فایل بای | FileBuy

مرجع خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

فایل بای | FileBuy

مرجع خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

گزارش کارآموزی حسابداری اداره کار و امور اجتماعی شهرستان میانه

گزارش کارآموزی حسابداری اداره کار و امور اجتماعی شهرستان میانه در 15 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 47 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15
گزارش کارآموزی حسابداری اداره کار و امور اجتماعی شهرستان میانه

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

گزارش کارآموزی حسابداری اداره کار و امور اجتماعی شهرستان میانه در 15 صفحه ورد قابل ویرایش


فهرست

عنوان صفحه

مقدمه.....................................................................................2

فصل اول:گردشکار واحد تنظیم روابط کار...........................................5

وظایف شغلی واحد تنظیم روابط کار ................................. 6

گردشکار واحد اشتغال.......................................................7

شرح وظایف عمومی بازرسان کار.........................................8

گردشکار واحد بیمه بیکاری................................................10

شرح وظایف کارشناس بازار کار..........................................11

فصل دوم: نقش نیروی انسانی...........................................................16

پست های ثابت سازمانی....................................................16

پرسنل موجود و توزیع کارهای اداره..................................18

اشنایی با روابط کار صنعتی................................................20

نقش برنامه ریزی و اموزشی..............................................23

سازمان آموزش و فنی حر فه ای.........................................26

فصل سوم: طرح خود اشتغالی............................................................27

بیمه بیکاری.......................................................................33

دانش و سیستم حسابداری.................................................38

هدفهای عمده حسابداری....................................................39

گزارشهای حسابداری...........................................................

عنوان صفحه



گزارشهای درون سازمانی....................................................41

گزارشهای برون سازمانی.....................................................41

مدل و عناصر حسابداری.......................................................46

پایان نامه گزارش...............................................................50






گزارش کل کار امور اجتما عی شهرستان میانه:

مقدمه:

گسترش عدالت اجتماعی.اقتصادی.فرهنگی به ویژه توزیع عادلانه درامدوایجاد فرصتهای شغلی در سطوح مختلف مهارتی مشاغل گونا گون از اهداف برنامه پنج ساله توسه اقتصادی است.

از طرفی توجه به سرمایه گذاری اقتصادی و اجتماعی برای نسل ها ی آینده کشور

به ویژه در زمینه های تغذیه بهداشت و درمان پوشاک آموزش. و رشد فرهنگی اجتناب ناپذیر است. لذا در جهت اجرای هدف برنامه کلان در سطح کشور برنامه ریزی های ما منطقه ای و شهرستانی نیز به منظور شناخت منابع و احتیاجات به نیروی انسانی همرا و هماهنگ با برنامه ریز ی های سایر بخشها الزامی به نظر

می رسد در شرایط کنونی تآمین نیازهای اساسی نیروی انسانی به یک استراتژی مناسب نیاز دارد. تا ضمن ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای نیرو کار . اقدامی مناسب

در جهت توسعه برنامه های اقتصادی انجام گیرد. باید دانست مشکلات در زمینه

فراهم کردن فرصتهای کافی اشتغال وجود دارد که حل این معضل در یک برنامه

ریزی بلند مدت و با تعین سیاستها و خط مشی منطقی امکان پذیر خواهد بود.

برنامه ریزی نیرئی انسانی و اشتغال عامل هماهنگی جمعیت فعال با نیازهای برنامه توسعه اقتصادی . اجتماعی در شهرستان . ومنطقه و کل کشور است.



دستیابی به هدفهای مورد نظر در قالب برنامه های عمرانی نخواهد شد مگر اینکه

امکانات و تسهیلات مورد لزوم برای تجهیز نیروی انسانی و تربیت انها برای امراز مشاغل جدید در برنامه های تولید(کشاورزی. صنعت ) و خدمات ارزیابی شود.





وظایف واحدهای استانی و وزارت کار و امور اجتماعی:





1-رسیدگی به اختلافات و شکایات کارگری و کارفرمایی از طریق تشکیل مراجع

حل اختلاف.

2- راهنمایی و ارشاد کارگران در مورد چگونگی انعقاد پیمان های دسته جمعی

3- برسی طرحهای بهره وری و رسیدگی به قراردادها . پاداش افزایش تو.لید

4- انجام خدمات لازم در زمینه اجرای قانون و مقرات بیمه بیکاری

5- ارائه طرحهای تیپ اشتغالزا به متقاضیا ن و نظارت بر اجرای انها

6- ایجاد توسه و نگهداری مجمو عه ورزشی . تفریحی. وفرهنگی کارگران

7- انجام امر مربو ط به اشتغال ابتاع خارجی بر اساس مقررات و دستور العملهای مربوط

8- انجام امور مربوط به تشکیلات کارگری و کارفرمایی با توجه به قوانین و مقررات و آئین نامه های زیربط

9- اجرا قانون و ائین نامه های تشکلهای کارگری و کارفرمایی در سطح استان

10- انجام امور حقوقی مربوط به حوزه عملکرد در حدود اختیارات یا هماهنگی واحد حقوقی




شرح وظایف عمومی بازرسان کار::

1- انجام بازرسی دوره ای از کارگا ههای حوزه عملکرد طبق برنامه به منطور نظارت بر حسن اجرای مقررات قانون کار.

2- انجام بازرییهای مخوردی بنا به درخواست متقاضیان در کاییه زمینه های قانون کار و مصوبات شورای عالی و شو رای عالی حفاظت فنی(پروانه تاسیس-پروانه بهره برداری).

3- ابلاغیه پیشگیری از بروز حوادث مشابههجهت اجرای مقررات حفاظت فنی کار گاهها .

4- مراجعه به مراجع قضایی و انتظامی به عنوان ضابط دادگستری در چهار چوب قانون کار.

5- شناشایی عوامل و شرایط خطر سازی دستگاهای خطرناک و حادثه آفرین در کار گا ها و انجام اقدامات قانونی جهت جلو گیری از ادامه فعالیت آنها با توجه به مقررات ماده 105 قانون کار.

6- شرکت در جلسات کمیته حفاطت فنی و بهداشت کارگا هها و برسی صورت جلسه کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار گا هها و ارائه راهکارها و دستورالعملهای ایمنی به کارفرمایان جهت ایجاد شرایط ایمنی محیط کار .

7- راهنمایی موسسین به منظور برسی نقشه های ساختمان کارگهای جدیدالاحداث و توسعه کارگاهی.

8- انجام تحقیقات لازم در خصوص ثوابق کار شاکیان ارجاعی از مراجع حل اختلاف

9- معرفی کار فرمایان متخلف از ضوابط و مقررات قانونی به مراجع قضایی و پیگیری تا حصول اطمینان.

10- حضور در مراجع حل اختلاف به عنوان کارشناس خبره مطلع (در موارد لزوم)

11- بازرسی و برسی حوادث ناشی از کار و تهیه گزارش لازم و ارسال ان به وراجع درخواست کننده (انتظامی و قضایی ) .

12- برسی مجدد حوادث در قالب هیتهای کار شنلسی بنا به درخواست مراجع قضایی و اعلام نظر کارشناسی.

13- حضور فعالانه در تنشههای اعتصاب کارگری و راهنمایی کارگران و کارفرمایان

و انجام خدمات ضروری جهت ایجاد آرامش در محیط کارگاهها با حفظ حقوق و تکالیف

کارگران و کارفرمایان در کارگاهها .

14- حضور در جلسات کارگران و کارفرمایان به منظور انتقعاد پیمان دسته جمعی

15- پیشنهاد اصلاح یاتغیر متون آئین نامه ها و دستور العملهای حفاظت فنی .


گزارش کارآموزی حسابداری در دانشگاه پیام نور

گزارش کارآموزی حسابداری در دانشگاه پیام نور در 34 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 42 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 34
گزارش کارآموزی حسابداری در دانشگاه پیام نور

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

گزارش کارآموزی حسابداری در دانشگاه پیام نور در 34 صفحه ورد قابل ویرایش



فهرست مطالب

چکیده ............................................................................................................ 2

فصل اول

حساب مستقل وجوه جاری ....................................................................................................... 6

نحوه ثبت فعالیت‌های مالی حساب وجوه جاری .............................................................. 8

نحوه به دست آوردن مبالغ برای حساب مستقل وجوه جاری .................................. 9

فصل دوم

حساب مستقل وجوه عمرانی ..................................................................................................... 17

نحوه ثبت فعالیت‌های مالی حساب وجوه عمرانی ............................................................ 18

فصل سوم

حساب مستقل هدایا و کمکهای مردمی .............................................................................. 21

نحوه ثبت فعالیت‌های مالی حساب مستقل هدایا و کمکهای مردمی ..................... 21

فصل چهارم

نکات راهنماییهای لازم در رابطه با نرم افزار حسابداری و افکار سیستم ............... 22

فصل پنجم

نحوه ثبت نام دانشجویان ............................................................................................................. 28

نحوه تسویه حساب دانشجویان ................................................................................................ 31

جدول ................................................................................................................................................... 32

فصل ششم

روش پول پرداختی دانشجو و بستن پرونده دانشجویی ................................................ 33




چکیده

دانشگاه پیام نور به مرکزیت قزوین: چهار استان قزوین، گیلان، زنجان و اردبیل در مجموع چهارده مرکز و سه واحد دانشگاهی را تحت پوشش خود دارد که از اواخر سال 1374 فعالیت خود را جهت تسریع در مسائل امور اداری مالی، آموزشی عمرانی و فرهنگی آغاز نموده است.

