فایل بای | FileBuy

مرجع خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

فایل بای | FileBuy

مرجع خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

دانلود اجزاء ساختمان (پی نواری) 11 ص

دانلود اجزاء ساختمان (پی نواری) 11 ص تحقیق اجزاء ساختمان (پی نواری) 11 ص مقاله اجزاء ساختمان (پی نواری) 11 ص اجزاء ساختمان (پی نواری) 11 ص
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل zip
حجم فایل 239 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17
دانلود اجزاء ساختمان (پی نواری)  11 ص

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 17 صفحه

دانشگاه آزاد اسلامی (واحد قزوین) دانشکدة عمران و معماری اجزاء ساختمان (پی نواری) استاد : آقای مهندس زندی دانشجو : بنیامین سامانلو شماره دانشجویی : 82432309 پائیز 1383 مقدمه : عکس های آورده شده در این مجموعه از بنایی واقع در کرج ، میدان والفجر ، زمین‌های خانم انصاری گرفته شده است .
در این مکان آپارتمانی هفت طبقه در دست احداث می باشد که دارای یک طبقه زیرزمین برای پارکینگ و هفت طبقه بر روی آن می باشد که طبقه همکف تجاری بوده و بقیه طبقات مسکونی می باشند ، پی این ساختمان از نوع نواری می باشد که چون در هر دو محور طولی و عرضی به صورت نواری اجرا شده است .
تشکیل پی مشبک را داده است .
فنداسیون های کناری این ساختمان از نوع نواری باسکولی می باشند که در صفحات آینده دربارة آنها توضیحاتی داده خواهد شد و نحوة محاسبة آنها نیز به اختصار آورده شده است .
پی های باسکولی : پی باسکولی (یا طره‌ای) برای اتصال یک پی ، که تحت بار خارج از مرکز قرار دارد ، به یک پی داخلی بکار می رود .
بدین ترتیب یک پی باسکولی متشکل است از دو پی منفرد و یک تیر رابط .
تیر رابط برای انتقال لنگر ناشی از خروج از مرکز ستون خارجی به پی ستون داخلی بکار می رود به طوری که در زیر هر دو پی تنش یکنواخت ایجاد شود .
در واقع تیر رابط همان نقشی را دارد که قسمت میانی یک پی دو ستون داراست ، اما برای صرفه جویی در مصالح بسیار باریکتر ساخته می شود .
در طرح پی های باسکولی ابعاد پی زیر ستونها به نحوی تعیین می شود که فشار خاک در زیر هر دو پی یکنواخت و مساوی باشند .
برای این منظور باید برآیند بار ستونها بر مرکز سطح دو پی منطبق باشد .
در این صورت ، برآیند فشار خاک در زیر هر پی بر مرکز سطح آن منطبق خواهد بود .
از این نتیجه ساده می توان برای تعیین ابعاد پی‌ها استفاده کرد .
بدین ترتیب که با معلوم بودن بار ستونها ( و ) عکس العمل فشار خاک در زیر پی های نظیر ، با استفاده از تعادل نیروها برابر خواهد بود با :   از یک پی باسکولی می توان به جای یک پی دو ستون (مستطیل یا ذوزنقه شکل) استفاده کرد بشرطی که فاصلة بین دو ستون نسبتاً زیاد باشد و یا تنش مجاز خاک بزرگ باشد تا سطح اضافی بزرگی برای پی لازم نباشد .
علاوه بر این ، سه عامل باید در طرح این پی ها مورد توجه قرار گیرند : 1-تیررابط باید نسبتاً صلب باشد (نسبت ممان اینرسی تیر به ممان اینرسی هر پی در حدود 2 یابیشتر) تا از دوران پی خارجی جلوگیری کند .
2-پی زیر ستونها باید برای تنشهای مجاز یکسان طراحی شوند و از انتخاب مقادیر بسیار متفاوت برای عرض پی ها اجتناب شود تا نشست نامساوی پی ها به حداقل برسد .
3-تیر رابط باید با زمین در تماس نباشد تا فشاری از خاک بر آن وارد نیاید و توزیع نیروها را در پی ها تغییر ندهد .
معمولاً در طرح پی های باسکولی از وزن تیرهای رابط صرفنظر می شود .
ضمناً باید توجه داشت که تیرهای رابط در صورت لزوم با ضوابط تیرهای عمیق طرح شوند .
پی های باسکولی معمولاً به عنوان آخرین راه حل در طرح پی های دو ستون مطرح می شوند زیرا مشکلاتی در اجرای این پی ها وجود دارد.
لذا انتخاب این پی ها باید با یک مطالعه دقیق روی راه حلهای دیگر صورت گیرد .


