فایل بای | FileBuy

مرجع خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

فایل بای | FileBuy

مرجع خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

دانلود پاورپوینت پشته Stack

دانلود پاورپوینت پشته Stack
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل pptx
حجم فایل 118 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 29
دانلود پاورپوینت پشته Stack

فروشنده فایل

کد کاربری 4674

دانلود پاورپوینت پشتهStack

اسلاید ۱ :

تعریف

lحالت خاصی از نوع داده عمومی لیستهای مرتب شده

lLIFO ( Last in first out)

lساختمان داده نیست بلکه نحوه استفاده از یک ساختمان داده است.

lیک آرایه نقش پشته را بازی می کند اگر :جایگذاری و حذف از یک سمت (top) انجام شود.

اسلاید ۲ :

lنوع متغیری که در داخل استک نگهداری می شود متفاوت است.

lبهتر نیست که یک بار یک لیست را طراحی کنیم و چندین بار از آن استفاده کنیم؟

lC++ این امکان را به ما می دهد.

lبرای این که بتوانیم از یک استک برای چند بار استفاده کنیم باید از کلاس های الگو(template) استفاده کنیم.

l

اسلاید ۳ :

(۱دستور template <class KeyType> را قبل از هر کلاس وهر تابعی که در آن از template استفاده می شود قرار داده می شود.

nبه جای KeyType می توان هر اسم دیگر که در شرایط اسم در C++ صدق می کند استفاده کرد با این شرط که بعد از اسم گذاری فقط ازهمان اسم استفاده شود.

اسلاید ۴ :

(۲اگر در کلاسی از template استفاده شود تعریف توابع آن کلاس به شکل مقابل تبدیل می شوند.

template <class KeyType>

retValType myClass< KeyType > :: Func(paramet list)

{

declaration and statements

}

template <class KeyType >

void Stack< KeyType > :: Push(KeyType newElement)

{

//declaration and statements

}

اسلاید ۵ :

(۳هر جا لازم است متغیری از نوع الگو استفاده شود از قوانین تعریف و استفاده از متغیر معمولی استفاده می کنیم. مثلا برای ارسال به تابع از روش زیر استفاده می کنیم.

retValType Function(KeyType value){}

اسلاید ۶ :

(۴برای ساختن شیئی از یک کلاس از نوع متغیری که میخواهیم از دستورالعمل زیر استفاده می کنیم:

myClass myObject;

مثال:

Stack <int> intStack;

که یک شی پشته با نوع اعداد صحیح ایجاد می کند.

نکته : پس از تعیین نوع شی نمی توان از نوع دیگر به شی فرستاد

–خطای زمان کامپایل، اجرا و یا از دست دادن اطلاعات

اسلاید ۷ :

template

class Stack

{ //Object: A finite ordered list with zero or more elements

public:

Stack(int MaxStackSize=DefauktSize);

Boolean IsFull();

void Push (const KeyType &item);

Boolean IsEmpty();

KeyType* Pop();

}

اسلاید ۸ :

lاگر top=0 باشد شرط خالی و پر بودن پشته چیست؟ چه تغییراتی در ترتیب دستورات Push و Pop بایستی ایجاد شود؟

lبه سوال ۲ از تمرینات بخش ۳-۲ پاسخ دهید؟

l

اسلاید ۹ :

lاگر rear=front=0 باشد شرط خالی و پر بودن صف چیست؟ چه تغییراتی در ترتیب دستورات Add و Delete بایستی ایجاد شود؟

l

lتعداد عناصر موجود در صف؟

lچگونه می توان از صف در زمانبندی برنامه ها استفاده نمود ؟(مثال ۳-۲)

اسلاید ۱۰ :

lروشی برای جلوگیری از اتلاف حافظه.

l

انواع:

  1. شیفت دادن تمام عناصر
  2. شیفت در صورت نیاز

۳٫صف حلقوی


دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیش بینی مدیریت

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیش بینی مدیریت
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 85 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیش بینی مدیریت

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

مقدمه

ما با مبنا قرار دادن مدل "چسبندگی هزینه" که توسط اندرسن و همکارانش در سال 2003 پایه گذاری شد؛ در صدد آن برآمدیم که رفتار مدیران ایرانی را در نحوه ی پیش بینی های عائدی های سالانه، مورد بررسی قرار دهیم.

در ادامه تحقیق بر آن شدیم که نحوه ی پیش بینی فروش و هزینه ها را به تفکیک مورد بررسی قرار دهیم؛ زیرا عایدی ها، خود حاصل جبری فروش و هزینه هاست؛ و پیدا شدن هرگونه خطا در پیش بینی عایدها را می توان به خطا در پیش بینی فروش، خطا در پیش بینی هزینه ها و یا خطا درپیش بینی هر دو، نسبت داد.

