دسته بندی | عمران |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 3526 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 113 |
بررسی تحلیل روسازی انعطاف پذیر
فهرست عناوین
عنوان صفحه
فصل اول ـ مروری بر انواع روسازی........... 16..
1-1- مقدمه................................ 17
1-2- تأثیر بارگذار و عوامل جوی بر سیستم روسازی 17
1-3- عوامل مؤثر در طرح روسازیها........... 20
1-4- روسازیهای انعطافپذیر................. 21
1-5- خلاصه و نتیجهگیری..................... 22
فصل دوم : کاهش عمر روسازی های انعطاف پذیر در اثر تغییرات شرایط چسبندگی بین لایه ها با توجه به کرنش قائم روی خاک بستر 23
1- مقدمه ............................... 24
2- تاثیر بارهای افقی و اصطکاک بین لایه ای به عمر روسازی ها 25
3- تحلیل نظریه تاثیر شرایط بین لایه ای .. 26
4- انتخاب مدل و روش تحلیل............... 29
4-1 - مدل هندسی روسازی................. 29
4-2 – بارگذاری.......................... 31
4-3 - مدل تعیین عمر روسازی ها .......... 33
5- تحلیل تاثیر شرایط بین لایه ای مختلف بر روی عملکرد روسازی ........................................ 33
5-1- تاثیر اجراء ضعیف اندود تک کت ( حالت اجرایی) 34
عنوان صفحه
5-2- تاثیر کاهش اجراء ضعیف اندود پریمکت ( حالت 3 اجرایی) 35
5-3- تاثیر اجرای نامناسب اندودهای بین لایه ای ( حالت 4 اجرایی)........................................ 37
6- خلاصه و نتیجه گیری.................... 39
فصل سوم: روشهای تحلیل روسازیهای انعطافپذیر 41
3-1- مقدمه................................ 42
3-2- حل سیستمهای لایهای با استفاده از تئوری چند لایهای 42
3-1-1- معادلات پایه........................ 44
3-2-2- شرایط مرزی و پیوستگی............... 47
3-3- حل سیستمهای لایهای با استفاده از روش اجزاء محدود 50
3-4- مقایسه روش چند لایهای با روش اجزاء محدود 55
3-5- خلاصه و نتیجهگیری..................... 58
فصل چهارم: بررسی نرمافزار Kenlayer جهت تحلیل روسازیهای انعطافپذیر
4-1- تئوری نرمافزار....................... 61
4-1-1- سیستم چند لایهی الاستیک:............. 61
4-1-2- Super Position و تعیین پاسخها......... 62
4-1-2-1- تجزیه تنشها به مولفهها x و Y..... 64
4-1-2-2- محاسبه تنشهای اصلی .............. 65
4-1-2-3- محاسبه کرنش بحرانی............... 65
4-1-3- آنالیز خرابی (Damage Anaysis)......... 66
عنوان صفحه
4-1-3-1- معیار بحرانی شکست ترک کششی....... 66
4-1-3-2- معیار بحرانی شکست تغییر شکل حداکثر 67
4-1-3-3- محورهای چندگانه.................. 68
4-1-4- لایههای غیرخطی...................... 70
4-1-4-1- مصالح دانهای..................... 70
4-1-4-1- تقسیم لایه به تعدادی زیر لایه...... 72
4-1-4-1-2- انتخاب نقطه مناسب جهت طراحی.... 72
4-1-4-2- مصالح ریزدانه.................... 74
4-1-4-3- نقطه تنش برای لایه غیرخطی......... 77
4-2- نکات فنی راجع به Kenlayer.............. 79
4-2-1- اطلاعات عمومی نرمافزار.............. 79
4-2-1-1- مصالح............................ 79
4-2-1-2- آنالیز خرابی..................... 81
4-2-1-3- تعداد بازههای زمانی در هر سال.... 81
4-2-1-4- بارها............................ 81
4-3- خلاصه و نتیجهگیری..................... 82
فصل پنجم ـ بررسی نرمافزار (TUPAS) جهت تحلیل روسازیهای انعطافپذیر
مقدمه..................................... 85
5-1- تئوری نرمافزار....................... 86
عنوان صفحه
5-1-1- سیستم لایهای........................ 87
5-1-2- برهم نهی بارها و تعیین پاسخها...... 87
5-2- نکات فنی............................. 89
5-3- خلاصه و نتیجهگیری..................... 91
فصل ششم ـ مقایسهی عملکرد و نتایج حاصل از نرمافزارهای TUPAS و KENLAYER..................................
6-1- مقدمه................................ 94
6-2- شرح چند مثال......................... 94
6-2-1- شرح مسئله با چرخ منفرد............. 94
6-2-2- شرح مسئله با چرخ چندگانه........... 94
6-3- حل چند مثال.......................... 95
6-3-1- حل مسئله 3 لایهای تحت بارگذاری تک چرخ 95
6-3-2- حل مسئله 3 لایهای تحت بارگذاری ناشی از یک محور سه گانه 96
6-3-3- حل مسئله 3 لایه غیرخطی ناشی از بارگذاری تک چرخ 98
6-4- آنالیز حساسیت....................... 100
6-4-1- آنالیز خطی........................ 101
6-4-1-1- سیستم سه لایهای.................. 101
6-4-1-2- تاثیر ضخامت لایه................. 103
6-4-1-3- تاثیر مدول لایهها................ 104
6-4-2- آنالیز غیرخطی..................... 106
عنوان صفحه
فصل هفتم ـ جمعبندی و نتیجهگیری........... 108
7-1- خلاصه................................ 109
7-2- نتیجهگیری........................... 111
7-3- پیشنهادات........................... 111
منابع و مراجع............................ 113
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 332 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 228 |
بررسی و تحلیل عملیات روانی علیه جوانان کشور در سال 1386 و ارائه راهبردهای مقابله با آنها
مقدمه
در تمامی جوامع بشری جوانان از سرمایه های اصلی و کارآمد کشور به حساب آمده و به عنوان آینده سازان جامعه همواره مورد توجه مسئولان و سردمداران بوده اند. در کشور عزیز اسلامی ایران نیز جوانان برمند اسلام چه در صحنه انقلاب و چه در صحنه های حماسه آفرین 8 سال دفاع مقدس نقش به سزائی را ایفاء نموده و همانند جوانان صدر اسلام، یاری کننده رسول مکرم اسلام بوده و بنای حکومت نبوی را با تلاش و توان جوانی خویش به ثمر رسانده و همواره در کنار حضرات معصومین ثمره وجودی اسلام را حفظ کرده اند و هم اکنون نیز با ندای لبیک خویش به مقام عظمای ولایت، سردمدار بر افراشتن پرچم اقتدار اسلام ناب محمدی در عرصه سیاست جهانی می باشند و اقتدار نظام اسلامی را حافظ بوده و خواهند بود .
