دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 17 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 16 |
فرمت فایل : ورد
قسمتی از محتوی فایل
تعداد صفحات : 16 صفحه
اهداف تاسیس آموزشگاه: مهمترین هدفی که در راستای تاسیس آموزشگاه آرایش و پیرایش وجود دارد ابتدا علاقمندی به این رشته هنری و کاری می باشد.
ضمن اینکه از جهت موقعیت اجتماعی دارای شرایط مناسبی است.
از جنبه اشتغال زایی و آموزش و بکارگیری استعدادهای جوان جامعه نیز از ویژگی ها و قابلیت های بالایی برخوردار می باشد که خود می توان انگیزه بسیار خوبی برای ادامه کار باشد.
در کنار تمامی موارد فوق درآمد و عایدی این حرفه نیز می تواتند عامل مهم دیگری در گرایش به آن باشد.
ایجاد زمینه های اشتغال افزایش بهره وری در کار ایجاد توانمندی برای استفاده از فناوری پیشرفته ایجاد مهارتهای لازم جهت انجام کار آموزش و بکارگیری جوان چارت سازمانی آموزشگاه : موسس: فرد موسس و یا به عبارتی بنیانگذار آموزشگاه سرمایه لازم جهت تخصیص مکان و تهیه تجهیزات و لوازم و همچنین استخدام مدیر و مربی جهت اداره آموزشگاه به همراه تامین دستمزد و حقوق پرسنل شاغل را به عهده خواهد داشت.
مدیر: فرد مدیر مسئولیت اداره آموزشگاه را بعهده دارد.
رسیدگی به امور مالی و مسائل اداری ضمن اینکه رابط بین آموزشگاه و سازمان فنی و حرفه ای بوده و نظارت مستقیم بر عملکرد مربیان رابه عهده خواهد داشت.
منشی: انجام امورات مربوط به ثبت نام و کنترل ورود و خروج کارآموزان را به عهده دارد مربی آرایش و پیرایش: تدریس دروس نظری و عملی مربوط به آرایش و پیرایش را به عهده دارد.
* آئین نامه آموزشی و انضباطی: ضمن عرض تبریک به شما کاآموزان عزیز به خاطر انتخاب رشته ظریف آرایش و پیرایش به عنوان یک هنر یا حرفه و امید به پیشرفت و موفقیت چشمگیرشما در دستیابی به یک تخصص بالا، رعایت موارد ذیل در آموزشگاه الزامی است: 1-رعایت ادب و احترام نسبت به موسس، مدیر و مربی.
2- رعایت ادب و احترام نسبت به سایر کارآموزان و اجتناب از معرفی در آموزشگاه.
3- حضور به موقع در آموزشگاه و خروج در پایان ساعات مقرر.
4- رعایت کامل بهداشت و نظافت شخصی.
5-همکاری گروهی با سایر کارآموزان جهت پاکیزه نگهداشتن محیط آموزشگاه.
6-استفاده از پوشش مناسب و رعایت شئونات اسلامی 7-حفظ و نگهداری از اموال و تجهیزات آموزشگاه 8-در صورتیکه کارآموز به علت بی نظمی و غیبت یا تاخیر ورود و خروج بی موقع تا دو اخطار داشته باشد و مجددا اقدام به غیبت غیر موجه یا بی نظمی نماید از آموزشگاه اخراج خواهد شد.
9-از آوردن اطفال به محیط آموزشگاه جدا خود داری کنید.
طراحی دوره آموزشی: موضوع آموزش : پیرایش زنانه مدت دوره کارآموزی : 165 ساعت زمان آموزش تئوری: 40 ساعت زمان آموزش عملی : 125 ساعت کد استاندارد: 24/70 -5 شروع دوره : 1/2/84 پایان دوره : 1/6/84 ساعت آموزش: 5/4- 5/12 بعد از ظهر ایام هفته موضوع آموزش (هفته اول) ساعت آموزش تئوری عملی شنبه یکشنبه دوشنبه سه شنبه چهارشنبه اطلاعات مقدماتی- طریقه صحیح انجام کار ایمنی چیست؟
اصول علمی مو ساختمان شیمایی مو- شناخت کرمهای مختلف تقویت مو طرز استفاده عملی از مواد ویتامینه و تقویت 5 15 ایام هفته موضوع آموزش (هفته دوم) ساعت آموزش تئوری عملی شنبه یکشنبه دوشنبه سه شنبه چهارشنبه شناخت انواع شامپوها و لوسیون ها نحوه
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 26 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 29 |
فرمت فایل : ورد
قسمتی از محتوی فایل
تعداد اسلاید : 29 صفحه
TQM مدیریت کیفیت فراگیر تعریف با سه کلمه زیر سر و کار داریم : TQM در تجزیه لغت فراگیر: نشان دهنده همه گیر بودن آن است کیفیت: درجه تطابق کالای تولید شده یا خدمت ارایه شده با نیاز مشتری بیان می کند مدیریت: فن –هنر- یا روش اداره کردن –کنترل کردن و.