از نظر تئوری، "بها" عبارت است ازفدا کردن منابع، به منظور ایجاد خدمت یا محصول برای فروش، با هدف بدست آوردن منافع در آینده (عثمانی، 1385).

ازآنجایی که فرآیند بودجه بندی با پیش بینی فروش شروع می شود (آتکینسن، بنکر و یانگ[1]، 1997). عقل سلیم حکم می کند؛ که تنها در صورت انتظار از وجود فروش (بنگاه های تولیدی)، مدیران مبادرت به صرف هزینه کنند؛ پس عموما" باید انتظار داشت که، هزینه ها با افزایش انتظار فروش، افزایش یابند؛

و با کاهش انتظار فروش، هزینه ها نیزکاهش یابند. در واقع مدیران زمانی هزینه می کنند که اطمینان معقولی از منفعت آتی آن داشته باشند.

موارد بالا نشان می دهد که توجه به ارتباط بین فروش پیش بینی شده و هزینه های پیش بینی شده، فراهم کننده ی اطلاعات عمیق تری در رابطه با چارچوب رفتار پیش بینی مدیران از عائدی ها در اختیار ما قرار می دهد.

با توجه به بندهای 6 ، 7 و 8 ماده 7 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان که در تاریخ 3/5/86 هجری شمسی، به تصویب هیئت مدیرۀ سازمان بورس و اوراق بهادار رسید.

بندها به شرح ذیل می باشند:

6- برنامه‌های آتی مدیریت و پیش‌بینی عملکرد سالانۀ شرکت اصلی و تلفیقی گروه حداقل 30 روز قبل از شروع سال مالی جدید و اظهارنظر حسابرس نسبت به آن حداکثر 20 روز پس از ارائه توسط ناشر.

7- پیش‌بینی عملکرد سالانۀ شرکت اصلی و تلفیقی گروه، بر اساس عملکرد واقعی3، 6 و 9 ماهه وسالانه، حداکثر 30 روز پس از پایان مقاطع سه ماهه و اظهارنظر حسابرس نسبت به پیش‌بینی براساس عملکرد واقعی 6 ماهه حداکثر 20 روز پس از ارائه آن توسط ناشر.

8- پیش‌بینی عملکرد حسابرسی شده در سایر مواردی که منجر به تغییر با اهمیت در پیش‌بینی عملکرد‌ می‌گردد، حداکثر 20 روز پس از ارائۀ اطلاعات حسابرسی نشده توسط ناشر.

دسترسی به پیش بینی های مدیریت در ایران، فراهم کننده ی فرصتی منحصر به فرد برای پی بردن به چگونگی رفتار مدیریت در رابطه با پیش بینی هزینه ها، فراهم می آورد.

طبق نظر اندرسن 2003، در زمانی که مدیران پیش بینی کاهش فروش را دارند، برای خود، شروع به برآورد میزان کاهش هزینه ها به همان میزان می کنند؛ حال آنکه هزینه به راحتی بالا رفتن، پایین نخواهد آمد؛ واین ناشی از چسبندگی هزینه است.

تحقیقات تجربی نشان می دهد که در زمان انتظار کاهش فروش در آینده توسط مدیریت، نرخ پیش بینی کاهش هزینه ها بزرگتر از نرخ واقعی کاهش هزینه ها، خواهد بود . به زبان ساده تر اگر مدیران پیش بینی کاهش فروش را داشته باشند، شاید به علت خوش بینی، خود خدمتی، درنظر نگرفتن چسبندگی هزینه ها، کمبود اطلاعات و یا سایر عوامل، انتظار دارند هزینه ها نیز سریع کاهش یابند (یاسوکاتا، 2013)؛ حال آنکه نه تنها پیش بینی آنها با واقعیت فاصله دارد ، بلکه در شرایط واقعی نیز به علت چسبندگی هزینه، هزینه ها به نسبت واقعی کاهش فروش، کاهش نمی یابند.

اگر؛انتظار(پیش بینی)کاهش فروش <

وهمچنین،

در زمان انتظار افزایش فروش در آینده توسط مدیریت، نرخ پیش بینی افزایش هزینه ها کوچکتر از نرخ واقعی افزایش هزینه ها، خواهد بود . به زبان ساده تر اگر مدیران پیش بینی افزایش فروش را داشته باشند، شاید به علت خوش بینی، خود خدمتی[2]، درنظر نگرفتن چسبندگی هزینه ها، کمبود اطلاعات و یا سایر عوامل، انتظار دارند هزینه ها به کندی افزایش یابند (علی پناه و مشایخی، 1392)؛ حال آنکه نه تنها پیش بینی آنها با واقعیت فاصله دارد، بلکه در شرایط واقعی، هزینه ها به رشد خود ادامه خواند داد. و این رفتار، باعث خطای مضاعف در پیش بینی، و کاهش مطلوبیت گزارشات پیش بینی مدیریت، خواهد شد.