در واقع، عملیات روانی که مفهوم اصلی این تحقیق است، از مفاهیمی است که تا به حال تعاریف متعدد و گوناگونی براساس شرایط استفاده از آن ارائه شده است. صلاح نصر از نویسندگان مصری در تعریف عملیات روانی میگوید: عملیات روانی همان جنگ کلمه و عقیده است، خواه به صورت مخفی، آشکار، شفاهی و یا کتبی باشد. اساساً سلاحی است که به انسان و عقل او توجه دارد و هرگاه امکان برقراری ارتباط عاطفی با مخاطب را داشته باشد میتواند به اعماق او نفوذ کند.
با قدری تامل در حجم برنامههای منتشر شده توسط رسانه های بیگانه که با توجه به محتوای برنامهها، سابقه و دستاندرکاران آنها، هیچ کدام دوست و حامی منافع ملت ایران محسوب نمیشوند، میتوان به ادراکی از علت این موضوع رسید. رسانه های بیگانه درتلاش مذبوحانه برای سیاه جلوه دادن ایران اسلامی و ناامید کردن جوانان از شرایط موجود و آینده روشن میباشند.
هر چند در عدم درستی این رسانه ها و سرمایهگذاران و هستههای اصلی آنها با ایران اسلامی شکی نیست اما به نظر میرسد که نمایاندن مطامع ومنافعی که این دستگاهها خبر پراکنی در پی آن هستند ونیز اثبات اهداف مزدورانه آنها چندان سهل وآسان نیست.
بیان مسئله:
دشمن در برنامه ریزی میان مدت و درازمدت خود با تکیه بر تخریب نسل جوان کشور سعی می کند تا با ترویج اقسام فساد و فحشاء و سرگرم کردن آنها به امور از پیش پا افتاده ، جوانان را از پرداختن به رسالت اصلی خود بازدارد و آنها را به عناصری لاابالی ، بی تفاوت و بی اراده تبدیل کند تا از جوانان به عنوان ابزاری بر علیه منافع کشور خودشان استفاده نماید . دشمن با سوء استفاده از شرایط سنی و خصوصیات روحی و روانی جوانان سعی می کنند آنها را آلت دست خود در بازی های سیاسی قرار داده و بر علیه آرمانهای ملی کشور خود بشوراند .
دشمنان جهت دستیابی به اهداف فوق از روشهای مختلفی از جمله تاثیر گذاری بر افکار عمومی جوانان از طریق استفاده از امکانات و ابزارهای تبلیغاتی بهره خواهند گرفت .
شایان توجه است که در هرشبانه روز، رسانه ها ،خبرگزاریها و رادیو های وابسته به دشمنان انبوهی از اخبار را منتشر می نمایند . بعنوان مثال در هر شبانه روز بیش از 2460 دقیقه برنامه فارسی فقط از رادیوهای بیگانه در فضای کشورمان پخش می شود . با توجه به محتوای برنامه ها و سابقه دست اندرکاران آنها، هیچکدام دوست و حامی منافع ملت ایران محسوب نمی شوند و قصد تضعیف نظام اسلامی را از طریق سست کردن اعتقادات و ارزشهای قشر جوان دارند. زیرا که جوانان، همواره مهمترین نقش را در توسعه پایدار یک کشور دارند .
رسانههای غربی با دست یازییدن به ظرایف تهیه، تنظیم ونشر خبر و دیگر عوامل نشر اندیشه شفاهی از جمله گزارش، مصاحبه و... در تلاشند تا در میان جوانان ایران اسلامی جایگاهی مناسب برای خود ایجاد کنند و در دراز مدت با تاثیرات خود بر قشر جوان مایه دلسردی آنان را در خصوص دین و کشور مهیا نمایند.
از طرف دیگر، از آنجایی که مقاصدی که این دستگاه های سخن پراکنی و خبرگزاریها تعقیب می کنند و همچنین اهداف تبلیغی آنها، بخصوص در زمینه امور جوانان، تا کنون مورد مطالعه دقیق واقع نشده است ؛ در واقع، این موضوع مسئله ای است که در این پژوهش برآنیم به رفع آن مبادرت ورزیم.
اهمیت و ضرورت تحقیق:
از آنجایی که قدرت رسانه ای کشورهای بیگانه بیشتر از قدرت رسانه ای کشورمان می باشد و با توجه به قدرت اثرگذاری رسانه ها بر افکار عمومی و به ویژه اثرات مخرب عملیات روانی ای که از طریق رسانه ها صورت می گیرد، به نظر میرسد که جهت هدایت جوانان خود و خنثی کردن توطئه های دشمن، در درجه اول نیازمند شناخت نوع عملیات و اهداف آنها می باشیم که بدین دلیل تحقیقی مهم جهت مدیریت جوانان کشور در راهی صحیح می باشد.
