فایل بای | FileBuy

مرجع خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

فایل بای | FileBuy

مرجع خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

مونوگرافی ایل بختیار (بررسی ساختار فرهنگی- اجتماعی)

مونوگرافی ایل بختیار (بررسی ساختار فرهنگی اجتماعی)
دسته بندی معماری
بازدید ها 0
فرمت فایل docx
حجم فایل 167 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 140
مونوگرافی ایل بختیار (بررسی ساختار فرهنگی- اجتماعی)

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

مونوگرافی ایل بختیار (بررسی ساختار فرهنگی- اجتماعی)

فهرست مطالب

موضوع

شماره صفحه

مقدمه:

2

تعاریف ازمردم شناسی

4

روش تحقیق

6

فصل اول: زندگی کوچ نشینی در ایران

کوچ- ایل عشیره

9

تعریف کوچ نشینی

10

انواع کوچ نشینی- علل کوچ- زمان کوچ

12

چرا قوم بختیاری ولی را به این نام را می خواندند

21

فصل دوم: کلیات

منطقه بختیاری

29

تشکیلات سازمانی

37

سلسله مراتب ایلی

39

تقسیمات ایلی

41

جمعیت و ویژگی های آن

44

فصل سوم: فعالیت و اشتغال

مبانی نظری فعالیت و اشتغال

56

فعالیت ها و مبانی تقسیم کار

57

فصل چهارم: کشاورزی و دامداری

سال- واحد، بهره برداری دامی در ایل بختیاری

68

الف- دامداری

69

تعداد دام

69

نگهداری- تعلیف و تغذیه دام

70

نگهداری طیور

76

ب: زراعت و باغداری

77

چگونگی بهره برداری از زمین

80

مالکیت اراضی کشاروزی

86

فصل پنجم: صنایع دستی

الف: صنایع بافندگی

1-تکنیک بافت منسوجات

بافت پوشش چادر

چوقا بافی

92

2-تکنیک بافت قالی

92

3-تکنیک بافت گلیم

93

ب: سبد بافی

93

نتیجه گیری در مورد صنایع دستی

94

فصل ششم: مسکن

1-ساخت فیزیکی چادر

99

2- نحوه اتصال بندهای چادر به زمین

102

فصل هفتم: خوراک

الف: نان

105

ب: خورش

109

فصل هشتم: پوشاک

الف: پوشاک مردان

115

ب: پوشاک زنان

117

فصل نهم:

موقعیت کودکان در بختیاری

132

موقعیت و مقام زن در بختیاری

123

فصل دهم

خواستگاری و شیوه عروسی در ایل بختیاری

127

شیوه مراسم سوگواری در بختیاری

131

فصل یازدهم

طب و بهداشت

136

فصل دوازدهم

خانواده در جامعه عشایر ایران

140

خانواده هسته ای یا زن و شوهری

143

خانواده گسترده

144

خانواده گسترده در میان خوانین

144

فصل سیزدهم: اعتقادات و باورها

دین باوری در بختیاری

148

مراسم طلب باران (کل الیکوسه) مراسم چهل کچلون

156

فصل چهاردهم: موسیقی بومی و رقص های محلی

رقص عروس

161

رقص دستمال

162

رقص تند

162

رقص مجسمه ای

163

پیشنهادات

164


معماری فضای سه بعدی

معماری فضای سه بعدی
دسته بندی معماری
بازدید ها 0
فرمت فایل docx
حجم فایل 18 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 48
معماری فضای سه بعدی

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

معماری فضای سه بعدی

گرافیک سه بعدی یعنی که باید در یک محیط سه بعدی شامل عرض (width) و عمق (depht) و ارتفاع (height) کار کنید. صندلی میز و ساختمان و هر چیز که در اطراف ما هستند همگی سه بعدی هستند. در واقع گرافیک سه بعدی رایانه‌ای نوعی معرفی دو بعدی از یک دنیای سه بعدی مجازی و هستند برای توصیف این حالت فرض کنید که با یک دوربین فیلمبرداری و ویدئوئی مشغول فیملمبرداری از اطراف اتاق هستید. وقتی از دریچه دوربن به اطراف اتاق نگاه کنید اشیا سه بعدی متعددی مشاهده می کنید اما وقتی فیلم ویدئوئی را روی دستگاه نمایشگر قرار می دهید با یک تصویر تخت و دو بعدی مواجه می شوید که معرف دنیای سه بعدی واقعی است. صحنه به خاط رنورها و رنگها و سایه‌هایی که به آن صحنه زندگی و عمق سه بعدی می دهند به صورت واقعی ظاهر می شود. اگر همجنان یک صحنه دو بعدی است.