.
.
است .
هدف فراهم آوردن محصول با کیفیت برای مشتریان است که انجام این کار افزایش بهره وری و کاهش هزینه را در بر دارد با کیفیت بالاتر محصول و قیمت کمتر آن موقعیت رقابتی در بازار بهبود می یابد تاریخچه در سال 1924 شوهارت از شرکت آزمایشگاههای تلفن بل یک نمودارآماری برای کیفیت متغیرها ی محصولات ارایه شد.
از این نمودار به عنوان نقطه شروعی برای کنترل SQC کیفیت آماری نام برده میشود .
در سال 1950 ادوارد دمینگ چند دوره سمینار در مورد روشهای آماری برای مهندسان زاپنی ارایه داد.
زاپنی ها با استفاده از این مفاهیم استانداردهایی را برای کیفیت وضع کردند به هر حال رنسانس کیفیت در مورد محصولات آمریکایی در حال منتشر شدTQM اجرا بود در میانه دهه 1980 مفهوم اصول هشت گانه مدیریت کیفیت اصل 1- تمرکز بر مشتری اصل 2- رهبری اصل 3- مشارکت کارکنان اصل 4- رویکرد فرایندگرا اصل 5- رویکرد سیستمی اصل 6- بهبود مستمر اصل 7- تصمیم گیری بر مبنای اطلاعات واقعی اصل 8- روابط با تامین کنندگان براساس منافع دوجانبه 1- رهبری نقش مدیر ارشد کیفیت امری همگانی است و برای اجرای آن همگان مسوول هستند به ویزه مدیر ارشد ومدیر ارشد اجرایی شورای کیفیت برای اینکه بتوان کیفیت را به صورت فرهنگ در آوردنیاز به انجمنی داریم که رهبری وهدایت رابر عهده گیردشورای کیفیت به منزله موتور محرک خواهد بود بیانیه های کیفیت بیانیه بینش سازمان منظور آن است که در طول 5 یا 10 سال آینده می خواهیم سازمان چگونه به نظر آید بیانیه ماموریت سازمان ما که هستیم؟
مشتریان ما که هستند؟
ماچه کاری انجام میدهیم؟
2- تمرکز بر مشتری درک مشتریان از مفهوم کیفیت جامعه کنترل کیفیت آمریکا بر روی مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر مشتریان در انتخاب کالا تحقیق کرده وآن را بدست آورده است: 1-عملکرد کالا 2- ویژ گیهای کالا 3-خدمات مربوط به کالا 4-ضمانت کالا 5-قیمت کالا 6-اعتبار موسسه تولید کننده کالاا عملکرد کالا در دسترس بودن کالا قابلیت اطمینان کالا قابلیت نگهداری کالا وی ژگیهای کالا به طور معمول خصوصیات یک کالا و یا خدمات به ساختار و فن آوری و یا به مسایل اخلاقی و روانشناختی آن بر میگردد خدمات مربوط به کالا تاکید هر چه بیشتر بر خدمت دهی به مشتریان از مهم ترین ابزارهایی است که می تواند جایگاه سازمان را در نگاه مشتری بهبود بخشد ضمانت کالا گارانتی یا ضمانت کالا بیانگر پیمان و تعهدعمومی سازمان نسبت به کیفیت آن کالا است
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 15 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 14 |
فرمت فایل : ورد
قسمتی از محتوی فایل
تعداد صفحات : 14 صفحه
تعریف مدیــرمدیر کسی است که اداره افراد یک مؤسسه تولیدی ، بازرگانـی یا خدماتی را به عهده داشته و با استفاده از منابع انسانی و مادی آن را به نحو مطلوب اداره نماید و به منظور نیل به اهـداف معین که از طرف کارفرما یا هیات مدیره تعیین شده در واحد تحت سرپرستی خود فعالیت نماید .
