دسته بندی | آموزشی |
بازدید ها | 2 |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 831 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 32 |
در این فایل، کل کتاب ریاضی ششم در 32 صفحه خلاصه شده و در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.
دسته بندی | علوم انسانی |
بازدید ها | 1 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 59 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 48 |
چگونه می توان با روش تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات اختلالات یادگیری دانش آموزان را حل کرد
فهرست مطالب
مقدمه 4
اینترنت و سایر اشکال فناوری اطلاعات و ارتباطات ICT 4
معلم با استفاده از فناوری در کلاس درس می تواند این شرایط را فراهم کند: 5
توصیف وضعیت موجود 6
گردآوری اطلاعات(شواهد 1) 8
نارسایی های یادگیری 9
اختلال یادگیری (دیسلکسی) Dyslexia 12
چگونگی تشخیص اختلالات یادگیری 14
روش مشاهده 15
روش مصاحبه 16
روش استفاده از آزمون های روانی 16
انواع ناتوانی های یادگیری 17
راه های درمان اختلالات یادگیری 17
نقش تلویزیون در آموزش و یادگیری کودکان 18
نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند یاددهی و یادگیری 20
پیشینه پژوهش 23
اجرای راه حل 24
تمرین یک: 25
تمرین دوم: 25
تمرین سوم: 25
نقش لپ تاب در آموزش کودکان بر اساس گزارش سازمان ملل 27
چگونگی اجرای راه حل جدید، استفاده از لپ تاب 28
جمع آوری اطلاعات (شواهد2) 29
بررسی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و بخصوص سمانه با مقایسه نمرات آن ها قبل از اجرای اقدام و بعد از آن؛ 29
جدول یک: میانگین نمرات هر دانش آموزان قبل از اجرای اقدام 30
جدول دو: میانگین نمرات هر دانش آموزان بعد از اجرای اقدام 31
نمودار دو: میانگین نمرات هر دانش آموزان بعد از اجرای اقدام 32
جدول سه: مقایسه میانگین نمرات کلاس قبل و بعد از اقدام 32
نمودار سه: مقایسه میانگین نمرات کلاس قبل و بعد از اقدام 33
بررسی عوامل رفتاری سمانه و اثر گذاری روش تدریس مبتنی بر IT در روحیات او؛ 33
تجزیه و تحلیل نتایج 35
جدول چهار: مقایسه درصد پیشرفت نمرات دانش آموزان قبل و بعد از اقدام 35
نمودار چهار: مقایسه درصد پیشرفت نمرات دانش آموزان قبل و بعد از اقدام 35
ارزش یابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن 35
نتیجه گیری و پیشنهادات 37
منابع مورد استفاده: 40
چکیده
در این چند سال بعنوان معلم پایه اول ابتدایی با دانش آموزان دختر و پسر با ویژگی های رفتاری و اجتماعی متفاوت سر و کار داشتم. اما امسال یکی از دانش آموزان من به نام سمانه، با بقیه بچه هایی که تا به حال دیده بودم خیلی فرق داشت. او کودکی خجالتی، مضطرب و افسرده بود. آهسته و لرزان صحبت می کرد. با بقیه بچه ها دوست نمی شد و گوشه گیر بود. حتی قادر نبود که وسایل خود را از کیفش در آورد. کتابش را وارونه در دست می گرفت و هنگام تصویرخوانی از کتاب بخوانیم، می گفت: چیزی نمی بینم. در نوشتن نیز مشکل داشت و ساده ترین علائم کتاب بنویسیم را نمی توانست، بنویسد. او ریاضی را درک نمی کرد. به طور کلی او دچار اختلالات یادگیری یا دیسلکسی بود. در گوش دادن، صحبت کردن، خواندن، نوشتن، استدلال کردن و درک کردن مشکل داشت. با بررسی هایی که انجام دادم از نظر فیزیکی و هوش کاملاً سالم و عادی بود ولی در یادگیری بسیار مشکل داشت. برای حل اختلالات یادگیری و رفتاری او نیاز به روش تدریس مناسب و خاص بود.
دسته بندی | نمونه سوالات |
بازدید ها | 1 |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 100 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 1 |
نمونه سوال ریاضی هفتم فصل دوم اعداد صحیح
دسته بندی | علوم انسانی |
بازدید ها | 1 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 16 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 13 |
پیشگیری از رفتارهای نادرست و نامطلوب دانش آموزان در کلاس
فهرست مطالب
چکیده. 3
واژگان کلیدی :. 3
مقدمه. 4
اهداف: 4
گردآوری اطلاعات(شواهد اول): 6
تجزیه وتحلیل داده ها: 7
خلاصه یافته های اولیه: 7
چگونگی ایجادراه حلها: 8
اقدامات لازم برای پیشگیری ازرفتارهای نامطلوب دانش آموزان: 8
اقدامات پیشگیرانه مطلوب دارای این ویژگی هستند: 8
ارائه پاسخهای راهبردی به رفتارهای نامطلوب دانش آموزان: 9
گردآوری اطلاعات(شواهد دوم): 10
نتیجه گیری: 11
منابع وماخذ: 12
توانایی اداره وهدایت کلاس،بخش مهمی ازکار هرمعلم وکلاس ونیزبسترمناسبی برای یادگیری است.به نظر میرسدمعلم برای اداره مطلوب ومنظم کلاس درس به دومهارت احتیاج دارد:یکی،برقراری ارتباط موثرومثبت بادانش آموزان ودیگری،مدیریت کلاس.