اگر؛انتظار(پیش بینی)افزایش فروش >

2- 2 گسترش ادبیات رفتار هزینه و پیش بینی مدیریت

تفکر ایجاد ارتباط بین هزینه ها و فعالیت ها در اواخر دهه 1960 و اوایل 1970 میلادی، در آثار برخی از دانشمندان از جمله سولومون و استابوس ارائه گردید. پس از آن نظرات فراوانی در این زمینه ارائه شد. از جمله نظریه نوریین[3] که عنوان می کند، هزینه ها در ارتباط با سطح فعالیت به ثابت و متغیر تقسیم می شوند و هزینه های متغیر، متناسب با تغییر در سطح فعالیت تغییر می کند (نورین و سدرستن[4] ،1994). برآورد رفتار هزینه ها در ارتباط با سطح فعالیت با نادیده گرفتن چسبندگی هزینه ها گمراه کننده خواهد بود. در جایی دیگر مینتز می گوید اگر یک افزایش نامتناسب با فروش در هزینه های فروش، اداری و عمومی صورت گیرد، تحلیل گران صورت های مالی آن را به عنوان ضعف کنترلی مدیریت در نظر می گیرند. این تحلیل ممکن است گمراه کننده باشد. زیرا اگر هزینه های توزیع و فروش و عمومی واداری چسبنده باشند؛ با افزایش فروش، متناسب با آن حرکت می کنند اما با کاهش فروش متناسب با آن حرکت نمی کنند (مینتز[5]، 1994). مطالعات اندرسن، بنکر و جان کرمن در سال 2003 نیز نشان دهنده رفتار چسبنده هرینه های توزیع و فروش بود.

سوبرامانیام و ویدنمایر[6] 2003، شواهد چسبندگی را به رفتار مدیریتی نسبت داده می شود.

کوپر وکاپلان[7] 2004، این رفتار هزینه ها را ناشی ازملاحظات و ویژگی های مدیریتی بر می شمارند. راجر[8] 2005، نیز بیان می کند که رفتار خودخدمتی مدیران، باعث خوش بینی زیاد در پیش بینی مدیریت قبل از انتشار سهام می شود. کاتو[9] 2009، نیز بیان می کند که می توان تمایلات خوش بینانه را در ابتدای دوره مالی، برای پیش بینی های هزینه را دید.

طبق مطالعاتی که در سال 2011 در بورس توکیو، ژاپن، انجام شد؛ نشان داد که پیش بینی مدیریت، مبنای بودجه بندی داخلی مدیران قرار می گیرد.

از نظر تئوری، اگر در سال آینده انتظار افزایش فروش داشته باشیم؛ تصمیم معقول این است که، مدیران، طرح افزایش هزینه ها را داشته باشند تا حاشیه سود به صفر میل کند (کم شود)؛ در واقع این کار باعث هموارسازی سود می شود. همواره این کار باعث جلوگیری از نوسان شدید سوددهی و در نتیجه کاهش ریسک سرمایه گذاران می شود (گراهام، هاروی و راجگپال[10]، 2005).

این موضوع، که مدیران مانع ابراز سود بسیار بالا هستند وتمایل دارند که سود به آرامی تغییر کند در سال 2002 توسط لئونه ای جی[11] ارائه گردید.

پس می توان انتظار داشت که اگر مدیران برای فروش، پیش بینی افزایش داشته باشند، برای پایین نگهداشتن هزینه ها تحت فشار نخواهند بود؛ و حتی شاید برای افزایش هزینه ها تشویق شوند؛ این در حالی است که به دلایل مختلف، در پیش بینی رشد هزینه ها ، دچار کم برآوردی می شوند.

اما مشکل زمانی شروع می شود که مدیران انتظار کاهش فروش دارند، در نتیجه سعی در کاهش هزینه ها خواهند داشت؛ اما از یک طرف، چسبندگی هزینه ها و از طرف دیگر، خوش بینی کاذب در نرخ کاهش هزینه ها (بعلت خوش بینی، انتظار دارند هزینه ها نیز به سرعت کاهش یابند) مانع از رعایت معیارهای از پیش تعیین شده ی مدیران می شود.

برای اثبات موارد بالا نیز، اندرس[12]، بنکر[13] در2002 و2010 بیان می کنند؛ که چسبندگی هزینه زمانی خود رانشان می دهد که فروش رو به کاهش می گذارد.

باید دقت شود که حتی اگر در بودجه بندی، چسبندگی هزینه ها مد نظر باشد؛ باز هم مدیران در رعایت معیارهای خود دچار چالش خواهند بود، زیرا حتی با فرموله گردن چسبندگی هزینه ها در رفتارخود، مجبور خواهند بود از

هزینه های لازم برای هموارسازی، چشم پوشی کنند (یاسوکاتا 2013).