وی هم چنین مسئولیت بازدهی و بهره وری بیشتر کارکنان خود را از نظر کمیت و کیفیت عهده دار است .
به عبارت دیگر « مدیریت یعنی هماهنگ کردن منابع انسانی و مادی برای رسیدن به هدف» .
در تعریفی دیگر مدیریت به معنای سرپرستی انجام دادن کارها به وسیله و از طریق دیگران بیان شده است .
در تعاریف فوق بر دو موضوع تأکید شده است : 1-وجود اشخاص مناسب برای انجام کارها 2- به انجام رساندن کارها به نحو مطلوب مدیریت و روشهای رهـبری 1-دیکتاتوری( مدیریـت خودکامـــه) در این نوع مدیریت ، مدیر بدون هیچگونه نظرخواهـی از سایر همکاران خود و یا ارائه توضیح در خصوص علت اقدامات جاری ، دستورالعملهایــــی را با خشونت صادر می کند .
این نوع مدیریت با کمترین حس وفاداری نسبت به سازمان انجام وظیفه نموده و همیشه به حرفه ، تخصص و مهارت خویش کاملا" معتقد است .
این گـروه از مدیــران بــر روی تمایلات خود تکیه بسیـــاری دارند و بر اســاس معلومــات فنی و حرفه ای خود عمل می کنند و در صورتی که مقـــررات و آئین نامه های سازمانی با نظرات آنها مخالف باشد هیچگاه به آنها اهمیت نخواهند داد .
این گونه مدیران اعمال سلیقه شخصی را در حل و فصل مشکلات جایز می دانند و از این جهت کلیه امور سازمان یا هتل خود را با روش شخصی اداره می کننـــد و همیشــــه از کلمــه « من » بجای « ما » استفاده می کنند .
این گونه فضای مدیریتی دارای محیط کاری سخت و نامناسب می باشد .
در حال حاضر این نوع مدیریت ممکن است در مشاغل خاص مانند مشاغل نظامی جوابگو باشد اما در موارد دیگر عدم موفقیت آن کاملاً به اثبات رسیده است .
2- مدیریت مهار گسیختــه در مدیریت باری به هر جهت و مهار گسیخته مـشکلات به عهده کارکنان است و در مواقع ازدحام و شلوغی و نابسامانی کار ، مدیر در صـحنه کار حضور نداشته و در دفتر کار خود مانده و از مقابله با مـشکلات خودداری می نماید .
در این گونه مدیریت گاهی روابط جای قوانین و ضوابط را گرفته و همشهری بودن ، هم زبان بودن ، هم مذهب بودن و هم مسلک بودن باعث می گردد افراد و کارکنان سازمان یا هتل جایگاههای رسمی خود را فراموش کرده و در قالبهای غیر رسمی و دوستانه باهم ارتباط برقرار کنند .
گاهی این افراد به جای عملکرد مفید با ایجاد تشکل ها سدّ راه تحقق اهداف رسمی هتل می شوند .
در کشورهائی که تنوع و گوناگونی نژاد ، مذهب و زبان وجود دارد ، تشکلهای غیر رسمی در سازمانها بیشتر و قویتر می باشند .
در چنین فضائی - در سازمان یا هتل - فرهنگ سخن گوئی جانشین عمل و اقدام شده و سخن بسیار و عمل اندک می گردد .
کار مدیریت و کارکنان حرافی و لفاظی است و به فعالیت و تلاش در راه تحقق اهداف توجه چندانی نمی شود و در نتیجه نظام کاری بی تحرک و منفعل است .
هر کس کار و وظیفه اش را به دیگری واگذار می کند و در پاسخگوئی شانه خالی می کند و با آن که می داند صداقت در کلام ارزشمند است ولی در سازم
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 11 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 9 |
فرمت فایل : ورد
قسمتی از محتوی فایل
تعداد صفحات : 9 صفحه
مقدمه: مدیریت و سرپرستی در سازمان زندانها با توجه به شرح وظایف قانونی از پیچیدگیها و اهمیت خاص خود برخوردار می باشد.
