دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 187 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 26 |
پاورپوینت بررسی زبان دلفی Delphi
تاریخچه زبان دلفی
دلفی در واقع یک کامپایلر پاسکال است. دلفی 6 نسل جدید کامپایلر های پاسکال است که شرکت Borland از زمان ایجاد اولین نسخه پاسکال توسط Andres Hejlsberg در 15 سال پیش به بازار عرضه کززرد.
برنامه نویسی به زبان پاسکال در سالیان سال از استواری و ثبات، زیبایی و ظرافت و البته سرعت بالای کامپایل سود برده است. دلفی هم از این قاعده مستثنی نیست. کامپایلر دلفی ترکیبی از بیش از یک دهه تجربه طراحی کامپایلر پاسکال و معماری بهبود یافته کامپایلر های 32 بیتی است. اگرچه قابلیت های کامپایلرها با گذشت زمان پیشرفت قابل توجهی داشته است ولی سرعت آن چندان کاهش نیافته و همچنان از سرعت بالایی برخوردار است. به علاوه استحکام و قدرت کامپایلر دلفی معیاری برای سنجش دیگر کامپایلر هاست.
Turbo Pascal و Borland Pascal کامپایلرهای 16بیت با کد محلی ارزان قیمتی بودند. آنها در طی سال ها تجدید چاپ شدند، و در اصل برای تولید برنامههای نمایش متن استفاده میشدند. وقتی استفاده از رابط های گرافیکی کاربر توسط 3.1Microsoft Windows حمایت شد، استفاده از Borland Pascal تکمیل شده به عنوان زبان زیر مجموعه معرفی شد. دلفی یکی از اولی ابزارچیزی که آمد بود که به عنوان Rapid Application Development(RAD) شناخته میشد وقتی که در سال 1995 برای Windows 3.1 16 بیتی آمد. دلفی2 ، یک سال بعد منتشر شد، که از طرف محیط Windows 32 بیتی حمایت میشد و استفادههای مختلفی از C++ به عنوان یک زبان زیرمجموعه می نمود. و C++ Builder چند سال بعد دنبال شد.
ویژگیهای زبان برنامهسازی دلفی
◊ محیط توسعه مجتمع بسیار قوی و انعطافپذیر:
در زبانهای برنامهنویسی دیداری (همچون دلفی)، محیط کار و سادگی استفاده از آن، نقش مهم (و حتّی مهمتر از برنامه مترجم) را در طرّاحی برنامهها بر عهده دارد که سازندگان دلفی به این نکته توجّه داشتند، به طوری که یک مجتمع کامل برای ساخت برنامهها در دلفی وجود دارد که هر چیزی که لازم دارید، در این محیط موجود است.
◊ سادگی فراوان:
کار با دلفی به علّت پشتیبانی آن از موارد زیر، بسیار ساده میباشد:
*بهرهمندی کامل از شیوه شیءگرایی: ساختار زبان برنامهسازی دلفی بر اصل استفاده از پاسکال شیءگرا بنا گردیده است که زبانی کامل، قدرتمند و یکسره شیگراست. هسته اصلی روشهای برنامهنویسی شیءگرا در دلفی نهفته است و همینک دلفی به صورت واقعی از قابلیّتهای مختلف زبانهای شیءگرا پشتیبانی میکند و دارای ویژگیهایی اضافی (مانند بازبینی نوع دادهها در هنگام اجرا، واژه کلیدی Published، ویژگیها و تابعهای بازگرداننده نوعهای پیچیده) نیز میباشد. مفهوم شیءگرایی در دلفی کاملتر از C++ است؛ ولی ممکن است به کاملی قابلیّتهای شیءگرایی Smalltalk نباشد. در هر صورت، در حال حاضر دلفی قسمت عمده کدهای برنامه را به صورت کاملاً شیءگرا تولید میکند.