از زمان شروع به کار تا اواخر سال 1378 کلیه فعالیتهای مالی منطقه با مسئول مالی و عاملیت ذیحسابی اداره می شد که با سعی و تلاش مسئولین محترم وقت در سازمان مرکزی و مناطق، مدیریت امور مالی موفق شد با استقرار ذیحسابی در مناطق سرعت بیشتری را در انجام امور محموله داشته باشد بخش کوچکی از امور مالی ذیحسابی دانشگاه پیام نور منطقه یک به شرح زیر است :



« سرفصلهای حسابهای مستقل و کل دانشگاهها و موسسات آموزش عالی »

1) حساب مستقل وجوه اعتبارات جاری

2) حساب مستقل وجوه اعتبارات عمرانی

3) حساب مستقل وجوه هدایا و کمکهای مردمی

بدون شک برای بهره مندی، ارتقاء کیفیت به روز بودن و هماهنگی های لازم در فعالیتهای مالی منطقه و مراکز تحت پوشش نیازمند برنامه های یکنواخت و محلی در سطح منطقه است.

دانشگاه پیام نور از ساختمانهای مختلفی تشکیل شده است. که یکی از اینها ساختمان اداری است که این ساختمان از قسمتهای مختلفی تشکیل شده است :
1) قسمت امور اداری و مالی

2) قسمت امور فرهنگی و برنامه ریزی درسی

3) قسمت کارپردازی و امور مالی و انبار

4) قسمت آموزش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه

رشته های تحصیلی در دانشگاه پیام نور تشکیل شده است از :

1) رشته های روانشناسی

2) مدیریت و بازرگانی

3) آمار و ریاضی

4) جغرافیا

5) الهیات و اقتصاد

6) مهندسی کشاورزی

7) علوم سیاسی

8) حقوق

در قسمت امور اداری کارهای مختلفی صورت می گیرد که از حسابداری دولتی استفاده می شود که همانطور که قبلاً گفتم : از حساب مستقل وجوه اعتبارات جاری، حساب مستقل وجوه اعتبارات عمرانی و حساب مستقل وجوه هدایا و کمکهای مردمی استفاده می شود ولی بیشتر از همه اینها از وجوه مستقل اعتبارات جاری و وجوه مستقل اعتبارات عمرانی استفاده می کنند.



فصل اول

حساب مستقل:

یکی از اصول و استانداردهای مهم حسابداری دولتی لزوم ایجاد ونگهداری واحدهای حسابداری ومالی مستقل تحت عنوان حسابهای مستقل می باشد و علت اصلی نگهداری حسابهای مستقل آن است که سازمانهای دولتی باید برای درآمدها و سایر منابع مالی که برای مصارف خاص و محدود طبق قوانین و مقررات دریافت می نمایند. واحدهای حسابداری جداگانه ایجاد نمایند که به هفت طبقه تقسیم بندی شده است که نحوه نگهداری آن به شرح زیر است:







فصل چهارم

نکات و راهنمائیهای لازم در رابطه با نرم افزار حسابداری افکار سیستم

پس از اینکه با دادن کلمه رمز عبور وارد سیستم شدید صفحه ای بر روی مانیتور شما ظاهرمی گردد که از 11 قسمت تشکیل گردیده که توضیح هر یک از قسمتهای آن به شرح زیر می باشد :

1- معرفی عناوین حسابها : این قسمت جهت معرفی سرفصلها و کدگزاری حسابها ایجاد شده که البته کدگزاری و تعاریف سرفصلها تماماً توسط منطقه انجام پذیرفته و کاربر حق حذف و یا اضافه کردن هیچگونه کد و یا سرفصلی را در این قسمت نداشته و در صورت لزوم این کار با هماهنگی منطقه انجام می پذیرد.

2- ویرایش اطلاعات اسناد : یکی از موارد مهم و از اصلی ترین بخشهای سیستم است و کاربر در این قسمت می تواند اسناد حسابداری خود را با دادن شماره و تاریخ سند ثبت نماید، همچنین برای وارد کردن کد سرفصلهای مورد نیاز با زدن کلید F10 در هر یک از ستونها به ترتیب کد حسابهای مستقل، کل، معین و تفصیلی خود را انتخاب کرده و ارقام بدهکار و بستانکار را در قسمتهای مربوطه درج نموده و برای ذخیره کردن اطلاعات سند کلید F2 را زده و سپس با زدن کلید F7 شرح سند مورد نظر را وار د کرده مجدداً با کلید F2 اطلاعات شرح سند را نیز ثبت کرده و برای رفتن به سند بعدی از کلیدF4 و برگشت به سند قبلی از کلید F3 را می زنید البته تمامی موارد موجود در راهنمای دستگاه توضیح داده شده و شما با زدن کلید F1 (راهنمای دستگاه ) تمامی اطلاعات خود را می توانید به دست آورید.

3- پردازش و تهیه گزارشات : یکی از اساسی ترین بخشهای سیستم جهت تهیه گزارشات و عملکرد مالی می باشد پس از وارد شدن به این قسمت صفحه ای را در مانیتور خود مشاهده مینمائید که از 5 قسمت تشکیل گردیده است.

قسمت اول مربوط به عناوین و اسامی امضاء کنندگان گزارشات است که شما می توانید با دادن اطلاعات در این قسمت نام امضاء کنندگان گزارشات خود را به دستگاه وارد نمائید.



قسمت دوم و سوم مربوط به رنگی و غیر رنگی بودن گزارشات و چاپ آرم جمهوری اسلامی می باشد که کاربردی برای مرکز نداشته و مراکز ملزم به استفاده از این موارد نمی باشند.



قسمت چهارم تهیه گزارشات معمولی است که در واقع کاربر جهت تهیه گزارشات حسابداری باید وارد این قسمت شده و با زدن کلید ENTER صفحه ای در مقابل خود خواهد دید که از 8 بخش تشکیل گردیده است که :

بخش اول مربوط به تهیه لیست عناوین و سرفصلهای جدا می باشد؛ در واقع اگر شما نیاز به داشتن اطلاعاتی در رابطه با سرفصلها و حسابهای کل، معین و ... می باشد می توانید از این قسمت استفاده نمائید.

بخش دوم چاپ سند حسابداری می باشد و شما می توانید شماره سند و یا اسناد مورد نظر مربوط به آن ماه را وارد کرده و با زدن کلید F8 بر روی مانیتور مشاهده و یا بر روی کاغذ چاپ نمائید.

بخش سوم مربوط به دفتر حسابهای مستقل می باشد و در واقع شما در این قسمت می توانید تمامی دفاتر مورد نیاز حسابداری اعم از روزنامه، کل ، معین، تفصیلی و غیره را تهیه نمائید. ضمناً برای توضیحات بیشتر می توانید به راهنمای دستگاه مراجعه نمائید.

بخش چهارم جهت گرفتن ترازهای مالی می باشد که با وارد شدن به این بخش ترازهای مورد نیاز خود را می توانید تهیه نمائید که البته برای تهیه تراز ماهیانه مورد شماره 2(تراز عملیات دفتر کل برای یک ماه) را انتخاب نمائید و با دادن کد حساب مستقل مربوطه تراز عملیات ماه مورد نظر خود را چاپ نمائید.

بخش پنجم تهیه صورت ریز از حسابهای مستقل می باشد. این قسمت شامل تهیه گزارش جهت تهیه صورت ریز گردش و عملکرد و مانده هر یک از حسابهای مورد نظر شما شامل حسابهای کل تا تفصیلی 3 تهیه گردیده است و شما می توانید گردش ریزریز عملیات حساب مورد نظر خود را بدست آورید.



بخش ششم جستجو در اسناد می باشد و شما برای یافتن سند مورد نظر اطلاعات خواسته شده مانند مبلغ بدهکار و بستانکار سند، شرح سند و غیره را به دستگاه داده و با زدن کلید F8 سند خود را بیابید.

بخش هفتم تهیه صورت دریافت و پرداخت و خالص موجودی می باشد و با زدن کلیدF8 شما می توانید صورت دریافت و پرداخت حسابهای جاری و عمرانی خود را تهیه نمائید.



بخش هشتم تهیه و تنظیم روکش اسناد می باشد. در این بخش شما می توانید بابت اسنادی که به منطقه ارسال می نمائید روکش تهیه کرده و ضمیمه اسناد خود بنمائید به این طریق که شماره اسنادی را که به منطقه ارسال می نمائید را در این قسمت وارد کرده و سایر اطلاعات مورد نیاز خود را در قسمت شرح و ملاحظات وارد نمائید و آن را پرینت نمائید.

قسمت پنجم تهیه گزارشات ویژه می باشد این بخش که از هشت قسمت تشکیل شده این امکان را به کاربر می دهد تا یک سری گزارشاتی غیر از گزارشات روزانه و معمول بدست آورد و بنابر احتیاج و سلیقه خود می تواند از هر یک از بخشهای آن گزارشهای متفاوتی بدست آورد.

4- پردازش و ترسیم نمودارهای گرافیکی : این قسمت جهت ترسیم نمودارهای خطی و دایره ای بابت حسابهای مورد نظر شما در نظر گرفته شده است.

5- تهیه صورت مغایرت بانکی : این قسمت از12قسمت تشکیل شده و کاربر بر حسب نیاز می تواند اطلاعات مورد نظر خود را به سیستم داده و صورت مغایرت بانکی مورد نیاز خود را تهیه نماید.

