فایل بای | FileBuy

مرجع خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

فایل بای | FileBuy

مرجع خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

دانلود برج‌های دوقلوی پتروناس 12 ص

دانلود برج‌های دوقلوی پتروناس 12 ص تحقیق برج‌های دوقلوی پتروناس 12 ص مقاله برج‌های دوقلوی پتروناس 12 ص برج‌های دوقلوی پتروناس 12 ص
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل zip
حجم فایل 88 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12
دانلود برج‌های دوقلوی پتروناس 12 ص

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 12 صفحه

برج‌های دوقلوی پتروناس مقدمه : برج‌های دوقلوی پتروناس در کوالالامپور، یکی از شاخص‌ترین نمونه‌های آسمان‌خراش‌ها در عصر حاضر به‌شمار می‌روند که طی سالهای 1992 تا 1998، در مرکز ناحیه اقتصادی شهر توسط معمار مشهور، "سزار پلی"طراحی و ساخته شده‌اند.
این برج‌ها که به‌عنوان یک نشانه شهری، سمبل معماری معاصر مالزی نیز به شمار می‌روند و از جمله طرح‌های شاخص در زمینه استفاده از تکنولوژی هستند، جایزه معماری آقاخان را در سال 2004 نصیب خود نموده‌اند.
برج‌های پتروناس که سازه‌های شگفت‌آور و عظیمی از شیشه و آهن هستند، با 88 طبقه و مناره‌هایی به بلندی 30 متر، تجسمی عینی از رویاهای " سزار پلی" می‌باشند.
کاربرد 26 هزار تن آهن در اسکلت فلزی این برج‌ها، دو نمونه بی‌‌نظیر از بزرگ‌ترین سازه‌های فلزی تاریخ را به نمایش گذاشته است.
پی‌ریزی برجهای پتروناس به ‌صورت گسترده، در مساحتی بیش از 5/1 هکتار و حجمی معادل 70 هزار تن بتن، که 3 روز متوالی، 24 ساعته ادامه داشت، بزرگ‌ترین پیریزی یکبارهای میباشد که تا به آن تاریخ انجام گرفته است.
اما این پی عظیم، به تنهایی قادر به تامین مقاومت ساختمان در طول یک زلزله عظیم نخواهد بود.
ازاین‌رو در برج‌های دوقلوی پتروناس 14 دمپر (Damper) نصب شده است.
این وسیله که در خرپاهای مورب سازه فلزی نصب می‌گردد، لرزش ساختمان را در طول زلزله کاهش می‌دهد و درست مانند یک کمک‌فنر اتومبیل عمل می‌کند.
یک آسمان‌خراش با دمپر می‌تواند 3 برابر یک آسمان‌خراش معمولی، انرژی تولید شده توسط زلزله را جذب کند.
هرچه زلزله طولانی‌تر باشد، دمپر می‌تواند موثرتر باشد و با هر موج زلزله، انرژی بیشتری جذب کند.
هنگام برخورد باد با یک برج، ساختمان مانند بادبان قایق عمل می‌کند.
برای این‌که ساختمان بتواند نیروی باد را تحمل کند، باید به قدری انعطاف‌پذیر باشد که بتواند مقداری از نیروی باد را جذب کند و در عین حال به اندازه کافی مستحکم باشد تا آسیبی نبیند.
برج‌های دوقلو با ارتفاع تقریبی 460 متر، بگونه‌ای طراحی شده‌اند که بتوانند بادهای ویران‌کننده‌ای را که در فصل تایفون می‌وزند، تحمل کنند.
این تندبادها که به سرعتی بالای 140 کیلومتر در ساعت نیز می‌رسند، طراحی هرنوع آسمان‌خراشی را در این منطقه با مشکلات متعدد مواجه می‌کند.
سزار پلی دارای دیدگاهی بود که به رفع این مشکل کمک می‌‌کرد: ما پیشنهاد کرده‌‌ایم بین دو برج در طبقات 41 و 42 یک پل ارتباطی باشد، این پل با تکیه‌گاه‌های خود، دروازه‌ای به سوی آسمان میسازد.
اما دیدگاه معماری پلی با شرایط فیزیکی برج‌ها مغایرت پیدا کرد؛ زیرا می‌بایست خود را با حرکت‌‌های مختلف هر کدام از دو برج مطابقت دهد که در این حالت انعطاف‌پذیری مستقل هر برج، به علت اتصال به یک پل مشترک، عملا غیرممکن می‌گردد.
خطر واقعی زمانی است که بادهای چرخان همزمان از زوایای مختلف به برج‌های دوقلو برخورد کنند و برج‌ها در جهات مختلف خم شوند، در این هنگام، این پل 900 تنی جدا خواهد شد و از ارتفاع 182 متری به پیادهرو شلوغ پایین سقوط خواهد کرد.
برای حل این مشکل خاص طراحی، مهندسین وسیله‌ای را از فنآوری زلزله قرض گرفتند (دمپر) .
در حقیقت دوپایه استوانه‌ای پل که 35 متر طول و هرکدام 60 تن وزن