* کوتاهبودن کدهای برنامهنویسی و روشهای ویرایش آنها: دلفی بسیاری از کدهای برنامهها را به صورت خودکار در هنگام آغاز ایجاد پروژه تولید میکند؛ امّا علاوه بر این قابلیّت، قسمتی تحت عنوان «ویرایشگر کد» دارد که بر پایه متن استوار است و قابلیّتهایی مانند تعیین عکسالعملها، همزمانسازیها، تکمیل کدها، قابلاستفادهبودن جزیی کدها، استفاده از ماکروها، و نقشههای کلیدی سفارشی را در اختیار شما قرار میدهد. همچنین ترکیب متن روشن و نیز باز و بستهشدن کدها در خواندن، و هدایتکردن کدها به شما کمک خواهد کرد.
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 580 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 42 |
پاورپوینت بررسی سخت افزار موس و صفحه کلید
موس مکانیکی
(1)
روند شکل گیری موس
درسیستم های اولیه نیازی به استفاده از موس احساس نمی گردید، چون کامپیوترهای آن زمان دارای
اینترفیسی مشابه ماشین های تله تایپ و یا کارت پانج برای ورود اطلاعات بودند. ترمینال های متنی اولیه،
چیزی بیشتر از یک تله تایپ شبیه سازی شده نبودند ( استفاده از صفحه نمایشگر در عوض کاغذ ). چندین
سال طول کشید تا کلیدهای پیکانی در اغلب ترمینال ها مورد استفاده قرار گرفتند( اواخر 1960 و اوایل
1970 ) . ادینورهای تمام صفحه اولین چیزی بودند که از قابلیت های واقعی کلیدهای پیکانی استفاده کردند.
مداد های نوری برای سالیان زیادی بر روی ماشین های متفاوت ، بعنوان یک دستگاه اشاره ای استفاده می
گردیدند. Joysticks و دستگاه هائی دیگر در این خصوص در سال 1970 رایج شده بودند. زمانیکه
موس بهمراه کامپیوترهای مکینتاش ارائه گردید یک موفقیت بزرگ بدست آمده بود.عملکرد موس کاملا"
طبیعی بود. قیمت موس ارزان و فضای زیادی را اشغال نمی کرد. همزمان با حمایت سیستم های عامل از
موس ، استفاده از موس رشد بیشتری پیدا کرد. زمانیکه ویندوز 3/1 از یک رابط گرافیکی بعنوان ستاندارد
استفاده کرد، موس بعنوان یک وسیله و اینترفیس بین انسان - کامپیوتر، جایگاه خاص خود را کسب نمود.
مهمترین هدف هر نوع موس ، تبدیل حرکت دست به سیگنال هائی است که کامپیوتر قادر به استفاده از آنان باشد. موس برای ترجمه و نیل به هدف گفته شده از پنج عنصر اساسی استفاده می نماید.
1 - یک گوی ( گردی ) درون موس که سطح مورد نظر را لمس و زمانیکه موس حرکت می کند، می چرخد
2 - دو غلتک (Rollers). غلتک های فوق گوی ( گردی ) را لمس می کنند. یکی از غلتک ها، قادر به تشخیص حرکت
در جهت X باشد. غلتک دوم 90 درجه نسبت به غلتک اول جهت یابی شده تا بدین ترتیب حرکت در جهت Y را
تشخیص دهد. زمانیکه گوی می چرخد یک و یا دو غلتک فوق نیز حرکت خواهند کرد.شکل زیر دو غلتک سفید رنگ
موس را نشان می دهد.
و...
.
.
.
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 757 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 15 |
پاورپوینت بررسی رابط کامپیوتر (PC Interface)
مقدمه:
تمامی عملیات و تجربیاتی که با کامپیوتر در رابطه با کنترل و یا سرپرستی و نظارت انجام می شود، مستلزم وجود ارتباطات صحیحی با دنیای خارج است. یک برنامه باید بتواند اطلاعات خارجی را ضبط کند، داده ها را بگیرد و تجهیزات خارجی را کنترل کند.
به طور معمول، دروازه عبور به دنیای خارج ، مدار های واسط هستند.
واسط های موجود در کامپیوتر های شخصی از جمله: واسط سریال ، واسط چاپگر و واسط دسته بازی را می توان اغلب به طور مستقیم به دنیای خارج وصل کرد. لذا در بسیاری موارد نیاز به اضافه کردن سخت افزار وجود ندارد.