دانلود اثار تاریخی هفت تپه 20 ص

دانلود اثار تاریخی هفت تپه 20 ص تحقیق اثار تاریخی هفت تپه 20 ص مقاله اثار تاریخی هفت تپه 20 ص اثار تاریخی هفت تپه 20 ص
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل zip
حجم فایل 993 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21
دانلود اثار تاریخی هفت تپه 20 ص

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 21 صفحه

موضوع تحقیق: اثار تاریخی هفت تپه مقدمه: تمدن و هنر ایران باستان ایران مهد هنر و فرهنگ در جهان بوده و هست، هنر پیش از اسلام بخش عمده ای از هنر ایران را در بر دارد.
منظور از هنر ایران باستان به طور کلی آن دوره از هنر ایران است که از ادوار پیش از تاریخ ،آغاز شده و تا قرن هفتم میلادی ادامه یافته است.
ما سعی داریم در بخش هنر، به ترتیب به بررسی این دوره از تاریخ ایران بپردازیم و در بررسی آن به دلایل مختلف با مشکلاتی از قبیل کمبود اسناد، در دسترس نبودن آثاری که بدست آمده و نیز عدم توجه به کاوش و تحقیق روبرو هستیم.
و تمام این کوتاهی ها از گذشته به ما رسیده است.
هنر به مفهوم خاص آن، یعنی رشته هایی که در هنر های تجسمی مطرح هستند نظیرمجسمه سازی ، سفالگری ، کاشیکاری ، نقاشی ، فلزکاری و غیره بررسی شده اند.
هنر ایران باستان مورد توجه بسیاری از محققین جهان بوده و هست.
این توجه بنا بر دلایل فراوانی بوجود آمده است.
از دلایل بارز این توجه پیدایش یکی از تمدنهای کهن جهان در این منطقه بوده است.
یعنی ایران امروزی بخشی از منطقه ای وسیع بوده که مهد یکی از تمدنهای کهن جهان است.
این مهد در غرب تا کنارهای دریای مدیترانه و در شرق تا هند امروز، در شمال تا کناره های جنوبی دریای خزر و در جنوب تا سواحل شمالی خلیج فارس وسعت داشته است و در همین منطقه اولین دولتهای جهان در حدود پنج هزار سال قبل دربین النهرین (بین دو رود دجله و فرات) بوجود می آیند که به ترتیب دولتهای سومر، اکد ، بابل و آشور هستند و دلیل دیگر وجود اقوامی در خود فلات ایران بوده که حدودﺃ از 17 هزار سال پیش در ایران زندگی می کرده اند.
قدمت اولین حکومتی که در فلات ایران بوجود آمده است به 3000 سال پیش باز می گردد که به نام دولت ایلامیان است.
اما تقریبأ همزمان با ایجاد همین دولت اقوام بیابانگرد آریایی که از دو سوی دریای خزر بسوی فلات ایران مهاجرت کرده بودند در ایران ساکن می شوند.
مهاجرت این اقوام تقریبأ 4 تا 5 هزار سال پیش آغاز می گردد که رفته رفته با آموختن رسم شهرنشینی از اولین ساکنان فلات ایران ، در ایران ماندگارمی شوند وهمین اقوام در حدود 2500 سال پیش با ایجاد دولت ماد و سپس هخامنشی ، تمدنهای ایلام وبین النهرین را از میان می برند .
دولت هخامنشی با حمله یونانیان به سرداری اسکندر از بین می رود و پس از آن دولت سلوکی و سپس اشکانی بوجود می آید و بالاخره دولت ساسانی روی کار می آید که با فتح ایران بوسیله اعراب مسلمان از بین میرود.
از دلایل دیگر توجه محققین به هنر ایران باستان ، قدرتمند شدن دولتهای ایرانی است که با استفاده از اقتدار خود،هنرمندان کشور های مختلف را به خدمت می گیرند و امکانات بیشتری در اختیار آنها قرار می دهند .
بنابراین رشته های هنری در ایران رشد قابل توجهی می کند.
چنانکه هنر و تمدن دولتهای مختلف جهان را تحت تأثیر قرارمی دهد.
ودرجهان بعنوان یک مکتب هنری مورد تقلید قرارمی گیرد، و درهنرعصراسلامی ایران هم مؤثر می افتد.
توجه پژوهشگران به هنرایران هرچندبسیاری ازمسا ئل گذشته را برای ما روشن کرده