معماری سبز معماری پایدار

معماری سبز (به انگلیسی Green Architecture) یا معماری پایدار یکی از گرایش‌ها و رویکردهای نوین معماری است که در سال‌های اخیر مورد توجه عده زیادی از طراحان و معماران معاصر جهان قرار گرفته است این معماری که برخاسته از مفاهیم توسعه پایدار می باشد در پی سازگاری و هماهنگی با محیط زیست یکی از نیازهای اساسی بشر در جهان کنونی است
دسته بندی معماری
فرمت فایل docx
حجم فایل 74 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 44
معماری سبز معماری پایدار

فروشنده فایل

کد کاربری 8117

طراحی سبز عملی است برای حل مشکلات که طی آن منابع طبیعی قبل بعد و طی پروسه تولید و ساخت به کمترین حد آسیب می‌بیند به علاوه در مسیر این عمل مصالح باید مفید بوده عمر مفید طولانی داشته و قابل بازگشت به چرخه طبیعت باشند. چیزهای با طول عمر زیاد هم مفیدند و هم بزرگترین مانع علیه اسراف و ضایعات، و این بهتر از استفاده مجدد یا بازیافت آنها است.

هر ساختمان باید به گونه ای طراحی و ساخته شود که نیاز آن به سوخت فسیلی به حداقل ممکن برسد .ضرورت پذیرفتن این اصل در عصرهای گذشته بدون هیچ شک و تردیدی با توجه به نحوه ساخت و سازها غیر قابل انکار می باشد و شاید تنها به سبب تنوع بسیار زیاد مصالح و فناوری های جدید در دوران معاصر چنین اصلی در ساختمان ها به دست فراموشی سپرده شده است و این بار با استفاده از مصالح گوناگون ....


دانلود بتون حجیم 28 ص

دانلود بتون حجیم 28 ص تحقیق بتون حجیم 28 ص مقاله بتون حجیم 28 ص بتون حجیم 28 ص
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل zip
حجم فایل 23 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 39
دانلود بتون حجیم  28 ص

