فایل بای | FileBuy

مرجع خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

فایل بای | FileBuy

مرجع خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

دانلود بررسی عوامل مشترک معماری و موسیقی و پیوستگی های آن 18 ص

دانلود بررسی عوامل مشترک معماری و موسیقی و پیوستگی های آن 18 ص تحقیق بررسی عوامل مشترک معماری و موسیقی و پیوستگی های آن 18 ص مقاله بررسی عوامل مشترک معماری و موسیقی و پیوستگی های آن 18 ص بررسی عوامل مشترک معماری و موسیقی و پیوستگی های آن 18 ص
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل zip
حجم فایل 304 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21
دانلود بررسی عوامل مشترک معماری و موسیقی و پیوستگی های آن  18 ص

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 21 صفحه

بررسی عوامل مشترک معماری و موسیقی و پیوستگی های آن هنر پویا پیوسته در جست و جوی راه های تازه ای برای دستیابی به ابتکارات گونه گون است و همان گونه که هر هنری در روند خود از شرایط زمان و مکان و اجتماع و دیگر عوامل تاثیر می پذیرد ، هنرها در رابطه با یکدیگر نیز به طور مستقیم و یا غیر مستقیم تاثیرپذیرند و بازتاب آن را از هر سو که باشد در قلمرو خاص خود نشان می دهند و بر ظرفیت و کارآیی خود می افزایند .
جست و جوی عوامل مشترک هنرها خود یکی از روشهایی است که می تواند این تاثیرپذیری را آگاهانه افزایش دهد و ابتکارات تازه ای را سبب شود .
آنچه در زیر به اختصار می آید از این مقوله است .
بررسی یکی از عوامل ناپیدا و ناشناخته بین دو هنر کهن ، ( معماری و موسیقی ) از دیدگاهی خاص که هنر واسطه ای ( مانند شعر ) در تکوین این رابطه نقش اساسی داشته است .
 همه ی هنر ها به طور عرضی با هم مرتبط هستند چرا که منشأ همه ی آنها تجلی زیبایی است .
این زیبایی در معماری و مجسمه سازی نیز به شکل نسبت های طول و عرض و ارتفاع اتفاق می افتد .
در یک چهره تناسبات هستند که زیبایی می آفرینند .
گاهی هم تناسبات رنگها باعث ایجاد زیبایی می شود .
که در آنجا هم مجموعه ی فرکانس های نوری ، تناسبات دلپذیری را بوجود می آورند .
در موسیقی هم نسبت های صوتی به زیبایی متحد می شوند .
نسبت هایی که به تناسب می رسند تناسب گاهی در وج دیداری است و گاهی در وجه شنیداری .
در مورد برپایی و بساوایی هم چیزهایی ذکر می شود .
بنابراین همه ی هنرها یک وجه دارند و آن وجهی است که با هندسه ی دل فا از قبل طراحی شده است .
 ما روی یک پاره خط تنها یک نقطه را پیدا می کنیم که موجزترین نسبت را به ما بدهد .
ایجاز در همه هنرها یکی از شروط است .
در نقطه ای که ما پیدا می کنیم نسبت کل پاره خط به بخش بزرگ ، برابر است با نسبت بخش بزرگ به بخش کوچک و این نسبت عدد فی را به ما می دهد .
که اصطلاحاً به آن نسبت الهی گفته می شود .
یعنی اینکه ما با این قاعده ی الهی مواجه هستم که هر چیزی از یک یعنی وجه حقیقی عالم و وحدت حقیقی عالم نشأت بگیرد ، برای ما زیباست .
بعد از عدد یک عددهای دو و سه هستند .
تمام گام های موسیقی از این هر عدد حاصل می شوند .
وقتی که وارد مبحث ریتم می شویم با هر ضربی یا سه ضربی مواجه هستیم .
اصلاً ریتمی از این قاعده خارج نیست .
 وقتی ریتم ترکیبی می شود حاصل ضرب عددهای دو و سه است و وقتی که ریتم مختلط می شود حاصل جمع این دو عدد است ( البته با ترتیب های متنوع و مختلف ) .
وقتی ما از یک که نقطه ای توحید عالم است به سمت کثرت حرکت می کنیم ابتدا با دو و سه مواجه هستیم .
در معماری هم با فرکانس های نوری که طول و عر ض و ارتفاع را تعریف می کنند ، سر و کار داریم .
و زمانی که این سه به موجزترین شکل واقع شود ، شما احساس زیبایی می کنید .
و این تناسبات در اکثر آثار بزرگ معماری وجود دارد .
جالب این که این تناسبات در بدن انسان ، آناتومی پرندگان و درختان و همه جای طبیعت به همان نسبت الهی وجود دارد .
کدام بنا به الهامات موسیقایی بیشتری به شما می دهد ؟
مولانا می فرماید : سا


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.