فایل بای | FileBuy

مرجع خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

فایل بای | FileBuy

مرجع خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

دانلود تجزیه ایران در رویارویی با بافتهای با ارزش تاریخی (اما فرسوده) 76 ص

دانلود تجزیه ایران در رویارویی با بافتهای با ارزش تاریخی (اما فرسوده) 76 ص تحقیق تجزیه ایران در رویارویی با بافتهای با ارزش تاریخی (اما فرسوده) 76 ص مقاله تجزیه ایران در رویارویی با بافتهای با ارزش تاریخی (اما فرسوده) 76 ص تجزیه ایران در رویارویی با بافتهای با ارزش تاریخی (اما فرسوده) 76 ص
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل zip
حجم فایل 89 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 76
دانلود تجزیه ایران در رویارویی با بافتهای با ارزش تاریخی (اما فرسوده) 76 ص

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 76 صفحه

تجزیه ایران در رویارویی با بافتهای با ارزش تاریخی (اما فرسوده) دوره های زمانی ایران نیز مانند سایر کشورهای در حال توسعه، در راستای سیاستهای توسعه (برون گرا)، از ابتدای قرن معاصر، خود را ناگزیز از ایجاد تغییرات وسیع در سیمای فیزیکی و بافت کالبدی شهرها (بافتهای قدیم کنونی) دید.
هدف از انجام این اقدامات، عمدتاً در پاسخ به احساس نیاز به انطباق هرچه بیشتر ساختار شهر و زیرساختهای آن با تحولات و نوآوری های جهان توسعه یافته بود که در آن زمان، به شدت دولتها و کشورهای در حال توسعه را تحت تأثیر و مجذوب خود ساخته بود.
به طور کلی روند مذکور و اقدامات انجام شده طی آن، به سه مرحله زمانی قابل تقسیم است: الف) دوره اول : سالهای 1310 تا 1320 (هـ ش ) اولین فعالیتهای نوسازی در شهرهای ایران از سال 1310 آغاز و با ورود ایران به جنگ جهانی دوم در سال 1320 متوقف ماند.
تصویب قانون بلدیه در سال 1309 ، محملی مناسب برای مداخلات سنگین در بافتهای کهن شهری – از این پس سنتی و ناکارا- را فراهم آورد.
(حبیبی ، 1375 ، ص 158) و بلافاصله پس از آن اولین خیابانها به عنوان اولین نمادهای دگرگونی در کالبد شهر ایرانی، پدیدار شدند.
الگوی عمومی نقشه خیابانها، ایجاد چند برش طولی و عرضی و ایجاد یک میدان در محل تقاطع این چند برش بود.
بسته به موقعیت شهر، دو تا سه راه مقیاس ملی وارد شهر شده و خیابان های متقاطع شهر را شکل می دادند و یک یا دو راه دیگر از این تقاطع به کوهپایه ، اماکن مذهبی و یا نقاط جذاب اطراف شهر – بافت تاریخی – متصل می شدند.
.
.
و به تدریج در داخل بافت تاریخی عناصر جدید شهری، در جوار این خیابانها و میادین مستقر می شدند.
(حایری ، 1372 : صص 22 – 21) مهمترین اقدامات انجام شده در شهرهای ایران طی این دوره عبارتند از : احداث خیابانهای کمربندی در اطراف بسیاری از شهرهای بزرگ احداث میادین و خیابانهای بزرگ در مرکز شهرها (الگوی به کار گرفته شده برای شبکه خیابان ها شطرنجی بوده است.
) نوسازی محلات قدیمی از طریق الف) تخریب بخش قابل توجهی از محله ها که غیر قابل اصلاح تلقی می شد و تبدیل گورستان های واقع در مرکز شهر به پارک های عمومی.
ب: تشویق مردم به استفاده از الگوهای غربی در ساختمان سازی (هم از نظر مصالح و هم از نظر نما و تزئینات).
ج) استفاده ازالگوی شطرنجی و طراحی خیابان های شریانی صلیبی در تمامی شهرها بدون توجه به وضعیت شبکه گذرها و معابر موجود آن شهر.
4- تهیه نقشه های گذربندی 5- ایجاد ساختمان های جدید به سبک غربی، عمدتاً با کاربری های عمومی و دولتی (بناهای حکومتی، اداری و انتظامی، بانک ها و ایستگاه های راه آهن ).
(ر.
ک به بکایی ، 1378).
برخی از اقدامات موردی طی این سالها به شرح جدول شماره (2-7) می باشند: جدول شماره (2-7) برنامه های نوسازی و بازسازی شهرهای ایران (1320 – 1310) نام شهر سال اجرا اقدامات انجام شده  تهران 1316 تخریب ارگ و ساختمانهای باقیمانده در ارگ و بافت تاریخی  همدان 1310 ایجاد شبکه شعاعی در مرکز شهر و تبدیل بافت تاریخی به خیابانهای عریض و میدان بزرگ مرکزی  سمنان 1317 احداث خیابانهای شطرنجی و موازی  سبزوار 18-1317 احداث دو خیابان عمود بر هم (بیهق ، اسرار)  ش


