فایل بای | FileBuy

مرجع خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

فایل بای | FileBuy

مرجع خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

چگونگی ساخت دراورهای چوبی در کارگاه صنایع چوب

ماشین اره فلکه یا اره نواری این ماشین شامل دو فلکه بالا و پایین است که معمولاً از جنس چدن ریخته گری می باشد این دو فلکه به طور عمودی و دقیق در امتداد هم قرار گرفته اند فلکة پایینی در مکان خود ثابت و تنها توانایی چرخش دارد اما فلکه بالایی قابلیت جابجا شدن به بالا و پایین طرفین را دارد برای بالا و پایین کردن فلکة بالا از فرمان کوچکی که در زیر این ف
دسته بندی صنایع
فرمت فایل doc
حجم فایل 135 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 38
چگونگی ساخت دراورهای چوبی در کارگاه صنایع چوب

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

ماشین اره فلکه یا اره نواری:

این ماشین شامل دو فلکه بالا و پایین است که معمولاً از جنس چدن ریخته گری می باشد. این دو فلکه به طور عمودی و دقیق در امتداد هم قرار گرفته اند فلکة پایینی در مکان خود ثابت و تنها توانایی چرخش دارد اما فلکه بالایی قابلیت جابجا شدن به بالا و پایین طرفین را دارد برای بالا و پایین کردن فلکة بالا از فرمان کوچکی که در زیر این فلکه قرار دارد استفاده می شود برای شل و سفت کردن تیغه می توان از این قابلیت فلکة بالا استفاده کرد. کج و راست شدن فلکة بالا از فرمان دیگری که در کنار فلکه قرار دارد استفاده می شود.

بانداژ فلکه: هدف از این کار عدم تماس مستقیم تیغه با فلز فلکه بوده و نیز نرمتر کردن حرکت ارة نواری را تأمین می کند و اینکه جنس بانداژ می تواند: لاستیک، پلاستیک، و یا برزنت باشد.

شیوة استقرار تیغه روی فلکه:

به هنگام نصب تیغه روی اره فلکه باید توجه کنیم که حتماً اره خاموش باشد ترجیحاً برق اتصال موتور را قطع کنیم. در هنگام باز کردن تیغه از ماشین نیز باید به این نکته توجه داشته باشیم: برای باز کردن تیغه ابتدا باید حفاظ های ماشین را باز کرد فلکة بالا را به سمت پایین حرکت داده تا تیغه کاملاً شل شود. اکنون تیغه آمادة خروج از دستگاه می باشد برای سوار کردن تیغه ابتدا باید تیغه را از داخل شکاف اصلی عبور داده بطوریکه دندانه های تیعه به سمت ما باشد. سپس روی فلکه پایین و بالا تیغه را مستقر کرده و با بالا بردن فلکة بالایی تیغه را در جای خود مستقر می کنیم.

باید توجه داشت تیغه روی فلکه طوری قرار بگیرد که دندانه های آن مستقیماً روی فلکه قرار نگیرد برای تنظیم این مسئله می توان از کج و راست کردن فلکة بالایی توسط فرمان کناری استفاده کرد.

در بعضی از ماشین های اره نواری برای حفاظت بیشتر از دستگاه که حاوی یک قطعه فنر و پدال می باشد به عنوان ترمز بر روی فلکه پایین استفاده می گردد در هر زمان که کاربر نیاز به توقف سریع داشته باشد می تواند با فشار بر روی پدال اره نواری متوقف نماید که حدوداً 30 ثانیه زمان می برد که در مقایسه با زمان عادی توقف اره نواری سه دقیقه که زمان ناچیزی می باشد این توقف می تواند به دلیل پاره شدن تیغه و جلوگیری از صدمه خوردن تیغه می باشد و یا به دلیل صرفه جویی در وقت در هنگام تغییر فرم برش و تغییر گونیایی ماشین باشد.

