فایل بای | FileBuy

مرجع خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

فایل بای | FileBuy

مرجع خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

مقاله عمران ISI2014ترجمه شده با عنوان آنالیز دینامیک توربین بادی دریایی در خاک رسی با در نظر گرفتن تعامل خاک- مونوپیل - برج

این مقاله از مقالات معتبر ISIمی باشد که به طور کامل و در28صفحه به صورت روان ترجمه شده است
دسته بندی عمران
بازدید ها 371
فرمت فایل zip
حجم فایل 2640 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28
مقاله عمران ISI2014ترجمه شده با عنوان آنالیز دینامیک توربین بادی دریایی در خاک رسی با در نظر گرفتن تعامل خاک- مونوپیل - برج

فروشنده فایل

کد کاربری 1026
کاربر

Dynamic analysis of offshore wind turbine in clay considering
soil–monopile–tower interaction

Dynamic analysis of offshore wind turbine in clay consideringsoil–monopile–tower interaction

آنالیز دینامیک توربین بادی دریایی در خاک رسی با در نظر گرفتن تعامل خاک- مونوپیل - برج

abstract

A comprehensive study is performed on the dynamic behavior of offshore wind turbine (OWT) structure

supported on monopile foundation in clay. The system is modeled using a beam on nonlinear Winkler

foundation model. Soil resistance is modeled using American Petroleum Institute based cyclicp–yandt–

zcurves. Dynamic analysis is carried out in time domain usingfinite element method considering wind

and wave loads. Several parameters, such as soil–monopile–tower interaction, rotor and wave

frequencies, wind and wave loading parameters, and length, diameter and thickness of monopile

affecting the dynamic characteristics of OWT system and the responses are investigated. The study

shows soil–monopile–tower interaction increases response of tower and monopile. Soil nonlinearity

increases the system response at higher wind speed. Rotor frequency is found to have dominant role

than blade passing frequency and wave frequency. Magnitude of wave load is important for design rather

than resonance from wave frequency.

&2014 Elsevier Ltd. All rights reserved

چکیده

مطالعه ی جامعی بر روی وضعیت دینامیک سازه ی توربین بادی دریایی ( OWT ) که بر روی پایه مونوپیل در خاک رسی استقرار یافته بود انجام گرفت . سیستم با استفاده از یک تیر در مدل پایه ی غیر خطی winkler مدلسازی شد . مقاومت خاک با کمک موسسه نفت خام آمریکا بر مبنای منحنی های P – Y و t – z چرخه ای مدلسازی شد . آنالیز دینامیک در حوزه ی زمانی با استفاده از روش المان محدود با در نظر گرفتن نیروهای باد و موج انجام گرفت . چندین پارامتر همانند تعامل خاک – مونوپیل – برج ، فرکانس روتور و موج ، پارامترهای نیروی باد و موج ، طول ، قطرو ضخامت مونوپیل که ویژگی های دینامیک سیستمOWT را تحت تاثیر قرار می دهند و نیز پاسخ ها مورد بررسی قرار گرفتند . این مطالعه نشان داد که تعامل خاک – مونوپیل – برج ، پاسخ برج و مونوپیل را افزایش داده است . غیر خطی بودن خاک ، واکنش سیستم را در سرعت بالای باد افزایش داد . فرکانس روتور مشخص شد که دارای نقش غالبی نسبت به فرکانس گذرنده از تیغه و فرکانس موج می باشد . بزرگی نیروی باد نسبت به رزونانس از فرکانس موج برای طراحی حائز اهمیت تر می باشد .

واژگان کلیدی : پویایی ، مونوپیل ، توربین بادی دریایی ، تعامل سازه – خاک ، غیر خطی بودن خاک ، نیروی باد و موج


مقاله عمران ISI2004ترجمه شده با عنوان پاسخ سکوهای دریایی ثابت به نیروی موج و جریان با در نظر گرفتن تعامل خاک و سازه

این مقاله از مقالات معتبر ISIمی باشد که به طور کامل و در13صفحه به صورت روان ترجمه شده است
دسته بندی عمران
بازدید ها 242
فرمت فایل zip
حجم فایل 443 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 13
مقاله عمران ISI2004ترجمه شده با عنوان پاسخ سکوهای دریایی ثابت به نیروی موج و جریان با در نظر گرفتن تعامل خاک و سازه

فروشنده فایل

کد کاربری 1026
کاربر

Response of fixed offshore platforms to wave and current loading
including soil– structure interaction

