دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 15 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 16 |
فرمت فایل : ورد
قسمتی از محتوی فایل
تعداد صفحات : 16 صفحه
* سیستم : مجموعه ای از اجزاست که به هم وابسته اند و هدف مشترکی را دنبال می کنند.
ورودی خروجی فرآیند بازخور هدف کنترل خور محیط * یک سیستم از تشکیل می شود.
Outputs خروجی ها Process فرآیندها Inputs ورودی خدمت به مردم هر چه بیشتر بهتر و جلب رضایت مشتریان و ارائه خدمات رسیدگی به کارهای بانک مردم و کسانی که به بانک مراجعه می کنند.
جهت دریافت یا پرداختن پول و چک ، سفته و پرداخت اقساط وام یا دریافت حقوق – پرداخت وام های کوتاه مدت و بلند مدت انجام خدمات بانکی (گرفتن پول و آب و برق و تلفن شارژ و .
.
.
اجام کارهای حسابداری و مالی نگهداری پول های مردم و اطمینان خاطر مردم از اینکه پولشان در بانک در امان است نگهداری و دریافت پول مردم و دادن سود به آنها ارائه خدمات و انجام دادن کارهای مربوط به عابر بانک ها و کارت های اعتباری که حتی در روزهای تعطیل هم بتوانند پول دریافت کنند.
ایجاد کارهای تبلیغاتی و دادن جایزه و تشویق مردم سرمایه گذاری بانک با پول های مردم سرمایه نیروی انسانی وسایل و ابزارهای مربوط به کار در بانک مدیر عامل – رئیس شعبه – صندوقدار معاون شعبه خدمات امور مالی – امور پس انداز امور حسابهای جاری و غیر جاری مدیریت تعمیر و نگهداری توسعه تکنولوژی زیر ساخت مدیریتی مدیریت مالی مدیریت منابع انسانی رضایت مشتریان بهینه سازی و خدمات رسانی بیشتر لجستیک برون داد تولید یا عملیات لجستیک درون داد *فعالیت های اصلی: 1- لجستیک درون داد: تعریف: کلیه فعالیتهایی که در سازمان انجام می گیرد تا ورود و مواد اولیه به ابتدای فرآیند تولیدبرآورده می شود.
یا هر آنچه موضوع سیستم قرار می گیرد یا ماده ای که روی آن سیستم عملیات می کند.
که بانک به عنوان یک سازمان فاقد این فعالیت ها است.
2- تولید عملیات تعریف :کلیه فعالیتهائی که جهت تبدیل ورودی به خروجی انجام می گردد.
* با هر آنچهموضوع سیستم است یا ماده ای که روی آن سیستم عملیات صورت می گیرد حسابداری یا امور مالی: که کارش تجزیه و تحلیل پول و حساب ها و مشخص کردن بدهکار و بستانکار بین بانک ومشتریان و کسب سود و زیان است و تحویل نتیجه به مراتب بالاتر.
واحد پشتیبانی: که کار رساندن وسایل کاری مورد نیاز کارمندان را بر عهده داردو مثل تعمیر و نگهداری وسایل ضروری – پذیرایی از کارمندان – تبلیغات و چاپ بروشورهای خاص و مراسم های مختلف مثل قرعه کشی ها و جشن ها و .
.
.
صندوقدار که کارکردن پول از مشتریان را بر عهد ه دارد – کار حساب و کتاب دستی و.
.
.
.
کارمندان که هر کدام وظیفه ای را بر عهده دارند.
گرفتن پول آب و برق و گاز و تلفن و.
.
.
دادن حقوق وصول چک و پرداخت آن برداشت و واریز پول در حساب و یا به حساب پلیس نگهبان که مسئولیت محافظت را در بانک بر عهده دارد.
واحد خدمات – خدمت رسانی 3- لجستیک برون داد تعریف : تمامی فعالیت هائی که موجب می گردد که محصول تولید شده جهت آماده شدن و نحویل به مشتری می شود مثل بسته بندی و .
.
.
که این فعالیت هم شامل بانک نمی شود.