در گرافیک رایانه ای اشیا فقط در حافظه رایانه وجود دارند اما آنها فاقد هر نوع شکل فیزیکی می باشند آنها فقط فرمولهای ریاضی هستند چون شایا خارج از رایانه وجود حقیقی ندارند لذا تنها روش برای ضبط آنها افزودن فرمولهای بیشتر برای معرفی نورها و دوربین ها می باشد.

پس از خلق و موقعیت دهی اشیا در صحنه می توانید مواد پیش تعریف شده را از کتابخانه مربوطه انتخاب نموده و به اشیاء گوناگون نسبت دهید. همچنین با استفاده از ویرایشگر مواد در برنامه max می توانید موارد دلخواهتان را بسازید. هنگام ساخت مواد امکان کنترل و تغییر رنگ، درخشندگی و شفافیت وجود دارد. بعد از افزودن مواد به صحنه می توانید دوربین ها را ایجاد نموده و با استفاده از آنها صحنه را ضبط مشاهده نمایید با تغییر تنظیمات مشاهد دوربین مجازی ایجاد آثار زاویه گستر یا تمرکز به داخل (zoomin) روی یک جزء کوچکتر به راحتی میسر است موقعیت دهی به دوربین ها سبب افزایش حالت دراماتیک و یا واقعگرایی صحنه خواهد شد.

درک مفهوم فضای سه بعدی

فضای سه بعدی یک مکعب تعریف شده یا حتی از یک فضای داخل رایانه می‌باشد که توسط max نیز می توان یک شی را در فضای مجازی مفقود کرد.

مختصات coordinates

در فضای سه بعدی کوچکتری نحیه ای که اشغال می شود. را نقطه point می‌نامند.

هر نقطه با مجموعه منحصر به فردی از اعداد یعنی مختصات آن تعریف می شود به عنوان مثال نقطه o,o , o معرف نقطه مرکزی فضای سه بعدی که مبدا نامیده می شود.

هر نقطه در فضای مجازی دارای سه مختصات است که معرف ارتفاع و عمق آن نقطه می باشد به این ترتیب هر نقطه معرف یک محور منفرد در فضای مجازی می‌باشد.

محور Axes

محور خطی فرضی در فضای مجازی است که جهت خاصی را تعریف نموده و نشان می دهد سه محور استاندارد در برنامه max وجود دارند که همان محور z ارتفاع hight شیء است.

درک مفهوم نمای دید

اشیا در max مستلزم نمای دید هستند. نمای دید موقعیتی است داخل با اطراف فضای مجازی که معرف مکانی کاربران خواهد بود. نماهای دید مشابه درگاههای دید در برنامه max می باشند که نمایی به طرف فضای سه بعدی از نمادهای دید تصویر بوجود می آورند.

برنامه max دارای مجموعه پیش فرض شامل چهار نمای دید تصویر است. بالا (top)، چپ (left)، راست (Right) نمای پرپکتیو، به طور پیش فرض در نمای بالایی محور x به صورت افقی محور y را به صورت عمود و محور z را از صحنه بیورن می رود تا عمق زاویه را به شما نشان دهد.


معماری عامیانه و جایگاه آن در تاریخ معماری ایران

معماری عامیانه و چایگاه آن در تاریخ معماری ایران
دسته بندی معماری
بازدید ها 0
فرمت فایل docx
حجم فایل 313 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 200
معماری عامیانه و جایگاه آن در تاریخ معماری ایران

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

معماری عامیانه و چایگاه آن در تاریخ معماری ایران

کشور بزرگ ایران دارای گنجینه هایی غنی از معماری عامیانه می باشد که بخش بزرگی از آن تا به حال ناشناخته مانده است. هر چند که از حدود دهه 60 میلادی شناخت معماری عامیانه به عنوان بخشی از فرهنگ معماری معاصر به شکلی منظم آغاز شده و تاکنون مورد توجه گرفته است، اما این مباحث آنگونه که باید در ایران مطرح نشده است.

یکی از ویژگی های عامیانه، ناشناخته بودن و گمنام بودن آن است، تا جایی که آنرا در برابر معماری یادمانی قرار میدهد. بانگاهی به منابع نگاشته شده درباره معماری گذشته کشور های مختلف خواهیم دید که معماری نوع دوم یا یادمانی بیشتر مورد توجه تاریخ نگاران معماری بوده است، هر چند که در کشورهای غربی در سالهای اخیر درباره معماری عامیانه مشکل تاریخ گذاری بناها بوده در کنار مشکلات دیگر تغییرات و کمبود مدارک و اسناد.