دانلود تاًثیرات تقویت تراکمی بر روی استحکام برشی تیرهای پل بتن مسلح 71 ص

دانلود تاًثیرات تقویت تراکمی بر روی استحکام برشی تیرهای پل بتن مسلح 71 ص تحقیق تاًثیرات تقویت تراکمی بر روی استحکام برشی تیرهای پل بتن مسلح 71 ص مقاله تاًثیرات تقویت تراکمی بر روی استحکام برشی تیرهای پل بتن مسلح 71 ص تاًثیرات تقویت تراکمی بر روی استحکام برشی تیرهای پل بتن مسلح 71 ص
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل zip
حجم فایل 47 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 99
دانلود تاًثیرات تقویت تراکمی بر روی استحکام برشی تیرهای پل بتن مسلح 71 ص

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 99 صفحه

«تاًثیرات تقویت تراکمی بر روی استحکام برشی تیرهای پل بتن مسلح» ظرفیت برشی پیش بینی شده از تیرهای بتن مسلح موجود یک موضوع مهمی است که لازم است به تفصیل بیشتری ذکر شود.
توجه در خصوص اینکه آیا کد ارزیابی پل جاری برای انگلستان خیلی محافظه کارانه است هنگامی که مقاومت برش تیرهای بتن موجود ارزیابی می گردد که حاوی مقادیر قابل ملاحظه ای از فولاد می باشد در طی ارزیابی نا دیده گرفته می شود.
این مقاله به تاثیرات سودمند چنین فولاد تراکمی ای بر روی استحکام برش تیرهای بتن مسلح توجه دارد.
نتایج بررسی آزمایشگاهی با پیش بینی های کد جاری برای استحکام برش تیرهایی مقایسه می شوند که فرض می شوند صرفاً حاوی فولاد کشش می باشد.
فشردگی های بعدی با یک راه حل پلاستیسیتة حدّ بالایی انجام می شوند که قادر است تمام تقویت فولاد را در یک تیر بتن در نظر بگیرد.
دلایل متعددی وجود دارند که چرا پل ها مخازن پنهان استحکام را، نشان می دهند و عمل غشاء فشاری احتمالاً از همه مهمتر است.
با این حال، دلایلی از قبیل حضور فولاد فشاری به استحکام پنهان کمک می کند طوری که تحقیق از این نوع، برای ارزیابی درست و انجام پیش بینی های استحکام لازم است.
