فایل بای | FileBuy

مرجع خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

فایل بای | FileBuy

مرجع خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

دانلود تشریح مسائل مطرح شده در کنفرانس درس تکنولوژی سوخت رسانی 41 ص

دانلود تشریح مسائل مطرح شده در کنفرانس درس تکنولوژی سوخت رسانی 41 ص تحقیق تشریح مسائل مطرح شده در کنفرانس درس تکنولوژی سوخت رسانی 41 ص مقاله تشریح مسائل مطرح شده در کنفرانس درس تکنولوژی سوخت رسانی 41 ص تشریح مسائل مطرح شده در کنفرانس درس تکنولوژی سوخت رسانی 41 ص
دسته بندی مواد و متالوژی
فرمت فایل zip
حجم فایل 1931 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 52
دانلود تشریح مسائل مطرح شده در کنفرانس درس تکنولوژی سوخت رسانی 41  ص

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 52 صفحه


به دلیل اهمیت و کاربرد فراوان مایعات و مواد نفتی مورد استفاده در خودرو که وجود آنها باعث بهتر کار کردن موتور و کلاً مجموعه اتومبیل است ،‌ اینجانب این موضوع را برگزیده تا با تشریح آن بتوانم قدمی هر چند کوچک در جهت آگاه سازی دانشجویان گرامی برداشته باشم .
در پایان از همکاری ومساعدتهای فکری استاد گرامی جناب آقای عبادی تشکر نموده و به همین وسیله از ایشان تقدیر و تشکر به عمل می آورم .
مقدمه سوخت‌ها سوخت‌هایی که برای ایجاد نیرو در بیشتر خودروها به کار می‌روند، سوخت‌هایی هستند که از نفت خام به دست می‌آیند و برای نمونه می‌توان به بنزین یا سوخت دیزلاشاره کرد.
روان سازها بسیاری از بخش‌های متحرک خودرو برای اینکه براحتی و با حداقل اصطلاک به وظیفة‌ خود عمل کنند، باید به طور مداوم روغن کرای شوند.
روغن این بخش‌ها را با لایه ‌ای نازک ولغزنده، به گونه‌ای می‌پوشاند که آنها بتوانند بدون اینکه با یکدیگر تماس مستقیم برقرار کنند روی هم حرکت ولغزش داشته باشند.
سیّال‌ها برخی قسمت‌های خودرو، مثلاً گیربکس خودکاریا ترمزها، این نیرو را منتقل می‌کنند و باعث می‌شوند هر کدام از این بخش‌ها به بهترین شکل کار کنند.
اگر چه روغن و سیّال‌های دیگری که برای این منظور به کار می‌روند از نفت خام به دست می‌آید، اما روغن‌های هیدرولیک دیگر، مثلاً روغن ترمز، از گیاهان و حیوانات تهیه می‌شوند.
در کنار این مواد طبیعی، روغن‌ها و سیالات ترکیبی و مصنوعی نیز وجود دارند که در روغن‌کاری از آنها استفاده می‌شود.
گریس گریس از نفت خام به دست می‌آید و از یاتاقان‌ها و اتصالات قطعات در برابر فرسایش ناشی از اصطکاک، آب و غیره محافظت می‌کند.
آب بند‌ها (عایق‌ها) آب‌بندها یا درزگیرها برای آب‌بندی بخش‌هایی که با یکدیگر در تماسند به کار می‌روند.
آب‌بندها از نشت روغن، سیّال و آب به بیرون جلوگیری می‌کنند و مانع از ورود آب، گل ولای و مواد خارجی می‌شوند.
آب‌بندها معمولاً از سیلیکون یا اکریلیک ساخته می‌شوند.
ضد یخ برای جلوگیری از یخ‌بستن سیستم خنک کنندة‌ موتور در هوای سرد، از ضد یخ استفاده می‌شود.
این مادة سمی‌از اتیلن گلیکول به دست می‌آید و شباهت زیادی به الکل دارد.
توجه: اگر چه آموزش تعمیرات عموم(GST) بیشتر دربارة محصولات حاصل از نفت خام است، اما همة سیّال‌ها و مواد دیگری که به آنها اشاره شد از نفت خام به دست نمی‌آیند و بسیاری از آنها از مایع دیگری حاصل می‌شوند.
روغن موتور تفاوت عمده بین روغن موتور و روان سازهای دیگر، این است که روغن موتور به کربن، اسید و مواد بیرونی محفظة احتراق آغشته می‌شود.
به همین دلیل روغن موتور باید با تأثیرات عوامل و مواد خارجی مقابله کند.
برای مثال، در هنگام اشتعال اسید سولفوریک و اسید هیدروکلریدریک باید خنثی عمل کنند و روغن باید سوخت مشتعل نشده و لجن‌های کربن را جمع‌آوری و حل کند


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.