یاسوکاتا 2013 تایید میکند که اگر مدیران پیش بینی افزایش فروش در سال آتی داشته باشند؛ درگزارشات پیش بینی خود، نرخ رشد هزینه های عملیاتی را کمتر از واقع محاسبه و پیش بینی می کنند. وبلعکس زمانی که پیش بینی کاهش فروش در سال آتی داشته باشند؛ نرخ کاهش هزینه های عملیاتی را بیشتر از واقع محاسبه و پیش بینی می کنند.

ما نیز بر آن شدیم، تا با توجه به ادعای یاسوکاتا، کینجی[14] 2013، و با توجه به توانایی های مدیران داخلی و اطلاعات در دسترس آنان، نحوه ی رفتار پیش بینی آنان را مورد توصیف و استنباط قرار دهیم، که در جای خود بصورت کامل توضیح داده خواهد شد.

3 – 2 مفهوم پیش بینی

1. پیش بینی عبارت است از؛ استفاده از داده های تاریخی، گذشته و حال برای تعیین جهت حرکت و تمایل آینده. پیش بینی ها توسط شرکت ها برای تعیین چگونگی اختصاص بودجه ها برای دوره های پیش رو استفاده می شود.

سرمایه گذاران از پیش بینی ها برای تعیین وقایع پیش روی شرکت، مانند انتظار از فروش و تغییرات در قیمت سهام در آینده استفاده می کنند؛ همچنین از آن بعنوان چارچوبی برای شرکت هایی که نگاهی بلندمدت به عملیات خود دارند؛ استفاده می شود.

تحلیلگران بازار سهام[15] از شیوه های مختلفی برای پیش بینی وضعیت آینده بنگاهها، استفاده می کنند.

2. پیش بینی عبارت است از؛ تصویر سازی حقایقی که هنوز به وقوع نپیوستند.

"برآورد" واژه ای پیش پا افتاده برای پیش بینی است که به معنی محل قرار گیری تعدادی متغیر در زمانی معلوم در آینده است. "پیش گویی[16] " نیز واژه ای مشابه اما بسیار کلی است.



[1] Atkinson, Banker & Young

[2] self - serving

[3] Noreen, E

[4] Noreen & Soderstrom

[5] Mintz

[6] Suberamaniam & Weidenmier

[7] Cooper R., & Kaplan R.

[8] Rogers, J. L

[9] Kato , K

[10] Graham, Harvey & Rajgopa

[11] Leone A.J

[12] Anderson, M, R

[13] Banker ,R ,D

[14] Kenji Yasukata

[15] Stock analysts

[16] Prediction


دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهریه در اسلام

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیشینه تحقیق مهریه در اسلام
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 306 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 54
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهریه در اسلام

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

پیشینه تحقیق مهریه در اسلام

بررسی منابع دانشگاهی و تالیفات پژوهشی در خصوص مهریه و عوامل موثر بر آن نشان داد که این موضوع تحقیقی به صورت کمی و کیفی در تعداد محدودی در سطح کشور کار شده است. از آنجایی که این موضوع به عنوان یک اثر پژوهشی تنها در کشور ما قابل تحقیق است و لذا منابع خارجی مناسبی در این حوزه کشف نشد. علی ایحال با توجه به بررسی­های صورت گرفته، دسته­ای از تحقیقات دانشگاهی که بیشتر جنبه حقوقی دارند، استخراج گردیده که با معدود اثرهای جامعه­شناختی به عنوان پیشینه تحقیق ارائه می­گردد.

1 - بررسی اجمالی مهریه در تهران (شاکری ،1343)

هدف تحقیق بررسی خصوصیات فردی، اجتماعی و جمعیتی زوجین شهر تهران است. این بررسی به روش اسنادی و مطالعه 10 درصد از اسناد کلیه ازدواج­های ثبت شده در تهران در 8 ماهه آخر سال 1343 انجام گرفته است. یافته نشان می‌دهد که بیشترین میزان مهریه بین 10000 تا 199999 ریال می‌باشد. هر چه میزان سواد زنان بیشتر باشد، میزان مهریه بالاتر می‌رود. کسانی که دارای تحصیلات عالی‌تر و صاحب مشاغل عالی‌تر و فنی وحرفه‌­ای و اداری باشند، مهریه زیادتری دارند. میزان مهریه نسبت به دفعات ازدواج کم می‌شود. پایین بودن سن دختران با میزان مهریه رابطه نزدیکی دارد. در تمام گروه­های سنی، تعداد زن و شوهری که با هم نسبت خویشاوندی ندارند، زیادتر است. به­طور کلی در تمام مشاغل ازدواج مردان بین سنن 29-25 سال ازدواج زنان بین سنین 17-15 سال است. تعداد بی‌سوادان و یا کم‌سوادان در بین زنان و مردان برابر است، ولی در سطح تحصیلاتی دیپلم و لیسانس به بالا تعداد مردان خیلی بیشتر از زنان است. تعداد مردان شاغل بیش از زنان شاغل است. مردان بیشتر در مشاغل تخصصی و فنی، حمل و نقل، تولید، معاون، ارتش و زنان بیشتر در مشاغل منشی‌گری، اداری و خدماتی مشغول به کار هستند.