از طرف دیگر، با توجه به لزوم توسعه مادی و معنوی پایدار کشور، برنامه ریزی صحیح و استفاده از این نیروی عظیم جوانی در ساختن ایرانی آباد موضوعی مهم به شمار می آید. در واقع، در راستای این موضوع نیز، ضرورت مطالعه و شناخت دقیق محورهای عملیات روانی دشمن به منظور خنثی نمودن این نوع عملیات و متقابلا کشف فرصت ها و راهبردهای عملیات روانی خودی نمایان می شود.
اهداف تحقیق:
این طرح، در راستای بررسی و تحلیل عملیات روانی علیه جوانان کشور و ارائه راهبردهای مقابله، اهداف زیر را دنبال می کند :
1- مشخص نمودن محورهای عملیات روانی دشمن و دسته بندی تبلیغات جهت دار آنها پیرامون نسل جوان ایرانی
2- شناخت مهمترین موضوعات تحلیلی مرتبط با جوانان ایرانی در رسانه های بیگانه
3- کشف فرصتهای عملیات روانی خودی مرتبط با موضوع جوانان
4- شناخت نقاط قوت و آسیب ها در زمینه قشر جوان کشور
5- کشف راهبردهای عملیات روانی خودی مرتبط با موضوع جوانان
پیشینة تحقیق:
مرتبط با موضوع محوریابی عملیات روانی طرح هایی در سازمان ها و دستگاههای دولتی پیش بینی و اجرا گردیده است، از جمله موارد زیر :
1- طرح محوریابی عملیات روانی که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حال اجرا می باشد . نتایج این طرح مطالعاتی در سه بخش اصلی شامل الف) محورهای عملیات روانی دشمن ب) فرصت های عملیات روانی خودی ج) جریانات داخلی همسو با دشمن ، طی یک بولتن (با مقطع بررسی هفتگی) هر هفته در اختیار فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار می گیرد.
2- طرح محوریابی عملیات روانی در صنعت نفت . این طرح مطالعاتی در پنج بخش اصلی شامل الف) محورهای عملیات روانی دشمن ب) فرصت های عملیات روانی خودی ج) محوریابی آسیب های صنعت نفت د) محوریابی نقاط قوت صنعت نفت ه) محوریابی قدرت نرم و بازیگری صنعت نفت ، اجرا می شود و طی یک بولتن (با مقطع بررسی ماهانه) هر ماه در اختیار مدیران ارشد صنعت نفت قرار می گیرد.
3- طرح محوریابی و بررسی گفتمان تبلیغی رسانه های بیگانه که توسط اداره پردازش و تحلیل صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اجرا می شود . نتایج این طرح مطالعاتی در چهار بخش اصلی شامل الف) سیاسی داخلی ب) سیاسی خارجی ج) فرهنگی - اجتماعی د) اقتصادی ، ارائه می شود . در این طرح در ذیل هر محور : فضای کلی ، استراتژی ها و شگردهای تبلیغی دشمن ، مهمترین گزاره های تبلیغی و نیز تحلیل هر محور ارائه می گردد. این بولتن عموما با مقطع بررسی هفتگی هر هفته یکبار توزیع می شود .
4- طرح محوریابی عملیات روانی که توسط وزارت کشور در حال اجرا می باشد . این طرح در بخش های الف) سیاسی داخلی ب) سیاسی خارجی ج) فرهنگی - اجتماعی د) اقتصادی ، با مقطع بررسی 24 ساعته هر روز در اختیار مدیران وزارت کشور و سازمان های تابعه قرار می گیرد . .
سؤالات تحقیق:
این طرح پژوهشی جهت نیل به اهداف تحقیق، در پی پاسخگویی به سوالات زیر می باشد :
1- مهمترین موضوعات تحلیلی مرتبط با جوانان کشور در رسانه های بیگانه چیست؟
2- فضای کلی رسانه ای علیه قشر جوان کشور چیست ؟
3- محورهای آسیب ها در زمینه قشر جوان کشور در گفتمان رسانه ای بیگانه کدام است؟
4- محورهای نقاط قوت در زمینه قشر جوان کشور در گفتمان رسانه ای بیگانه کدام است؟
5- محور های عملیات روانی نظام سلطه (تهدیدات) علیه جوانان کشور کدام است؟
6- فرصت های عملیات روانی خودی در زمینه قشر جوان کشور در گفتمان رسانه ای کدام است؟
7- راهبردهای عملیات روانی خودی در امور مربوط به جوانان چه باید باشد؟
روش تحقیق:
این طرح مطالعاتی از نظر هدف نوعی تحقیق کاربردی است که با استفاده از روشهای توصیفی و تحلیل محتوی انجام می شود .
در این تحقیق، با استفاده از روش تحلیل محتوی اجزاء متن در جعبه های مختلف مقوله بندی می شود و مطابق با دیگر مراحل آن روش محورهای متن استخراج می شود . لازم به ذکر است که واحد ثبت، در این تحقیق موضوع و مضمون مرتبط با مقوله های انتخاب شده می باشد.
از آنجایی که در این پژوهش محقق بدون دخالت در متغِیرها و اطلاعات ، آنها را بصورت طبقه بندی شده و در راستای سوالات و هدفهای پژوهشی ارائه می کند، این طرح در زمره طرح های توصیفی قرار می گیرد .
روش جمعآوری اطلاعات:
اطلاعات مورد نیاز این تحقیق با روشهای زیر گردآوری میشود.
1. برای مرور تحقیقات مرتبط، مطالعه نظریات و الگوهای عملیات روانی، و تدوین بخش تئوریک از روش کتابخانهای استفاده شده است.
2. جمع آوری اطلاعات سایت های اینترنتی ، بررسی اخبار و برنامه های رادیو و تلوزیون های ماهواره ای بیگانه و روزنامه ها نیز جهت تهیه محتوای مورد بررسی صورت گرفته است.