و نشان داده می شود که حضور فولاد با فشردگی زیاد دارای تأثیر چشمگیری بر روی ظرفیت تیرهای پل بتن مسلح است که دارای تقویت نهایی برش می باشد.
نمادها(نمادگذاری): Abs مساحت فولاد تحتانی در تیر d عمق مؤثر تیر Ats مساحت فولاد فوقانی در تیر a طول دهانه برش D نرخ پراکندگی یا پراکنش انرژی در واحد حجم bs d فاصله از نقطة دوران تا فولاد کف(تحتانی) ts d فاصله از نقطه دوران تا فولاد سر(فوقانی) ED نرخ پراکنش انرژی کل در سیستم EDc پراکنش انرژی ناشی از بتن (صرفاً) EDci پراکنش انرژی ناشی از بتن در هر نقطه در امتداد خط ناپیوستگی EDs پراکنش انرژی ناشی از فولاد (صرفاً) fc استحکام فشاری مؤثر بتن ( ( fc=yfcu fcn استحکام مکعب فشاری بتن ft استحکام کشش بتن fy استحکام تسلیم فولاد Pهر بار بکار رفته (N ) aزاویة بین جهت (i و خط ناپیوستگی (بردار جابجایی نسبی در عرض یک خط ناپیوستگی (iبردار جابجایی نسبی در هر نقطه در امتداد یک خط از ناپیوستگی IPفاصله از خط دوران تا بار نقطة اول(mm) Lstirrap طول دهانة برش که بر روی آن رکاب ها(Stirrups) بطور مؤثر لنگر می شوند.
nتعداد رکاب هایی که ناپیوستگی مفروض را قطع می کند Uجابجایی افقی نمادی از بخش صلب WDکار خارجی کل انجام شده بر روی سیستم Xعمق تا محور خنثی بصورت یک تناسب از d aزاویةبین ( و خط ناپیوستگی (دوران بفش صلب (زاویة داخلی اصطحکاک برای بتن Vضریب تأثیر برای بتن PS درصد فولاد طولی در تیر Psv درصد فولاد رکاب (Stirrup)در تیر مقدّمه: به دلیل افزایش ترافیک و وزن بالاتر کامیونها،هر پل ای در انگلستان از لحاظ استحکام برش و انعطاف پذیری اش ،بصورت بخشی از برنامة ارزیابی پل انگلستان مورد ارزیابی قرار


دانلود تاریخچه هنر معرق روی چوب 31 ص

دانلود تاریخچه هنر معرق روی چوب 31 ص تحقیق تاریخچه هنر معرق روی چوب 31 ص مقاله تاریخچه هنر معرق روی چوب 31 ص تاریخچه هنر معرق روی چوب 31 ص
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل zip
حجم فایل 644 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32
دانلود تاریخچه هنر معرق روی چوب 31 ص