پاورپوینت تاریخچه ساخت خودرو

این فایل حاوی مطالعه تاریخچه ساخت خودرو می باشد که به صورت فرمت PowerPoint در 32 اسلاید قابل ویرایش در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است، در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل ppt
حجم فایل 2252 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32
پاورپوینت تاریخچه ساخت خودرو

فروشنده فایل

کد کاربری 5979

بخشی از محتوای فایل:

مقدمه:

خودرو به وسایلی گفته می‌شود که بدون ارتباط با وسیله دیگر و به کمک نیروی ماشینی خود، قادر به حرکت باشد.

امروزه بیش از 400 میلیون خودرو ، در جاده ها رفت و آمد می کنند. این وسیله ، بر جامعه تاثیر فراوانی گذاشته و یکی از مهم ترین اختراع های انسان است.

عصر خودرو:

چیزی نگذشت که استفاده از جاده ، مفیدترین نوع حمل و نقل شناخته شد.هرکسی با یک خودرو می توانست برای کار یا تفریح ، به هرکجا سفرکند.

ابتدا کمتر کسی می توانست خودرو شخصی بخرد ، ولی در طول دهه ی 1920 ، تولید انبوه خودروهای ارزان قیمت آغاز شد و کامیون های سنگین با کار آیی بسیار بیش تر شناخته شد.


دانلود آلوار آلتو 34 ص

دانلود آلوار آلتو 34 ص تحقیق آلوار آلتو 34 ص مقاله آلوار آلتو 34 ص آلوار آلتو 34 ص
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل zip
حجم فایل 1655 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 34
دانلود آلوار آلتو  34 ص