3. روش نظرخواهی کارشناسی : جهت جمعآوری نظریات، دیدگاهها و تحلیلهای کارشناسان و صاحبنظران عملیات روانی در راستای کشف راهبردهای عملیات روانی خودی در امور مربوط به جوانان، از روش مذکور استفاده شده است.
جامعه آماری و نمونة تحقیق (روش نمونهگیری ذکر شود):
در این پژوهش جامعه آماری شامل مقاله ، اخبار و برنامه های رادیو و تلوزیون های ماهواره ای بیگانه در مورد امور جوانان کشور می باشد .
از آنجایی که این پژوهش یک قلمرو زمانی 6 ماهه (مرداد تا دی ماه 1386) را مورد بررسی قرار می دهد و در واقع این پژوهش برای هر ماه تکرار می شود. انتخاب نمونه آماری توسط محقق بر اساس فضای کلی رسانه ای علیه قشر جوان کشور و به روش تصادفی در هر ماه صورت می گیرد .
برای تحلیل محتوای اخبار فارسی زبان رسانه های بیگانه نیز، مدت شش ماه (24 هفته)، هر هفته دو شب از برنامههای رادیوی فارسی زبان رسانه های بیگانه ، هر یک به مدت یک ساعت مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
در تعیین و گرفتن بازخورد در مورد راهبرهای مقابله با عملیات روانی از نظرات صاحبنظران استفاده شد. در واقع، برای انتخاب صاحبنظران از روش در دسترس استفاده شد. برای این منظور راهبردهای مقابله با عملیات روانی ، در اختیار 5 کارشناس و صاحبنظر علوم سیاسی، جامعهشناسی سیاسی، عملیات روانی، روانشناسی و ارتباطات قرار داده شد و از آنان خواسته شد تا بر اساس آن، به اظهار نظر بپردازند.
ابزار اندازهگیری (روایی و اعتبار ابزار ذکر شود):
در این پژوهش ابزار اندازه گیری شامل فرم ها و چک لیست هایی است که بر اساس آنها مقوله های اصلی و ویژه از متن نمایان می شود. علاوه بر آن پرسشنامه معکوس(این پرسشنامه را از آنرو که داده ها (اخبار ، مقالات و . . . ) در اختیار محقق هستند و صرفا استخراج پاسخ از آنها مورد توجه قرار می گیرد پرسشنامه معکوس می خوانند) از دیگر ابزار اندازه گیری در این تحقیق می باشد.
به منظور اعتبار ابزار اندازه گیری از روش اجماع در مقوله بندی استفاده می شود و به منظور روایی ابزار اندازه گیری از شیوه آزمون - آزمون مجدد استفاده می شود.
روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات و مدلهای آماری مورد استفاده:
برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از آمار توصیفی استفاده می شود. به این منظور با گرفتن میانگین نظر خبرگان پس از مطالعه مکرر اسناد توسط آنها ، محورهای اصلی استخراج می شود . جهت استخراج نهایی راهبردها نیز از روش دلفی استفاده می شود.
دسته بندی | فنی و مهندسی |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 1343 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 110 |
بررسی ژئولوژی
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اوّل : رئولوژی مواد پلیمری
1-1 تاریخچه پیدایش رئولوژی.....................
1-2 مواد از دیدگاه رئولوژی.....................
1-2-1 پدیدههای رئولوژیکی..................
1-2-2 تنش تسلیم در جامدات.................
1-2-3 تنش تسلیم در رئولوژی................
1-2-4 تقسیم بندی مواد.....................
فصل دوّم : آمیزههای پلیمری
2-1-1 مقدمه ...................................
2-1-2 تعاریف..................................
2-1-3 روشهای تهیه آمیزههای پلیمری..............
2-1-4 رفتار اجزا آمیزههای پلیمری...............
2-1-5 امتزاج پذیری آمیزههای پلیمری.............
2-1-6 سازگاری آمیزههای پلیمری..................
2-1-7 سازگاری بواسطه افزودن کوپلیمر............
2-1-8 روشهای تخمین سازگاری و امتزاج پذیری آمیزهها و آلیاژهای پلیمری.........................................
2-1-9 کریستالیزاسیون آمیزههای پلیمری...........
2-2-1 رئولوژی پلیمرها..........................
2-2-2 رئولوژی آمیزههای پلیمری .................
2-2-2-1 مقدمه ............................
2-2-2-2 ویسکوزیته آمیزهها و آلیاژهای پلیمری
2-2-2-3 معادلات تجربی ویسکوزیته آمیزه بر حسب غلظت سازندههای پلیمری.........................................
2-2-2-4 جریان برشی پایدار آمیزههای پلیمری.
2-2-2-5 الاستیسیته مذاب آمیزههای پلیمری....
فصل سوّم : خاصیت ویسکوالاستیک خطّی
3-1 مقدمه .....................................
3-2 مفهوم و نتایج از خاصیت خطی بودن ...........
3-3 مدل ماکسول و کلوین ........................
3-4 طیف افت یا آسایش...........................
3-5 برش نوسانی.................................
3-6 روابط میان توابع ویسکوالاستیک خطی...........
3-7 روشهای اندازهگیری..........................
3-7-1 روشهای استاتیک......................
3-7-2 روشهای دینامیک: کشش نوسانی..........
3-7-3 روشهای دینامیک: انتشار موج..........
3-7-4 روشهای دینامیک: جریان ثابت .........
فصل چهارم: بررسی رفتار ویسکوالاستیک آمیزه های پلیمری با استفاده از مدل امولسیون پالیریَن
4-1 مقدمه .....................................
4-2 مدل پالیریَن (Palierne model) ..................
4-3 نتایج تجربی و بحث .........................