لذا مرکز آموزشی و پژوهشی با وقوف کامل به این مطلب برنامههای متعددی را برای افزایش و ارتقاء سطح دانش و آگاهی مدیران و سرپرستان سازمان اجراء نموده است که ازآن جمله برگزاری دوره های آموزشی متعدد و متنوع می باشد.
در کنار این فعالیتهایآموزشی در سال 1377 از سوی این مرکز طرحی به نام «طرح کمیته ارزیابی علمی کارکنان» بر اساس مصوبات شورای برنامهریزی تهیه شد و پس از تصویب ریاست محترم سازمان در سال 1378 برای اجراء به ادارات کل ابلاغ گردید.
بر اساس این طرح می بایست قبل از واگذاری پست های مدیریتی و سرپرستی به کارکنان نسبت به تعیین مراتب علمی آن از سوی کمیته مذکور اظهار نظر شود.
اجرای این طرح به سازمان یاری می رساند تا کارکنانی که واجد شرایط مدیریتی و سرپرستی و رهبری اداره زندانها و انجام فعالیت های اصلاحی و تربیتی هستند را شناسایی و به کار گمارد.
ضرورت: در یک قرن اخیر به علت پیدایش سازمانهای جدید، پیچیده و متراکم از تکنولوژی و برخوردار از انسانهای پر نیاز موضوع مدیریت مورد توجه خاص قرار گرفته است.
سرعت، قدرت عمل و انبوه بودن فرآوردههای انسانی و صنعتی نیاز به نیروی هماهنگکننده متفکر و فرزانه ای به نام مدیر دارد تا بتواند با برنامهریزی درست بین همه اجزاء، امکانات و نیروهای سازمان هماهنگی و همسویی به وجود آورد و به تعبیری موفقیت نهادها و سازمانها تا حد زیادی به کارآیی و اثربخشی مدیران بستگی دارد.
اکنون با گسترش فعالیتهای علمی مرکز و لزوم بهرهگیری از تمام امکانات نیروی انسانی از پایینترین طبقه شغلی تا بالاترین آن ضرورت دارد کمیته ارزیابی علمی کارکنان با استفاده از منابع و ماخذ علمی ضمن ارزیابی به اطلاعات علمی کارکنان نیز غنای بیشتری بخشد و از این رهگذر هیچ فردی نباید بدون اخذ نظریه کمیته ارزیابی پست مدیریتی و سرپرستی را تصدی نماید و فقط افراد واجد شرایط در پستهای مورد نظر منصوب و مشغول گردند بر این اساس طرح کمیته ارزیابی علمی کارکنان تهیه گردیده است.
هدف اصلی کمیته ـ بررسی و تعیین مراتب علمی کارکنان برای تصدی مشاغل حساس و مهم مدیریتی و سرپرستی سایر اهداف کمیته: ـ شناسایی مدیران و سرپرستان لایق و توانمند ـ شناسایی کارکنان واجد شرایط برای تصدی پستهای حساس ومهم ـ شناخت ضعفهایآموزشی و علمی متصدیان مشاغل حساس سازمان ـ نهادینه کردن شایسته سالاری ـ علمی کردن اقدامات زندانبانی ـ توجه و برنامهریزی مدیران و سرپرستان به مطالعه و بهرهمندی از علوم روز برای اداره زندانها و حوزه تحت سرپرستی ـ شناسایی نیازهای آموزشی کارکنان و رده های مدیریتی ـ توجه مدیران و سرپرستان به آموزش کارکنان تحت سرپرستی ـ ایجاد انگیزه برای ادامه تحصیل مشاغل مورد ارزیابی منظور مشاغلی هستند که جهت احراز پست، نیاز به ارزیابی و تایید علمی دارند که عبارتند از : معاونین ادارات کل، روساء، معاونین و سرپرستان زندانها، روساء، سرپرستان و معاونین کانونهای اصلاح و تربیت، روساء اندرزگاهها، روساء اردوگاهها و روساء تمام ادارات و گروههای ستادی و استانی نحوه دعوت دبیرخانه کمیته پس از معرفی کارکنانی که برای پستهای مدیری
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 25 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 29 |
فرمت فایل : ورد
قسمتی از محتوی فایل
تعداد صفحات : 29 صفحه
به نام خدا مقدمه مؤسسه پژوهش در مدیریت و برنامه ریزی انرژی با هدف کلی توسعه فعالیتهای پژوهشی در زمینه های مختلف مدیریت سیستم های انرژی، اقدام به انجام دادن اولین تحقیق بین المللی مدیریت و برنامه ریزی انرژی کرده است.
