فایل بای | FileBuy

مرجع خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

فایل بای | FileBuy

مرجع خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

گزارش کاراموزی آموزشگاه کامپیوتر شریف ابهر

گزارش کاراموزی آموزشگاه کامپیوتر شریف ابهر در 24 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 55 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24
گزارش کاراموزی آموزشگاه کامپیوتر شریف ابهر

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

گزارش کاراموزی آموزشگاه کامپیوتر شریف ابهر در 24 صفحه ورد قابل ویرایش

مقدمه

شکر و سپاس ، شایسته خداوند یکتاست ، و اولین آموزگار بشر است و هم او نیاز آموختن را در وجود انسان به ودیعت گذاشته و او را تشنه آموختن ساخت که هیچ گاه از آموختن سیراب نشود.


اینجانب برای طی نمودن 2 واحد کارآموزی بر آن شدم که این واحد را در آموزشگاه کامپیوتر شریف ابهر طی نموده که هم تجربیات خویش را در زمینة تدریس کامل نمایم و هم به معلومات خویش بیفزایم . امیدوارم که توانسته باشم به نحو احسنت از عهدة کار بر آمده و موجبات رضایت استاد خویش را جلب کرده باشم.

من در تاریخ .......... کارآموزی خود را دراین مرکز شروع نموده و با طی 30 روز و هر روز 6 ساعت کار مفید،در تاریخ .......... کارآموزی خود را به اتمام رساندم و در متن زیر شرح کاملی از کارآموزی خویش را آورده ام که امیدوارم مورد پسند واقع شود.





تاریخچه آموزشگاه کامپیوتر شریف ابهر

این آموزشگاه در سال 1380 با مدیریت جناب آقای مهندس نعمت اله نجیب حسینی تأسیس شد. در این آموزشگاه رشته هایی مانند :

رایانه کار درجه 1 و درجه 2
ICDL درجه 1 و درجه 2
ویژال بیسیک(VB) – اینترنت و شبکه
آموزش تمام زبان های برنامه نویسی:پاسکال , کیو بیسیک , دلفی و...
آموزش کامپیوتر (مقدماتی و پیشرفته)

وقتی که کار آموز در کلاس شرکت می کند، موظّف است در دفتر حضور و غیاب را امضاء کند تا تعداد جلساتی که در کلاس شرکت کرده است مشخّص شود.کار آموز برنامه نویسی، بر اساس کتابهای استاندارد خودِ فنی و حرفه ای آموزش میدهدو امتحان دانش اموزان هر دو ماه یک بار در فنی و حرفه ای مرکزی پسرانه شهید چمران که در جنب دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر و فنی و حرفه ای مرکزی دخترانه سمیه که در خرمدره واقع است، برگزار می گردد.







یکشنبه

امروز اولین روز کارآموزی من بود ، کاری که در آموزشگاه باید انجام میدادم خیلی برایم جالب بود . با راهنماییهای مهندس حسینی کار خود را در آنجا آغاز کردم . اولین کاری که باید انجام میدادم آموزش word مقدماتی بود که باید به چند کار آموز آموزش می دادم . در اولین گام محیط کاری word را برای آنها تشریح کردم . سپس بحث تغییر فونت و اندازة نوشته و طرز کار با بعضی قسمتهای نوار ابزار را به آنها آموزش دادم و بعد از آن با کمی کار عملی کار را به پایان رساندم . از آنجایی که آنها بسیار مبتدی بودند بحث را تا همین جا کافی دانسته و کار را به پایان رساندم . بعد از کمی استراحت آقای حسینی دوباره مرا فراخواند تا به یک کارآموز ، نرم افزارAoutocad را آموزش دهم . چند دقیقه ای از نحوة کار با نوار ابزار وکشیدن شکل های مختلفی از قبیل دایره ، مستطیل ، بیضی و ... با وی صحبت کردم . همچنین چند دستور سادة Aoutocad از قبیل line , circle , rectangle را برای او تشریح کردم و نحوةکار با آنها ،همچنین پارامترهای ورودی دستورات ذکر شده را گفتم . پس ازچند دقیقه کار عملی کارم تمام شد . بعد از ظهر این روز را هم همانند صبح آموزش دادم .







دوشنبه

در این روز مهندس حسینی سیستم هایی را که قرار بود از تهران بیاورد ، آورد . ما نیز کار خود را که همان اسمبل کردن سیستم ها بود ؛ آغاز کردیم. من که اولین بارم بود میخواستم چند سیستم را به طور حرفه ای اسمبل کنم ، برایم این کار خیلی جالب بود . از باز کردن ودرآوردن قطعات از کارتن هایشان شروع کردم و با کمک آقای حسینی مادربوردها را در سر جایشان بستم . پس از آن نیز به ترتیب Cpu و Ram ها را در سر جایشان قرار داده و بعد از آن کارت گرافیکی ومودم را در شکافهای مربوط گذاشته و بعد کابل های Powerرا به مادربورد وصل کردیم . Cd Rom, Cd Rw, HDD, FDD قطعاتی بودند که آخر از همه بر روی Case نصب کردیم.