منابع و مراجع
دسته بندی | فنی و مهندسی |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 74 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 40 |
بررسی سوئیچینگ رگولاتور 75 وات
یک رگلاتور ولتاژ مودری است که یک ولتاژ تقریبا” ثابت را به عنوان ورودی دریافت می کند و به عنوان خروجی ولتاژی پایین تر از ولتاژ اولیه تحویل می دهد که این ولتاژ خروجی در برابر محدوده مسیعی از تغییرات بار خروجی و یا ولتاژ ورودی ثابت می ماند و ب اصطلاح گوله شده است – البته در بعضی از انواع منابع تغذیه suntching ولتاژ خروجی حتی بالاتر از ولتاژ ورودی نیز هست . یک منبع تغذیه ولتاژ ac را از منبع تحویل می گیرد و آن را کویی کند و سپس با استفاده از متغیر مناسب ورودی IC رگو لاتور فراهم می شود و در خروجی ولتاژ گوله شده را خواهیم داشت .
Ic های رگولاتور ولتاژ در محدوده وسیعی از ولتاژهای خروجی موجود هستند . این Icها همچنین می توان برای هر ولتاژ خروجی دلخواه با انتخاب مقاومتهای خروجی مناسب بکار برد .
بلاگ دیاگرام یک منبع تغذیه معمولی در شکل نشان داده شده است . ولتاژ متناوب موجود (معمولا” 120v) به یک ترانسفورماتور متصل شده است که سطح ولتاژ را بالا یا پایین می آورد ( معمولا” در مدارها ولتاژهای پایین مورد نیاز است ) ولتاژ خروجی ترانسفورماتور به یک یکسو ساز نیم موج یا تمام موج ( عموما” تمام موج ) دیودی متصل است . خروجی یکسو ساز به یک فیلتر مناسب متصل است تا تغییرات و متاژاین ناجیه نرمتر شود . این ولتاژ که با ripple یا اعد جاج همراه است به عنان ورودی یک IC رگولاتور ولتاژ مورد استفاده قرار می گیرد خروجی این IC ها در برابر تغببرات وسیع جریان با اعد جاج معیار کم همراه است.
* فیلتر ها
وجود مدار در یکسو ساز برای تبدیل ولتاژ متناوب ورودی با میانگین صفر به سیگنال و تعارضی که میانگین غیر صفر داشته باشد ضروری است . اما خروجی مدار یکسو ساز به هیچ وجه یک سیگنال dc خاص نیست البته برای مداری مانند شارژ کننده باطری ماهیت نوسانی سیگنال تا زمانی که سطح dc آن به شارژ معقول باطری بیان جامد اهمیت چندانی نخواهد داشت اما برای مداری مانند ضبط یک 1 رادیو فرکانسهای غیر صفر موجود در ورودی در کار مدار اختلال ایجاد خواند کرد برای همین منظور ولتاژ تولید شده باید سپار نوح ترو دارای تغییرات کم تو نسبت به خروجی مدار مدار یکسو ساز باشد.
p-( 10)
*دکو لاسیون و ولتاژ ripple
در این قسمت به طراحی چند معیار برای مقایسه کیفیت کار مدارهای فیلتر می پردازیم : شکل 2= یک خروجی فیلتر ساده را نشان می دهد . خروجی این فیلتر دارای یک سطح dc و مقداری اعدجاج) ( ripple می باشد اگر چه باطری عموما” دارای خروجی dc می باشد اما ولتاژ dc حاصل از یک سو سازی و فیلترینگ یک منبع متناوب دارای اعد جاج خواهد بود . هرچه مقدار این اعدجاج ها به نسبت سطح dc کمتر باشد عملکرد مدار بهتر ارزیابی می شود .
فرض کنید بوسیله یک ولتمتر ولتاژ dc و ac سیگنال خروجی را اندازه بگیریم . در این صورت تعریف می کنیم :
1-
* رگولاسیون ولتاژ ( voltage regulation)
عامل مهم دیگر ارزیابی کیفیت عملکرد بیک رگولاتور ولتاژ مقدار تغییرات ولتاژ خروجی در محدوده عملیاتی مدار می باشد . ولتاژ خروجی هنگامی که از خروجی مدار جریانی کشیده می شود کمتر از حالت بی باری است . مقدار تییرات ولتاژ خروجی در حالت بی باری و یا بار کامل مورد توجه بسیار فرد ااستفاده کننده از منبع تغذیه خواهد بود . این وجه عملکرد مدار با استفاده از تعریف زیر سنجیده می شود .
2-
اگر مقدار ولتاژ بی باری با ولتاژ بار کامل مساوی باشد V.R برابر صفر خواهد بود که بهترین حا لت ممکن است . این مقدار نمایانگر این است که منبع تغذیه مورد نظر یک منبع تغذیه ایده آل است که در آن ولتاژ خروجی مستقل از جریان کشیده شده از منبع است . ولتاژ خروجی بسیاری از منابع با افزایش جریان خروجی آنها کاهش می یابد . هر چه مقدار کاهش این ولتاژ کوچکتر باشد درصد r.v کمتر است و عملکرد منبع تغذیه بهتر ارزیابی می شود .
* ضریب اعوجاج سیگنال یکسو شده:
اگرچه ولتاژ یکسو شده، یک سیگنال فیلتر شده نیست اما به هر حال دارای یک جزء dc و یک جزء ac است. بنابراین ما میتوانیم این مقادیر dc و ac را محاسبه کرده و ضریب اعوجاج سیگنال یکسو شده نیم موج یا تمام موج را محاسبه کنیم. محاسبات نشان میدهند که سیگنال تمام موج دارای درصد کمتری از اعوجاج است و بنابراین نسبت به سیگنال نیم موج از کیفیت بهتری برخوردار است. البته درصد اعوجاج همیشه مهمترین عامل محسوب نمیشود. اگر پیچیدگی و یا هزینه مدار برای ما مهم باشند و درصد اعوجاج در درجه دوم اهمیت باشد یک سیگنال نیم موج نیز انتظارات را برآورده میسازد. همچنین اگر مدار یکسوساز جریان کمی را به بار تحویل دهد و نیز یکسوساز موج قابل قبول خواهد بود. از طرفی دیگر وقتی میخواهیم منبع تغذیه حاصل کمترین اعوجاج ممکن را داشته باشد، بهتر است که کار را با یکسوساز تمام موج شروع کنیم، زیرا همانطور نشان خواهیم داد این سیگنال دارای ضریب اعوجاج کمتری نسبت به سیگنال نیمموج است.
