد دستکاری در هیچکدام از متغییرها را ندارد .

2-3- جامعه آماری

جامعه آماری 314 نفر از کارکنان و مدیران سازمان ملی جوانان که در سال 85-84 مشغول به کار می باشند که از این تعداد 300 نفر کارکنان و 14 نفر مدیر می باشند.

3-3- نمونه و روش نمونه گیری

در این پژوهش با توجه به آمار تعداد افراد شاغل در سازمان ملی جوانان حجم نمونه انتخاب گردید بدین صورت که از بین 14 نفر مدیر و 300 نفر کارکنان که مشغول به فعالیت در سازمان ملی جوانان می باشند حجم نمونه مورد نظر براساس جدول مورگان شامل 14 نفر مدیر به علت کمی شمارش گردیده است که این تعداد با حجم جامعه برابر می باشد و 169 نفر از کارکنان براساس جدول مورگان بطور تصادفی انتخاب گردیده است.

جامعه

نمونه

مدیر

14

14

کارکنان

300

169

جمع

314

183

جدول 3-1 مربوط به حجم جامعه و نمونه

4-3- ابزار پژوهش

برای جمع آوری اطلاعات مودر نیاز از دو پرسشنامه محقق ساخته استفاده گردید .

در این تحقیق برای بررسی نقش ارتباطات در عملکرد مدیران از مطالعه و تحقیق در کتابهای مختلف، خواندن بعضی از مقالات، روزنامه ها و پایان نامه ها و همچنین از دو پرسشنامه بسته پاسخ، (پنج گزینه ای) محقق ساخته که یکی مربوط به مدیر و دیگری مربوط به افراد شاغل می باشد تهیه و استفاده گردیده است. که پرسشنامه ای که مربوط به مدیر می باشد از 26 سوال با مقیاس پنج گزینه‌ای از خیلی زیاد تا خیلی کم مشخص شده است ارزش عددی خیلی زیاد 5 و خیلی کم 1 در نظر گرفته شده دامنه تغییرات در این پرسشنامه از 26 تا 130 می باشد که هر چه افراد نمونه بیشتری دریافت کند نشانگر آن است که از عملکرد بالایی برخوردار است که هر کدام از این سوالها براساس یکی از اصول و کارکردهای ارتباطات در کتاب رابینز طراحی و تنظیم شده است و آنرا مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد. پرسشنامه دیگر مربوط به افراد شاغل در سازمان است که تمامی شرایط پرسشنامه مدیران را دارا می باشد با این تفاوت که از ضمیر سوم شخص استفاده گردیده است .

سوال ( 1 ) کارکرد انگیزه ، عواطف ، کنترل ، تصمیم گیری

سوال ( 9-2 ) کارکرد کنترل

سوال ( 13- 10 ) کارکرد انگیزه و روحیه

سوال (15 – 14) کارکرد انگیزه

سوال ( 18- 16) کارکرد عواطف (روحیه)

سوال ( 26-19 ) کارکرد تصمیم گیری

براین اساس از مدیران و کارمندان سازمان ملی جوانان خواسته شده است تا درباره نقش ارتباط در عملکرد مدیران نظرات خود را بیان نمایند.

5-3- چگونگی تعیین روایی و اعتبار ابزار پژوهش

1-5-3- روایی

برای تعیین روایی سعی شده که سوالات پرسشنامه ها از متن کتابهای علمی تهیه شده باشد . همچنین سوالها به رویت اساتید راهنما و مشاور رسید و ایشان روایی آنها را تائید نمودند و در درجه سوم به 30 نفر از آزمودنی ها که به طور تصادفی انتخاب شده بودند پرسشنامه ها ارائه شد و از آنان نظر خواهی گردید و آزمودنی ها سوالها را خوب و مناسب ارزیابی نموده بودند.