2- سیر تحول مهریه در آراء فقها(کیان،1388)

این اثر که بر مبنای تحقیق کتابخانه­ایی صورت گرفته است به بررسی مسائل مختلفی از مسائل مهریه بر مبنای تحریر الوسیله امام خمینی پرداخته که در ضمن جمع­آوری و ارائه آرای فقها، به بررسی میزان اتفاق و اختلاف­نظر فقها در هر دوره پرداخته است که محرک اصلی انجام کار این عقیده رایج بود که بحث مهریه به علت داشتن پشتوانه آیات و روایات از اختلاف کمی برخوردار است. به همین جهت برای دریافت صحت و سقم این ادعا به بررسی آرای فقها پرداخته شد که در برخی موارد حتی اختلاف فتوای یک فقیه در دو اثر خود نیز بدست آمد. روش کار به این صورت است که پس از جمع­آوری نظرات و دسته­بندی آن در سه دوره و با اضافه کردن نظر امام خمینی به صورت مجزا و همراه کردن ادله هر فتوا از منظر آیت الله مکارم، به نتیجه­گیری پرداخته است. از جمله نتایج این تحقیق ­می­توان به اختلاف فاحش در مساله­های اجاره نفس، صحت یا فساد عقد در عقدی که با مهر فاسد منعقد شده است، مهر و پدر زن، فوت یکی از زوجین در عقد مفوضه، میزان مهرالمثل، فوت زوج قبل از دخول و ... اشاره کرد که اگرچه دارای یک پشتوانه قوی هستند اما با اختلاف بسیار روبرو شده­اند.

3-تحلیل فقهی حقوقی امکان محدود ساختن میزان مهریه (اسدی امیرآبادی،1388)

در این رساله از نظر فقهی و حقوقی و به استناد قواعد عمومی قراردادها، برای حل مشکل مهریه سنگین و غیرمتعارف، راه حل حقوقی ارائه داده است و عنوان داشته در صورتی که مبلغ مهر رقم سنگین و غیرمتعارفی را تشکیل دهد که ایفای آن غیرمقدور باشد یا اراده جدی در پذیرش یا اجرای آن وجود نداشته باشد یا میزان آن آنقدر زیاد باشد که از دید عرف پذیرش چنین تعهدی عقلایی نباشد، می­توان میزان مهریه را با توجه به سه قاعده مقدورالتسلیم بودن، قصد جدی داشتن در توافقات و عقلایی بودن، محدود به حدودی که مقدور و متعارف باشد، نمود.

4- بررسی آیات الاحکام مهریه از دیدگاه فقیهان شیعه و سنی (شایان،1388)

نگارنده در این رساله بر این است که مسایل فقهی مهریه را با توجه به مفاد آیات استخراج شده، تشریح نماید احکامی مانند مقدار مهر، اقسام آن، وضعیت آن در قبل و بعد از دخول و همچنین احکام عدم تعیین مهریه در هنگام عقد نکاح.

5-بررسی وضعیت حقوقی مهریه‌های غیر مقدورالتسلیم در حقوق ایران (امیدی،1389)

توافق بر تعیین مهر، توافقی است تبعی و پیوستگی آن با عقد نکاح از رابطه شرط و عقد نیز کمرنگ­تر است. زیرا نه خود عقد و نه التزام به آن بر حسب انشا وابسته به پرداخت مهر نیست. با توجه به اینکه مهریه در زمره حقوق خاصه زوجه به شمار آمده و نقش بسزایی در روابط زوجین ایفا می­کند و نظر به اینکه یکی از مشکلات اساسی مرتبط با مهر، غیر مقدور التسلیم بودن مهریه­های تعیینی می­باشد، لذا بررسی اینکه آیا وجود قدرت و توانایی زوج در تعیین مهر می­تواند از جمله شرایط صحی مهر باشد یا نه بسیار مهم جلوه می­کند. دراین پژوهش به دنبال اثبات این امر بوده که قدرت بر تسلیم از شرایط عمومی قراردادهاست و تفاوتی در این زمینه میان عقود اصلی و قراردادهای تبعی مثل شرط ضمن عقد و مهر وجود ندارد.