برای سیگنال نیم موج سطوح dc برابر است با Vdc=0.318vm. مقدار متوسط جزء ac این سیگنال نیز به صورت زیر قابل محاسبه است:
و داریم:
3-
برای سیگنال تمام موج سطح dc برابر است با Vdc=0.636vm. بنابراین:
(Append.B)
مقدار ضریب اعوجاج سیگنال تمام موج حدود 5/2 برابر کوچکتر از سیگنال نیمموج است پس سیگنال تمام موج بهتر فیلتر شده است. توجه داشته باشید که مقادیر ضریب اعوجاج برای این دو سیگنال هرگز به ولتاژ ماکسیمم بستگی ندارند. یعنی اگر ولتاژ ماکسیمم افزایش پیدا کند سطح dc و سطح ac هر دو به یک نسبت افزایش پیدا میکنند و ضریب اعوجاج ثابت میماند.
دسته بندی | علوم انسانی |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 398 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 90 |
بررسی سنجش خلاقیت دانشجویان کارشناسی سه رشته علوم تربیتی، مشاوره و راهنمایی و روانشناسی دانشگاه ...
تشکر و قدردانی-------------------------------- أ
چکیده ---------------------------------------- د
فهرست مطالب----------------------------------- ه
فهرست جداول ---------------------------------- ط
فهرست نمودارها ------------------------------- ل
دعای هنرمند----------------------------------- 2
بیان مسئله ----------------------------- 6
ضرورت و اهمیت حرکت به سوی خلاقیت ------------ 8
اهداف تحقیق --------------------------------- 10
فرضیات تحقیق -------------------------------- 12
تعریف مفاهیم و واژه ها----------------------- 12
محدودیتهای تحقیق----------------------------- 13
خلاصه فصل------------------------------------- 15
فصل دوم : سابقه موضوع تحقیق ---------------- 16
مقدمه---------------------------------------- 17
ساختار مغز و عملکرد آن----------------------- 18
تعاریف خلاقیت :------------------------------- 25
1 . نگرشهای خاستگاهی :----------------------- 26
2 . نگرشهای فرایندی :------------------------ 27
رابطه هوش و خلاقیت --------------------------- 31
فرایند خلاقیت :------------------------------- 36
مراحل والاس ------------------------ 37
مراحل اسبورن ---------------------- 39
مراحل تورنس ----------------------- 41
نظریه های خلاقیت :---------------------------- 42
1. نظریه های جهان باستان-------------------- 42
2. نظریه های جدید فلسفی --------------------- 44
3. نظریه های روان شناسی -------------------- 45
4. روانکاوی جدید ---------------------------- 46
خصوصیات افراد خلاق --------------------------- 49
نیازهای افراد خلاق --------------------------- 56
عوامل موثر در خلاقیت-------------------------- 58
هوش ------------------------------- 59
ویژگیهای شخصیتی-------------------- 61
خانواده---------------------------- 63
مدرسه و دانشگاه و نقش آن در خلاقیت - 65
نقش انگیزه های درونی و بیرونی در خلاقیت------- 69
تاثیرات عوامل خاص بر خلاقیت :----------------- 70
سن -------------------------------- 70
جنس-------------------------------- 71
ارزشها و فشارهای اجتماعی ---------- 71
تحصیلات----------------------------- 72
نقش کوشش در خلاقیت------------------ 72
شرایط محیطی مطلوب برای خلاقیت ---------------- 73
تکنیکهای خلاقیت و نو آوری--------------------- 74
یورش فکری---------------------------- 75
مدل سینکتیکس -------------------------- 77
تکنیک دلفی ... ------------------------ 78
آموزش خلاقیت --------------------------------- 87
الف : آموزش و پرورش عمومی خلاقیت------------- 87
آموزش خلاقیت در جهان ---------------- 88
ب : آموزش خلاقیت در کودکان و دانش آموزان --- 89
نکات قابل توجه در آموزش خلاقیت به فراگیران 93
آنچه مربی برای پرورش فکر خلاق باید انجام دهد 96
محتوای درسی فراگیر و ارتباط آن با خلاقیت 99
اصول اساسی در پرورش خلاقیت ------------------ 107
عوامل موثر در پرورش خلاقیت ------------------ 108
نقش امنیت و آزادی روانی در خلاقیت ----------- 113
خلاقیت و حل مسئله --------------------------- 115
خلاقیت و پیشرفت تحصیلی --------------------- 117
خلاقیت و هنر -------------------------------- 118
خلاقیت و توسعه اقتصادی ---------------------- 121
اثر محرک عاطفی در خلاقیت -------------------- 122
شرایط لازم جهت استفاده حداکثر از قدرت تصور در خلاقیت 126
موانع خلاقیت -------------------------------- 128
عامل شانس در کاوش در مسیر خلاقیت ------------ 127
با تصور خلاق می توان روابط شخصی را بهبود بخشید 139
سوابق پژوهش در ایران ----------------------- 141
سوابق پژوهش در خارج ------------------------ 143
نتیجه گیری و جمع بندی فصل دوم--------------- 147
فصل سوم : روش اجرای پژوهش--------------- 150