6- آماده سازی سیستم برای ماه آینده : این بخش یکی از حساسترین بخشهای سیستم بوده و جهت بستن اطلاعات مربوط به یکماه و انتقال سیستم به ماه آینده در نظر گرفته شده نکته ای که در این قسمت باید به آن اکیداً توجه شود آن است که زمانی که کاربر اسناد مربوط به یک ماه را وارد کامپیوتر کرد و از صحت و سقم اطلاعات مورد نیاز اطمینان حاصل کرد باید حتماً قبل از بستن سیستم و انتقال به ماه آینده یک نسخه کپی از اطلاعات مربوط به آن ماه را به منطقه ارسال کرده تا رسیدگی لازم بر روی ترازهای آن ماه وکنترل حسابهای متقابل توسط منطقه انجام پذیرد و در صورت داشتن هر گونه مشکلی به رفع نقص موجود اقدام و سپس با تایید منطقه سیستم را به ماه آینده انتقال دهید در غیر این صورت اگر مرکز بدون هماهنگی با منطقه اقدام به بستن سیستم ماه گذشته و انتقال به ماه آینده بنماید به سبب اشکالاتی که ممکن است در تراز موجود باشد این نقص تا پایان سال مالی ادامه یافته و سیستم در پایان سال مالی برای ثبت سند افتتاحیه و اختتامیه با مشکل مواجه خواهد شد. لذا مجدداً تاکید می گردد قبل از انجام این کار حتماً دیسکت فعالیتهای هر ماه را به منطقه ارسال و پس از تایید منطقه اقدام به انتقال به ماه آینده بنمائید ضمناً هنگام بستن اسناد هر ماه و انتقال سیستم کاربر حتماً یک کپی از ماه مربوطه بر روی هارد دستگاه و یک کپی بر روی فلاپی دیسکت ذخیره کرده تا احیاناً اگرمشکلی برای برنامه پیش آمد ازاطلاعات مربوطه کپی در بایگانی مرکز موجود باشد.


گزارش کارآموزی تصفیه آب خام و تهیه آب شرب و دمی demi به روش اسمز معکوس

گزارش کارآموزی تصفیه آب خام و تهیه آب شرب و دمی demi به روش اسمز معکوس در 85 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی فنی و مهندسی
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 824 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 85
گزارش کارآموزی تصفیه آب خام و تهیه آب شرب و دمی demi به روش اسمز معکوس

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

گزارش کارآموزی تصفیه آب خام و تهیه آب شرب و دمی demi به روش اسمز معکوس در 85 صفحه ورد قابل ویرایش


فهرست مطالب

عنوان صفحه

فصل اول – آب یک نگاه کلی

1-1- مقدمه ................................ 1

1-2- آب و اهمیت آن ......................... 4

1-3- کیفیت آب ............................. 4

1-4- کیفیت آبها ............................ 10

فصل دوم – کاربرد تکنولوژی غشاء در تصفیه آب (اسمز معکوس)

2-1- دانشگاه کالیفرنیا و اولین دستگاه اسمزمعکوس 14

2-1-1- اساس کار اسمز معکوس ................ 16

2-1-2- تکنولوژی اسمز معکوس ................ 18

2-1-3- تعاریف مهم در اسمز معکوس ........... 22

2-1-4- غشاء اسمز معکوس (غشای مناسب) ....... 24

2-2- جلوگیری از تشکیل رسوب و معلق نگه داشتن آن 28

الف ) رسوب گرفتگی غشاء ................... 28

2-2-1- محل مناسب تزریق .................... 32

2-2-2- تزریق بیش از حد ماده بازدارنده .... 32

2-2-3- مقایسه مواد بازدارنده تشکیل رسوب .. 33



ب ) آلودگی ناشی از اکسیداسیون ............ 34

2-2-4- کارتریج فیلتر ...................... 35

2-3- آلودگی (فولینگ) بیولوژیکی ........... 36

2-3-1- محلول شستشو ........................ 37

الف ) محلول اسیدشویی غشاء PA .............. 37

ب ) محلول قلیاشویی غشاء PA................ 37

2-3-2- مثالهایی از آلودگی غشاء ............ 38

2-3-3- روند شستشوی شیمیایی سیستم RO ...... 39

الف ) حجم محلول و نرخ جریان شستشوی پیشنهادی برای RO 40

ب ) دستورالعمل روند شستشوی RO ........... 40

ج ) از سرویس خارج بودن طولانی RO ......... 41

2-3-4- حمله مواد اکسید کننده به غشاء PA ... 44

2-3-5- بروز پدیده کامپاوند X ............. 46

2-4- تعمیر و نگهداری اسمز معکوس ............ 47

2-5- عیب یابی اسمز معکوس به روش تفسیر نتایج عملکرد آن 57

فصل سوم – راهکارها و پیشنهادات برای کاهش هزینه‌های جاری تصفیه خانه آب نیروگاه

3-1- انفصال آب شرب از آب مصرفی ............ 69

3-1-1- هدایت آب شرب تولیدی به کانتین و آبدارخانه‌ها 69

3-1-2- هدایت آب مصرفی به کانتین‌ - آبدارخانه‌ها، سرویس‌ها و غیره 69

3-1-3- جایگزینی تانک Potable برای مصارف غیر شرب 70

3-1-4- زمان بندی نمودن مصرف آب شرب و مصرفی . 70

3-2- تعمیرات به موقع ...................... 71

3-2-1- استفاده از لوازم یدکی مرغوب ....... 71

3-2-2- کانال کشی برای لوله‌های جای گرفته در زمین 72

3-3- جایگزینی غشاء پلی سلوفان باردار به جای غشاء PA 73

3-3-1- معایب و محاسن غشاء PA (پلی آمید) ... 73

3-3-2- معایب و محاسن غشاء AC (استات سلولز) 74

3-4- احداث چاله نمک بهداشتی در محل تصفیه خانه 74

3-5- هزینه تولید آب آشامیدنی به ازای هر متر مکعب در حال حاضر 76

3-5-1- هزینه‌های پیش بینی شده .............. 76

الف ) نیروی انسانی ........................ 78

ب ) نمک مصرفی .............................. 77

ج ) کلر و آنتی اسکالانت و مواد تست کننده سختی آب 77

د ) برق مصرفی ............................. 77

و ) فیلتر کارتریج ......................... 78

ه‍ ( شستشوی RO و تعویض غشاء ممبران‌ها ....... 78

ی ) هزینه ماهیانه تست آب آشامیدنی ........ 78

3-5-2- هزینه‌های پیش بینی نشده ............. 79

الف ) نشتی و شکستگی لوله‌ها در محل نیروگاه ... 79

ب ) خرابی پمپها .......................... 79

ج ) نارسایی آب به دلایل مختلف و خرید آب شرب 79

د ) هزینه تعمیرات و خرید لوازم یدکی ....... 80

3-6- مقرون به صرفه بودن یا نبودن سیستم فعلی با توجه به موارد فوق الذکر .................................... 80


فهرست اشکال صفحه

شکل شماره 1 .............................. 14

شکل شماره 2 .............................. 16

شکل شماره 3 .............................. 21

شکل شماره 4 .............................. 25


فهرست جداول صفحه

جدول شماره 1 .............................. 9

جدول شماره 2 ............................. 27

جدول شماره 3.............................. 29

جدول شماره 4 ............................. 42

جدول شماره 5.............................. 43

جدول شماره 6.............................. 59




1-1- مقدمه

محدودیت منابع آب، نیاز روز افزونی به آب شرب، تولید فاضلابهای حاصل از فعالیتهای گوناگون آلودگی بیش از پیش آبها بیماریهای مرتبط با آب غیر بهداشتی موجب می‌شود که کیفیت آب جهت مصارف مختلف (بویژه آب آشامیدنی) مورد توجه قرار بگیرد بهمین منظور یکی از برنامه‌های عمران شهری تأمین آب سالم مطابق با استانداردهای بین المللی، ایجاد سیستمهای جمع آوری و تصفیه فاضلابها بویژه فاضلاب شهری است که در صورت عدم جمع آوری و تصفیه فاضلابها بویژه فاضلاب شهری است که در صورت عدم جمع آوری و تصفیه فاضلابها بویژه فاضلاب شهری است که در صورت عدم جمع آوری و تصفیه می‌تواند خطر جدی برای آبهای زیرزمینی و سطحی و نهایتاً محیط زیست بشمار آیند به این ترتیب حفظ کیفیت محیط زیست بویژه منابع آب شرب، پیشگیری از آلودگی آبها و بکارگیری شیوه‌های مناسب تصفیه آب و فاضلاب نیازمند یک برنامه ریزی اصولی و عملی در زمینه کنترل کیفی منابع آب است در رئوس این برنامه‌ها مواردی مانند شناخت و ارزیابی منابع آلوده کننده آب ظرفیت پذیرش آن ذخیره‌ها توسط منابع آب پذیرنده، اندازه گیری پارامترهای تعیین کننده کیفیت فیزیکی و شیمیایی آب و تجزیه و تحلیل نتایج و کنترل آلودگی قرار دارند. در راستای اجرای این اهداف نخستین گام، ایجاد مراکز آزمایشگاهی و تربیت پرسنل کارآموز است که بتوانند مسئولیت کنترل کیفیت آب و فاضلاب را در بخشهای مختلف بعهده گیرند. این کار از شناسائی منابع مورد استفاده، نحوه و ویژگی‌های نمونه برداری شروع و با بکار گیری روشهای مناسب آنالیز برای پارامترهای کیفی نمونه در آزمایشگاه ادامه و سرانجام بصورت گزارش نتایج تفسیر شده و با ارائه پیشنهادات در زمینه رفع مشکل به پایان می‌رسد. البته فرآیند کنترل کیفی در این مرحله پایان نیافته و در ادامه می‌بایست نتایج ارزیابی‌ها و اعمال شیوه‌های کنترل بازنگری شود به این ترتیب روشن است که نتایج بدست آمده از آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت آب و فاضلاب، شالوده برنامه ریزیها و تصمیمی گیری‌های خود و کلانی است که قرار است در این ارتباط صورت گیرد و چنانچه کار آزمایشگاهی با دقت و مبتنی بر روشهای علمی و مستند صورت نگیرد پایه محاسبات و طراحی‌های محکم و استوار نخواهد بود. حتی امور بظاهر ساده‌ای مثل نمونه بردای، نگهداری و انتقال نمونه‌ها اگر درست و دقیق صورت نگیرد تمام مراحل آنالیز آزمایشگاهی، تجزیه و تحلیل نتایج و کاربرد آنها را زیر سوال خواهد برد. بر این اساس اجرای طرحی تحت عنوان بهینه سازی آزمایشگاهی آب و فاضلاب به صورت ارزیابی و ضعیف کنندگی آزمایشگاههای موجود ایجاد که آزمایشگاه مرکزی و مرجع و پیشنهاد احداث و تجهیز آزمایشگاههای مورد نیاز در برخی شهرستانها یا تأسیسات تصفیه خانه مطرح شد.