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 34 صفحه

آلوار آلتو نام درس : آشنایی با معماری معاصر نام استاد : سرکار خانم دایی نژاد گردآورندگان : احمد باغچقی – محمد اسماعیل خودرو ظروف چیندار : ۱۹۳۶ کارها و آثار آلتو دارای مرز طراحی مشخص شده اند و حتی جزئیات ثابت مثل دسته های در ، و اشیاء دیگر طراحی می شوند .
جهان دارای طرح و شکلهای آن از همان منشأ معماری هستند ، برای مثال : یک خط آزاد و موجدار در سقف کتابخانه ویبوری ، در حوض ویلای مایرآ یا در گلدان مشهور شیشه ای او مورد استفاده قرار گرفته است .
  کارخانه کاغذ و فضای مسکونی (۱۹۳۶-۱۹۵۴) سانیلا – کوتکا – فنلاند .
کارخانه سانیلا (Sunila) در خلیج فنلاند قرار داشت و از آنجایی که آلتو در سال ۱۹۳۰ کارخانه ی کاغذ توپیلا (Toppila) در اولو (Oulu) در شمال فنلاند را طراحی کرده بود در این زمینه تجربه کافی داشت .
      ویلای میرآ : (۱۹۳۹- ۱۹۳۸) : نورمارکیو(Noormarkku) ، فنلاند .
این بنا ویلای شخصی آلتو شامل رستوران و ساختمان دفتر در نورمارکیو در فنلاند غربی است .
پلانی به فرم L شکل در دو طبقه و کشیده شده در دو باغ با چشم اندازی وسیع ، و استخری وسیع بیضی شکل بود .
سقف فضای ورودی به ویلا را تنه ی درخت جوانی تحمل می کند و فضای اطراف را طی روز تاریک می کند .
در داخل فضا ، فوراً توجه به سمت جنگل نگاه ها را به سمت خویش جذب می کند .
آلتو هرگز ژاپن را ندیده بود اما هنگام طراحی خانه میرآ کلمر نو پوشیده بود که سفید ژاپنی به او هدیه داده بود ، و فرم معماری ژاپنی در طراحی این بنا کاملاً نمود پیدا کرده است .
آلتو سرانجام از کارکردگرایی دور شد ، و به زبان منظم و رمانتیک در شکلها رسید .
آنچه که در این خانه بیش از هرچیز دیگر توجه ما را به خود می خواند نظم فضایی آن است .
وقتی شخص وارد سرسرای این خانه شود دیواری موجی شکل که به ارتفاع قد آدمی ساخته شده در مقابلش قرار می گیرد و انحنای آن گویی اشاره ای است به وجود اطاق هایی که درجانب راست آن بنا گشته اند .
از این سرسرا چهار پله به طبقه اصلی این خانه راه می برند که در آن قسمت های مختلف درجهات متفاوت گسترده شده اند .
در این طبقه اگر شخص نگاه خود را به طور مورب به جانب چپ معطوف دارد محوطه ای را که بخاری در آن قرار گرفته است است خواهد دید و اگر باز به طور موربت به جانب بخاری قدم بردارد به قسمتی که در آن پیانویی قرار گرفته و «اطاق » موزیک این خانه محسوب می شود ، می رسد .
در این قسمت پنجره های بسیار بزرگ و ستون هایی که قسمتی از تنه آنها نوار پیچ شده است به دیده می آیند.
گفتیم «اطاق» موزیک ، امامرادمان محوطه ای است که به موزیک اختصاص یافته زیرا هیچ دیواری یا تیغه ای آن را از سالن پذیرایی بزرگ این خانه جدا نمی کند .
فقط کتابخانه این خانه به چهار دیوار محصور است که بتوان در آن با فراغ خاطر مطالعه کرد .
به محض آن که شخص وارد سالن پذیرایی این خانه شود ستون های ظریفی که به فواصل غیرمساوی در امتداد پله ساخته شده اند نظرش را جلب می کند .
این ستون های نازک در حالی که مانند دیواری فضای این پله کان را از بقیه تالار جدا می کنند اما چون مانند دیوار مسدود نیستند موجب می شوند که این پله جزئی از فضای تالار شود.
ذکر این نکته بی منا


دانلود آسفالت 25 ص

دانلود آسفالت 25 ص تحقیق آسفالت 25 ص مقاله آسفالت 25 ص آسفالت 25 ص
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل zip
حجم فایل 119 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25
دانلود آسفالت 25 ص