6- بررسی نظریات شهید ثانی در باب مهریه با اتکاء به کتاب مسالک الافهام و تطبیق آن با قانون مدنی(سعیدی مقدم،1388)

بررسی نظریات شهید ثانی در مهریه با اتکاء به کتاب مسالک الافهام و تطبیق با قانون مدنی، عنوان رساله­ای است که با تکیه بر نظریات شهید ثانی و تطبیق با قانون مدنی، احکام مربوط به مهر و دلایل احکام را بررسی و تبیین نموده است. در این رساله که در چهار فصل تنظیم شده راجع به تعریف مهر، موضوع مهر، مقدار و شرایط موضوع مهر و سایر موارد مربوطه از دیدگاه شهید ثانی و قانون مدنی، بحث و بررسی شده است. مشهور فقهاء امامیه و شهید ثانی مهر را مالی دانستند و طی به مباشرت با عقد نکاح یا از بین بردن بضح قهری، بر مرد واجب دانسته­اند، ولی قانون مدنی راجع به مهر تعریف خاصی ارائه نداده است. قانون مدنی راجع به مقدار مهر، موضوع و شرایط موضوع مهر از مشهور فقهاء امامیه متابعت نموده است. پیرامون متفرعات مهر از جمله عوامل استقرار مهر بر ذمه مرد، معیوب و تلف شدن مهر، جعل شرط در مهر و عقد نکاح، وضعیت مهر در صورت وقوع طلاق قبل و بعد از دخول، وجود حق حبس برای زن قانون مدنی با تبعیت از نظر مشهور فقهاء، به صراحت مواردی را ذکر کرده است. پیرامون اختلافات حاصله بین زوجین راجع به مهر، مقدار مهر و صفت آن همچنین راجع به اختلاف در وقوع نزدیکی و عدم وقوع نزدیکی، بین فقهاء اختلاف نظر است.

7- شروط ضمن عقد نکاح با تکیه بر شرط عندالاستطاعه بودن مهریه (کردکردستانی، 1389)

هدف بر این است تا با نگاهی درباره شروط ضمن عقد نکاح و نظرات فقها و حقوقدانان وضعیت حقوقی این شروط بررسی شده و با تمرکز بر دو بند جدید در عقدنامه­ها قصد اصلی مسئولین برای درج این دو بند مورد توجه قرار گرفت و در نهایت مشخص گردد آیا شرط عندالاستطاعه بودن مهریه قابل پذیرش است؟

8- بررسی مهریه، حدود و احکام آن در فقه امامیه(فلاحی،1380)

هدف از تدوین این پایان­نامه علاوه بر پژوهش فقهی در خصوص حدود و احکام موضوع، بررسی تاریخچه، فلسفه حقیقی مهر از منظر اسلام، انتقاد به وضع مهریه­های کنونی، اهمیت انتخاب موضوع و تنظیم تمام موارد و فروعات مربوط به آن می­باشد. هر چند که مبنای بحث فقه امامیه می­باشد، اما در پاره­ای از موارد به مواد قانونی و نظرات خاص حقوقدانان در این زمینه نیز اشاره شده است تا رساله مذکور در حد توان از هر حیث کامل و جامع باشد. علاوه بر این که گستردگی مطالب بسیار فراوان بود، اما سعی بر آن شده که تمام موارد در چهار فصل تهیه گردند که فصل اول شامل کلیاتی چون بررسی کلمه، اسما مترادف و تاریخچه مهر می­باشد. در فصل دوم به بیان اقسام، احکام و فروعات پرداخته شده است. در فصل سوم به یکی از مسائل جدید و بسیار مهم یعنی تقویم مهریه به نرخ روز همت گردیده و نهایتاً در فصل چهارم، پیام، ضمائم، نتیجه­گیری و کتابنامه عنوان شده است.

9- آسیب شناسی مهریه و عوامل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مؤثر بر آن(قلی زاده، 1390)