1-2- آب و اهمیت آن :

بیشتر سطح زمین پوشیده از آب است و بشر تقریباً 1% کل آب روی زمین را مورد بهره برداری قرار می‌دهد. آب گواراترین نوشیدنی است و جایگزین برای آن فعلاً وجود ندارد کمتر کارخانه یا موسسه‌ای است که با آب سروکار نداشته باشد و در عین حال مسئله ساز بسیاری از کارخانه‌هاست. انسان و دیگر موجودات زنده بدون آب قادر به ادامه حیات نیستند و به طور پیوسته به آن نیاز دارند ضمن اینکه با وارد کردن آب آلوده به محیط این سرمایه طبیعی را مورد تهدید قرار می‌دهند.

1-3- کیفیت آب

آب یکی از فراوانترین ترکیباتی است که بصورت خالص در طبیعت یافت نمی‌شود. زیرا از یک سو نظر به قدرت حلالیتی که دارد تمام عناصر موجود در مسیر خود را کمابیش حل می‌کند و از طرف دیگر بشر آن را مستقیم یا غیر مستقیم آلوده می‌کند ضمناً شرایط اقلیمی بر کیفیت آب اثر قابل توجهی می‌گذارد. کیفیت آب بستگی به خواص ظاهری، فیزیکی و شیمیایی آب دارد.



الف خواص ظاهری آب :

بو، طعم، کدورت و رنگ از خواص ظاهری آب بشمار می‌آیند. اساسی ترین مسئله در مورد آب تصفیه شده عدم داشتن بو و طعم است. بوی آب قاعدتاً باید ارتباط نزدیکی با طعم آن داشته باشد البته مواد غیر فراری مثل کلرید سدیم با تأثیر بر روی طعم آب اثری روی بوی آن نمی‌گذارند. عوامل مختلفی از جمله جلبکها، تجزیه گیاهان آبزی، محصولات حاصل از کلرینه کردن آب مثل کلرو فنل‌ها و آبهای راکد در ایجاد طعم و بو مؤثرند. کدورت پدیده‌ای است که میزان شفافیت آب را مشخص می‌کند و بعنوان یک خاصیت ظاهری آب بحساب می‌آید. کدورت باعث می‌شود نور تابیده شده به نمونه متفرق یا جذب شود ولی عبور نکند مواد کلوئیدی این ویژگی را به آب می‌دهند. رنگ آب می‌تواند از مواد در حال گندیدگی با نمکهای فلزی موجود در طبیعت یا آلودگی‌های صنعتی ناشی شود.



3-1- انفصال آب شرب از آب مصرفی :

یکی از موارد بسیار مهم که باعث شده تا هزینه آب تولیدی برای شرب و مصرف در نیروگاه فوق بالا رود یکی بودن شبکه آبرسانی شرب و مصرفی است برای این منظور چند مورد فوق که در ذیل خواهد آمد کمک شایانی برای کاهش هزینه تولید آب خواهد بود.



3-1-1- هدایت آب شرب تولیدی به کانتین و آبدارخانه :

بهتر است آب شرب تولیدی جهت مصرف بهینه به کانتین و آبدارخانه‌های موجود از محل تصفیه خانه انشعاب داده شود و تا حد امکان از هدر رفتن این آب جلوگیری بعمل آید.



3-1-2- هدایت آب مصرفی به کانتین – آبدارخانه‌ها سرویس‌ها و غیره :

برای این گزینه می‌توان از شبکه آبرسانی فعلی استفاده نموده و جهت استفاده از آب شرب شبکة جدیدی که چندان هم هزینه نخواهد داشت تعبیه گردد. این آب صرفاً جهت مصارف کانتین برای شستشوی ظروف و محل آشپزخانه و آبدارخانه‌ها و سرویس‌ها (از قبیل سرویس بهداشتی و حمام) و هر گونه مورد مصرف استفاده نمود.



3-1-3- جایگزینی تانک Potable برای مصرف غیر شرب :

بهتر است برای جلوگیری از ایجاد هزینه ثانویه از امکانات اولیه بهره جست. بدین صورت که می‌توان برای مصرف غیر شرب از تانک
m3 12 بهره برداری نمود.



3-1-4- زمانبندی نمودن مصرف آب شرب و مصرفی :

می‌توان در زمانهای مشخص شده از جانب افراد ذیصلاح آب شرب را بدون تعویض شبکه آبرسانی (بفرض مثال 3-4 ساعت) در روز وارد شبکه فعلی نموده تا برای طبخ غذا، آب آشامیدنی و غیره توسط قسمتهای مربوطه استفاده گردد.

و همچنین می‌توان آب مصرفی (غیر شرب) را در باقی ساعت شبانه روز در شبکه رها نموده که برای این منظور می‌توان آب دارای اختلاط فیلتره و نرم را برای جلوگیری از رسوب (در دراز مدت) در لوله‌ها و سیستمها جاری نموده و از این شیوه بهره برد.

برای تولید آب مصرفی کافی است انشعابی از آب خام گرفته که از فیلترها و سختی گیرها عبور کرده و آب نرم بدست می‌دهد و از اختلاط کمی آب نیتره می‌توان آب خوبی برای مصرف ایجاد نمود.



3-2- تعمیرات به موقع :

نیروگاه سیکل ترکیبی دماوند با توجه به وجوه تجهیزات و نیروی انسانی نیازمند آب شرب و دمی است. برای این منظور قسمت تصفیه خانه طراحی و راه اندازی گردیده است. که در صورت نبود چنین مکانی در نیروگاه سیستم دچار اختلالات زیادی خواهد شد.

حال با توجه به اهمیت مسأله و همچنین وجود تجهیزات در این محل که بعد از هر اشکال نیازمند بررسی وپیگیری فوری می‌باشد باید از نیروی تعمیرات ماهر و با تجربه در این قسمت بهره برد.



3-2-1- استفاده از لوازم یدکی مرغوب :

برای استفاده بهینه با بازده بالا حتی المقدور باید از لوازم یدکی مرغوب استفاده کرد. مثل انگلیسی است که می‌گوید (هنوز آنقدر پولدار نشدم که جنس ارزان بخرم).

خرید لوازم خوب علاوه بر طول عمر مفید خوب قطعه طول عمر مفید هر دستگاه را بالا برده و نهایتاً سیستم به زودی دچار اشکال نخواهد شد.

برای این منظور بهتر است نیروی بهره بردار تسلط کامل به امور داشته و صلاحیت کار کردن با دستگاه‌های فوق را داشته باشد. به فرض مثال با علم و آگاهی از ایجاد ضربه قوچ در پمپها جلوگیری نموده و عمر مفید هر پمپ را به این صورت افزایش دهد.



3-2-2- ایجاد کانال برای لوله‌های قرار گرفته در بستر زمین :

از آنجایی که نیروگاه فعلی دماوند در حال ساخت سیکل ترکیبی است و برای این منظور تجهیزات با ماشین آلات سنگین به محل نیروگاه انتقال داده می‌شود و همچنین شبکه آبرسانی با توجه به اطلاعات کسب شده از جنس پولیکا می‌باشد لازم است که شبکه فوق در داخل کانال سیمای تعبیه گردد تا از شکستگی‌های متعدد و حتی المقدور هدر رفت آب جلوگیری به عمل آید.





3-3- جایگزینی غشاء پلی سلوفان باردار به جای غشای PA :

جنس غشاء ممبران‌ها از پلی سلوفان باردار در 2 الی 3 سال گذشته به بازار آمده است و نسبت به غشاء‌های دیگر دارای قیمت بالاتری است. این قیمت بالا با توجه به محاسن این غشاء بر روی این محصول درج گردیده است.

غشاء پلی سلوفان باردار دارای محاسن زیادی نسبت به غشاهای دیگر است از جمله دارای مزیت خوب استات سلولز (تحمل کلراین) و مزیت خوب پلی آمیدی (دبی زیاد)



3-3-1- معایب و محاسن غشا پلی آمید (PA) :

محدوده PH قابل تحمل برای غشا پلی آمیدی 2 تا 10 می‌باشد. از دیگر خصوصیات این محصول دبی زیاد آن است. اما این غشاء به علت حساسیت بسیار زیاد به بایوسایدها خیلی زود دچار آلودگی بیولوژیکی گردیده و باید در معرض شستشوی شیمیایی قرار گیرد.