این مدیریت باعث تسهیل امراموزش وکاهش رفتارهای نامطلوب دردانش اموزان می شود.برای کمک به معلمان برای ایجادجوی آرام ومطلوب درکلاس،چهارراهبرد پیشنهادمیشود:
الف)پیشگیری ازرفتارهای نامطلوب دانش آموزان درکلاس،
ب)برقراری ارتباط موثرومثبت بادانش آموزان ،
ج)استفاده ازروش یادگیری مشارکتی درکلاس
د)فراهم کردن جومثبت ومطلوب برای یادگیری وآموزش.
دانش آموزان – رفتار مطلوب – ارتباط موثر
دسته بندی | علوم انسانی |
بازدید ها | 1 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 101 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 34 |
چگونه می توان پرخاشگری را در دانش آموزان برطرف کرد
توصیف وضعیت موجود(تشخیص مسئله) 7
روش گردآوری اطلاعات و تجزیه تحلیل داده ها 9
شواهد یک 9
1-مصاحبه : 9
الف)مصاحبه بامادر محمد 9
ب)مدیر واحد آموزشی: 10
ج)معاون آموزشی: 10
د)معاون پرورشی: 11
ه)مشاهده بنده به عنوان آموزگار وی: 11
2- پرسشنامه: 11
جدول شماره 2:پاسخنامه بنده به عنوان آموزگار 13
جدول شماره 3: لیست نمرات محمد در نیمه اول سال تحصیلی 14
انتخاب راه حلهای ممکن 16
انتخاب راه حل مناسب ، اعتبار بخشی و اجرای راه حل 16
اهم راهکار های ارائه شده به شرح زیر می باشد: 17
نتیجه گیری و شواهد 2 18
جدول شماره 4:پاسخنامه مدیرو معاونان در اسفند ماه 18
جدول شماره 5:پاسخنامه آموزگار 19
جدول شماره 6:نمرات محمد در نیمه دوم سال تحصیلی 20
جدول شماره7:مشخصه آزمون آماری میانگین نمرات محمد در نیمه دوم سال تحصیلی 21
مبانی نظری پژوهش 22
دلایل و راههای درمان پرخاشگری 22
الف )علت ها 22
۱.الگوپذیری کودکان از والدین 22
۲. کودکان ناکام پرخاشگر می شوند 23
۳. اضطراب و پرخاشگری 23
۴. پرخاشگری، نشانهای از تضادهای درونی 23
۵. پرخاشگری و افسردگی 24
۶. پرخاشگری؛ بیماریها؛ مصرف دارو 24
۷. خشونت و مدرسه 24
عواملی که به خشونت در مدرسه می انجامند، عبارت اند از: 24
روش هایی برای درمان پرخاشگری کودکان 25
مسلماً با شناسایی علت رفتار نادرست، میتوانیم در رفع آن موفق تر عمل کنیم: 27
بد دهنی کودکان 28
خلاصه 30
پیشنهادات 31
در پایان چند توصیه به آموزگاران محترم دارم: 31
منابع وماخذ: 32
درسال 93-92 در مدرسه ابتدایی
محمد –دانش آموز پایه پنجم-پسر یازده ساله ای که قدی متوسط داشت با چهر ه ای سبزه و چشمانی تیز. سر و وضع او بسیار نامناسب و دارای اختلالات رفتاری و عاطفی بود.به گفته ی خودش در سال 85 به همراه خانواده از روستا به شهر آمده و از این شهر هم خوشش نمی آمد . رابطه خوبی با دانش آموزان و همسایگان برقرار نکرده بود.سال گذشته با نمرات 10 و 12 قبول شده بود .نه درس می خواند ، نه اخلاق خوبی داشت. و در خانواده ای آسیب پذیر زندگی می کرد. پدر و مادرش تحت پوشش بهزیستی و در خانه های سازمانی بهزیستی سکونت دارند.او در یک خانواده پنج نفره ؛شامل پدر ، مادر ، یک برادر بزرگتر و یک برادر کوچکتر زندگی می کند. پدرش به علت موج انفجار در جبهه های جنگ ایران و عراق و همچنین تصادف با اتومبیل جزء بیماری های روان تحت پوشش بهزیستی می باشد.مادرش ، بی سواد و با کارگری در خانه های مردم مخارج زندگی را تامین می کند.برادر بزرگش در پایه سوم راهنمایی درس می خواند و به اظهار مادرش وضعیت تحصیلیش بد نیست و برادر کوچکش که در کلاس پیش دبستانی بود مورد رضایت مربی و اولیای مدرسه نمی باشد.