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 32 صفحه

پاراوان چوبی تاریخچه هنر معرق روی چوب / مقدمه تاریخی معرق در معنای کلام «اصولاً هر چیز رگه دار را گویند » ولی مفهوم آن در این نوع بخصوص هنر، ایجاد نقش ها و طرح های زیبایی است که از دوربری و تلفیق چوب های رنگی روی زمینه ای از چوب یا پلی استر سیاه شکل می گیرد.
تاریخ پیدایش این هنر به درستی مشخص نیست؛ ولی از تطبیق آن با هنر کاشی کاری ، بدون شک رابطه این دو هنر را درمی یابیم.
برای آشنایی با ریشه ی این هنر ، صحبت از تاریخ تکوین به میان می آید و به عنوان مقدمه می توان از گنبد سرخ مراغه که در زمان ایلخانیان ساخته شده است، یاد کرد؛ این گنبد نوع بسیار ساده ی کاشی کاری بدین سبک است.
کاشی کاری معرق در دوران مغول نیز به همین منوال بود و تداول آن در عصر صفوی به اوج شکوفایی خود رسید و آثار ارزنده ای در هنر کاشی کاری پدید آمد.
این شکوفایی در زمان افاغنه و زندیه رو به افول نهاد.
در دوران قاجاریه نیز کاشی کاری معرق، تقلیدی ناقص از آثار گذشتگان بود.
تا این دوران نقشهایی که در کاشی کاری معرق به کار برده می شد نقش های اسلیمی بود.
اما با سفر عده ای از هنرمندان به اروپا و گرایش آنان به هنر و فرهنگ اروپایی، تغییرات و دگرگونی های بسیاری در نقشهای کاشی کاری به عمل آمد و از آن پس طرح انسان و دیگر اشکال مانند اسلحه جنگی در هنر کاشی کاری دوران قاجاریه نمایان شد .
از آن دوران تا به امروز، این هنر، چونان گذشته رونق نداشته است و تنها عده ی کمی از هنرمندان در زنده نگهداشتن آن کوشا بوده اند.
وجه تشابه کاشی کاری معرق با معرق کاری روی چوب در شیوه ی عمل است که در هر دو ، نقش ها از ترکیب قطعات رنگی جنس مورد نظر شکل می گیرد.
یکی از نمونه های قدیمی موجود آمیزه ی این دو هنر، دری قدیمی و بزرگ، متعلق به عصر قاجاریه است که در ضلع شمال غربی محوطه وزارت آموزش و پرورش فعلی قرار دارد.
ارتفاع این ساختمان در حدود چهار و نیم متر و عرض آن سه متر است و سردری نیم دایره در بالای آن قرار گرفته است.
هر طرف این در به سه قسمت مربع شکل تقسیم شده است: مربع بالایی آن شیشه و دو مربع پایینی چوب برجسته و مسطحی است که نقشهای اسلیمی معرق کاری شده در این قسمت جای گرفته است.
/ سابقه ی معرق کاری و آموزش آن در اداره کل هنرهای سنتی به سال 1309 ه .
ش برمی گردد.
در آن سال به پایمردی استاد حسین طاهرزاده بهزاد ، گروهی از هنرمندان نام آور هنرهای سنتی از سراسر کشور در تهران گرد هم آمده و مدرسه صنایع مستظرفه را بنیاد گذاشتند.
این مؤسسه از دیرباز تا به امروز با عنوان های گوناگونی مانند: مدرسه صنایع قدیمه و هنرستان هنرهای ملی، اداره هنرهای ملی و مدتی نیز به عنوان یکی از واحدهای اداره کل آفرینش هنری و ادبی در وزارت فرهنگ و هنر سابق، در تعالی و تکامل هنرهای سنتی سهم بسزایی داشته است.
این اداره کل در سال 1346 به اداره ی کارگاه های هنری تغییر نام داد و سرانجام در سال 1357 به عنوان یکی از واحدهای دفتر پژوهش و آفرینش به حیات خود ادامه داد .
پس از پیروزی انقلاب، اداره ی مذکور به اداره ی کارگاه های هنری تغییر نام یافت و فعالیت های خود را در اداره ی کل هنرهای سنتی دنبال کرد.
تا این زمان هنرجویان آن را منحصراً افراد


کتاب اقتصاد مهندسی

کتابی کامل برای یادگیری
دسته بندی جزوه های درسی
فرمت فایل pdf
حجم فایل 4419 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 455
کتاب اقتصاد مهندسی

فروشنده فایل

کد کاربری 8070

کتابی کامل برای یادگیری


دانلود تاریخچه منبت 85 ص

دانلود تاریخچه منبت 85 ص تحقیق تاریخچه منبت 85 ص مقاله تاریخچه منبت 85 ص تاریخچه منبت 85 ص
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل zip
حجم فایل 1435 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 87
دانلود تاریخچه منبت  85 ص