به عنوان مثال می توان از واسط سریال بدون آنکه نیازی به تقویت وجود داشته باشد، برای راه اندازی مستقیم LED ها استفاده کرد. همچنین می توان توسط واسط چاپگر، تنها از چند قطعه استفاده کرد ولی این کار موجب پیچیدگی برنامه نویسی نرم افزار مربوطه و تا حدی پایین آمدن سرعت اجرای عملیات می شود. در مجموع، این واسط برای اجرای پروژه هایی که خطوط ورودی و خروجی زیادی دارند مناسب است.
معرفی DLL و نحوه فراخوانی آن :
مشکل اصلی که تحت سیستم عامل ویندوز وجود دارد، دریافت اطلاعات از واسط های کامپیوتر می باشد. لذا به همین منظور یک فایل DLL عمومی به نام PORT.DLL طراحی گردید. این فایل شامل مجموعه ای از روال هاست که می توان آنها را از داخل زیر برنامه ها فراخوانی نمود و در زمان اجرای برنامه ، آنها را بارگذاری و در برنامه کاربردی مربوطه استفاده کرد.
اگر این فایل را در دایرکتوری system ویندوز کپی کنید، در تمام برنامه ها قابل استفاده خواهد بود. البته می توان این فایل را در داخل دایرکتوری ای که فایل exe در آن وجود دارد نیز قرار داد.
توسعه این DLL امکان دسترسی به هر سخت افزار را می دهد، البته این روش ها خلاف فلسفه ویندوز است چرا که در ویندوز ترجیح داده می شود که به سخت افزارها، از طریق راه انداز آنها دسترسی پیدا کرد.
زبان های برنامه نویسی برای سیستم عامل ویندوز را می توان ویژوال بیسیک و دلفی و برای سیستم عامل داس، بیسیک و پاسکال را نام برد.
برنامه هایی که تحت ویژوال بیسیک و دلفی ایجاد می شود، احتمال آن وجود دارد که در یک کامپیوتر عملکرد درستی نداشته باشد. زیرا امکان دارد که یک سیستم واسط روی کامپیوتر بخصوص، به گونه ای متفاوت نصب شده باشد و یا با نگارش جدیدی از ویندوز مواجه شود که با روش متفاوتی سیستم های واسط را کنترل می کند.
برای دسترسی به آدرس درگاه های مجزای کامپیوتر، فایل DLL دارای دو تابع مخصوص است. این توابع عبارتند از :
خروجی داده ها از یک آدرس OUTPORT
خواندن داده ها از یک آدرس INPORT
دسته بندی | پاورپوینت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 1496 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 29 |
فهرست مطالب:
آشنایی با تاریخچه کاشی و سرامیک
تاریخچه کاشی
مواد اولیه کاشی
مراحل پخت کاشی
فرآیند آماده سازی مواد
تعاریف و دامنه کاربرد
کاشی یا آجر شیشهای
وینیل تایل آزبستی از رزین وینیلی ترموپلاستیک
کاشی آسفالتی یا آسفالت تایل
کاشی های سلولزی
تایلهای فیبر معدنی
کاشی های فلزی سوراخدار
کاشی وینیلی
کاشیهای پخته شده
کاشیهای لعابدار
کاشیهای مدرن
تقسیم بندی کاشی های سرامیکی
انواع تقسیم بندی
تاریخچه سرامیک
ساختار سرامیک
لعاب دادن کاشی و سرامیک
کاربرد سرامیکها
کاشی و کاربرد آن
خواص سرامیک
لعاب و انواع آن
دسته بندی | پاورپوینت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 2551 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 24 |
سر فصل ها :
.1مقدمه ترک ها
.2انواع ترک ها
.3حالت های ترک
.4روش های تعمیر ترک
.5ترک در نعل درگاه ها و پیوند های عمیق ترک
.6رفع ترک اطراف ستونهای فلزی
.7نتیجه گیری کلی ایجاد ترک ها