3-3-2- معایب و محاسن غشاء استات سلولز (CA) :‌

غشاء (CA) دارای محدوده PH بین 3 تا 8 می‌باشد. مزیت دیگر این غشاء تحمل ماده اکسیدان و در کل عدم آلودگی بیولوژیکی غشاء نسبت به پلی آمید است. اما عیب این محصول و دبی کم آن می‌باشد و بیشتر برای مصارف آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد.



3-4- احداث چاله نمک بهداشتی در محل تصفیه خانه

در حال حاضر در مکان فوق جهت ساخت آب نمک برای احیاء زرین‌ها از نمک کریستاله استفاده می‌شود. که استفاده از این نمک معایب خاص خودش را داراست. بدین صورت نیروی انسانی موجود در تصفیه خانه باید کیسه‌های حاوی نمک را به تانک آب نمک انتقال داده که موجبات سختی اینکار را فراهم می‌آورد. در حالیکه اگر یک چاله نمک با لایه روبی در محل تصفیه خانه احداث گردد به جای نمک کریستاله از سنگ نمک استفاده نموده که باعث می‌شود لَجن تولیدی در ته چاله جمع شده و محلول آب نمک توسط پمپ به تانک دیگری منتقل می‌شود که برای احیاء زرین‌ها از آن استفاده می‌شود و دیگر در هنگام همزدن به روش فعلی محلول کدر نخواهیم داشت. که مقداری از لَجن راسب شده نیز در تانک زرین‌ها وارد گردد.

البته یادآور می‌شویم که درجه انحلال نمک در روش فعلی نسبت به چاله بیشتر است به دلیل همزدن با همزن و در ضمن می‌توان از آب گرم برای انحلال نمک در چاله استفاده کرد که خود جایگزین همزن خواهد شد.



3-4-1- تهیه تانک مخروطی پلی اتلین جهت ساخت آب نمک :

اگر تانک محتوی آب نمک به صورت مخروطی طراحی گردد البته انتهای آن مخروطی باشد آنگاه می‌توان لَجن تولیدی را توسط شیر تخلیه انتهایی هر چند روز یکبار خالی کرد که این بسیار در کیفیت آب نمک تولیدی مؤثر خواهد بود.


گزارش کارآموزی تخریب و اجرای ساختمان در کارگاه ساختمانی

گزارش کارآموزی تخریب و اجرای ساختمان در کارگاه ساختمانی در 30 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی عمران
بازدید ها 4
فرمت فایل doc
حجم فایل 743 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30
گزارش کارآموزی تخریب و اجرای ساختمان در کارگاه ساختمانی

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

گزارش کارآموزی تخریب و اجرای ساختمان در کارگاه ساختمانی در 30 صفحه ورد قابل ویرایش

فهرست مطالب

مقدمه ........................................................................................... 4

تخریب ساختمان ........................................................................... 5

خاکبرداری ................................................................................... 6

ریختن بتن مگر .............................................................................. 9

آرماتوربندی ................................................................................ 10

بتن ریزی فنداسیون ..................................................................... 13

ویبره کردن بتن ........................................................................... 14

آرماتوربندی ستون ها .................................................................. 15

بتن ریزی ستون ها ....................................................................... 18

نکاتی درمورد بتن ریزی ستونها ..................................................... 18

نحوه ریختن بتن در داخل قالب ................................................... 20

اجرای تیر بتنی ............................................................................. 21

تیرچه و طریقه ساخت آن ............................................................. 24

ساخت بتن برای تیرچه ها ............................................................. 26

ساخت تیر بتنی واجرای سقف ....................................................... 28

بلوکها ........................................................................................... 29

اجرای سقف تیرچه بلوک ................................................................ 30

نصب تیرچه ها بر روی سقف تیرچه بلوک ........................................ 30

میلگردهای ممان منفی ..................................................................... 31

میلگرد حرارتی ............................................................................... 31

میلگردهای ممان منفی برای کنسول ................................................. 32

خیز منفی در سقف ........................................................................... 32

بتن ریزی سقف تیرچه بلوک............................................................. 33

تصاویری از پروژه ............................................................................ 34





مقدمه

انجام دادن کار اجرایی به عنوان کارآموزی کاری بسیار مفید وپسندیده است،چون این کار دانشجو را با اجرای کارهای عمرانی آشنا می کند.اجرای کارهای عمرانی با دستگاه تئوری تفاوت دارد واختلاف اجرا ودرس دانشگاهی فقط در کارگاه ساختمانی قابل احساس است وکارآموزی وکارکردن درکارگاه ساختمانی قبل از رفتن دانشجو به محل کار خود بسیار مفید است.

کارکردن در کارگاه ساختمانی به عنوان کارآموزی برای بنده بسیار مفید بود و تجربه های خوبی را کسب کردم قبلا از آقای مهندس بیانی استادکارآموزی و مدیر کارگاه ساختمانی آقای صفائی وتمام کسانی که بنده را در این زمینه یاری نمودند، تشکر می نمایم.





گزارش کارآموزی

محل کارآموزی اینجانب در یک کارگاه ساختمانی بوده است. بنده از ابتدای کار یک ساختمان 4 طبقه، وارد کارگاه ساختمانی شدم.در ابتدا کار تخریب ساختمان قدیمی موجود مورد توجه قرار گرفت که مدیر،قبل از تخریب، نقشه های اجرایی را گرفته و کارهای شهرداری را انجام داده تا بعد از گرفتن جواز،اقدام به احداث وساخت ساختمان مورد نظر کند.

بعد از انجام دادن کارهای اداری در شهرداری مورد نظر و گرفتن جواز ساخت از شهرداری،سازنده اقدام به قطع گاز ساختمان توسط اداره گاز شهرستان کرج کرد و بعد از انجام این کار اقدام به برچیدن شوفاژ خانه ساختمان کرد و وسایلی که می توانست از آن استفاده کند از ساختمان خارج کرد وسپس ساختمان مورد نظر را تخریب کردند.

تخریب ساختمان

تخریب ساختمان ابتدا از دیوارهای داخلی، درها وبیرون آوردن چارچوب درهای داخلی شروع شد وسپس آسفالت پشت بام ساختمان مانند ورقه های کاغذ لوله شده از پشت بام توسط عوامل تخریب کنده شد.

نکته مهم این است که قبل از تخریب پشت بام حتما آسفالت باید به صورت جداگانه برداشته شود چون در صورت انجام نشدن این کار تخریب پشت بام باآسفالت کاری، بسیاری دشوار میشود. بعداز جمع شدن آسفالت پشت بام وتخلیه آن از پشت بام به داخل کامیون وحمل وخارج کردن آن از پروژه،سقف ساختمان که طاق ضربی بود،تخریب شد. عوامل تخریب موظف به تخریب وجمع آوری آجرهای موجود وچیدن آجرها در یک گوشه حیاط شدند.بعد تیر آهن و ستون ها از ساختمان قدیمی به جای مانده بود و تیرآهن در یک روز توسط عوامل تخریب بوسیله هوا برش بریده و به همراه تمام چهارچوب ها و درها وپنجره ها که قبلا از دیوارها خارج شده بود بار کامیون شده واز پروژه خارج شدند. تمام عملیات تخریب ساختمان بین 15 تا 20 روز انجام شد.

خاکبرداری

بعد از تمام شدن عملیات تخریب مرحله خاک برداری پروژه بود که توسط یک لودر و چند کامیون انجام شد.عملیات خاک برداری در یک روزکاری به انجام رسید.

در حین انجام عملیات خاک برداری به چند فنداسیون تکی که در زمان قدیم برای مقاوم کردن زیر ستون گذاشته شده بود برخوردیم که مصالح موجود برای ساخت این فنداسیون ها شفته آهک بود که بسیار سنگین و مقاوم بودند که لودر با خالی کردن اطراف این فنداسیون و زیر آن موفق به خارج کردن فنداسیون های مذکور شد.

درست کردن این فنداسیون ها با مصالح شفته آهک در زمان خود بسیار جالب وقابل ستایش بود.

در زمان خاک برداری ساختمان، سر دو چاه قدیمی باز شد و با خاک پر شد.این کار بسیار اشتباهی است،اما به دلیل هزینه وسرعت درانجام کار این نوع پرکردن چاه های قدیمی بیشتر متداول شده است. ممکن است بعد ها این چاه نشت کند،چون خاکی که به داخل چاه ریخته می شود انباری چاه را پر نمی کند وفقط مقداری از انباری وتمام میله را پر می کند.که بعد از گذشت زمان ،به صورت مخروطی در میله قرار گرفته باعث نشت خاک میله چاه می شود.اما اگر چاههای موجود با ملات شفته آهک به همین صورت پر شود به دلیل سفت شدن این ملات هرگز نشت نکرده وباعث هیچ خطری در آینده هم نمی شود که امید است این کار که به دلیل هزینه موجود در اغلب پروژه های ساختمانی انجام نمی شود با نظارت مهندسان ناظر انجام شود.

به دلیل وجودساختمانهای همسایه،مقداری خاک در مجاورت آنها باقی ماند تا ضربه های لودر و خالی شدن خاک کناره ساختمان باعث تخریب ساختمانهای مجاور نشود. ساختمان غربی نگرانی بیشتری برای مسئولان پروژه به همراه داشت چون دیوارهای ساختمان با گل چیده شده بود وبسیار سست و ریزنده بود.البته قبلا ساختمان همسایه را بیمه کرده بودند تا در صورت بروز حادثه بیمه خسارت وارده را پرداخت نماید وبرای اطمینان از همسایه غربی خواسته شده بود که در زمان خاک برداری ساختمان را تخلیه کنند که کار بسیار پسندیده ای بود.