هدف این پژوهش بررسی وضعیت مهریه­ی دانشجویان متاهل، شناسایی آسیب­های ناشی از مهریه و عوامل فرهنگی اجتماعی موثر بر آن بود. روش پژوهش از نوع توصیفی - پیمایشی بود که در مورد 180 نفر نمونه­ی آماری از مجموع 530 نفر دانشجویان متاهل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فلاورجان که به گونه­ی نمونه­گیری طبقه­ای انتخاب شده بودند، انجام گرفت. ابزار اندازه­گیری، پرسشنامه­ی محقق ساخته بود که در سه بخش اطلاعات جمعیت­شناختی، شناسایی آسیب­های ناشی از مهریه و شناسایی عوامل آسیب­زا در مقیاس لیکرت تنظیم گردید. پایایی پرسشنامه براساس آلفای کرونباخ، برابر 89/0 در شناسایی آسیب­ها و 86/0 در شناسایی عوامل آسیب­زا برآورد شد. داده­های پژوهش با استفاده از روش تحلیل عاملی تجزیه و تحلیل شد. یافته­های بدست آمده از تحلیل عاملی اکتشافی نشان داد که مهریه سبب ایجاد آسیب­های خانوادگی، آسیب­های اجتماعی، آسیب­های اقتصادی و آسیب­های فرهنگی به ترتیب با ضریب کفایت نمونه­گیری 82/0، 66/.، 64/. و 73/0 می­شود. همچنین، یافته­های بدست آمده از آمار استنباطی نشان داد که عوامل اجتماعی(شامل:چشم و همچشمی، جایگزین شدن ارزشهای مادی به جای ارزشهای معنوی، وجود عشق های رمانتیک، تاخیر در پرداخت یا عدم پرداخت مهریه، عدم شناسایی توانمندی­های زنان، افزایش شان و منزلت اجتماعی) ( با میانگین 35/3)، عوامل اقتصادی( شامل:ارتباط مهریه با شغل، میزان دارایی و تمکن اقتصادی داماد، تاثیر سبک زندگی خانواده­ها بر مهریه، ارتباط مهریه با افزایش حقوق، افزایش تشریفات و هزینه­های زندگی، افزایش قیمت سکه و طلا ) (با میانگین 33/3) بیش از حد متوسط و عوامل فرهنگی(شامل : توجه به موقعیت خانوادگی ؛ تحصیلات؛ ثروت و شغل، رواج جمله چه کسی مهر را داده و چه کسی گرفته، ناآگاهی زنان نسبت به حقوق مدنی و قوانین ازدواج، دخالت نداشتن دختران در تصمیم­گیری در مورد مهریه) (با میانگین 99/2) در حد متوسط بر وضعیت مهریه موثر بودند.

10- پایش جامعه­ شناختی مهریه(یوسف زاده،1384)

این نوشتار با تعریف لغوی مهریه، به مفهوم هدیه داماد به هنگام عقد به عروس، بیان می­شود که سنت پرداخت مهریه ضمن چیزی مشابه آن، یک سنت دیرپا و کهن از نظام‌های مختلف حقوقی خانواده در بین تمدن‌های پیشین بوده است. از جمله کارکردهای اجتماعی مهریه، ارضای نیاز فطری، بیمه اجتماعی، احساس امنیت نسبت به آینده و ارزش نمادین ذکر شده است و در ادامه مطرح می‌شود که در عصر کنونی مهریه علیرغم سفارش به سبک گرفتن میزان آن در حال افزایش است که پیامدهایی از جمله تغییر در نوع همسرگزینی، کاهش نرخ ازدواج، ایجاد خصومت و دشمنی، احتمال سوداگری و موارد دیگر به همراه دارد. در پایان پیشنهاداتی جهت کنترل روند افزایش مهریه در ایران ارائه شده است.

11- بررسی رابطه میزان مهریه و احساس امنیت در زنان متاهل شهر تهران در سال (1390-1388)(نوراله زاده،1390)

با توجه به افزایش میزان مهریه در سال­های اخیر پژوهش حاضر درصدد است که تا رابطه احساس امنیت و میزان مهریه در زنان متاهل شهر تهران در سال تحصیلی 1390-1388 مورد مطالعه قرار دهد. براین اساس با استفاده از نظریه چلبی درباره احساس امنیت به عنوان چارچوب نظری به بررسی رابطه آن با میزان مهریه پرداخته­ است. به این منظور تعداد 400 پرسشنامه به روش پیمایش و بر اساس روش نمونه­گیری خوشه­ای چند مرحله ای در 3 منطقه شهر تهران اجرا گردیده است. در روش کیفی یک سری سوالات باز پاسخ در پرسشنامه گنجانده شده است. همچنین مطالعه اکتشافی از طریق مصاحبه نیمه­استاندارد از سردفترداران سابقه­دار محضرخانه­های ازدواج به شیوه نمونه­گیری اتفاقی در سه منطقه شمال مرکز و جنوب تهران صورت گرفته است.