روش تحقیق----------------------------------- 151
روش گرد آوری اطلاعات------------------------- 152
ابزار گردآوری اطلاعات ----------------------- 152
جامعه آماری--------------------------------- 152
تعداد و روش نمونه گیری --------------------- 153
نمره گذاری آزمون --------------------------- 154
نحوه تبدیل نمره خام به نمره استاندارد ------ 154
اعتبار آزمون-------------------------------- 155
روش استخراج مصاحبه کتبی -------------------- 155
اساس تئوریکی پرسشنامه و مصاحبه کتبی -------- 156
روشهای آماری-------------------------------- 156
خلاصه فصل------------------------------------ 158
-
فصل چهارم :یافته های پژوهش و تجزیه و تحلیل آنها ------------------------------------------ 159
مقدمه--------------------------------------- 160
تجزیه یافته های پژوهش ---------------------- 161
تحلیل یافته های پژوهش----------------------- 205
خلاصه فصل ----------------------------------- 208
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات --- 209
نتیجه گیری---------------------------------- 210
پیشنهادات----------------------------------- 212
منابع -------------------------------------- 214
پیوستها ------------------------------------ 221
جدول 1-2 عوامل و عناصر خلاقیت ---------------- 59
جدول 1-3 پنج دامنه توضیح نمرات استاندارد --- 154
جدول 1-4 فراوانی و درصد فراوانی خلاقیت افراد سه گروه شرکت کننده در پرسشنامه CREE-------------------- 161
جدول 2-4 پاسخ افراد سه گروه مشاوره، مدیریت آموزشی و روانشناسی به سوال 1 مصاحبه کتبی ---------- 162
جدول 3-4 پیشایندی سوال یک مصاحبه کتبی و میزان خلاقیت افراد ------------------------------------------ 164
جدول 4-4 آزمون خی دو سوال یک مصاحبه کتبی --- 164
جدول 5-4 پاسخ سه گروه آزمودنی به سوال (1-2) مصاحبه کتبی------------------------------------------ 165
جدول 6-4 پیشایندی سوال (1-2) مصاحبه کتبی و میزان خلاقیت افراد------------------------------------- 166
جدول 7-4 آزمون خی دوی سوال 1-2 مصاحبه کتبی--- 166
جدول 8-4 پاسخ سه گروه آزمودنی به سوال 2-2 مصاحبه کتبی------------------------------------------ 167
جدول 9-4 پیشایندی سوال 2-2 مصاحبه کتبی و میزان خلاقیت افراد------------------------------------------ 169
جدول 10-4 آزمون فی دو سوال 2-2 مصاحبه کتبی--- 169
جدول 11-4 پاسخ سه گروه آزمودنی به سوال 1-3 مصاحبه کتبی------------------------------------------ 169
جدول 12-4 پیشایندی سوال 1-3 مصاحبه کتبی و میزان خلاقیت افراد------------------------------------- 171
جدول 13-4 آزمون فی دو سوال 1-3 مصاحبه کتبی--- 171
جدول 14-4 پاسخ سه گروه آزمودنی به سوال 2-3 مصاحبه کتبی------------------------------------------ 171
جدول 15-4 پیشایندی سوال 2-3 مصاحبه کتبی و میزان خلاقیت افراد------------------------------------- 173
جدول 16-4 آزمون فی دو سوال 2-3 مصاحبه کتبی--- 173
جدول 17-4 پاسخ سه گروه آزمودنی به سوال 1-4 مصاحبه کتبی------------------------------------------ 173
جدول 18-4 پیشایندی سوالها مصاحبه کتبی و میزان خلاقیت افراد ------------------------------------------ 175
جدول 19-4 آزمون خی دوی سوال 1-4 مصاحبه کتبی-- 175
جدول 20-4 پاسخ سه گروه آزمودنی به سوال 2-4 مصاحبه کتبی------------------------------------------ 175
جدول 21-4 پیشایندی سوال 2-4 مصاحبه کتبی و میزان خلاقیت افراد------------------------------------- 177
جدول 22-4 آزمون خی دو سوال 2-4 مصاحبه کتبی--- 177
جدول 23-4 پاسخ سه گروه آزمودنی به سوال 1-5 مصاحبه کتبی------------------------------------------ 177
جدول 24-4 پیشایندی سوال 1-5 مصاحبه کتبی و میزان خلاقیت افراد------------------------------------- 179
جدول 25-4 آزمون خی دوی سوال 1-5 مصاحبه کتبی-- 179
جدول 26-4 پاسه سه گروه آزمودنی به سوال 2-5 مصاحبه کتبی------------------------------------------ 179
جدول 27-4 پیشایندی سوال 2-5 مصاحبه کتبی و میزان خلاقیت افراد------------------------------------- 181
جدول 28-4 آزمون خی دو سوال 2-5 مصاحبه کتبی--- 181
جدول 29-4 پاسخ سه گروه آزمودنی به سوال 1-6 مصاحبه کتبی ------------------------------------------ 181
جدول 30-4 پیشایندی سوال 1-6 مصاحبه کتبی و میزان خلاقیت افراد------------------------------------- 183
جدول 31-4 آزمون خی دو سوال 1-6 مصاحبه کتبی--- 183
جدول 32-4 پاسخ سه گروه آزمودنی به سوال 2-6 مصاحبه کتبی------------------------------------------ 184
جدول 33-4 پیشایندی سوال 2-6 مصاحبه کتبی و میزان خلاقیت افراد------------------------------------- 185
جدول 34-4 آزمون خی دو سوال 2-6 مصاحبه کتبی--- 185