4- بهینه سازی یا خدمات بیشتر یا بازاریابی فر
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 44 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 86 |
فرمت فایل : ورد
قسمتی از محتوی فایل
تعداد صفحات : 86 صفحه
2-11 شناسایی خطر چطور یک سازمان می تواند دقت و پاسخگویی در اسرع وقت به نیازهای و تقاضاهای بازار را افزایش دهد و در همان زمان مظهر خطر و ریسک اقتصادی مربوط به درگیریها و گرفتارهای قابل توجه لازم جهت تولیدات جدید و دوباره طراحی شده را کاهش دهد.
خطرات از موارد زری ناشی می شود: تولیداتی که هستند الف) خیلی پیچیده، ب) درگیر با تکنولوژی بالا، مواد زیاد و فرآیندهای مربوط به ابداعات و پیشرفتهای در حال توسعه، ج) تولید کننده زیاد (یک موضوع مدیریتی حلقه تولید و د) دیگر مصرف کنندگان زیاد و روشهای کاربرئ متنوع مسئله مدیریتی رابطه مشتری).
تولیداتی که قبلاً صرفاً «سخت افزلر» بوده اند و هم اکنون یک ابزار الکترونیکی را در بر می گیرد یا همراه دستگاه های مربوطه و اطلاعات ورودی به کامپیوتر توسط انسان برخی دستگاههای کنترلی محدود «یا مانبتورهای کوچک» امکانات برگشتی یا feedback را دارا می باشد.
تطبیق الکترونیکها با تولیدات قدیمی باعث یک سری ویژگیهای واقعی ارزشمند ممکن را بوجود می آورد.
این نوع تقاضاها، اخیراً در تجارت عمومی و تولیدات کامپیوتری دیده شده اند، اما آنها رشد روزافزون دارند.
عرضه و ارائه و حمایت تولیدات که خیلی پیچیده است.
حقیقتی که (به طور خیلی مهمی) سازندة تولیدات که پیش می روند و به صورت تولیدات خیلی پیچیده درآیند.
درست بر اساس تعداد افراد sheer، احتمال از دست دادن مجموعه های داده های کامپیوتر وجود دارد که بزرگترین اقتصاد را برای برگرداندن سازمان ارائه خواهد داد.
استفاده از اصول OFD این خطر را کاهش می دهد، خطری را که نادیده گرفته خواهد شد.
آن همچنین در همة مناطق درک یک سازمان کمک می کند.
آنچه از دانش مورد نیاز جمع آوری شود و برای یک همکاری و مشارکت کلی اینجا هم در طراحی و ساخت) در تلاش مهندسی و طراحی روی یک تولید جدید، سهیم شود.
3-11 فرآیند هفت مرحله ای اصول و روش QFD یک روش ساختاری جذب نیازهای گفته شده و ناگفته تعدادی مشتری مختلف تولید می باشد.
به طور خاصی آن با یک فرآیند هفت مرحله ای دنبال می کند.
تعریف مشتریان تولید، به طور دقیق و روشن انتظاراتشان و در جائیکه آنها در سیکل دائمی تولید می باشند.
تجزیه و تحلیل الف) پیشنهادات معنی صنعت ب) گرایشات صنعتی از سه بعد کیفیتی: عادی، پیش بینی شده هیجان به خاطر بدستاوردن انتظارات مشتری.
سه سطح کیفیت از مدل کانو Kano می باشند و اینکه آنها چگونه مؤسسات وسایل که برای کسب اطلاعات مشتری انتخاب می کنند این مدل مؤثر است یا نه.
در محل مدل Kano بعداً بیشتر صحبت خواهیم کرد.
این ورودیها را سازماندهی کنیم و آنها را در اولویت قرار دهیم.
تأثیر بازار الف و ب) در بند 2 که در بالا بیان شد.
از طریق تحقیق بازار و نفوذ (صدای مشتری و قسمت C در بند 2 بوسیله Verbatism) متمرکز می شوند.
ترجمه و برکرداندن این صداها به درون اهداف فنی.
این مورد در صورتی است که پلهای QFD یک شکاف مهمی بین استفاده کنندة تولید و طراحان و سازندگان می باشد.