بعد از ظهر نیز به fdisk کردن سیستم ها و پارتیشن بندی آنها پرداختیم . با نصب ویندوز بر روی رایانه ها راه انداز های مورد نیاز را نیز نصب کرده و سپس به نصب برنامه های کاربردی و مورد نیاز پرداختیم . ساعت 8 نیز از آموزشگاه خارج شدیم.









سه شنبه

امروز نیز همانند سایر روزها ساعت 8 در آموزشگاه حاضر شدم . برنامه صبح من فقط تعلیم ویندوز مقدماتی بود . در ابتدا کسانی را که اصلا با کامپیوتر و محیط ویندوز آشنایی نداشتند، با محیط ویندوز وکار با ماوس آشنا کردم . سپس توضیحی از درایو و ذخیرة فایلها بر روی دیسک به آنها دادم . بعد از آن مفهوم شاخه و نحوة ساخت شاخه و حذف آن وتغییر نام شاخه را به آنها گفتم . نحوة بستن پنجره ، Minimize, Maximaize کردن آن رابه ایشان آموزش دادم . بعد به مدت یک ساعت کار عملی انجام دادیم .

بعد از ظهر آموزش Photoshop در دستور کار ما قرار داده شده بود . فتوشاپ نرم افزار قدرتمند برای کار بر روی عکس است . در ابتدا نحوة Open کردن و Save کردن یک عکس از فتوشاپ را گفته و بعد ازآن کار با بعضی از ابزار را به آنها گفتم.ابزاری از قبیل : rectangular marque برای برش قسمتی از عکس ، magnetic lasso برای برش عکس به صورت دلخواه ، move برای انتقال یک layer ، magic wand برای برش جادویی ، sliceو crop .



همه بر روی Case نصب کردم سپس به fdisk کردن سیستم ها و پارتیشن بندی آنها پرداختم .

بعد از ظهر نیز به تکمیل کردن سیستم هایی که صبح اسمبل کرده بودم پرداختم . اول روی تمام سیستم ها ویندوز نصب کردم . سپس راه اندازهای کارت صوتی ، کارت گرافیکی و صفحه کلید را نصب کردم . بعد نیز نرم افزار های مختلفی بر روی آنها نصب کردم . نرم افزارهایی از قبیل : office ، فارسی ساز ویندوز ، پخش کننده ها ، نرم افزار های رایت ، ویروس کش ، فتوشاپ و yahoo messenger و ... .

پنج شنبه

امروز آموزش Word بر عهده من است . در اولین گام محیط کاری word را برای کارآموزان تشریح کردم . سپس بحث تغییر فونت و اندازة نوشته و طرز کار با بعضی قسمتهای نوار ابزار را به آنها آموزش دادم. سپس گزینه های مختلف منوها را مورد بررسی قرار دادم. از قبیل منوی File ، View ، Insert و ... . انداختن یک حاشیه در صفحه ، کشیدن جدول ، شماره گذاری صفحات ، اضافه کردن سر فصل ، پاراگراف بندی ، گلوله گذاری ، درج یک عکس و تاریخ و زمان ،سرصفحه و پا صفحه ، درج نمودار و تنظیم ستون ها را به آنها آموزش دادم . کرده.بعد از نیم ساعت کار عملی ،کارمان به اتمام رسید .

شنبه

امروز نیز مانند اکثر روزهای تکراری آموزش را در پیش رو داشتم واین بار آموزش اینترنت .ابتدا از مفهوم کلی اینترنت ودراصل چگونه وصل شدن به اینترنت صحبتی شد . بعد کار با Internet Explorer را به آنها گفتم . حال نوبت آن شد که مفهوم سایت را به آنها بگویم وچگونگی وارد شدن به یک سایت را به آنها آموزش دهم . بعد به صورت عملی وارد سایتهای مختلفی شدند. سپس آنها را با دو موتور جستجوگر قدرتمند به نام yahoo و google آشنا کرده و نحوة جستجو کردن یک مقاله یا یک عکس را به آنها گفتم. بعد از ظهررا با آموزش ویندوز مقدماتی شروع کردم . بحث اصلی ما روی کار در Desktop‌ ودر اصل گزینه های مختلف راست کلیک در desktop بود . ابتدا مرتب کردن آیکون های موجود در Desktop را به آنها گفتم که باید از گزینةArang icons by این کار را انجام دهند. سپس گزینة Properties را برای آنها تشریح کردم و کار برگه های مختلف این گزینه از قبیل Desktop برای تغییر عکس ، Thems برای تغییر نمای ظاهری ویندوز ، Screen saver‌ برای محافظ صفحه نمایش ، Appearance برای کار روی شکل ظاهری پنجره ها و برگة Setting برای تنظیمات وضوح ورنگ به آنها آموزش دادم .

یک شنبه

ساعت 8 در آموزشگاه حاضر شدم . امروز قرار است به کسانی که در آزمون ICDL سازمان فنی و حرفه ای شرکت کرده بودند ، درس دهم . چون آنها باید از جزوة مشخصی که سازمان فنی و حرفه ای در اختیار ما قرار داده بود ، امتحان میدادند به همین دلیل کار من نیز راحت بود و و تمام مباحث را از روی جزوه درس میدادم و آنها یادداشت می کردند . صبح را به همین منوال گذراندیم .