سیستم ستاره و مثلث:

فهرست مطالب

عنوان صفحه

ماشین اره فلکه یا اره نواری ......... 1

شیوة استقرار تیغه روی فلکه ......... 1

سیستم ستاره و مثلث.................. 2

تیز کردن اره........................ 4

ماشینهای رندة برقی یا کف رند........ 4

قسمتهای مختلف ماشین رنده.............. 5

ماشینهای رندة جدید و مکانیسم عمل آنها 6

سرعت پیشروی کار..................... 7

تعداد تیغه‌های رنده.................. 7

اره رومیزی یا دوار.................. 8

تنظیمات اره رومیزی.................. 9

ابزار فرز دستی....................... 9

دستگاه فرز پنوماتیک................. 9

الوار............................... 10




ماشین آلات الوارگیری................... 10

نمایی از یک دراور چوبی............... 14

جدول لیست مواد مصرفی دراور چوبی...... 15

ساخت دراور پنج کشو.................. 16

الف)قطعات از جنس تخته خرده چوب....... 17

ب)قطعات از جنس چوب صنوبر............ 19

ج)قطعات از جنس چوب راش.............. 21

مراحل ساخت دراور با پنج کشو......... 22

سوراخ کاری.......................... 23

مونتاژ قطعات........................ 23

نصب ریل............................. 24

ساخت جعبه ها........................ 24



نشست پی های شمع

در عمومی‌ترین مورد، مهندس ژئوتکنیک برای پیش‌بینی رفتار یک گروه از شمع‌اه که تابع انواع مختلف بارگیری نظیر افقی و عمودی در یک برش عمودی خاکی که از چندین لایه مختلف تشکیل شده است، مورد نیاز می‌باشد توجه به عکس‌العمل شمع‌های تابع حمل‌های عمودی محدود خواهد شد برای ساختن آنالیز سیستماتیک رفتار شمع، سودمند می‌باشد که رفتارهای واقعی را به کمال مطلوب برسا
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 892 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 82
نشست پی های شمع

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

مقدمه

نسبتاً تا جدیداً پیش‌بینی نشست‌ پی‌های شمع، بر اساس اطلاعات تجربی یا وسایل تحکیمی یک بعدی ساده شده می‌باشد. با پیشرفت تکنیک‌های عددی و شمار افزایش یافته‌ی کامپیوترها، تلاش‌های افزایش یافته برای ساختن تحلیل‌های عقلانی بیشتر از رفتارهای نشست شمع جهت‌یابی شده است. روش‌های نظری در دسترس موجود به طور گسترده به 3 بخش تقسیم می‌شود:

1. روش‌های بر پایه‌ی الاستیته که معادلات میندیک را برای زرسطح به کار می‌گیرند.

2. روش‌های مرحله‌ای صحیح که از روش‌های اندازه‌گیری شده‌ بین مقاومت شمع و حرکت شمع در نقاط مختلف در طول شمع استفاده می‌کند.

3. روش‌های عددی و به ویژه روش‌های عنصر معین.

روش‌ها در اولین طبقه بوسیله چندین محقق برای مثال دی آپولونیا و به ویژه روش‌های عنصر معین. روش‌ها در اولین طبقه بوسیله چندین محقق برای مثال دی آپولونیا و رومالدی توضیح داده شده است (همچنین به وسیله تورمن و دی آپولونیا، سالاس و بلزونس، پولوس و دویس، متس و پولو توضیح داده شد). همه به طور اولیه روی این فرض که خاک به عنوان یک ماده کشسان خطی می‌باشد، بستگی دارد. اگرچه رفتار خاک می‌تواند در تحلیل‌های روش تقریبی درج شود. چنین روش‌هایی همچنین وسایل نسبتاً سریع انجام تحلیل‌های پارامتریک تاثیرات شمع و ویژگی‌های خاک و آماده‌سازی مجموعه‌ای از راه‌حل‌ها را تهیه و ایجاد می‌کند که می‌تواند برای اهداف طرحی استفاده شود. علاوه بر این، نشست گروه‌های شمع می‌تواند بوسیله بسط ساده نسبی تحلیل شمعی تک آنالیز شود.