امید است با انجام دادن این چنین تحقیق هایی که منجر به ایجاد ارتباط هر چه بیشتر با سایر مؤسسات دانشگاهی و پژوهشی ملی و جهانی می شود، اهداف اصلی مؤسسه که اساسی ترین آنها، ارتقاء سطح علمی - پژوهشی کشور است محقق گردد .
شایان ذکر است که تحقیق از دانشمندان برجسته دنیا به عنوان سخنران کلیدی دعوت نموده است.
عناوین موضوعی این تحقیق در 15 محور جداگانه می باشد.
این محورها عبارتند از: مدیریت و اقتصاد انرژی برنامه ریزی انرژی توسعه پایدار و انرژی ارتقاء بهره وری در بخش انرژی مدلسازی انرژی فناوری های سخت افزاری انرژی مدیریت ریسک مدیریت و کنترل پروژه ها نقش انسان و سازمان استانداردهای انرژی و محیط زیست کاربرد فناوری نانو و استانداردهای آلایندگی خودروها انرژی و حمل و نقل مباحث زیست محیطی ارتقاء بهره وری در بخش انرژی بحث ارتقاء بهره وری و انتقاد مؤثر و کار از منابع انرژی را می توان از دو محور مورد توجه قرار داد، محور اول: ارتقاء بهره وری در استفاده از منابع تولید و انتقال و توزیع انرژی مطرح است و در محور دوم ارتقاء بهره وری در مصرف انرژی مورد مطالعه محققین قرار میگیرد.
در محور اول یعنی ارتقاء بهره وری در استفاده از منابع می توان به نقش کاهش تلفات شناخت وبکارگیری تکنولوژی های جدید تولید انرژی با حداقل کار کردن مصرف مواد اولیه و منابع طبیعی و نیز حداقل کردن خسارت وارده به محیط زیست اشاره نمود.
در محور دوم نیز لازم است که مراکزعمده مصرف شناسایی و شیوه های کاهش تلفات در مصرف و استفاده از انرژی مورد بررسی قرار گیرد.
در هر دو محور بحث شاخصهای بهره وری و نحوه اندازه گیری آنها بعنوان سؤالهای کلیدی تحقیقی مد نظرند.
مثلاً در سالهای اخیر گرایش ، آنالیز فاکتور و روشهای تحقیق در عملیات، نظیر برای مطالعه شاخصهای بهره وری کاربرد گسترده ای یافته و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.
انتظار می رود که برخی از محققین نتایج مطالعات خود را در این خصوص در تحقیق ارائه نمایند.
مدلسازی انرژی مدلسازی کلان انرژی بررسی مدلهای عرضه و تقاضای انرژی بررسی مدلهای خانواده و کاربرد مدلهای پویا در بخش انرژی کاربرد مدلهای گسسته در بخش انرژی مدلسازی سیستم بهینه عرضه و تقاضای بخش انرژی بانک اطلاعات انرژی مورد نیاز مدلهای انرژی فناوری های نوین اطلاعاتی و نقش آن در مصرف بهینه انرژی ارائه راهکارهای بومی سازی مدلهای مختلف در کشور فناوریهای سخت افزاری انرژی ظهور تکنولوژیهای نو و ویژگیهای منحصر به فرد آنها در تسهیل کارها، کاهش هزینه ها و افزایش سرعت موجب شده است که تمامی بخشهای اقتصادی از جمله بخش انرژی به یافتن راههای بکارگیری این فناوریها گرایش یابند.
کاربردهای فناوریهای نظیر ، تکنولوژی و بیوتکنولوژی در صنایع مربوط به انرژی مورد توجه بسیاری از محققین و کشورها قرار گرفته و مطالعات فراوانی در این زمینه در حال انجام است.
شناخت تکنولوژیهای