این تمرین و کار بی نهایت مفید یم باشد چون آن تکنولوژیهایی را ارائه می دهد (طرح و مهندسان و متخصصان پردازشی) که تلاشهای تولید و طرح بیشترین مقدار را برای مشتری به همراه دارد و آنها از
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 99 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 55 |
فرمت فایل : ورد
قسمتی از محتوی فایل
تعداد صفحات : 55 صفحه
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک دانشکده فنی و مهندسی گروه صنایع عنوان تحقیق: مدیریت زنجیره تامین استاد مربوطه : جناب آقای مهندس آقاخانی درس مربوطه : مدیریت کیفیت دانشجو : صادق سجادی شماره دانشجویی: 80021945 بهار 85 مقدمه: در رقابتهاى جهانى موجود در عصر حاضر، باید محصولات متنوع را با توجه به درخواست مشترى، در دسترس وى قرار داد.
خواست مشترى بر کیفیت بالا و خدمت رسانى سریع، موجب افزایش فشارهایى شده است که قبلاً وجود نداشته است، در نتیجه شرکتها بیش از این نمىتوانند به تنهایى از عهده تمامى کارها برآیند.
در بازار رقابتى موجود، بنگاههاى اقتصادى و تولیدى علاوه بر پرداختن به سازمان و منابع داخلى، خود را به مدیریت و نظارت بر منابع و ارکان مرتبط خارج از سازمان نیازمند یافتهاند.
علت این امر در واقع دستیابى به مزیت یا مزایاى رقابتى با هدف کسب سهم بیشترى از بازار است.
بر این اساس، فعالیتهاى نظیر برنامه ریزى عرضه و تقاضا، تهیه مواد، تولید و برنامه ریزى محصول، خدمت نگهدارى کالا، کنترل موجودى، توزیع ، تحویل و خدمت به مشترى که قبلا همگى در سطح شرکت انجام مى شده اینک به سطح زنجیره عرضه انتقال پیدا کرده است.
مسئله کلیدى در یک زنجیره تامین، مدیریت و کنترل هماهنگ تمامى این فعالیتها است.
مدیریت زنجیره تامین (SCM ) پدیدهاى است که این کار را به طریقى انجام مىدهد که مشتریان بتوانند خدمت قابل اطمینان و سریع را با محصولات با کیفیت در حداقل هزینه دریافت کنند.
در حالت کلى زنجیره تامین از دو یا چند سازمان تشکیل مىشود که رسماً از یکدیگر جدا هستند و به وسیله جریانهاى مواد، اطلاعات و جریانهاى مالى به یکدیگر مربوط مىشوند.
این سازمانها مىتوانند بنگاههایى باشند که مواد اولیه، قطعات، محصول نهایى و یا خدماتى چون توزیع، انبارش، عمده فروشى و خرده فروشى تولید مىکنند.
حتى خود مصرف کننده نهایى را نیز مىتوان یکى از این سازمانها در نظر گرفت.
تاریخچه مدیریت زنجیره تامین: در دو دهه 60 و 70 میلادى، سازمانها براى افزایش توان رقابتى خود تلاش مىکردند تا با استاندارد سازى و بهبود فرایندهاى داخلى خود محصولى با کیفیت بهتر و هزینه کمتر تولید کنند.
در آن زمان تفکر غالب این بود که مهندسى و طراحى قوى و نیز عملیات تولید منسجم و هماهنگ، پیشنیاز دستیابى به خواستههاى بازار و درنتیجه کسب سهم بازار بیشترى است.
به همین دلیل سازمانها تمام تلاش خود را بر افزایش کارایى معطوف مىکردند.
در دهه 80 میلادى با افزایش تنوع در الگوهاى مورد انتظار مشتریان، سازمانها به طور فزاینده اى به افزایش انعطاف پذیرش در خطوط تولید و توسعه محصولات جدید براى ارضاى نیازهاى مشتریان علاقه مند شدند.
در دهه 90 میلادى، به همراه بهبود در فرایندهاى تولید و به کارگیرى الگوهاى مهندسى مجدد، مدیران بسیارى از صنایع دریافتند که براى ادامه حضور در بازار تنها بهبود فرایندهاى داخلى و انعطاف پذیرى در توانایىهاى شـــــرکت کافى نیست، بلکه تامین کنندگان قطعات و مواد نیز باید موادى با بهترین کیفیت و کمترین هزینه تولید کنند و توزیع کنندگان محصولات نیز باید ارتباط نزدیکى با سیاستهاى توسعه بازار تولید کننده داشته باشند.