روش‌های صحیح مرحله‌ای اولین بار بوسیله Reeze, Seed توضیح داده شد و سپس به وسیله کیل و ریز و کیل و سلیمان توسعه پیدا کرد. این روش از اطلاعات انتقالی شمع اندازه‌گیری شده استفاده می‌کند. بنابراین به هیچ فرضی بادرنظر گرفتن طولی بودن رفتار خاک نیاز ندارد. با وجود این فرض می شود که حرکت یک نقطه روی شمع تنها به فشار برشی در نقطه بستگی دارد و غیرمستقل از فشارهای روش شمع می‌باشد. این فرض با آن فرض استفاده شده در تجزیه و تحلیل‌ها که از تئوری عکس‌العملی زیر شیب یا فرضیه winklr استفاده می‌کند، قاب مقایسه می‌باشد.

روش عنصری معین، نیرومندترین روش می‌باشد و عواملی را به عنوان لایه‌بندی خاک و رفتار کششی فشاری غیرخطی خاک را درنظر می‌گیرد. با وجود این، اگر یک شمع تک دارای سختی‌هایی می‌باشد، فقدان تقارن محوری به تحلیل‌های سه بعدی وقت‌گیر نیاز خواهد داشت. علاوه بر این، ارزش‌های صحیح مناسب ویژگی‌های خاک برای داخل، تعیین نمودن آن سخت است. در این بخش، توجه روی روش‌های قابل ارتجاع با استفاده از معادلات Mindlin متمرکز خواهد بود. تلحیل اصلی برای شمع تک به طور جزئی و مفصل توضیح داد خواهد شد و آزمایش صحت راه‌ها انجام خواهد شد که شامل مقایسات با راه‌حل‌های عنصری معین می‌شود. تغییرات تحلیل اصلی برای موارد واقعی که شامل گروه‌های شمع می‌شود، فهرست‌بندی خواهد شد و مجموعه از راه‌حل‌های پارامتریک ارائه خواهد شد. شماری از موارد بعداً بحث خواهد شد که در آن نشست‌های نظری و اندازه‌گیری شده مقایسه می‌شود.


تحقیق مکانیک خاک

با توجه به توضیحات قبل که خاک مرکب از ذراتی به اندازه های متفاوت می باشد توضیح داده شد که خاک رس در واقع ذرات بسیار ریز و ماسه شن و سنگ ریزه ذرات درشت ترند ماده متشکله دیگر تمامی خاکها میزان متاوتی از آب می باشد که درباره اهمیت آن در بخش قبل بیشتر صحبت شده است
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 27 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 46
تحقیق مکانیک خاک

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

علمی که به نام مکانیک خاک مشهور است هدف تعیین واقعی تر مقادیر ظرفیتهای ایمن تاب فشاری خاکها را در حالات خاص دنبال می کند و اگر از این علم به طور منطقی و عقلانی استفاده شود می توان مقاومتهای خاک را دقیقتر از آنچه که از جداول استخراج می گردد و یا با فرو کردن پاشنة کفش در ته گودال پی حاصل
می گردد برآورد نمود. اما نباید تصور کرد که مکانیک خاک یک علم دقیق است و در جوابهایش جای هیچگونه تردیدی نیست. مکانیک خاک هرگز نمی تواند ظرفیت دقیق تاب فشاری یک خاک واقعی را به دست دهد زیرا که خواص فیزیکی تمام خاکهای واقعی در محل ساختمان نقطه به نقطه چه در سطح و چه در عمق تغییر می کند مکانیک خاک فقط می تواند بگوید که مقاومت حجم کوچکی از خاک که به عنوان نمونه از عمق معینی و از گمانه معینی برداشت شده است چقدر است مقاومت خاکهای سایر قسمتهایی که فقط چند متر دورتر نه ممکن است از مقاومت نمونه هابیشتر و یا کمتر باشد به عبارت دیگر در مورد خاک نمی توان گفت که مشت نمونه خروار است.