پاورپوینت پایگاه داده چند رسانه ای

پاورپوینت پایگاه داده چند رسانه ای
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل pptx
حجم فایل 61 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 29
پاورپوینت پایگاه داده چند رسانه ای

فروشنده فایل

کد کاربری 4674

پاورپوینت پایگاه داده چند رسانه ای در 29 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

مقدمه

مدیریت اطلاعات مالتی‌مدیا در پایگاه داده:

نکات مورد توجه برای ذخیره سازی داده ها

معماری سیستم

Continuous-Media Data

ماهیت داده‌های مالتی‌مدیا

فرمت داده‌های مالتی‌مدیا

پردازش Queryها


پاورپوینت برنامه سازی پیشرفته

پاورپوینت برنامه سازی پیشرفته
دسته بندی برنامه نویسی
فرمت فایل pptx
حجم فایل 209 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 240
پاورپوینت برنامه سازی پیشرفته

فروشنده فایل

کد کاربری 4674

پاورپوینت برنامه سازی پیشرفته

برنامه سازی پیشرفته جلسة اول برنامه‌سازی پیشرفته مقدمه و معرفی درس برنامه‌سازی پیشرفته: بیان مفاهیم پیشرفته برنامه‌سازی با استفاده از زبان C برنامه‌سازی پیشرفته منبع اصلی جهت مطالعه دانشجویان کتاب: برنامه‌نویسی به زبان C (ویرایش دوم) برنامه‌سازی پیشرفته سابقة تاریخی زبان C زبان B زبان BCPL زبان C : در سال 1972 توسط دنیس ریچی طراحی شد.
برنامه‌سازی پیشرفته ویژگیهای بارز زبان C C یک زبان میانی است برنامه‌سازی پیشرفته سطوح زبانهای برنامه‌سازی زبانهای سطح پایین Assembly زبانهای میانی Java، ‍‍‍‍C زبانهای سطح بالا Pascal، Ada، Cobol، Basic برنامه‌سازی پیشرفته ویژگیهای بارز زبان C C یک زبان ساختیافته است. C زبان برنامه‌نویسی سیستم است. C یک زبان قابل حمل است. C زبانی قابل انعطاف و قدرتمند است. برنامه‌سازی پیشرفته کلیات زبان C حساس به حروف (Case Sensitive) INT و int کلمات کلیدی کم مثال: for ، if ، while نکته: کلیه کلمات کلیدی با حروف کوچک هستند. برنامه‌سازی پیشرفته کلیات زبان C ; جدا کنندة دستورات از یکدیگر: هر دستور در یک یا چند سطر چند دستور در هر سطر برنامه‌سازی پیشرفته کلیات زبان C توضیحات بین /* و /* یا بعد از // /* this is a sample comment.
*/ // this is another sample comment.
برنامه‌سازی پیشرفته استانداردسازی زبان C گونه‌های مختلف زبان C استانداردسازی زبان C : ANSI C برنامه‌سازی پیشرفته کامپایلر پیشنهادی زبان C Borland C++ 3.1 برنامه‌سازی پیشرفته برنامة کامپیوتری برنامه‌سازی پیشرفته مجموعة دستورات هر زبان برنامه‌نویسی دستورات کامپایلر زبان دستورات ورودی - خروجی دستورات محاسباتی و منطقی دستورات کنترل روند برنامه برنامه‌سازی پیشرفته جلسة دوم برنامه‌سازی پیشرفته انواع داده‌های اصلی int float double char void boolean ?!! برنامه‌سازی پیشرفته int اعداد صحیح با دامنه محدود برای کامپیوترهای شخصی دو بایت 32767- 2762+ برنامه‌سازی پیشرفته float اعداد حقیقی با دامنة محدود نمایش معمولی نمایش علمی 12.3E- 4 = 12.00003 برنامه‌سازی پیشرفته double اعداد حقیقی با دقتی بیشتر از float برنامه‌سازی پیشرفته Char کاراکترها نمادها یا حروف ‘a’ ‘A’ ‘+’ ‘~’ بسته به محل استفاده عدد یا کاراکتر است.
برنامه‌سازی پیشرفته void دادة تهی دارای کاربردهای مختلف مثال: توابع فاقد خروجی برنامه‌سازی پیشرفته انواع دادهای دیگر با ترکیب کلمات زیر با برخی از انواع داده‌های اصلی: signed ، unsigned (با علامت ، بدون علامت) long ، short مانند: unsigned int long int unsinged long int برنامه‌سازی پیشرفته متغیرها قوانین نامگذاری متغیرها: حروف ‘a’ تا ‘z’ ، ‘A’ تا ‘Z’ ، ارقام و ‘_’ اولین کاراکتر رقم نباشد. کلمات کلیدی نمی‌توانند نام متغیر باشند.
برنامه‌سازی پیشرفته متغیرها اسامی مجاز: count c124 avg_grade اسامی غیرمجاز: 1test bin#tree for برنامه‌سازی پیشرفته تعریف متغیر ; نام متغیر نوع داده int x ; float m, n ; char ch1, ch2, ch3 ; long int count ; برنامه‌سازی پیشرفته مقدار دهی اولیه به متغیرها int x = 5, y ; char ch1 = ‘a’, ch2 = ‘A’, ch ; برنامه‌سازی پیشرفته ثابتها تعریف ثابت: مقدار ثابت نام ثابت#define یا مقدار = نام ثابت