فایل بای | FileBuy

مرجع خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

فایل بای | FileBuy

مرجع خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

پرسشنامه مذهبی بودن

پرسشنامه مذهبی‌بودن
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 0
فرمت فایل docx
حجم فایل 12 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 4
پرسشنامه مذهبی بودن

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

پرسشنامه مذهبی‌بودن

این پرسشنامه توسط محقق ساخته شده است و حاوی 31 سؤال است که هر سؤال به صورت لیکرتی و از 0 تا 5 نمره گذاری می‌شود. این پرسشنامه 7 عامل انجام اعمال مذهبی (6 سؤال)، باورهای فرد در مورد خدا (4 سؤال)، باورهای فرد درباره نقش خدا در زندگی فردی (5 سؤال)، باورهای فرد درباره نقش دین در زندگی فردی (5 سؤال)، شرکت در جشن‌ها و عزاداری‌های مذهبی (4 سؤال)، دلایل انجام رفتارها (4 سؤال) و زیارت قبور امامان و امام‌زاده‌ها (3 سؤال) را می‌سنجد.

برای بررسی روایی پرسشنامه از روایی محتوایی و روایی سازه استفاده شد. 3 تن از اساتید روانشناسی روایی محتوایی پرسشنامه را تأیید کردند. پرسشنامه اولیه حاوی 43 سؤال بود که پس از اجرا بر روی نمونه مورد بررسی (555 نفر)، سؤالاتی که با کل مقیاس همبستگی نداشتند، حذف گذشتند. بر روی 31 سؤال باقیمانده، تحلیل عامل اکتشافی با استفاده از روش مؤلفه‌های اصلی صورت گرفت. برای مشخص شدن تناسب داده‌های برای انجام تحلیل عاملی از معیارهای همبستگی بالاتر از 30/0 سؤال‌ها با عامل، شاخص کفایت نمونه گیری کیرز-میر-اولیکن یا KMO و آزمون کرویت بارتلت استفاده شد (پالانت، 1389). اگر مقدار به دست آمده از آزمون KMO بالاتر از 70/0 باشد و شاخص بارتلت در سطح کمتر از 05/0 معنادار باشد، انجام تحلیل عامل مناسب است (حبیب‌پور و صفری، 1389). در پژوهش حاضر مقدار به دست آمده از آزمون KMO برابر با 91/0 بود. همچنین، شاخص بارتلت در سطح کمتر از 05/0 معنادار بود. با انجام تحلیل عاملی اکتشافی و با استفاده از چرخش واریماکس روی گویه‌ها، 7 عامل شناسایی شد که مقدار ویژه آن‌ها از یک بالاتر بود (معیار کیرز). این عامل‌ها 85/59 درصد از واریانس کل پرسشنامه را تبیین می‌کنند.

پایایی پرسشنامه با استفاده از آلفای کرونباخ 91/0 برآورد گردید که نشان از همسانی درونی بالای پرسشنامه است.


بررسی علل ضعف تعدادی از دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی در درس ریاضی

بررسی علل ضعف تعدادی از دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی در درس ریاضی
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 1
فرمت فایل docx
حجم فایل 15 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32
بررسی علل ضعف تعدادی از دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی در درس ریاضی

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

بررسی علل ضعف تعدادی از دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی در درس ریاضی

فهرست مطالب

مقدمه. 3

توصیف وضعیت موجود :. 3

گردآوری اطلاعات (شواهد 1) :. 4

خلاصه یافته های اولیه :. 5

نکاتی چند در باره آموزش ریاضی :. 6

راه های پیشنهادی برای تدریس ریاضی :. 9

چگونگی اجرای راه های جدید :. 10

گردآوری اطلاعات ( شواهد2 ) :. 11

نتایج :. 12

نتیجه گیری :. 13

فهرست منابع و مآخذ. 14

مقدمه

توصیف وضعیت موجود :