Response of fixed offshore platforms to wave and current loadingincluding soil– structure interaction

پاسخ سکوهای دریایی ثابت به نیروی موج و جریان با در نظر گرفتن تعامل خاک و سازه

Abstract

Fixed offshore platforms supported by pile foundations are required to resist dynamic lateral loading due to wave forces. The response of a

jacket offshore tower is affected by the flexibility and nonlinear behaviour of the supporting piles. For offshore towers supported by clusters

of piles, the response to environmental loads is strongly affected by the pile–soil– pile interaction. In the present study, the response of fixed

offshore platforms supported by clusters of piles is investigated. The soil resistance to the pile movement is modelled using dynamicp–y

curves andt–zcurves to account for soil nonlinearity and energy dissipation through radiation damping. The load transfer curves for a single

pile have been modified to account for the group effect. The wave forces on the tower members and the tower response are calculated in the

time domain using a finite element package (ASAS). Several parameters affecting the dynamic characteristics of the platform and the

platform response have been investigated.

q2004 Elsevier Ltd. All rights reserved

چکیده

سکوهای دریایی ثابت که با پایه های ستونی ( پیل ) پشتیبانی می شوند برای مقاوت به نیروی جانبی دینامیک ناشی از نیروهای امواج مورد نیاز هستند . پاسخ یک برج دریایی پوشش دار ناشی از انعطاف پذیری و وضعیت غیر خطی پیل های تکیه گاه ( پشتیبان ) تحت تاثیر قرار می گیرد . برای برج های دریایی که توسط دسته ای از پیل ها ( ستون ها ) پشتیبانی می شوند ، پاسخ به نیروهای محیطی به شدت ناشی از تعامل پیل – خاک – پیل تحت تاثیر قرار می گیرد . در مطالعه ی حاضر ، پاسخ سکوهای دریایی ثابت که توسط دسته هایی از ( خوشه هایی از ) پیل ها مورد پشتیبانی قرار می گیرند ، بررسی شد ، مقاومت خاک نسبت به جابجایی پیل با استفاده از منحنی های دینامیک p – y و t – z مدلسازی شد تا وضعیت غیر خطی بودن خاک و پراکندگی انرژی از طریق استهلاک تشعشع نیز در نظر گرفته شوند . منحنی های انتقال نیرو برای یک پیل واحد تغییر داده شدند تا تاثیر کلی در نظر گرفته شود . نیروهای موج وارد بر اعضای برج و پاسخ برج در حوزه زمانی با استفاده از بسته ی نرم افزاری المان محدود ( ASAS ) محاسبه شدند. چندین پارامتر تاثیر گذار بر ویژگی های سکو و پاسخ سکو مورد بررسی قرار گرفتند


مقاله عمران ISI2011ترجمه شده با عنوان پیش بینی حرکت جانبی لرزه ای دیوار های حائل وزنی روی خاک های دانه ای

این مقاله از مقالات معتبر ISIمی باشد که به طور کامل و در24صفحه به صورت روان ترجمه شده است
دسته بندی عمران
بازدید ها 348
فرمت فایل zip
حجم فایل 2093 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24
مقاله عمران ISI2011ترجمه شده با عنوان پیش بینی  حرکت جانبی لرزه ای دیوار های حائل وزنی روی خاک های دانه ای

فروشنده فایل

کد کاربری 1026
کاربر

Seismic lateral movement prediction for gravity retaining wallson granular soils

پیش بینی حرکت جانبی لرزه ای دیوار های حائل وزنی روی خاک های دانه ای

abstract

At present, methods based on allowable displacements are frequently used in the seismic design of

earth retaining structures. However, these procedures ignore both the foundation soil deformability and

the seismic amplification of the soil placed behind the retaining wall. Thus, they are not able to predict

neither a rotational failure mechanism nor seismic induced lateral displacements with an acceptable

degree of accuracy for the most general case. In this paper, a series of 2D finite-element analyses

were carried out to study the seismic behavior of gravity retaining walls on normally consolidated

granular soils. Chilean strong-motion records were applied at the bedrock level. An advanced non-linear

constitutive model was used to represent both the backfill and foundation soil behavior.