در نتیجه شیفتگی و پر بها دادن به مکانیک خاک بی فایده است تعیین مقدار متوسط نتایج آزمایش نیز عملاً بی فایده است زیرا که این عمل عیناً مشابه اینست که نتایج ضعیف تر (نقطه ضعف خاک) صرفنظر گردد. در کاربرد نتایج آزمایشات باید هوشیارانه از قضاوت خودمان استفاده نمائیم زیرا که خاکها در وضعیت طبیعی خود چنان متغییرند و این تغییرات چنان دامنه وسیعی دارد که فی الواقع یک جواب واقعی برای ظرفیت مجاز تاب فشاری موجود نمی باشد و اگر در هر مطالعه خاکی وانمود شود که مسئله ساده است و عاری از هر گونه سردرگمی می باشد بی شک نتایج حاصله به علت بی توجهی به علم بی ارزش خواهد بود و در واقع مکانیک خاک چه می گوید و چگونه باید از زمین نمونه برداری نمود و چگونه این نمونه ها را در آزمایشگاه آزمایش کرد و نتایج حاصله از آزمایشات چه معنی و مفهومی دارند سپس تعداد مثال طراحی پی ها را بررسی و مختصری از آزمایش و نوع پی ها و ظرفیت مجاز تاب فشاری و غیره که تمام این در ارتباط با خاک بوده.


رفتار الیاف کربن در بتن

مقاله حاضر نتایج آزمایشات برای تعیین خواص و رفتار پیونذ الیاف کربن نشان می‌دهد رفتار تحت بار حرارتی مورد مطالعه بوده است
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 24 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15
رفتار الیاف کربن در بتن

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

مقدمه:

بدلیل افزایش تقاضا برای استفاده از مواد جدید نیز خوردنده الیاف کربن توحه بیشتری را در حوزة طراحی پل به خود اختصاص می‌دهد. مزیت آن کاهش پوشش بتن بدلیل مقاومت به خوردگی در پوشش بتن و موارد مرتبط می‌باشد. برای رشته‌های پیش تنیده در بارهای زیاد و آنها با رشته‌های فولادی مقایسه می‌شوند. استفاده از تقویت با کربن غیرپیش تنیدة تهیه شده از مشی‌ها، هنوز رایج شده است. توسعة مش تقویت بافت شامل تعیین خواص الیاف و رفتار کوتاه مدت و بلندمدت در بتن می‌باشد. رفتار پیوند الیاف کربن غیرتلقیصی در بتن ، رضایتبخش نمی‌باشد زیرا الیاف داخلی در ناحیة پیوند می‌لغزند، آزمایشات با الیاف اپوکسی ادامه یافت. رزین اپوکسی باید پیوند الیاف با الیاف را بهبود بخشد و ظرفیت حمل بار توسط فعال کردن الیاف

بیشتر، بهبود یابد.

لایه‌بندی اپوکسی در الیاف کربن و بسته به مقدار الیاف در تماس با زرین اپوکسی است. در عکس REM نحوة پوشش اپوکسی الیاف کربن دیده می‌شود. در اینجا آزمایشات با انواع مختلف الیاف و مخلوط‌های شده و رفتار تحت عمل حرارتی ارائه می‌شوند.

2- آزمایشات PWlLOWT .

قبل از توسعه یک مش تقویت الیاف کربن، رفتار پیوند بین الیاف و بتن باید تعیین شود. بنابراین آزمایشات مختلفی انجام شدند. در این بررسی‌ها قطرهای الیاف با استحکام‌های بتن مختلف ترکیب شدند. نمونه‌های آزمایش در جایی بکار رفتند که آزمایش قبلاَ شرح داده شده است. آزمایشات پیوند در موخ‌شوله فور تکنیک، ویرت شافت‌اوند، کولتور(HTWK) لایپزیک انجام شدند. برای نعیین استحکام بتن نمونه‌ها 3 مکعب10/10/10cm3 برای هر مخلوط بتن تولید شد و پس از 28 روز قبل از آزمایشات، آماده گردیدند. در مرحله اول الیاف با ضخامت مختلف در ترکیب با استحکام‌های بتن بررسی شدند. جدول زیر آزمایشات انجام شده را نشان می‌دهد.