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 87 صفحه

تاریخچه منبت : یکی از ظرایف صنایع دستی ایران که همچون دیگر انواع این صنعت پر پیشینه، تلفیق بلیغی از هنر و حوصله محسوب می‌شود و دست اندرکاران آن از مواد اولیه ارزان محصولاتی گرانبها با ارزشهای مصرفی و هنری فوق‌العاده بالا به وجود می‌آورند.
منبت، کاری است که از گذشته های دور در ایران رواج داشته و به رغم کم دوام بودن چوب در برابر عوامل جوی، درب کاخها، صندوقچه‌های روی مقابر، منابر مساجد و .
.
.
که از روزگاران قدیم به جا مانده است، دلیل خوبی بر گستردگی این هنر و رونق و رواجش در ادوار مختلف در کشورمان است.
بنا به اسناد و مدارک، منبت کاری در ایران متکی به سابقه‌ای بیش از 150 سال است و حتی عده‌ای از محققان به صراحت اظهار کرده اند که قبل از دوره ساسانیان نیز منبت کاری در ایران رواج داشته، ولی به خاطر عدم مقاومت چوب در برابر رطوبت و عوامل جدی آثاری از دوره های پیش از اسلام به دست نیامده است.
نگاهی به هنر منبت کاری در استان همدان بیانگر این واقعیت است که در استان همدان به دلیل وجود درختان فراوان و مساعد گردو، صنعت منبت کاری در شهرستانهای تویسرکان، ملایر و نهاوند رواج دارد.
در این مناطق عملیات کنده کاری تنها بر روی سرویس مبلمان کامل و سرویس خواب کامل صورت می گیرد و کالاهای دیگری همانند تابلو، قاب عکس و .
.
.
در زمره تولید منبت نیستند و به طور کلی در استان همدان عملیات نجاری و منبت کاری در داخل استان صورت می گیرد و در صورتی که قرار باشد سرویس مبلمان یا سرویس خواب در محل به دست مصرف کننده برسد کارهای تکمیلی دیگر آن یعنی نقاشی و سپس رویه کوبی نیز صورت می پذیرد و کار به صورت آماده به فروش می رسد و در صورتی که قرار باشد کالا به خارج از استان ارسال شود، خریداران کالا ترجیح می دهند که کالا را بدون رنگ و پارچه و به همان حالت خام منبت شده به شهرستان مورد نظر خویش منتقل و سپس در آنجا تکمیل کنند.
این کار به چهار دلیل تکمیل شدن به فراخور نیاز بازار و سلیقه مصرف کننده، کمتر بودن هزینه حمل و نقل، قطعات منفصل، کمتر شدن احتمال وارد آمدن خسارت به کالا بین راه و کمتر تمام شدن قیمت کالا برای بنکداران است.
به طور کلی در شهرستانهای تویسرکان، ملایر، نهاوند و همدان صنعت منبت کاری وجود دارد، ولی با توجه به تراکم شدید تولید در شهرستانهای تویسرکان، ملایر و نهاوند، سایر شهرستانهای ذکر شده چندان اهمیتی از این نظر ندارند، زیرا تعداد تولید کنندگان در آنها از تعداد انگشتان دست هم تجاوز نمی کند.
علاوه بر شهر تویسرکان و سرکان، این صنعت در روستای جیجانکوه، اشترمل، دولایی، احمدآباد، سید شهاب، عین آباد و چند روستای کوچک دیگر نیز وجود دارد.
در شهرستان تویسرکان حدود دو هزار و 550 واحد تولید سرویس مبلمان منبت و مصنوعات چوبی وجود دارد که پنج هزار و 100 نفر در این کارگاه ها شاغلند اما ناگفته نماند که به دلیل پراکندگی وسیع کارگاه ها در مناطق و نداشتن جواز کار توسط تعدادی از آنها و قابلیت ایجاد کارگاه به سرعت یا حتی جمع آوری آن امکان به دست آوردن آمار دقیق وجود ندارد.
بررسی وضعیت شهرستانهای همجوار همدان بیانگر آن است که تعداد کارگاه های منبت کاری، رویه کوبی و نقاشی در شهرستان ملایر حدود دو هزار و 400 کارگاه است که