تجربه ی طولانی تدریس من و سایرهمکاران در مقطع ابتدایی نشانگر آن است که هر ساله تعدادی از دانش آموزان نه تنها به اهداف کلی درس ریاضی دست نمی یابند بلکه در یادگیری بیشتر مباحث درس ریاضی نیز با مشکل روبرو هستند .کلاس پر جمعیت من در دبستان دخترانه محدثه که من در آن مشغول به تدریس می باشم نیز ازاین قاعده مستثنی نبوده ودانش آموزان این کلاس نیزدر یادگیری مفاهیم ریاضی مشکل دارند.به گفته ی مدیر مدرسه که دارای چند سال سابقه مدیریت و تدریس درپایه های مختلف آموزشگاه های دیگربوده است . دیگر دانش آموزان سال های گذشته و دوره های بالاترکه عمدتا“ از بستگان همین دانش آموزان بوده اند نیز از نظر یادگیری ریاضی دچار مشکل بوده و هستند . به همین جهت تصمیم گرفتم در صورت امکان راه حلی برای رفع مشکل بیابم .


چگونه می توان ضعف درسی دانش آموزان را بهبود بخشید

چگونه می توان ضعف درسی دانش آموزان را بهبود بخشید
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 1
فرمت فایل docx
حجم فایل 56 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32
چگونه می توان ضعف درسی دانش آموزان را بهبود بخشید

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

چگونه می توان ضعف درسی دانش آموزان را بهبود بخشید

فهرست مطالب

چکیده : 5

کلید واژه: 5

مقدمه 6

توصیف وضع موجود 7

گرد آوری شواهد (1) 9

الف : کسب نمرات 9

نمودار شماره1 : نمودار ستونی میانگین نمرات مهر،آبان،آذر 10

ب : پرسش نامه 10

ج : مصاحبه با والدین 11

د : مصاحبه با همکاران 12

پیشینه تحقیق : 14

تجزیه وتحلیل داده ها 16

یافتن راه حل ها 16

علت1:عدم علاقه به ادامه تحصیل: 17

علت2:عدم درک ارزش کاروتوان آینده نگری 17

علت3:نداشتن انگیزه 17

علت4:ترس و اضطراب امتحان 18

علت5 : سردر گمی در خانه 18

علت6: عدم رابطه بین خانه و مدرسه 18

علت7::بی توجهی والدین نسبت به امور درسی فرزندشان 18

انتخاب طرح جدید و اجرای آن 20

روش اول: دادن برنامه ی درسی 20

روش دوم:تبادل نظررودرروی دانش آموز قوی با ضعیف 20

گردآوری شواهد (2) 23

اعتبار بخشی و ارزیابی 26

نتیجه گیری، ایرادها، پیشنهادها 29

فهرست منابع 30

چکیده :

بارها در کلاس درس خود مشاهده می کردم که تعدادی از دانش آموزانم به دلایل مختلفی نسبت به بقیه دچار افت تحصیلی هستندودرارزشیابی های کتبی وشفاهی نمرات پایینی کسب می کنندووالدین آنها ازاین موضوع احساس رنج می نمودندوبا همهً تلاش درپی جبران آن برمی آمدند.

در بسیاری از مواقع می دیدم که شاگردانم دچارتحقیرهاوسرزنش هاوتنبیهات قرار می گرفتندوگاهی نیز گره بسته ی آنان با اتخاذ مواضع نادرست والدین یا خود من بسته تر می شد.

با مشاهده ی این مساًله در کلاسم تصمیم گرفتم با پیدا کردن راه حل های مناسب وابتکاری سرنوشت آنها را تغییر دهم،در نتیجه با مطالعهً کتاب های گوناگون وتحقیقات انجام شدهً قبلی توانستم قبل از امتحانات نوبت اول،با برگزاری جلسات مداوم با اولیاوبا اجرای سه روش شامل:

1 - دادن برنامه پیشنهادی درسی

2 - رودررویی وتبادل نظر دانش آموز قوی با ضعیف

3 - تهیهً فرم نظارت خانواده بر امور درسی فرزندشان

روز به روز به فراگیری آنان روح تازه ای بخشیده ومیانگین نمرات دانش آموزان ضعیفم را از 7به16 رسانده وآنها را موفق وشاد ببینم.

کلید واژه:

افت تحصیلی،برنامه پیشنهادی،تبادل نظر،فرم نظارت