جدول 35-4 پاسخ سه گروه آزمودنی به سوال 7 مصاحبه کتبی 186
جدول 36-4 پیشایندی سوا 7 مصاحبه کتبی و میزان خلاقیت افراد------------------------------------------ 188
جدول 37-4 آزمون خی دو سوال 7 مصاحبه کتبی----- 188
جدول 38-4 پاسخ سه گروه آزمودنی سوال 1-8 مصاحبه کتبی 188
جدول 39-4 پاسخ سه گروه آزمودنی سوال 2-8 مصاحبه کتبی 190
جدول 40-4 پاسخ افراد سه گروه آزمودنی به سوال 9 مصاحبه کتبی------------------------------------------ 191
جدول 41-4 وضعیت افراد از نظر جنس شرکت کنندگان در پرسشنامه CREE مصاحبه کتبی ------------------------- 192
جدول 42-4 پیشایندی جنس افراد سه گروه آزمودنی و میزان خلاقیت آنان-------------------------------------- 193
جدول 43-4 آزمون خی دوی جنس افراد شرکت کننده و میزان خلاقیت آنان-------------------------------------- 193
جدول 44-4 وضعیت سنی افراد شرکت کننده در پرسشنامه CREE و مصاحبه کتبی ------------------------------ 194
جدول 45-4 پیشایندی سن افراد سه گروه آزمودنی و میزان خلاقیت آنان-------------------------------------- 196
جدول 46-4 آزمون کروکسال دالیس سن افراد شرکت کننده و میزان خلاقیت آنان-------------------------------- 196
جدول 47-4 وضعیت رشته تحصیلی افراد شرکت کننده در پرسشنامه CREE و مصاحبه کتبی------------------------ 197
جدول 48-4 پیشایندی رشته تحصیلی افراد سه گروه آزمودنی و میزان خلاقیت آنان-------------------------- 198
جدول 49-4 آزمون خی دو رشته تحصیلی افراد و میزان خلاقیت آنان------------------------------------------ 198
جدول 50-4 وضعیت معدل افراد شرکت کننده در پرسشنامه CREE و مصاحبه کتبی------------------------------- 199
جدول 51-4 پیشایندی معدل افراد سه گروه آزمودنی و میزان خلاقیت آنان-------------------------------- 201
جدول 52-4 آزمون کروکسال والیس معدل افراد شرکت کننده و میزان خلاقیت آنان-------------------------- 201
نمودار 1-2 محل تقاطع خلاقیت (در عوامل موثر در خلاقیت) 58
نمودار 2-2 عمل مطلوب یادگیری زتروی----------- 67
نمودار 1-4 فراوانی میزان خلاقیت افراد در سه رشته مختلف مشاوره، روانشناسی و مدیریت آزمودنی و استفاده از پرسشنامه CREE نشان میدهد. ------------------------- 161
نمودار 2-4 فراوانی پاسخ افراد سه رشته به سوال 1 مصاحبه کتبی را نشان میدهد. ---------------------- 163
نمودار 3-4 فراوانی پاسخ افراد سه رشته مختلف را به سوال 1-2 مصاحبه کتبی نشان میدهد. ------------------ 165
نمودار 4-4 فراوانی پاسخ افراد سه رشته مختلف را به سوال 2-2 مصاحبه کتبی نشان میدهد.------------------- 168
نمودار 5-4 فراوانی پاسخ افراد سه رشته مختلف را به سوال 1-3 مصاحبه کتبی نشان میدهد. ------------------ 170
نمودار 6-4 فراوانی پاسخ افراد سه رشته مختلف را به سوال 2-3 مصاحبه کتبی نشان میدهد. ------------------ 172
نمودار 7-4 فراوانی پاسخ افراد سه رشته مختلف را به سوال 1-4 مصاحبه کتبی نشان میدهد. ------------------ 174
نمودار 8-4 فراوانی پاسخ افراد سه رشته مختلف را به سوال 2-4 مصاحبه کتبی نشان میدهد. ------------------ 176
نمودار 9-4 فراوانی پاسخ افراد سه رشته مختلف را به سوال 1-5 مصاحبه کتبی نشان میدهد. ------------------ 178
نمودار 10-4 فراوانی پاسخ افراد سه رشته مختلف را به سوال 2-5 مصاحبه کتبی نشان میدهد. ---------------- 180
نمودار 11-4 فراوانی پاسخ افراد سه رشته مختلف را به سوال 1-6 مصاحبه کتبی را به طور کمی نشان میدهد.--- 182
نمودار 12-4 فراوانی پاسخ افراد سه رشته مختلف را به سوال 2-6 مصاحبه کتبی را به طور کیفی نشان میدهد.-- 184
نمودار 13-4 فراوانی پاسخ افراد سه رشته مختلف را به سوال 7 مصاحبه کتبی را به طور کیفی نشان میدهد.---- 186
نمودار 14-4 وضعیت جنس افراد شرکت کننده از سه رشته مختلف را در پرسشنامه CREE نشان میدهد. ------------- 192
نمودار 15-4 وضعیت سنی افراد شرکت کننده از سه رشته مختلف را در پرسشنامه CREE نشان میدهد. ------------- 195
نمودار 16-4 فراوانی افراد شرکت کننده در هر کدام از رشتهها در پرسشنامه CREE را نشان میدهد. ---------- 197
نمودار 17-4 معدل افراد شرکت کننده در پرسشنامه CREE و مصاحبه کتبی در سه رشته مختلف را به طور کلی نشان میدهد. ------------------------------------------ 200
نمودار 18-4 معدل افراد دارای خلاقیت بالا را در سه گروه آزمودنی به طور کلی نشان میدهد. ----------- 202
نمودار 19-4 معدل افراد دارای خلاقیت متوسط را در سه گروه آزمودنی به طور کلی نشان میدهد. ----------- 203
نمودار 20-4 معدل افراد دارای خلاقیت پایین را در سه گروه آزمودنی به طور کلی نشان میدهد. ----------- 203
نمودار 21-4 آزمون ضریب هم بستگی پیرسون که پراکندگی معدل در برابر نمرات استاندارد خلاقیت سه گروه آزمون را نشان میدهد. ------------------------------------------ 204