راه‌سازی و راهداری

این مقاله مقدمه‌ای در بررسی و بیان اندرکنش راه و محیط از دیدگاه اثرات وارد بر محیط از طرف راه‌ها می‌باشد راه وسیله و ابزار برقراری ارتباط می‌باشد و در این مبحث منظور از آن، خود راه و عناصر متعلق و مربوط به آن همانند خودروها در زمان‌های ساخت و بهره‌برداری و بدین ترتیب زیر ساخت اصلی یک جامعه می‌باشد
دسته بندی نقشه برداری
فرمت فایل doc
حجم فایل 35 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 39
راه‌سازی و راهداری

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

در آغاز دوره پهلوی طول راه‌های کشور ما ۳۹۰۰ کیلومتر تجاوز نمیکرد. در دوران رضاشاه پهلوی طول راه‌های ایران به ۲۴۰۰۰ کیلومتر بالغ گردید. در ابتدای انقلاب سفید محمدرضا شاه طول راه‌های کشور ما به حدود ۳۵۰۰۰ کیلومتر افزایش یافته بود، با اجرای برنامه‌های عمرانی اول تا چهارم طول راه‌های ایران بحدود ۴۲۰۰۰ کیلومتر و در برنامه عمرانی پنجم به ۲۶۰۰۰ کیلومتر شاه‌راه، راه اصلی و فرعی رسید. در حال حاضر وزارت راه و ترابری عهده‌دار نگهداری ۱۰۷٬۰۰۹ کیلومتر از انواع راه‌ها است.

وزارت راه و ترابری عملیات نگهداری راه بوسیله ۳ اداره ستادی و ۲۹ اداره کل راه و ترابری استان به انجام می‌رساند. عملیات راه‌داری جاری و معمولی و راه‌داری فوری و اضطراری به‌عهده ادارات کل راه و ترابری است، و عملیات راه‌داری دوره‌ای مستمر و راه‌داری متناوب (روکش آسفالت راه‌ها) با نظارت ادارات ستادی وادارات کل راه و ترابری استان‌ها از محل اعتبارات طرح‌های ملی و استانی بوسیله بخش خصوصی به انجام می‌رسد.

راه و محیط

از زمان‌های بسیار دور، نیاز بشر برای برقراری ارتباط عامل ایجاد راه‌ها است و راه‌ها به دلیل اهمیت زیاد اجتماعی که دارند به عنوان زیر ساخت اصلی هر جامعه‌ای مطرح می‌شوند. بشر با نگاه به توسعه روزافزون در همه زمینه‌های زندگی خود، به نظر می‌رسد که صحت سلامت محیط پیرامون خود و عناصر موجود در آن را به فراموشی سپرده است و همچنان با سرعت بسیار زیادی آن را نادانسته به نابودی می‌کشاند. راه‌ها و وسایل نقلیه از ساخته‌های بشری هستند که در مدت کوتاهی تعداد آنها زیاد و در همه جا پخش شده‌اند و اثرگذاری‌های فاجعه‌باری بر محیط خود دارند.

این مقاله مقدمه‌ای در بررسی و بیان اندرکنش راه و محیط از دیدگاه اثرات وارد بر محیط از طرف راه‌ها می‌باشد. راه وسیله و ابزار برقراری ارتباط می‌باشد و در این مبحث منظور از آن، خود راه و عناصر متعلق و مربوط به آن همانند خودروها در زمان‌های ساخت و بهره‌برداری و بدین ترتیب زیر ساخت اصلی یک جامعه می‌باشد.

محیط به معنای محلی است که آدمی را احاطه کرده و قلمرو حیات و زندگی است و منظور از آن در این مقاله محیط زیست می‌باشد. محیط زیست به محیطی که فرآیند حیات را در بر‌گرفته و با آن بر‌هم‌ کنش دارد و از طبیعت، جوامع انسانی و نیز فضاهایی که با فکر و به دست انسان ساخته‌ شده‌اند تشکیل یافته است و کل فضای زیست‌کره را در بر می‌گیرد. محیط زیست زیرساخت موجودیت هر موجود زنده‌ای است.