بعد از ظهر نیز باید به کسانی که در آزمون رایانه کار درجة یک ثبت نام کرده بودند ، درس میدادم . دروس آنها را نیز از روی جزوه درس میدادم . ادامه بحث هفتة گذشته را آغاز کردم و چند صفحه ای درس دادم و آنها یادداشت کردند . دروس رایانه کار عبارت بود از : برنامه نویسی کوییک بیسیک ، ویندوز و... . 3 ساعتی با آنها مشغول کار بودم و بقیة مدت را بیکار بودم .

دو شنبه

صبح آموزش Photoshop در دستور کار ما قرار داده شده بود. در ابتدا نحوة Open کردن و Save کردن یک عکس از فتوشاپ را گفته و بعد ازآن کار با بعضی از ابزار را به آنها گفتم.ابزاری از قبیل : rectangular marque برای برش قسمتی از عکس ، magnetic lasso برای برش عکس به صورت دلخواه ، move برای انتقال یک layer ، magic wand برای برش جادویی ، sliceو crop . سپس کارِ بعضی از گزینه های منوی Image مانند Image size ، Canvas size ، Rotate ، Trim و بعضی از گزینه های زیر منوی Adjustments را به آنها آموزش دادم .

بعد از ظهر نیز ویندوز پیشرفته درس میدادم . بیشتر در روی Control Panel بحث کردم و از کارهایی که از اینجا میتوان انجام داد و تغییراتی که میتوان در تنظیمات دستگاههای جانبی و خود ویندوز انجام داد . سپس نصب کردن یک نرم افزاریِا یک بازی را به آنها گفتم و همچنین حذف کردن آن را از گزینة Add/Remove Program در کنترل پنل به آنها آموزش دادم . سپس مباحث مختلفی از جای جای ویندوزرا به آنها گفتم و بعد از رفع اشکال کارم را به پایان رساندم .

سه شنبه

امروز صبح قرار است به چند نفر آموزش ویژوال بیسیک دهم . از آنجایی که آنها برای اولین بار با محیط برنامه نویسی ویژوال بیسیک روبرو می شدند اول مفهوم برنامه نویسی شی گرا را به آنها گفتم وبه آنها گفتم که هر شی در این محیط یک سری خصوصیات و نیز یک سری رویداد دارد که روی آن اتفاق میافتد . سپس چند تا از شی ها مانند button ، label ، check box ، image ، picture box و چند شی مهم دیگر را به آنها معرفی کردم . بعد به تشریح محیط برنامه نویسی پرداختم و تعدادی از دستورات ساده ، حلقه ها ، دستورات شرطی ، نحوة تعریف متغییر ها و ثابت ها ، عمل انتساب و دیگر دستوراتی که برای اول کار مناسب دیدم را به آنها معرفی کرده و صورت کلی آنها را گفتم . بعد از ظهر نیز باید نحوة کار با e mail را چند نفر آموزش می دادم. از وارد شدن به سایت yahoo و گزینة mail‌ گفتم . به این نکته اشاره کردم که کسی که برای اولین بار می خواهد باemail کار کند باید برای خود email درست کند . این کار را باید از گزینة sign in انجام دهد . سپس این کار رابه صورت عملی انجام دادیم . بعد از وارد شدن به email خود و کار با گزینه های inbox (نامه های دریافتی) و send (فرستادن نامه) صحبت کردم .



چهارشنبه

همانند هر روز در ساعت مقرر در آموزشگاه حاضر شدم . این بار آموزش Power point کار امروزمان بود . از آموزش نوشتن یک متن در روی اسلاید شروع کردم و نحوة تغییر دادن فونت و رنگ واندازه و تغییر مکان را نیز به آنها گفتم . سپس انداختن یک عکس در روی اسلاید یا یک فایل صوتی روی آن را به آنها گفتم . بعد نحوة قرار دادن جلوه های ویژه روی متن یا روی عکس در وارد شدن یا خارج شدن را به آنها گفتم .بعد از اضافه کردن صفحات مختلف ،همچنین تغییر پس زمینه ، مرتب سازی اسلایدها ، درج یک نمودار یا یک جدول و بالاخره هر کاری برای تغییر در ظاهر اسلاید ؛ صحبت شد . بعد از مدتی کار عملی کار را به پایان رساندم .

عصر کارم آموزش Access بود. ابتدا طریقة ساختن یک جدول از طریق انتخاب گزینة Table و گزینة creat table in design view و زدن new و انتخاب گزینة design view از کادر باز شده را به آنها آموزش دادم . بعد نحوة تغییر در جدول موجود و باز کردن یک جدول را به آنها گفتم . با فراگیری کامل ،کار با جداول نحوه گزارش گرفتن ازیک جدول را از گزینة Report ونحوةتهیه یک فرم برای یک جدول از گزینة Form وطریقة Query گرفتن یا بازجست را بیان کردم .


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.