در این مقاله سعی بر این است که تا به جایگاه معماری عامیانه ایران در تاریخ معماری ایران، بر اساس منابع موجود اشاره شود و به برخی سئوالات اساسی در دو زمینه ابزار و روش که باعث می شود معماری عامیانه نتواند جایگاه مناسب خود را در تاریخ معماری ایران بیابد، پرداخته شود.

برای اینکه بتوانیم تصویر روشن از جایگاه معماری عامیانه در تاریخ معماری ایران داشته باشیم در آغاز مقاله مروری بر تاریخچه بحث معماری عامیانه و تعاریف مختلف آن داریم. سپس به تاریخ معماری پرداخته و رابطه این دو با هم مقایسه می کنیم. پس از آن به مشکلات و موانع موجود خواهیم پرداخت.

حدود قرن است که معماری به عنوان بخشی از مباحث نظری و جزئی از تحقیقات تجربی معماری مطرح می باشد. پیش از این در سده نوزدهم نیز معماری عامیانه که کمی جلوتر به تعاریف مختلف آن خواهیم پرداخت، از طرف اشخاصی چون وی.لکحخ لئ.گ . سیدنی نه تحت عنوان نوع معماری بلکه به عنوان بخشی از یک دایره المعارف معماری و کتابی درباره تاریخ تکامل مسکن در انگلستان مورد بحث قرار گرفته بود. این دو نویسنده در کتابهای خود معماری غیر یادمانی مانند خانه های ساده با نقشه چهار گوش و مدور و یا گونه های مختلف خانه در نقاط مختلف به خصوص کوهستانی فرانسه و مناطق مختلف انگلستان را به بحث گذاشته اند. به هر حال تا پس از جنگ جهانی دوم نمی توان گفت که معماری عامیانه جایگاه ویژه ای در مباحث معماری داشته است.

با مروری به نوشته های مختلف درباره معماری عامیانه متوجه می شویم که نویسندگان مختلف واژه های گوناگونی برای این نوع معماری به کار گرفته اند. معماری بومی، مردمی، ناشناخته و عامیانه برخی از این واژه های می باشند. واژه معماری بومی یکی از واژه ه ایی است که در فارس به عنوان معادل انگلیسی آن به کار گرفته می شود.

هر چند که این واژه برگردان مناسبی می باشد، اما با مقایسه با تعاریف ارائه شده از «معماری بومی» گویای آن نمی باشد. معماری بومی یا سرزمینی می تواند به هر نوع معماری که به یک مکان خاص تعلق داشته باشد، گفته شود. این می تواند معماری ساختمانهای ساده روستایی شهری تا ساختمانهای بزرگ و حتی بناهای یادمانی را در بر می گیرد. این موضوع بخصوص در ایران که چه بناهای کوچک و چه بناهای بزرگ جوابگوی نیازهای محلی و هماهنگ با محیط اطراف بوده، کاملاً صادق است. برای نمونه می توان از معماری مساجد و امازداه آن نیز هر چند که دارای حیاط مرکزی می باشند، اما فضایی تالار مانند نیمه باز در بخش رو به قبله آن پیوند بسیار زیبایی با محیط اطراف دارد.

اما تعاریف ارائه شده برای این نوع معماری با واژه معماری بومی سازگار نیست. راپاپورت یکی از پیش کسوتان این بحث در دنیا، معماری بومی تعریفی مشخص تر ارائه می دهد. او معماری بومی را معماری می داند که در برابر معماری رسمی شاخص شناخته شده و یادمانی قرار می گیرد.به عبارت دیگر معماری مظلوم تر، ساده تر، مردمی تر و در مجموع معماری که جوابگوی نیازهای قشر عام جامعه باشد او همچنین اعتقاد دارد که معماری یادمانی یا «والا» می تواند ریشه در معماری عامیانه داشته باشد. بحث درباره ویژگیهای مختلف نظری معماری عامیانه در محافل علمی غرب بسیار گسترده تر است و مراکز و نشریات متعددی به تحقیق و ارائه نوشته های


گزارش کارآموزی ساختمان

گزارش کارآموزی ساختمان
دسته بندی عمران
بازدید ها 0
فرمت فایل docx
حجم فایل 761 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 45
گزارش کارآموزی ساختمان

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

گزارش کارآموزی ساختمان

فهرست

عنوان صفحه

بخش اول کلیات ساختمان ..............................................................2

بخش دوم مشخصات اولیه محل پروژه ..............................................5

بخش سوم سقف بلوک .................................................................7

بخش چهارم دیوار...................................................................... 13

بخش پنجم ستونها ...................................................................... 16

بخش ششم جزئیات بلوک های ساخته شده ......................................32

عکس ..................................................................................... 36


بررسی کانون پرورش فکری کودکان

بررسی کانون پرورش فکری کودکان
دسته بندی فنی و مهندسی
بازدید ها 0
فرمت فایل docx
حجم فایل 92 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 128
بررسی کانون پرورش فکری کودکان

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

بررسی کانون پرورش فکری کودکان

تحلیلی پیرامون معماری کودکان:

مسئله ای که در این خصوص از اهمیت خاصی برخوردار می باشد این است که آیا تفاوتی بین معماری بزرگسالان و کودکان وجود دارد؟

ابعاد بصری برای کودک امری است که همگان با آنها برخورد داشته اند.