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 39 صفحه

“بتون حجیم چیست ؟
” بر طبق “ ACI207 “ بتون حجیم به هر مقدار زیادی از بتون که به اندازه کافی بتوان از آن برای نیازهای مربوط به تولید حرارت و میزان تغییرات آن برای به حداقل رساندن عمل ترک خوردن استفاده نمود ، گفته میشود .
هیدراتاسیون تولید گرما بع آرامی در بتون ، منتشر میشود ، بخش نازکی از آن بلندتر است و داخل آن را خنک میکند .
این میتواند در نتیجه حرارت بالای اختلاف سطح بین سطح بتون و داخل آن باشد ، موضوع بعدی پرداختن به فشارهای حرارتی بالاست که در نتیجه ترک خوردن بتون و عدم استحکام ساختار ، حاصل میشود .
“ کاهش فشار حرارتی ” سه شیوه قابل قبول کلی برای کاهش فشار حرارتی وجود دارد :‌ 1ـ کاهش کلی سیمان بتون 2ـ کاهش سیمان پورتلند بتون 3ـ پایین آوردن تدریجی فرآیند هیدراتاسیون از طریق استفاده از راههای مجاز خنک کردن بتون .
“ سیمان آهنگدازی تا چه حد کمک میکند ؟
‌”‌ هنگامیکه سیمان آهنگدازی به مخلوط بتونی اضافه میگردد ، گرمای کمتری حاصل میشود و فشار حرارتی کاهش می یابد : 1ـ به دلیل افزایش مقاومت در سیمان آهنگدازی ، کل سیمان بتون ، کاهش می یابد .
2ـ سیمان پورتلند توسط درصدی از سیمان آهنگدازی ، کاهش پیدا میکند .
3ـ ویژگی های هیدراتاسیون سیمان آهنگدازی آنهایی هستند که در تولیدات فوری و اوج حرارت بتون ، کاهش می یابند .
“ جانشینی سطوح مختیف آهنگدازی ” معمولاً از 65 تا 80 در صد بهینه جابجایی سطوح با استفاده از بتون بدست می آید .
این سطوح کاهش دمای قابل توجهی را موجب می گردند که از مقاومت زیاد حاصلمیشود .
استفاده از سطوح 50 تا 65 درصد در جابجایی بتون حجیم در مقادیر کمتر ، موفقیت آمیز بوده است حرارت ترکیبات و مواد تشکیل دهنده باید تا جایی بالا رود که مطمئن هستیم مورد نیاز ویژگیهای حرارتی و مقاومتی می باشد .
نمودار 2 ، گرمای ویژه هیدراتاسیون یک ترکیب سیمان پورتلندی معمولی را از 25 تا 75 درصد سیمان آهنگدازی جانشین را نشان می دهد .
توجه داشته باشید که افزایش میزان سیمان آهنگدازی ، اوج حرارت هیدراتاسیون را پایین آورده و به حداقل می رساند ، نواحی زیر منحنی ، ‌نمایانگر کل حرارت تولید شده هستند .
نواحی که نشان می دهند کل حرارت تولید شده از 75 درصد سیمان آهنگدازی ، کمتر هستند ، حتی اگر نقطه اوج حرارت هیدراتاسیون از 50 درصد سیمان جایگزین ، زیاد کاهش پیدا نکند .
نمودار 3 ،‌تاثیر سیمان آهنگدازی را بر افزایش دما در بتون حجیم نشان میدهد که در نقطه اوج دما تا 19 درجه فارنهایت و با 65 درصد سیمان جایگزین و نیز تا 42 درجه فانهایت و با 80 درصد سیمان جایگزین ، افت پیدا کرده است .
خلاصه اجرایی این گزارش درباره اثبات عملیات جایگزینی بتون حجیم ، پیشنهاداتی را ارائه میدهد و در مورد آنها بحث میکند که مربوط به “ آبراه مرکزی ” سومین تونل بندری در بوستون ، ماساچوست میباشد ، درباره مقاومت فرآیند بتون حجیم ، فرصتهایی برای بهسازی آن و توصیه هایی برای توجه به این بهسازی در حال و آینده ، ارائه می نماید گروه بازبینی ، مشتمل بر 5 مهندس با سوابق متعدد و تجارب قراردادهای مواد/ساختمان میگردد .
سه پروژه ساختمانی فعال برای شرکت آنها انتخاب شد و زمینه آنها مورد بررسی قرار گرفت .
فعالیت


دانلود بتنهای مقاوم در اجرا 18 ص

دانلود بتنهای مقاوم در اجرا 18 ص تحقیق بتنهای مقاوم در اجرا 18 ص مقاله بتنهای مقاوم در اجرا 18 ص بتنهای مقاوم در اجرا 18 ص
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل zip
حجم فایل 80 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31
دانلود بتنهای مقاوم در اجرا 18 ص