با چنین
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 59 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 41 |
فرمت فایل : ورد
قسمتی از محتوی فایل
تعداد صفحات : 41 صفحه
مقدمه مدیریت زنجیرهتأمین «SCM » یکی از مباحث جدید علمی بود.
که تحولات مدیریت صنعتی، تجاری و اینترنتی اخیر غرب مدیون آن بوده و توانسته توجه بسیاری از صاحب نظران و دانش پژوهان را به خود جلب نماید.
با توسعه روز افزون شبکه های ارتباطی و فناوری اطلاعات، شاهد ظهور واژه های نو، ایده های نوین و شکل های بدیعی از فعالیت های مرتبط با اینترنت و فناوری اطلاعات در حوزه های مختلف می باشیم.
مفاهیمی از قبیلE-Commerce ، E-Business- ، E-Government ، E-Payment و.
.
.
از حوزه های مرتبط با فن آوری اطلاعات و ارتباطات می باشند که می تواند نقش موثری در انتقال دانش بشری ایفا نماید.
مدیریت زنجیرۀ تأمین «SCM » از جمله این مفاهیم می باشد که تحولات عظیمی را در کشورهای صنعتی در عرصه تولید سبب گردیده است.
در این پروژه قصد و هدف اصلی از ارائه چنین بحثی معرفی این مبحث جدید و شناسایی کاربردهای آن در زمینه های مختلف می باشد و قصد داریم فاکتورهای مختلف آنرا به بحث گذاریم و از همه مهمتر بر روی فاکتور مکان در زنجیرۀ تأمین کلید نمائیم و راجع به آن به تفصیل به بحث و نظر بپردازم.
در این تحقیق به سوالات زیر پاسخ داده خواهد شد.
1- زنجیره تأمین و مدیریت زنجیره تأمین هر کدام چه مفهومی دارند؟
2- اصول بهینه سازی سیستم «SCM » کدامند؟
3- مزایا و معایب بهینه سازی «SCM » کدامند؟
4- فرآیند «SCM » چگونه است؟
5- ضرورت اندازه گیری عملکرد در زنجیره تأمین چگونه است؟
6- رقابت پذیری در زنجیره تأمین به چه مفهوم است؟
7- تأثیر مکان یابی در زنجیره تأمین چیست؟
8- عدم قطعیت زنجیره تأمین شامل چه مواردی و چگونه است؟
9- فرضیات «SCM » کدامند؟
10- «SCM » شرکت ها در چه زمینه هایی کمک می نماید؟
فصل اول: مفهوم زنجیره تأمین 1-1تعریف زنجیرۀ تأمین: زنجیرۀ تأمین شامل شرکت های تجارت هست که از نظر قانونی از هم جدا بوده و تنها توسط جریان های اطلاعات، مواد و مالی به هم مرتبط هستند.
این شبکه سازمانی با یکدیگر در ارتباط تنگاتنگ و در فرآیند و فعالیت هایی درگیرند که به صورت محصولات و خدمات ارائه شده به مشتری نهایی، تولید ارزش می کنند.
به عبارت دیگر اصطلاح زنجیرۀ تأمین در مورد شرکت های بزرگی اعمال می شود که اغلب در چندین محل و کشور مختلف واقع شده اند .
هماهنگ سازی جریان های اطلاعات، مواد و مالی در مورد شرکت های چند ملیتی روش موثر است که هنوز یک وظیفه دشوار محسوب می شود.
در هر حال اگر این محل ها قسمتی از یک سازمان بزرگ یا یک سطح از مدیریت ارشد باشند، تصمیم گیری آسان تر خواهد بود.
به طور دقیق تر زنجیرۀ تأمین عبارت از: فرآیند کامل تهیه کالا و خدمات برای مصرف کنندۀ نهایی می باشد طبعاً مدیریت آن (Supply chain Management) نیز شامل هماهنگی بین کلیه فعالیت های مورد نیاز یک عملیات از قبیل: بازاریابی، طراحی، خدمات مشتریان، نظارت بر تولید، سفارشات، لجستیک، توزیع، انبارداری و .
.
.
.