اتاقی که در طفولیت بزرگ می نمود بعد از سپری شدن سالها کوچک به نظر می آید. دیواری که بلند به نظر می رسید اکنون حصارک کوتاهی ست.

این نکته که نوع زندگی کودک با بزرگسالان فرق می کند امری بدیهی است. اما این دور از منطق و تعقل است که طراح مراکز فوق الذکر باید فردی باشد با اندازه و تناسبات یک کودک و معیارهای ذهنی او، بلکه طراح می تواند بار رجوع و به خاطر آوردن دوران کودکی و ارتباط مستقیم و نزدیک با کودکان در متن افکار کودکان واقع شود و طراحی باشد با سنجش معیارهای کودک و درک آزادی و طبیعت آن.

با در نظر گرفتن مطالعات انجام شده و یادآوری تجربیات زمان طفولیت معماری فضاهای کودکان را باید بر مبنای معیارهای کوچک و مطابق با احتیاجات آنان در نظر بگیریم.

در طول تاریخ کودک در آغاز توسط خانواده نگهداری می شد و سپس به جامعه سپرده شد.جامعه نیز از راه تحقیقات، اولویت های اجتماعی و مؤسسات مخصوص او را در فرهنگ حاکم و فضای شهر جا داد.

در چند سال اخیر در کشور ما مجموعه های متعددی به عنوان مجموعه های فرهنگی یا تفریحی ساخته شده اند اما تا برطرف کردن این نیاز در جامعه راه زیادی باقی است. با طراحی چنین مجموعه ای معمار باید خواستهای کودک را درک کند و روش برطرف کردن آنها را بشناسد و به محیطی که کودک امروز در آن زندگی می کند آشنایی داشته باشد.

درک کودکان، درک ویژگیهای تصور و قوه ادراک کودک نسبت به فضای در برگیرنده آنها، فهم اینکه مقیاس آنها با بزرگسالان متفاوت است.

مشاهده کودکان در یک زمین بازی نشان می دهد که برخوردهای آنها متعدد و تسلطشان به فضا تمام و کمال است و تحمیل یک محدود بر آنها مشکل است.

4-1-1-کودک، معماری و حصار فضا

تربیت موفق و صحیح کودک باید بدون ایجاد برخوردهای جدی، او را در پیدا کردن موقعیتش در فضا یاری دهد تا بتواند مرتبه وجود هستی و مرکزیت خویش را باز بشناسد. منظور از این فضا تنها یک محدوده هندسی نمی باشد. بلکه منظور فضایی فعال و تأثیرگذار است که در شکل گیری شخصیت ما شرکت می کند و امنیت و آزادی ما را تضمین و محافظت می نماید. این فضا بر حسب سن فرد یا اعمال او کوچک و بزرگ می شود و فرد در این فضا به سادگی خود را می یابد.

بنابراین نخست باید برای کودک و شاید تا حدودی به وسیله او به تدریج تعادل بین فضای زندگی هر فرد و فرمهای معمارانه سازنده فضا را تجدید کرد.

4-1-2- احساس فضایی و دریافت ذهنی کودک از معماری فضا

درک فضا، کار بسیار دشواری است، زیرا کودک علاوه بر اینکه باید خود را از دنیای اطرافش تمیز دهد باید این دنیا را تجزیه و تحلیل هم بنماید. این عمل را بوسیله شناختن اشیاء پیرامون خویش انجام می دهد و این عمل را بوسیله شناختن اشیاء پیرامون خویش انجام می دهد و برای توفیق در این تجربه او نیازمند است همه احساس و هوش خود را به کار گیرد. معمولاً کودک از یک سالگی شروع به برقراری ارتباط با تصویر و احجام می کند. ارتباطی ساده و مستقیم، چرا که او به دنبال تصویری حجمی است که عین موضوع مورد اشاره باشد، خواه خود حجم، شیء یا عکس آن باشد.

چند ماه بعد کودک از حالت تک واژه ای بیرون می آید. در این مرحله او تصاویر و اجسام رنگی را دوست دارد همانگونه که لباسهای رنگ به رنگ را بر تک رنگ ترجیح می دهد.