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 31 صفحه

بتنهای مقاوم در اجرا گسترش زیر بنای حمل و نقل ملتها ، برترین و اولین جزء جامعة حمل و نقا است .
اما فراتر می رویم ، زیرا تولیدات ، اقتصاد محلی ، رقابت بین المللی اقتصادی هر ملت به حمل و نقل سریع و مورد اطمینان افراد و کالاها بستگی دارد .
در این میان ساختار پل بزرگراه ها ‌، ارزنده ترین ، ضروری ترین و فنی ترین جنبه های مورد نیاز برای گسترش زیر اساس حمل ونقل است .
ما به پلهای مقاومتر و با دوامتر نیازمندیم .
بر اساس گزارشی از کنگرة سیستم حمل و نقل ملل 1995 دربارة موقعیت و اجرا ، بیش از 5/12 درصد از پلهای جاده های ایالتی ، جاده های شریانی و جاده های گردآورنده یا ما در دارای ضعف و خرابی ساختاری هستند .
43524 پل وجود دارند که نیاز به تعمیرات اساسی نوسازی یا جایگزینی دارند با وجود آنکه یک پل ناکار آمد لزوماً ناامن نیست ، بعضی از این پلها همواره تحت بار گذرانید و برای عبور وسایل نقلیة سنگین و اتوبوسها در مسیر طولانی و متناوب قرار دارند .
یکی از پیشرفت های فنی که توقع ما را در بدست آوردن مدت زمان طولانی و تأثیر گذار بر هزینة سازة پل بزرگراه ها افزایش داده ، اجرای بتنهای مقاوم است .
موادی که تحت عنوان اجزاء و فرآورده های مصرفی در ساختار بتنهای مقاوم اجرایی طبقه بندی شده اند چند دهه در آمریکا و دیگر کشور ها در ساختمانها به کار می رفته است .
ولی در سالهای اخیر ، نیاز به گسترش زیربنایی ، مطالعات و اجرای HPC در پلها را شتاب بخشید .
افزایش شاخصه مقاومت و پایداری پلهایی که HPC را در تیرها ، کف و پایه های خود شامل می شوند نوید بخش کاهش هزینه نگهداری و زوال این گونه سازه هاست .
هم اکنون رقابت بر سر پیدا کردن راهی عملی جهت استفادة فراگیر HPC و کاهش هزینه های ضروری و خطراتی که ذاتاً در استفاده از هر نوع تکنولوژی جدید است ، می باشد .
« سولین » مهندس پژوهش در پلها و نمایندة بزرگراه های دولتی ، اشاره کرد : اجزای HPC ، نفذ ناپذیری و دوام بیشتری را سبب شده و دستیابی به مقاومتی را که از بتن معمولی حاصل می شود را سرعت می بخشد « ماری لورانس » ، طراح پل بخش حمل و نقل تگزاس ( TXDOT ) و کسی که در بیشتر پروژه های پلهای پیشرفته ای که از HPC استفاده می کنند شرکت داشته ، افزوده: استفاده از HPC باید افزایش چشمگیری در ظرفیت زمانی پلها را موجب شود .
به علاوه ایالات و محلات باید هزینة کمتری جهت تعمیر پلهایی که با HPC ساخته شده اند ، صرف کنند .
در کل این دومورد اساسی ترین فایدة مواد ساختاری HPC را نتیجه می دهند که همان افزایش مقاومت و پایداری و کاهش هزینة تعمیرات و نگهداری پل در دراز مدت است .
FHWA  در حال ترویج ، آزمایش و استفاده از HPC در بسیار از راههایی است که سرمایه گذاری شده اند .
اطلاعات ارزشمندی نیز از ساختمان پلها از کشورهایی مانند کانادا ، فرانسه ، ژاپن و نروژ رسیده است .
انتشار این اطلاعات به طور گسترده و دقیق از مسئولیت های اولیة FHWA می باشد .
در ماه مارس 1996 ، FHWA و TXDOT با مشارکت مرکز تحقیقات حمل و نقل دانشگاه تگزاسی در « استین » ، از برنامة تحقیقاتی استراتژیک بزرگراه های منطقه ای در مورد HPC حمایت کردند و آن را به نمایش گذاشتند .
هدف از این نمای


دانلود بتن سبک 11 ص

دانلود بتن سبک 11 ص تحقیق بتن سبک 11 ص مقاله بتن سبک 11 ص بتن سبک 11 ص
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل zip
حجم فایل 9 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15
دانلود بتن سبک 11 ص