در انتهای زمین مورد نظر،زیر زمین بود که در هنگام خاک برداری تا نصف آن خاک برداری وبقیه زیرزمین پر از خاک شده بود که در محل فعلی زیرزمین جای 3 فنداسیون وشناژهایی بود که برای ساخت ساختمان جدیدی باید احداث میشد.

در پایان روز کاری، گودبرداری ساختمان با حمل خاکهای اضافه بوسیله کامیون به خارج از پروژه، به اتمام رسید.

در روز بعد، چند کارگر مشغول کندن خاکهای کنار دیوارهای همسایه که به دلیل آسیب نرساندن به ساختمانهای مجاور آنها را بر نداشته بودند، شدند. وقتی که کارگر ها کمی از خاکها را خالی کردند دیده شد ساختمان دارای پی وکرسی چینی است وبا خیال راحت خاکها را از کنار ساختمان خارج کردند.در طرف شرق ساختمان، با خالی کردن مقدار کمی از خاکها بوسیله کارگرها دیده شد که ساختمان فاقد پی است و دیوارهای آن با گل چیده شده است و این مسئله باعث ناراحتی کادر اجرا شد.

مسئول کارگاه، ساختمان مجاور را بیمه کرد تا در صورت بروز حادثه شرکت بیمه خسارت وارده را پرداخت کند .

خاک را تخلیه کردند وبعد از خارج کردن خاک شناژ که از دیوارهای همسایه خارج شده بود،آنرا سرند کردند و با اضافه کردن آب ودرست کردن ملات اقدام به دیوارچینی کردند. دلیل استفاده از گل برای دیوارچینی شناژ فنداسیون این بود که بعد از اجرای فنداسیون بتوان آجراهایی که در شناژ بندی مصرف شده را باز از زمین خارج کرده و در دیوار چینی وپارتیشن بندی از آنها استفاده کرد.





ریختن بتن مگر

بعد از تمام شدن شناژ افقی فنداسیون ، نوبت به اجرای بتن مگر رسید که با بتن با عیار 150 اجرا شد. بتن مگر را یکسان ریخته و با تخته ماله صاف کردند و با انجام دادن این کار یک سطح صاف بر کف فنداسیون بوجود آمد، با اینکار بتن مگر به پایان رسید.

بعد از اجرای بتن مگر، نوبت به محاسبات میلگردهای مورد مصرف در ساختمان رسید. محاسبات میلگردهای ساختمان از روی جدول ونقشه های ساختمان انجام شد و بعد از خریداری میلگرد ها وتخلیه آن در پروژه،آرماتور بند انتخاب شده وبعد از نوشتن قرارداد آرماتوربندی ساختمان شروع شد.

آرماتوربندی

آرماتوربندی با اندازه زدن میلگردهای کف فنداسیون (مش) شروع شد ومش های فنداسیون انجام شد طول مشهای به اندازه طول فنداسیون منهای 10 سانتی متر با خم 10 سانتی بود.

بعد از بستن مش ها نوبت به میلگردهای شناژ رسید که هم در کف و هم در بالای شناژ بود وبعد نوبت به اجرای خاموتهای فنداسیون رسید که بعد از اندازه زدن وقطع کردن وخم کردن میلگردها خاموتهای فنداسیون درست شد و آنها را در داخل میلگردهای طولی موجود در فنداسیون انداختند آرماتور بند در زمان بستن خاموتها گره های خاموتها را در یک طرف انداخته بود که به او گفتم که گره های خاموتها باید در دوطرف به صورت یکی در میان اجرا شود که با تاکید ما چند تا فنداسیونها به این طریق انجام شد اما چند تا شناژ ها گره ها در یک طرف شناژ در بالا قرار گرفته بود. بعد از تمام شدن خاموتها وبستن آنها میلگردهای انتظار برای اجرای ستون ها گذاشته شد که طول میلگردهای انتظار از بالای فنداسیون 80سانتی متر بود و با 2 یا 3خاموت میلگرد انتظار بسته شد وقبل از بتن ریزی به مهندس اطلاع داده شد تا از پروژه بازدید نماید تا در صورت تایید کردن اجرای آرماتوربندی، پیمان کار اقدام به بتن ریزی فنداسیون کند.

روز بعد مهندس ناظر،در محل احداث پروژه حاضر شد.مهندس ناظر با دقت زیاد شروع به بازدید از پروژه کردند وبعد از مدتی نماینده پیمانکار را خواسته واز او به دلیل اجرا نکردن صحیح گره ها در خاموتهای فنداسیون ایراد گرفت. نماینده پیمانکار توضیح دادکه تمام گره ها در فنداسیون به صورت چپ و راست اجرا شده است و در بعضی از موارد،آرماتور بند ،اشتباه کرده بود اکثر گره های خاموتها به طور صحیح اجرا شده بود وبا لطف مهندس که آن مقدار اشتباه را قابل بخشش دانستند آرماتوربندی فنداسیون تایید شد وایشان،اجازه بتن ریزی را به پیمان کار داد.

بعد از تایید آرماتوربندی، فنداسیون داخل دیوارهای شناژ با نایلون پوشیده شد تا بتن به آجرهای موجود نچسبد تا بتوان بعداز بتن ریزی آجرهای استفاده شده در شناژ بندی را از خاک بیرون آورده و از آن باز استفاده شود قبل از بتن ریزی حفره های بین فنداسیون با خاک پر می شود تا فشار بتن باعث تخریب دیوارهای شناژ فنداسیون نشود.

نحوه ریختن بتن در داخل قالب

بتن نباید از فاصله زیاد در قالب ریخته شود، که متاسفانه این مسئله در بسیاری از بتن ریزی ها در کارهای اجرایی دیده می شود فاصله هایی که بتن ،طبق ضوابط وآیین نامه ها باید از ارتفاع ریخته شود 90 تا 120 سانتی متر است واگر از این مقدار بیشتر شود،دانه بندی بتن از بین می رود وبتن ریزی ضعیفی بدست می آید.برای رفع چنین نقصی باید بتن ریزی در ارتفاع گفته شده انجام شود تا دانه بندی بتن از هم گسیخته نشود. در اجرای بتن ستون، بعد از پر شدن قالب یعنی به ارتفاع 90 تا 120 سانتی متری، بادستگاه ویبره بتن موجود را ویبره کرده تا حباب های هوا از داخل بتن خارج شود و بعداز تمام شدن بتن ریزی لایه اول و ویبره کردن آن نوبت لایه دوم وبتن ریزی آن است.

قبل از بتن ریزی لوله ویبراتور را در داخل قالب قرارداده و شروع به پرکردن قالب می کنیم بعد از تمام شدن بتن ریزی ویبراتور را روشن کرده وبتن را ویبره می کنیم و قالب را تا 24 ساعت باز نمی کنیم.بعداز 24 ساعت قالب را باز کرده و برای ریختن بتن ریزی ستون بعدی به کار می بریم.

بعد از بازکردن قالب سطح بتن را با فشار آب شسته تا باقی مانده هایی که به واسطه چرب کردن به سطح تیر باقی مانده پاک شود و بعد برای آنکه بتن مقاوم وخوبی داشته باشیم لازم است که به بتن خوب آب بدهیم وبرای بهتر انجام دادن این کار بهتر است سطح بتن را با گونی های نخی همان گونی قیرگونی بپوشانیم تا در زمان آب دادن یاخیس کردن این گونی ها هم بتن بهترآب داده شود وهم با یک بار آب دادن مقدار آب بیشتری بر روی سطح بتنی باقی بماند.چون در صورت عدم انجام دادن این کار وآب دادن بتن،آب بر روی سطح بتنی خوب باقی نمی ماند و زود خشک می شود واین کار مستلزم کار بیشتر وهزینه بیشتر است. اما ارزش انجام ندادن این کار به اندازه کار وهزینه انجام شده است چون، باعث میشود به بتن ساخته شده آب بیشتر داده شود و بتن بدست آمده به مقاومت بالا برسد وعمر آن نیز افزایش یابد

اجرای تیر بتنی

تیرها قسمتی از ساختمان هستند که بار سقف را تحمل کرده و آن ها را به ستون ها منتقل می کنند وستون ها هم بارهای وارده را به پی وبالاخره پی به زمین وارد می کند بعد از تمام شدن بتن ریزی ستونها وبعداز بازکردن قالب ستونها نوبت به اجرای تیرهای سقف می رسد.

قبل از اجرای تیر سقف کف بندی برای تیر انجام می شود که بعد از درست کردن کف بر روی زمین است این کف بندها را بر روی شمع های فلزی قرارداده و سطح آنها را با روغن چرب می کنند وبعد میلگردهای طولی تیرها را بعداز برش دادن بر روی کف ها برده وآنها را نصب می کنند.