This elastoplastic model takes into account both the stress dependency of soil stiffness and coupling

between shear and volumetric strains. In unloading–reloading cycles, the non-linear shear-modulus

reduction with shear strain amplitude is considered. Interface elements were used to model

soil–structure interaction. Routine-design charts were derived from the numerical analyses to predict

the lateral movements at the base and top of gravity retaining walls located at sites with similar seismic

characteristics to the Chilean subduction zone. Thus, wall seismic rotation can also be obtained. The

developed charts consider wall dimensions, granular soil properties, bedrock depth, and seismic input

motion characteristics. As shown, the proposed charts match well with available experimental data.

&2010 Elsevier Ltd. All rights reserved

Seismic lateral movement prediction for gravity retaining walls
on granular soi

چکیده

امروزه در طراحی سازه های حائل زمین عمدتاً روش های مبتنی بر جابجایی های مجاز مورد استفاده قرار می گیرند. اما این روش ها قابلیت تغییر شکل خاک فندانسیون و دامنه لرزه ای خاک پشت دیوار حائل را نادیده می گیرند. بنابراین در اغلب موارد آنها قادر به پیش بینی مکانیزم شکست چرخشی و جابجایی های جانبی ناشی از لرزه با یک دقت قابل قبول نمی باشند. در این مقاله، به منظور مطالعه رفتار دیوارهای حائل وزنی روی خاک های دانه ای تحکیم یافته، یک سری تحلیل های المان محدود دو بعدی بکار گرفته شده است. گزارشات حرکت Chilean در سطح بستر سنگی بکارگرفته شده است. یک مدل غیر خطی پیشرفته به منظور بیان رفتار هر دو خاک فنداسیون و پشت دیوار استفاده شده است. این مدل الاستوپلاسیتک وابستگی تنش به سختی خاک و کوپلینگ بین برش وکرنش های حجمی را در نظر می گیرد.

در سیکل های بارگذاری– باربرداری، کاهشی مدول برشی غیر خطی با دامنه کرنش برشی در نظر گرفته می شود. المان های مشترکی برای مدل کردن بر هم کنش خاک و سازه استفاده شده اند. چارت های طراحی منظمی از تحلیل های عددی به منظور پیش بینی حرکت های پایین و بالای دیوارهای حائل جاگرفته در سایت های با ویژگی های لرزه ای مشابه با نواحی فرورانشی Chilean بدست آمده است. بنابراین، چرخش لرزه ای دیوار را نیز می توان بدست آورد. چارت های بدست آمده ابعاد دیوار، ویژگی های خاک دانه ای، عمق بستر سنگی و ویژگی حرکت ورودی لرزه ای را در نظر میگیرد. همانطور که نشان داده شده است، چارت های پیشنهاد شده به خوبی با اطلاعات آزمایشگاهی موجود هم خوانی دارند.


مقاله ترجمه شده روشهای ریاضی جستجوی عملیات

ما بررسی می کنیم صف MMC را در جاییکه مشتریان یک موقعیت بحرانی را ، موقعیکه ،زمان اقامت موقت متجاوز از یک زمان تصادفی است ،واگذار می کنند کرانهای بالایی و پایینی برای توزیع تعداد شغلهای حساس از دو سیستم اصلی اصلاح شده ، گرفته می شوند دو سیستم اصلاح شده می توانند بطور موثری حل شوند محاسبات عددی ،توان روش را نشان می دهند
دسته بندی ریاضی
بازدید ها 212
فرمت فایل doc
حجم فایل 774 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17
مقاله ترجمه شده روشهای ریاضی جستجوی عملیات

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

عنوان انگلیسی مقاله: Mathematical Methods of Operations Research , The M/M/c with Critical Jobs

عنوان فارسی مقاله : روشهای ریاضی جستجوی عملیات , M/M/C با شاخص شغلها ( شغلهای حساس)

فرمت فایل زبان اصلی: فایل pdf

فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد (Doc) قابل ویرایش

تعداد صفحات مقاله انگلیسی: 13 صفحه

تعداد صفحات فایل ترجمه شده به فارسی: 17 صفحه

تعداد کلمات ترجمه شده به فارسی: 3491 کلمه

چکیده متن انگلیسی:

Abstract: We consider the MIMIc queue, where customers transfer to a critical state when their queueing (sojourn) time exceeds a random time. Lower and upper bounds for the distribution of the number of critical jobs are derived from two modifications of the original system. The two modified systems can be efficiently solved. Numerical calculations indicate the power of the approach.
Key Words." M/M/c, priority queue, bounds, matrix methods

چکیده متن فارسی:

ما بررسی می کنیم صف M/M/C را در جاییکه مشتریان یک موقعیت بحرانی را ، موقعیکه ،زمان اقامت موقت متجاوز از یک زمان تصادفی است ،واگذار می کنند. کرانهای بالایی و پایینی برای توزیع تعداد شغلهای حساس از دو سیستم اصلی اصلاح شده ، گرفته می شوند. دو سیستم اصلاح شده می توانند بطور موثری حل شوند. محاسبات عددی ،توان روش را نشان می دهند.
کلید واژه ها: M/M/C ، اولویت صف ، کرانها ، روشهای ماتریسی

فایل ترجمه شده شامل عناوین زیر می باشد:

مقدمه
تعریف
مدلها
اثبات کرانهای بالا
اثبات قضایا
تجزیه و تحلیل مدل کران بالا
نتایج عددی
نتیجه
پیوست
اثبات لم

قسمتی از تعریف:

1- تعریف:
ما بررسی می کنیم صف را در جاییکه مشتریان یک موقعیت بحرانی را ، موقعیکه ،زمان اقامت موقت متجاوز از یک زمان تصادفی است ،واگذار می کنند. این زمان به طور تشریحی با پارامتر تعمیم داده شده است. شاخص مشتریان ،برای هر یک از شاخصها ،اولویت انحصاری دارد( بنابراین اگر شاخص مشتریان در صف منتظر باشند ، سرورها هرگز به شاخص مشتریان توجه نمی کنند). در برنامه کاربردی که ما در نظر داریم ، زمانی که ، زمان صف بندی یک شغل متجاوز از زمان تصادفی باشد،مشتریان repairjob و سرورها تعمیرکارها (مهندسین) هستندو repairjob بحرانی (حساس ) نامیده خواهد شد و علت اینکه کند کاری تاسیسات درست از کدام repairjob سرچشکه گرفته است ، مشخص می شود. یک مثال در این زمینه کارخانه قند است ، جاییکه چغندر قند تصفیه می شود. کارکنان فنی چنین کارخانه ایی که تاسیسات را نگهداری می کنند ، شامل مهندسینی هستند که در طول شیفت عملیاتی چغندر قند کار می کنند. این عملیات که روی چغندر انجام می شود یک دوره صد روزه ، از زمان برداشت چغندرها و تصفیه آنها در کارخانه می باشد. مدیریت کارخانه قند علاقه مند به تاخیر در پروسه تعمیراتی است که از مشکلات فنی تاسیسات بوجود آمده است. ما repairjob و مهندسین را به عنوان صف خدمتگزار چند گانه طراحی کرده ایم . repairjob زمانی که صف بندی آن متجاوز از یک زمان تصادفی داده شده باشد ، بحرانی محسوب می شود و آنگاه با آن بر اساس اولویت رفتار می شود. با فرض اینکه مشکلات طبق فراین پواسون بدست می آید ما به مدل شدح داده شده در بالا می رسیم که در آن کار تعمیر با یک نرخ نمایی انجام و شغلها با یک نرخ نمایی بحرانی یا حساس می شوند.البته این نوع مدل می تواند بعنوان اولین مدل تخمینی مورد استفاده قرار گیرد. مقادیر اساسی جالب برای مدیریت ، مجموع زمان در طول عملیات است که شامل شغلهای تعمیراتی حساس و میانگین این شغلهای حساس می باشد. سیستم می تواند با یک فرایند مارکوف دو بهدی نمایش داده شود ، با حالتهای (m,n) که m تعداد شغلهای بدون حساسیت و n تعداد شغلهای حساس در سیستم است. پیدا کردن یک راه حل صریح برای احتمالات ثابت این فرایند مارکوف ،کاری مشکل است. و ما برای انجام این امر تلاش نخواهیم کرد. در عوض کرانهای بالا یی و پایینی برای توزیع تعداد شغلهای حساس از دو سیستم اصلی اصلاح شده بدست خواهند آمد که برای حل شدن آسانتر هستند. تعداد شغلهای بدون حساسیت در این دو سیستم با یک آستانه قطعی ، کراندار است. در مدل کران پایین ، این امر با نپذیرفتن یک شغل جدید ،چنانچه تعداد شغلهای بدون حساسیت به آستانه رسیده باشند ، مشخص می شود. در مدل کران بالا ، یک شغل جدید در این حالت بلافاصله بحرانی محسوب می شود. آستانه وسیع بهتر از کرانها خواهد بود ،اما تلاش بیشتر برای محاسبه کرانها صورت می گیرد . توجه اینکه ،موقعی که شغلهای زیادی در سیستم اصلی وجود دارد ،اکثر آنها حساس خواهند بود. بنابراین فردی ممکن است پیش بینی کند که کرانها برای تعدیل تقریبی مقادیر آستانه مشکل هستند. دلیل اینکه چرا کرانهای بالا و پایین سیستم آسانتر از بکارگیری مدل اصلی هستند این است که فرایند مارکوف توضیح می دهد که این سیستمها فقط یک متغیر غیر کراندار به نام n دارند . بنابراین آنها ذاتاً یک بعدی می باشند. در واقع این فرایندها ، فرایند تولد و مرگ نامیده می شوند ، که بطور موثری می توانند با استفاده از روش هندسی ماتریسی Neuts حل شوند.