می گردد به عبارت ساده تر عبارتست از مدیریت جریان (Flow) کالا و خدمات جهت افزایش سود دهی است متأسفانه هنوز بعضی از مفاهیم به دلیل تازه گی داشتن و یا عدم اجماع نظر اندی
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 30 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 61 |
فرمت فایل : ورد
قسمتی از محتوی فایل
تعداد صفحات : 61 صفحه
اولین نگاه و شروع در ساده ترین سیستم مدیریت حافظه و سپس بررسی تدریجی برای جزئیات بیشتر وبیشتر.
1-4 مدیریت حافظة اصلی سیستم های مدیریت حافظه به دو دسته تقسیم می شوند: آنهایی که مراحل را عقب وجلو بین حافظه اصلی ودیسک در طی کارحرکت می دهند و آنهایی که کار نمی کنند.
آخری آسان تر است بنابراین ما آنها را ابتدا مطالعه خواهیم کرد.
بعداض در بخ،ما صفحه گذاری کردن و معاوضه کردن را آزمایش خواهیم کرد.
در این بخش خواننده باید درذهنش نگهدارد که معاوضه کردن و صفحه بندی کردن واقعیات هنری هستند که توسط فقدان حافظه اصلی کافی برای نگهداشتن تمام برنامه ها یک درجا بوجود می آیند.
بدلیل اینکه حافظه اصلی ارزان تر بدست می آید.
استدلال ها در رفتار یک نوع از دیدگاه مدیریت حافظه یا نوع دیگر ممکن است کنار گذاشته شوند.
اگرچه برنامه ها سریعتر و بیشتر از حافظه ی که ارزان تر بدست می آید، در دسترس هستند.
1-1-4 برنامه ریزی تکی بدون صفحه گذاری یا معاوضه ساده ترین امکان دیدگاه مدیریت حافظه فقط بکاربردن یک برنامه در یک زمان است، سهیم کردن حافظه بین آن برنامه و سیستم کاربردی.
سه نوع متفاوت در این زمنیه در شکل 1-4 نشان داده شده اند.
سیستم کاربردی ممکن است در ته حافظه در RAM باشد، همانطورکه در شکل a 1-4 نشان داده می شود ممکن است در بالای حافه در یک ROM باشد و استراحت سیستم در RAM پانی باشد همانطور که در شکل c1-4 نشان داده می شود مدل آخری توسط سیستم های Ms-Dos کوچک استفاده می شود.
روی IBMPC ها، سیستم موجود در BISO,ROM نامیده میشود.
( سیستم داده، پردازه اصلی) وقتی سیستم در این راه زمان دهی می شود فقط یک مرحله در یک زمان می تواند انجام شود.
به همان زودی که مصرف کننده یک سفارش را تایپ میکند سیستم کاربردی برنامه مورد نیاز را از دیسک به حافظه کپی می کند و بکار می برد.
وقتی مرحبه به پایان می رسد سیستم بکاربرده شده یک مشخصه یا خصوصیت را نشان می دهد و برای یک سفارش جدید منتظر می ماند.
وقتی یک سفارش دریافت می کند، یک برنامه جدید را به حافظه می برد.
2-1-4 برنامه ریزی چندگانه با قسمت بندی های ثابت اگرچه برنامه ریزی منفرد بعضی وقتها روی کامپیوترهای کوچک بدون سیستم های کاربردی ساده استفاده می شود اغلب انجام می شود تا به مراحل چندگانه اجازه بدهد که اجرا شوند.
در سیستم های زمان دار، داشتن مراحل چندگانه درحافظه در ابتدا به این معنی است که وقتی یک مرحله انجام شود و منتظر پایان رسین I/O را افزایش می دهد.
به هر صورت حتی در کامپیوتر های شخصی،اغلب قادربودن به انجام دو یا چند برنامه در یک جا مفید است.
آسان ترین راه برای دستیابی به برنامه ریزی چندگانه آسان است و آن تقسیم حافظه به قسمت بندی های n میباشد.
این تقسیم بندی می تواند برای مثال بطور سالانه وقتی که سیستم شروع به کار می کند انجام شود.
وقتی کاری پیش می آید می تواند در ورودی برای کوچکترین قسمت بندی قرارداده شود که آن را نگهدارد.
از آنجائیکه قسمت بندی ها در این قسمت ثابت می شوند، هیچ فضای در یک قسمت بندی توسط یک کار از دست داده شده استفاده نمی شود.
در شکل a 2-4 ما هچیگونه این سیستم از دو قسمت بندی های ثابت و مجزای ور