البته اکثر تیرهای بتنی با مقطع مربع یا مستطیل اجرا میشود مقطع تیرهای مورد نظر مربع شکل بود و معمولا این مقطع ها در طول تیر تغییر نمی کنند بعد شروع به گذاشتن یک ردیف آرماتورطولی پایین ویک ردیف آرماتور طولی دربالا کردند اجرا کردن این آرماتورهای طولی اجباری است وقطر این آرماتورها حداقل باید 10میلیمتر باشد البته قطر آرماتورهای طولی که در این پروژه انجام شد 18 میلیمتر بود وفراموش نشود که در دو سر این میلگردهای طولی باید خم وجودداشته باشد در این پروژه در عرض ساختمان در طول تیر میلگرد 12 متر است وبلند تر از آن عدد میلگرد وجود ندارد چون حمل ونقل آن بسیارمشکل است برای هر تیر بتنی که دارای 6 عدد میلگرد طولی بود برای اجرای هر کدام از آنها از یک میلگرد 12متری که یک سرآن را خم و یک میلگرد 2 متری دیگری استفاده شد که 20سانتی متر از آن برای خم ویک متر آن برای طولی که کم آورده بود. و 80سانتی متر از ان برای استحکام بیشتر سعی شد که تمام طویل کردن های میلگرد ها در یک طرف تیر انجام نشود اگر میلگرد های طولی پایینی طویل می شود میلگردهای طولی بالایی در آن سر تیر طویل شود وبر سرآنها میلگرد اضافه شود.

بعد از اجرا کردن میلگردهای طولی خاموتها در تمام طول تیر پخش شد البته به علت اینکه در دو سر تیر نیروی برشی بیشتری نسبت به دیگر جاهای تیر وجود داشت فاصله خاموتها در دوسر تیر به اندازه 7سانتی متر اکس به آکس میلگردها اجرا شده وفاصله دیگر خاموتها که در وسط تیر اجرا شده بود 12سانتی متر بود.تعداد کل خاموتهای مصرفی در تیرهای سقف اول حدود به 500 عدد خاموت می رسید که تعداد قابل توجهی به شمار می آید ضمنا شماره میلگرد مصرفی برای خاموتها میلگرد شماره 15 بود که در دو سر خاموتها به خم 45 درجه اجرا شده بود.


گزارش کارآموزی تاریخچه شرکت مخابرات خراسان و چارت سازمانی

گزارش کارآموزی تاریخچه شرکت مخابرات خراسان و چارت سازمانی در 38 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی الکترونیک و مخابرات
بازدید ها 5
فرمت فایل doc
حجم فایل 151 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 38
گزارش کارآموزی تاریخچه شرکت مخابرات خراسان و چارت سازمانی

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

گزارش کارآموزی تاریخچه شرکت مخابرات خراسان و چارت سازمانی در 38 صفحه ورد قابل ویرایش


بخش اول : تاریخچه شرکت مخابرات و چارت سازمانی

طرح جامع مشترکین 3

شرح وظایف 10

بخش دوم : توضیحی بر قسمت بررسی حسابها و فرم های مربوط

فرم های مربوط 12

بخش سوم : شرح عملیات اداره موجودی کالا

شرح عملیات 14

برگشت کالا به انبار 18

خرید 27

چرخه ورود و خروج کالا به انبار 38

حواله انبار 39




تاریخچه شرکت مخابرات خراسان

اولین مرکز تلفن استان خراسان در شهر مقدس مشهد با نصب 70 شماره تلفن مغناطیسی در سال 1298 مورد بهره برداری قرار گرفت و طی سالهای 1298 لغایت 1357 تعداد مرکز خودکار تلفن شهری 9 مرکز افزایش یافت. طی برنامه پنج سال اول با راه اندازی 29 مرکز ,مجموع مراکز تلفن استان به 95 مرکز رسید.

مطابق با برنامه توسعه پنج سال دوم تاسیس 139 مرکز تلفن جدید پیش بینی شد که طی برنامه پنج سال دوم تعداد مرکز تلفن شهری به 252 مرکز افزایش یافت. شایان ذکر است کلیه عملیات نصب و راه اندازی مراکز اعم از کم ظرفیت و پر ظرفیت توسط پرسنل استان صورت گرفته است.

در ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تعداد تلفنهای منصوبه استان خراسان 64747 شماره بوده است و با بر نامه ریزیهای بعمل آمده طی برنامه اول7124 14شماره در سطح استان نصب شده است.

عملکرد نصب سوئیچ از ابتدای برنامه سوم به میزان بیش از 417000 شماره می باشد که با نصب های انجام شده طی سال 1381 منصوبه استان به تعداد کل 1146972شماره افزایش یافته است.

طرح جامع مشترکین

مخابرات به عنوان یکی از شاخص ترین ارکان نظام مدیریت استراتژیک کشور در راستای تحقق و پیاده سازی برنامه های جامع، یکی از پیشگامان پیاده سازی، سرویس دهی و خدمت رسانی به مشتریان محسوب می شود و در این راستا شرکت مخابرات خراسان با بکارگیری فناوری نوین و زیر ساخت قوی و وسیع شبکه ای می تواند بعنوان متولی ساختار ارتباطی کشور گامهای اساسی در جهت نیل به MISSION و VISION شرکت و اهداف بلند مدت خدمت رسانی بردارد به گونه ای که با شناخت نقاط قوت، ضعف، فرصتها و تهدیدات، رضایت مشتریان را با عنایت به طرح تکریم ارباب رجوع (مشتری مداری) در پی داشته باشد و این امر ارتقاء کیفی و کمی تکنولوژی و دانش به روز در سیستمهای سخت افزاری و نرم افزاری را سبب خواهد شد.

یکی از وظایف مهم شرکت مخابرات سرویس دهی به مشترکین در مراکز تلفن شهری به صورت سریع و دقیق است به نحوی که مشتریان می توانند از لحظه ورود (متقاضی) تا پیوستن به خانواده مخابرات (مشترک) کلیه مراحل و عملیات لازم را جهت ثبت نام تا دایری از طریق سیستمها و با مراجعه به یک مرکز یا دفتر در تمام سطح شهر به طور مکانیزه طی نمایند. با توجه به وجود سیستمهای مکانیزه متعدد در زمینه های مشترکین، متقاضیان و واگذاری خطوط که بعضا با FOXPRO نوشته شده بودند و پشتیبانی مناسبی نیز نداشتند اداره خدمات رایانه ای در زمستان 1378 بر آن شد تا پروژه ای را در قالب طرحهای جامع، به نام طرح جامع مشترکین در شرکت مخابرات خراسان شروع نماید و تیمی متشکل از کارشناسان این اداره کار را بر روی آن شروع کردند. در این طرح، مرکز تلفن در قالب هفت زیر سیستم متقاضیان، مشترکین، پاسخگویی آبونمان، MDF، واگذاری خطوط، رئیس مرکز، و سالن دستگاه تعریف شده است که در طرح اول هر یک از زیر سیستمها با هم در داخل مرکز (با وجود یک سرور) در مرکز و سرورها با سرور موجو در اداره خدمات رایانه ای ارتباط داشتند که این کار در محل یک مرکز (در هر ناحیه) مستقر بود نیز ارتباط داشتند که این کار REPLICATION بین قسمتها را توسط هماهنگ سازی می طلبید. در این ارتباط دفاتر ارتباطی و دفاتر مشترکین (جدا از محل مرکز) نیز نقش عمده ای را بازی می کردند. در طرح بعدی با نصب SQL، سرور مراکز جمع آوری و همه زیر سیستمها با یک سرور در محل اداره خدمات رایانه ای مرتبط شدند.

GIS مجموعه فعالیتهای انجام شده در شرکت مخابرات خراسان در زمینه:

خرید ، ویرایش و آماده کردن نقشه های پایه شهری با مقیاس 1:2000 و استانی با مقیاس 1:25000 بصورت GIS Ready خرید نرم افزار جامع طراحی و مدیریت اطلاعات مکانی مخابرات به منظور مکانیزه کردن بخش طراحی شبکه کابل کاغذی بر روی نقش های پایه شهری بصورت GIS کامل پیاده کردن تاسیسات مخابراتی بین شهری نظیر ایستگاههای ماکروویو ، موبایل ، Data و ... بر روی نقشه های 25000/1 و اتصال داده های توصیفی مورد نیاز به آنها انعقاد قرارداد با بخش خصوصی به منظور پیاده کردن تاسیسات شبکه کابل موجود در نقشه های انعقاد قرارداد با بخش خصوصی به منظور تعیه نرم افزار WebGIS بمنظور استفاده از نقشه های GIS برای سایر افراد از طریق اینترنت پروژه BC4C یکی از بزرگترین پروژه های IT مخابراتی در سطح کشور می باشد که اولین بار توسط شرکت مخابرات استان خراسان رضوی در حال انجام می باشد. این پروژه از حدود سه سال قبل با تشکیل تیمی از کارشناسان IT شرکت شروع به کار کرد و پس از بررسی دقیق کارشناسی و مشاهده نمونه های مختلف و مطرح خارجی و مسائل فنی مرتبط، هم اکنون در مرحله انتخاب پیمانکار می باشد که با اتمام این پروژه مشترکین محترم قادر به استفاده از سرویس های متنوع و مفید آن خواهند بود.

BC4C از سه قسمت اصلی Billing Center یا مرکز محاسبات Customer یا خدمات مشترکین و Contact Center یا مرکز تماس می باشد که وظیفه ارائه سرویسهای مختلف از کانالهای مختلف دسترسی از جمله تلفن، وب، SMS، فاکس و دیگر وسایل ارتباطی را عهده دار خواهد بود کهدر ذیل به تشریح مختصر خدمات ارائه شده توسط هر کدام خواهیم پرداخت.

Billing Center :

اهم سرویسهای ارائه شده عبارت بودند از : ارائه ریز مکالمات، پرداختهای الکترونیکی، تسهیل در شکل پرداخت های مالی مشترکین به شرکت.