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 25 صفحه

آسفالت  لایه زیرین آسفالت یک خیابان آسفالت ماده‌ای سیاه، چسبناک و بسیار چسبنده یا شبه جامد می‌باشد.
آسفالت ماده‌ای ترکیبی است که از مخلوط کردن شن و ماسه و قیر ساخته می‌شود و در ساخت جاده، باند فرودگاه و پشت بام ساختمان‌ها به کار گرفته می‌شود.
تعریف آسفالت آسفالت به‌صورت عام به مایع غلیظ، شبه جامد یا جامدی اطلاق می‌شود که عمدتاً از هیدروکربن‌ها و مشتقات آنها تشکیل شده است و در کربن دی‌سولفید به‌طور کامل حل می‌شود.
[۱] انواع آسفالت آسفالت با توجه به نحوه کاربرد و اختلاط، به سه دسته آسفالت گرم، آسفالت حفاظتی و آسفالت سرد تقسیم‌بندی می‌شود.
آسفالت گرم آسفالت گرم به آن دسته از آسفالت‌هایی اطلاق می‌گردد، که در آن‌ها قیر و مصالح سنگی گرماگرم مخلوط شوند و گرماگرم پخش و متراکم گردند.
[۲] آسفالت گرم دارای انواع زیر می‌باشد: بتون آسفالتی این نوع از آسفالت دارای چند مجموعه اجرائی می‌باشد: گرم مخلوط شونده و گرم اجرا شونده این نوع مخلوط آسفالتی بتنی که گرم تهیه و گرم نیز اجرا شود تشکیل شده‌است از: قیر خالص (AC)، مصالح سنگی بد دانه بندی شده، مصالح سنگی خوب دانه بندی شده.
در موقع اجرا، استفاده از میله استحکام نیز رایج می‌باشد.
سرد مخلوط شونده و سرد اجرا شونده رلد آسفالت آسفالت ماستیک آسفالت‌ حفاظتی آسفالت‌های حفاظتی به آن دسته از مخلوط‌های قیر و مصالح سنگی اطلاق می‌شود که جهت پوشش و محافظت راه در مقابل عوامل جوی به‌کار گرفته می‌شوند.
آسفالت حفاظتی باعث جلوگیری از فرسایش سطح راه‌های شنی و یا آسفالته می‌شود.
این آسفالت به سهولت اجرا می‌شود و ضخامت آن معمولاً تا ۲٫۵ سانتی‌متر است.
[۲] البته آسفالت حفاظتی می‌تواند کاملاً قیر نیز باشد، که در این نوع از آسفالت حفاظتی مصالح سنگی به کار نرفته است و به نوعی آن را از مخلوط های آسفالتی نیز می‌توان جدا نمود.
که هدف از ایجاد لایه حفاظتی و اختصاصا از این نوع آسفالت ایجاد یک لایه قیر بر روی مصالح سنگدانه است تا مصالح سنگی را به مخلوط آسفالتی که بعدا مورد استفاده قرار می‌گیرد بچسباند.
در این نوع آسفالت نباید از قیری استفاده شود که به لایه سنگدانه نفوذ کند، اما باید آسفالت بالا را بچسباند.
آسفالت‌ سرد آسفالت سرد (Cold Mix) به مخلوطی از مصالح سنگی و قیر مخلوط و یا امولسیون قیر گفته می‌شود که مواد اولیه آن در دمای محیط مخلوط شوند.
در برخی انواع آسفالت سرد، ممکن است قیر بر حسب ضرورت گرم شود، اما سایر مصالح بدون گرم شدن با قیر مخلوط می‌شوند.
[۲] آسفالت سرد به دو دسته زیر تقسیم‌بندی می‌شود: آسفالت سرد پیش ساخته (Plant Mixed cold mix) ردمیکس (Road Mix) خواص فیزیکی چگالی آسفالت فشرده برابر ۲٫۲ تن بر متر مکعب می‌باشد.
آسفالت بطور کلی مخلوطی است از مصالح سنگی با دانه بندی پیوسته و یک ماده چسباننده که معمولا قیر است.
آسفالت با توجه به کاربرد آن به صورتهای گوناکون ساخته می شود.
آشناترین نوع آسفالت همان آسفالت گرم یا بتن آسفالتی گرم است.
مصالح سنگی معمولا بیش از 90 درصد مخلوط آسفالت را تشکیل می‌دهند.
از اینرو مصالح سنگی تاثیر بسزایی در کیفیت آسفالت حاصله دارد.
بتن آسفالتی بتن آسفالتی ، پوسته متراکم و سیاهرنگ