مقاله ترجمه شده آسفالت رنگی

جاده ای که با آسفالت رنگی سنگ فرش شده باشد می تواند به همان اندازه که امنیت و یکنواختی رانندگی را بهبود می دهد مجموعه دیدنی بهتری ایجاد کند در این تحقیق، نمونه های آسفالت رنگی به همراه مقادیر مختلف رنگ برای مطالعه تغییرات رنگ سطح در دوره های مختلف افزایش طول عمر، بررسی می شوند
دسته بندی عمران
بازدید ها 204
فرمت فایل doc
حجم فایل 285 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16
مقاله ترجمه شده آسفالت رنگی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

عنوان انگلیسی مقاله: Fading and color changes in colored asphalt quantified by the image analysis method

عنوان فارسی مقاله : تغییرات رنگ و محوسازی در آسفالت از طریق متد آنالیز تصویر محدود شده

چاپ شده در ژورنال معتبر ELSEVIER

فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد (Doc) قابل ویرایش

تعداد صفحات مقاله انگلیسی: 7 صفحه

تعداد صفحات فایل ترجمه شده به فارسی: 9 صفحه

تعداد کلمات ترجمه شده به فارسی: 3113 کلمه

برای دانلود فایل زبان اصلی با فرمت pdf اینجا کلیک کنید


چکیده متن انگلیسی:

Colored asphalt pavement can create better visual setting as well as improve the safety and smoothness of driving. In this research, colored asphalt samples with various amounts of dye are examined to study the surface color changes at different aging periods. Distributions of surface colors on the samples are analyzed in both the RGB and HSI color spaces. Two types of dyes, green and red, with five different ratios are mixed with clear asphalt to make colored asphalt samples. The samples are exposed to ultraviolet light in the QUV tester for five different aging spans. Results show that the amount and type of dye added, and the different aging spans affect fading in the colored asphalt. Results also indicate that clear asphalt mixed with 5% or more of dye is capable of manufacturing better-colored asphalt. Finally, colored asphalt with red dye showed better resistance to ultraviolet light.

چکیده مقاله ترجمه شده:

جاده ای که با آسفالت رنگی سنگ فرش شده باشد می تواند به همان اندازه که امنیت و یکنواختی رانندگی را بهبود می دهد مجموعه دیدنی بهتری ایجاد کند. در این تحقیق، نمونه های آسفالت رنگی به همراه مقادیر مختلف رنگ برای مطالعه تغییرات رنگ سطح در دوره های مختلف افزایش طول عمر، بررسی می شوند. توضیح رنگ های سطح در نمونه ها در فضاهای رنگی HIS و RGB بررسی می شوند. دو نوع رنگ، سبز و قرمز، با 5 نسبت مختلف با آسفالت روشن برای ساخت نمونه های آسفالت رنگی ترکیب می شوند. نمونه ها برای 5 دهانه مختلف قدیمی در دستگاه آزمایش QUV در معرض نور ماوراء بنفش قرار می گیرند. نتایج نشان می دهد که مقدار و نوع رنگ افزوده شده و دهانه های مختلف قدیمی بر محوسازی آسفالت رنگی تأثیر می گذارد. همچنین نتایج نشان می دهد که آسفالت روشن به همراه % 5 یا بیشتر رنگ قادر به ساخت آسفالتی است که بهتر رنگ شده است. سرانجام، آسفالت رنگی به همراه رنگ قرمز مقاومت بهتری را در مقابل نور ماوراء بنفش نشان داد.