Customer Care :

اهم سرویسهای این بخش عبارتند از:

- مکانیزاسیون و تسهیل کلیه خدمات مرتبط با مشترکین از جمله واگذاری و پشتیبانی سرویسها و رسیدگی به شکایات

- ارتباط Online با کلیه مسئولین خدمات مشترکین

- امکان ارتباط مستقیم با Contact Center جهت پی گیری شکایات، رفع خرابیها و ...

- افزایش دقت و نظارت و سرعت بر خدمات ارائه شده به مشترکین

Contact Center :

مرکز تماس مکانی است که مشترکین با گرفتن یک شماره به آن متصل شده و انواع سرویسها را دریافت می نمایند از جمله:

118 اطلاعات مربوط به تافن مشترکین

126 : تماس تلفن راه دور بین الملل

135: ارتباطات مردمی رسیدگی به صورتحساب و اعلام بدهی

ارتباط با امور مشترکین و متقاضیان

ارتباط با مسئولین شرکت

ارتباط با اپراتورهای دیگر شهرها

اعلام ساعات و اوقات شرعی

مشورت در مورد سرویسها

پخش آگهی های تبلیغاتی

خرید:

1. تقاضای خرید توسط مدیریت طرح و نظارت یا مدیریت نصب توسط حوزه معاونت و برنامه ریزی و توسعه تائید و پس از آن به تائید معاون مالی و اداری و تدارکات می رسد و به بودجه ارسال می شود.

2. برگ تقاضای کالا از واحدهای مختلف پس از تأیید روسای واحدها و ادارات مربوطه به تائید معاونت مالی و اداری و تدارکات رسیده به واحد حسابداری اجناس ارسال می گردد و در واحد مذکور بررسی می شود آیا کالا در انبار موجود می باشد یا خیر، در صورت وجود کالا در انبار مراحل صدور حواله و دریافت کالا از انبار طی می شود. لکن در صورت عدم وجود کالا در انبار تقاضای کالا به بودجه ارسال می شود.

3. تقاضای خرید و فرمهای تقاضای کالا (که در انبار موجود نبوده) در واحد بودجه تامین اعتبار شده و به تدارکات و پس از آن به واحد خرید و قراردادها ارسال می گردد.

4. معاملات بیش از 70 میلیون ریال به قسمت قرادادها و معاملات کمتر از 70 میلیون ریال به قسمت خرید ارجاع می شود.

5. بررسی توسط قسمت قراردادها و کنترل کامل بودن مشخصات فنی کالا ، همچنین بررسی می شود کالای درخواست شده عام است یا خاص،که در صورت عام بودن مناقصه عمومی تشکیل می شود.

6. در صورت عام بودن کالا و نیاز به انجام مناقصه عمومی قسمت قراردادها درخواست انتشار آگهی صادر که پس از تائید معاونت مالی و اداری به روابط عمومی ارسال می شود، روابط عمومی نیز اقدام به صدور سه نسخه رونوشت آگهی می نماید که یک نسخه آن را بایگانی می نماید و یک نسخه جهت درج در روزنامه به اداره ارشاد و نسخه دیگر به قسمت قراردادها ارسال می گردد.

7. قسمت قراردادها پس از دریافت رونوشت آگهی اقدام به تنظیم اسناد مناقصه شامل : 1- شرائط مناقصه 2- طرح قراردادها 3- مشخصات فنی کالا (روی برگ درخواست خرید کالا مشخص گردیده است) ، می نماید.

8. فروش اسناد مناقصه توسط قسمت قراردادها انجام می گیرد.

9. تشکیل کمیسیون معاملات با حضور : 1- مدیر عامل 2- یک عضو هیئت مدیره 3- نماینده واحد حقوقی 4- نماینده متقاضی کالا از قسمت برنامه ریزی 5- ذیحساب (مدیر مالی) 6- مدیر تدارکات 7- رئیس اداره خرید و قراردادها (موارد 6 و 7 در سال مالی 82 حذف گردیده است)

10. تکمیل صورت جلسه کمیسیون معاملات در یک نسخه و تایید توسط کلیه اعضاء کمیسیون.

11. ارسال فرم صورت جلسه، اسناد مناقصه و پروژه های شرکت در مناقصه به قسمت قراردادها و بایگانی در این قسمت (قراردادها)

12. قسمت قراردادها طی نامه به برنده مناقصه ارجاع سفارش می نماید.

13. قسمت قراردادها اقدام به انعقاد قرارداد با برنده مناقصه می نماید. در سه نسخه 1- طرف قرارداد 2 و 3 – قراردادها که به تائید مدیر تدارکات نیز می رسد.

14. طی نامه فسخ قرارداد امضاء شده توسط فروشنده به همراه ضمانتنامه برای تأئید نزد مدیرعامل و عضو هیئت مدیره ارسال می گردد و متعاقبا به قسمت قراردادها ارجاع می شود.

15. از قرارداد مذکور کپی اخذ می شود و نسخه های اصلی 1- فروشنده 2- قراردادها 3- متقاضی کالا و کپی ها جهت 1- اداره امور اقتصادی و دارائی 2- سازمان تامین اجتماعی 3- ذیحسابی ، متعاقبا پرداختها 4- ممیزی 5- بودجه 6- واحد حسابرسی داخلی ارسال می گردد.

16- در زمان تعیین شده کالا به انبار ارسال و صورت جلسه تائید فنی کالا طبق قرارداد صادر می گردد. 1- قسمت قراردادها 2- انبار

17. رسید انبار صادر و به تائید تحویل دهنده کالا و انباردار می رسد. تفکیک رسیدها 1- انبار 2- حسابداری اجناس 3- قراردادها 4- حسابدار اجناس

18. بر روی رسید انبار (نسخه های اول و دوم) توسط انباردار کدگذاری و ثبت مبلغ ریالی کالا بر اساس فاکتور فروش انجام می گیرد. (ثبت ریالی رسید توسط واحد حسابداری اجناس از روی مدارک ارسالی از واحد خرید/قراردادها صورت می پذیرد)

19. رسیدهای انبار جهت ثبت در کاردکس انبار به قسمت کاردکس ارسال می شود که پس از ثبت نسخه اول بایگانی و نسخه دوم به حسابداری اجناس ارسال می شود. (ثبت کاردکس سیستماتیک پس از صدور رسید انبار)

20. ثبت تعدادی کالاهای مندرج در رسید انبار در دفتر حسابداری اجناس و بایگانی رسید انبار در حسابداری اجناس

21. سند حسابداری قسمت پرداختها به حسابداری اجناس ارسال می شود و ثبت ریالی سند حسابداری در قسمت ریالی دفتر اجناس ثبت می گردد، پس از کدگذاری کالا به قسمت پرداختها ارجاع و در آن قسمت اطلاعات در کامپیوتر پاسخ می گردد.

22. برگ یک سند حسابداری در قسمت دفترداری و سند حسابداری و ضمائم در حسابداری بایگانی می شود.

23. ارسال یک نسخه از رسید انبارها، یک نسخه صورت جلسه تأئید فنی به قراردادها و دریافت فاکتور از فروشنده، تنظیم و مطابقت اسناد هزینه (رسید انبار، تایید فنی، فاکتور فروش، تصویرقرارداد و تقاضاهای اولیه کالا) رونوشت، درخواست کالا، فاکتور فروش و اصل قرارداد و رونوشت نامه ارسالی ذیل

. تنظیم نامه کتبی برای پرداخت وجه توسط قراردادها و تائید توسط مدیر تدارکات و ارسال جهت تائید معاونت مالی و اداری و تدارکاتی، مدارک فوق ضمیمه نامه شود.

معاون مالی اداری دستور پرداخت میدهد.

25. ارسال نامه به بودجه و تامین اعتبار، تائید ذیحساب و ارسال جهت پرداختها و صدور کاربرگ اسناد حسابداری توسط تست پرداختها و ارسال آن به ------ و بازگشت به پرداختها و شماره گذاری کاربرگ سند.

26. صدور چک و سند حسابداری کامپیوتری ارسال به بودجه و رومیزی جهت کنترل و مهر زدن بر روی سند و ارجاع به پرداختها

27. تائید از حسابداری، چک توسط ذیحساب، معاون مالی و اداری و مدیر عامل

28. ارجاع سند و چک به پرداختها و مهر حسابداری چک و تحویل آن به طرف قرارداد.

29. نسخه اول سند حسابداری به همراه ضمائم بایگانی در حسابداری و نسخه سند بایگانی در قسمت دفترداری.

فرض ب ـ ترک مناقصه :

تنظیم گزارش توجیهی ترک مناقصه در 2 نسخه : 1- قراردادها (بایگانی) 2- هیئت مدیره (بایگانی) که به تاخیر معاونت مالی و اداری می رسد.
ارسال جهت هیئت سه نفره : 1- ذیحساب (مدیرعامل) 2- مدیرعامل 3- نماینده مجمع عمومی و صدور مجوز ترک مناقصه در 2 نسخه 1- هیئت سه نفره 2- قراردادها
ارسال مجوز به قراردادها و ارجاع سفارش به فروشنده مورد نظر و انعقاد قرارداد با وی. سایر مراحل سیستم بشرح ردیف 14 به بعد می باشد.

فرض 2- معاملات کمتر از 000/000/70 ریال

1- ارسال درخواست کالا به واحد خرید و شماره گذاری بر اساس ردیف کامپیوتر و ارجاع به کارپرداز جهت بررسی و تفکیک نوع خرید الف – معاملات متوسط ب – معاملات جزء