فایل بای | FileBuy

مرجع خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

فایل بای | FileBuy

مرجع خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل docx
حجم فایل 120 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 57
مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی

فروشنده فایل

کد کاربری 4674

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

فهرست

-1- مقدمه ................................................ 10

2-2- کارآفرینی ........................................... 11

2-2-1- تاریخچه کارآفرینی ................................. 11

2-2-2- تعاریف و مفاهیم کارآفرینی ......................... 12

2-2-3- توسعه کارآفرینی ................................... 15

2-2-4- کارآفرینی در مقابل مدیریت ......................... 16

2-2-5- کارآفرینی از دیدگاه مکاتب اقتصادی ................ 17

2-2-6- کارآفرینی از دیدگاه روانشناختی .................... 18

2-2-7- کارآفرینی از دیدگاه جامعه شناسان .................. 19

2-2-8- کارآفرینی از دیدگاه دانشمندان مدیریت .............. 20

2-2-9- عوامل مؤثر بر کارآفرینی ........................... 23

2-2-10- انواع کارآفرینی .................................. 24

2-2-11- نقش کارآفرینی در توسعه اقتصادی.................... 27

2-2-12- کارآفرینی شرکتی .................................. 28

2-2-13- آموزش کارآفرینی ................................. 29

2-2-14- نقش فناوری اطلاعات در کارآفرینی ................... 30

2-2-15- ویژگی سازمان کارآفرین ............................ 31

2-3- گرایش به کارآفرینی .................................. 32

2-3-1- ابعاد گرایش به کارآفرینی........................... 36

2-4 گرایش به کارآفرینی در تعاونی ها...................... 52

2-4-1- تعاونی ها در ایران................................. 52

2-4-2- عملکرد کسب و کار .................................. 53

2-4-3- عملکرد کسب و کار وROE ............................. 54

2-5- مطالعات پیشین ....................................... 56

2-5-1- مطالعات داخلی...................................... 56

2-5-2- مطالعات خارجی ..................................... 58


2-1- مقدمه

کارآفرینی از خیلی سال پیش مورد توجه قرار گرفته است. کارآفرینی نشان دهنده رفتار شرکت است که با فرآیند تصمیم گیری مدیریت استراتژیک مرتبط است و می تواند به آسانی در زمینه سازمانی مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد.گرایش به کارآفرینی یک مفهوم رفتاری است که فرایند ایجاد سرمایه گذاری جدید را توضیح می دهد. در مورد کسب و کارهای کوچک، کارآفرینی نشان دهنده گرایش به کارآفرینی سطوح بالای مدیریت است که تأثیر مستقیم روی فرهنگ و جهت دهی شرکت دارد و باعث بهبود عملکرد شرکت می شود.

در این فصل ابتدا مفهوم واژه کارآفرینی تبیین می شود بعد به بررسی دیدگاه های مختلف در مورد کارآفرینی، انواع کارآفرینی، نقش کارآفرینی در توسعه اقتصادی پرداخته می شود. سپس در بخش دوم به توضیح مفهوم گرایش به کارآفرینی و ابعاد آن و تأثیر آن بر عملکرد کسب و کارهای کوچک پرداخته می شود و در آخر تحقیقات انجام گرفته مرتبط با موضوع تحقیق، در داخل و خارج از کشور مورد بررسی قرار می گیرد.

2-2- کارآفرینی

رویکرد اکثر کشورهای جهان در دهه‌های اخیر به موضوع کارآفرینی و توسعه آن، موجب گردیده‌ موجی از سیاستهای توسعه کارآفرینی در دنیا ایجاد شود. کشورهای مختلف راه حلی راکه در سه دهه گذشته برای فائق آمدن بر مشکلات مختلف اقتصادی و اجتماعی به آن روی آورده‌اند، توسعه فرهنگ کارآفرینی، انجام حمایت‌های لازم از کارآفرینان، ارائه آموزشهای مورد نیاز به آنان و انجام تحقیقات و پژوهشهای لازم در این زمینه بوده است.

کارآفرینی به عنوان یک پدیده نوین در اقتصاد نقش موُثری را در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشورها یافته است. کارآفرینی در اقتصاد رقابتی و مبتنی بر بازار امروزه دارای نقش کلیدی است. به عبارت دیگر در یک اقتصاد پویا، ایده ها، محصولات، و خدمات همواره در حال تغییر می باشند و در این میان کارآفرین است که الگویی برای مقابله و سازگاری با شرایط جدید را به ارمغان می آورد.از این رو در یک گستره وسیع تمام عناصر فعال در صحنه اقتصاد (مصرف کنندگان، تولید کنندگان،
سرمایه گذاران) باید به کارآفرینی بپردازند و به سهم خود کارآفرین باشند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.