2-5-3- اعتبار یا پایایی

جهت تعیین پایایی ابزار پژوهش این پرسشنامه بین 30 نفر از کارکنان و مدیران توزیع گردید و برای محاسبه ضریب آلفای کرنباخ پرسشنامه از نرم افزار SPSS استفاده شد نتایج حاصل محاسبه نشان می دهد که ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه مدیر 95/0 صدم و کارکنان 97/0 صدم تعیین گردید و با توجه به به نتایج بدست آمده در این پرسشنامه به اجرای نهایی گذاشته شد.

6-3- روش تجزیه و تحلیل داده ها

در این پژوهش برای تجزیه و تحلیل داده‌ها پرسشنامه از آمار توصیفی و آمار استنباطی، آزمون t دو گروه مستقل برای مقایسه میانگین دو گروه استفاده گردیده است. زیرا از طرفی وجود دو گروه کارکنان و مدیران و از طرفی دیگر داده‌ها فاصله‌ای می باشند.


بررسی و معرفی بخشهای مختلف نیروگاه گازی

بررسی و معرفی بخشهای مختلف نیروگاه گازی
دسته بندی فنی و مهندسی
بازدید ها 1
فرمت فایل docx
حجم فایل 3187 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 120
بررسی و معرفی بخشهای مختلف نیروگاه گازی

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

بررسی و معرفی بخشهای مختلف نیروگاه گازی

فهرست

عنوان صفحه

مقدمه........................................ 1

1. کد شناسایی KKS................................... 2

ساختار شناسایی کننده ها ..................... 2

استفاده از شناسایی کننده ها.................. 6

2.تشریح کلی نیروگاه .............................. 7

پیکر بندی نیروگاه ........................... 7

جانمایی نیروگاه.............................. 8

اصول طراحی................................... 8

پیکر بندی سیستمهای الکتریکی ............... 10

مشخصات سوخت................................. 13

حفاظت محیط زیست ............................ 15

3. اطلاعات عمومی در مورد قطعات توربین گاز........... 17

مقدمه....................................... 17

مواد و جنس قطعات توربین گاز ................ 18

ابعاد و وزن قطعات توربین گاز ............... 21

4.توربین گاز V94.2 ................................ 24

مقدمه ای بر توربین گاز...................... 24

اصول طراحی V94.2 – بطورکلی................... 24

اصول طراحی – V94.2 توربین..................... 25

اصول طراحی V94.2 – محفظه احتراق.............. 32

اصول طراحی – V94.2 کمپرسور.................... 39

اصول طراحی V94.2 _دیفیوزر.................... 43

اصول طراحی V94.2 –یاتاقانها.................. 45

اصول طراحی V94.2 – گرداننده.................. 48

5.سامانه های توربین گاز V94.2....................... 50

سامانه هوای ورودی........................... 50

سامانه Blow off............................... 55

سامانه CO2.................................. 56

سامانه آتش نشانی............................ 61

سامانه سوخت گاز............................. 68

سامانه سوخت گازوئیل......................... 72

سامانه جرقه زن.............................. 79

سامانه روغن بالا بر.......................... 84

سامانه خنک سازی توربین...................... 89

6. کنترل دمای توربین گاز........................... 91

فلسفه کنترل دمای GT............................. 91

7.مجرای ورودی هوا ................................. 93

شرح سامانه....................................... 93

سرعت عبور هوا..................................... 93

عایق صدا (کانال - دریچه- زانو و صدا خفه کن)....... 95

سامانه ضد یخ...................................... 96

سامانه تمیز کردن خودکار فیلترها................... 96

8. مجرای واگرای اگزوز.............................. 98

شرح سامانه....................................... 98

قسمتهای اصلی و وظیفه هر یک ...................... 98

دودکش ........................................... 98

ساختار فلزی ( پایه دودکش)........................ 99

اتصال قابل انعطاف ............................... 99

دایورتر.......................................... 99

صفحه مسدود کننده ............................... 100

9. ابزار و ابزار مخصوص تعمیرات ................... 101

ابزار استاندارد................................. 101

تجهیزات معمولی.................................. 103

تجهیزات مخصوص................................... 104

ابزار مخصوص.................................... 105

10.منابع ......................................... 106