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 15 صفحه

بتن سبک بتن سبک (LightWeight Concret) چکیده با گسترش استفاده از بتن سبک در سراسر دنِِِِِِیا بوِِِِِِیژه در کشورهاِِِِِِی پِِِِِِیشرفته و شکل گِِِِِِیرِِِِِِی آِِِِِِیین نامه هاِِِِِِی اجراِِِِِِیی آنها، متاسفانه اِِِِِِین نوع بتن که داراِِِِِِی قابلِِِِِِیت هاِِِِِِی منحصر به فردِِِِِِی مِِِِِِی باشد در کشورمان هنوز شناخته شده نِِِِِِیست؛ در اِِِِِِین مقاله سعِِِِِِی برآن شده تا با معرفِِِِِِی انواع اِِِِِِین بتن کارا، جامعه ساختمانِِِِِِی بِِِِِِیش از پِِِِِِیش با بتن سبک و موارد کاربرد آن آشنا شوند.
لغات کلِِِِِِیدِِِِِِی: بتن، بتن سبک،بارمرده، بتن سبک سازه اِِِِِِی، بتن کفِِِِِِی ، Cellular Lightweight Concrete(CLC)، Autoclaved Aerated Concrete(AAC)،Autoclaved Cellular Concrete (ACC) ، Lec مقدمه: بِِِِِِی شک، بشر زمانِِِِِِی پِِِِِِیشرفت و تمدن را تجربه کرد که براِِِِِِی مدتِِِِِِی طولانِِِِِِی، در محل مشخصِِِِِِی سکونت ِِِِِِیافت؛ دِِِِِِیگر توان بشر صرف مهاجرت هاِِِِِِی طولانِِِِِِی نمِِِِِِی شد و براِِِِِِی برطرف کردن مشکلات به راه حلهاِِِِِِی تازه و افکار تازه اِِِِِِی روِِِِِِی آورد.
براِِِِِِی ماندگار شدن در مکانِِِِِِی ثابت، بدون شک، داشتن خانه ِِِِِِی مناسب دقدقه اصلِِِِِِی آنها بوده، خانه اِِِِِِی که آنها را در برابر بلاِِِِِِیاِِِِِِی طبِِِِِِیعِِِِِِی، حمله وحوش و حتِِِِِِی بِِِِِِیگانگان محافظت کند؛ پِِِِِِیشِِِِِِینِِِِِِیان با توجه به اِِِِِِین که امکانات حمل و نقل محدودِِِِِِی داشتند، براِِِِِِی اِِِِِِین منظور از مصالح در دسترس استفاده مِِِِِِی کردند: چوب، سنگ، گل، پوست احشام و.
.
.
دون تردِِِِِِید، ماندگارترِِِِِِین اِِِِِِین نوع مصالح که از تخت جمشِِِِِِید اِِِِِِیران تا اهرام مصر سالِِِِِِیان سال پاِِِِِِیدار مانده سنگ است؛ اما سنگ به صورت اولِِِِِِیه؛ با توجه به شکل پذِِِِِِیرِِِِِِی کم و حمل و نقل دشوار نمِِِِِِی تواند به عنوان مصالح اصلِِِِِِی در ساختمانهاِِِِِِی امروزِِِِِِی کاربرد داشته باشد و اِِِِِِین امر باعث شد که نوعِِِِِِی سنگ مصنوعِِِِِِی توسط بشر خلق گردد، که علاوه بر داشتن خواص سنگ مانند ماندگارِِِِِِی بالا و سازگارِِِِِِی با محِِِِِِیط اطراف، داراِِِِِِی قابلِِِِِِیتهاِِِِِِیی مانند شکل پذِِِِِِیرِِِِِِی مناسب وحمل آسان نِِِِِِیز باشد؛ امروزه اِِِِِِین نوع مصالح را به نام بتن مِِِِِِی شناسِِِِِِیم.
در دنِِِِِِیاِِِِِِی پِِِِِِیشرفته امروزِِِِِِی و با توجه به پِِِِِِیشرفتهاِِِِِِی صورت گرفته در زمِِِِِِینه هاِِِِِِی مختلف علمِِِِِِی، صنعت بتن نِِِِِِیزدچار تحول گردِِِِِِیده، تولِِِِِِید بتن سبک نِِِِِِیز حاصل همِِِِِِین پِِِِِِیشرفتها مِِِِِِی باشد؛ بتنِِِِِِی که علاوه بر کاهش بار مرده ساختمان از نِِِِِِیروِِِِِِی وارد به سازه در اثر شتاب زلزله مِِِِِِی کاهد و در صورت تخرِِِِِِیب، وزن آوار حاصل نِِِِِِیز کاهش مِِِِِِی ِِِِِِیابد و امروزه آنرا به عنوان بتن قرن مِِِِِِی نامند.
بتن سبک با توجه به وِِِِِِیژه گِِِِِِیهاِِِِِِی خاصِِِِِِی که دارد داراِِِِِِی کاربردهاِِِِِِی مختلف مِِِِِِی باشد، که برحسب وزن مخصوص ومقاومت فشارِِِِِِی آن تفکِِِِِِیک مِِِِِِی گردد.
مزاِ