دسته بندی | فنی و مهندسی |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 14 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 12 |
فرمت فایل : ورد
قسمتی از محتوی فایل
تعداد صفحات : 12 صفحه
روشهای صرفه جویی ازدرو پنجره دوجداره اعمال اصلاحاتی در پوسته ساختمان، تجهیزات HVAC و سیستمهای روشنایی و همچنین روشهای راهبردی و نگهداری در این فهرست پیشنهاد شده بودند.
در این فهرست، تکیه بسیاری بر روی ساختمانهای صنعتی و همچنین ملاحظات عمومی HVAC شده بود.
این فهرست در زمان خود به دلیل ملاحظات انرژی آن دوران، با استقبال بسیار مناسبی روبهرو شد.
تکیه بسیار بر روی ساختمانهای صنعتی و همچنین ملاحظات عمومی موجود در آن زمان بود.
امروزه نیز حفاظت از منابع انرژی و صرفهجویی در مصرف آن، یک اولویت اصلی برای مالکان ساختمان به شمار میآید، روندی که به نظر میرسد فراتر از موج به وجود آمده در مورد قیمت نفت، گاز و برق و همچنین عدم قطعیت تامین این مواد، همچنان ادامه داشته باشد.
هرچند فهرست سال 1975 دارای موارد صرفهجویی در انرژی بوده که امروزه نیز همچنان دارای اعتبار است، اما اصلاحات بسیاری نیز در هنر صرفهجویی در انرژی صورت گرفت.
بدیهی است که اشاره به تمام موارد مرتبط با این زمینه امکانپذیر نیست و هدف از این فهرست، تنها ارائه ایدهای از پیشرفتهای در حال انجام در زمینه سیستمهای دارای بازدهی انرژی بالا است، نه مستند ساختن تمام راههای صرفهجویی در انرژی.
برخی از روشهای قدیمی مانند «تعمیر پنجرههای شکسته» از این لیست حذف شده و در عوض یک بخش جدید با نام «شیوههای موثر» به این فهرست اضافه شدهاند.
همچنین، فهرست مذکور جهت سهولت استفاده به بخشهای فرعی تقسیم شده است.
مهندسان بایستی موارد ذکر شده در این فهرست را مورد ارزیابی قرار دهند تا اطمینان حاصل کنند که این روشها، برای ساختمانهای موردنظرشان مناسب و ایمن هستند.
شیوههای موثر 1 - در برنامههای عملکردی فراتر از دستورالعملهای اجباری، به شکل داوطلبانه شرکت کنید.
به عنوان نمونهای از این برنامهها، میتوان برنامه «راهبری در طراحی انرژی و محیطزیست LEED» اشاره کرد.
2 - اطمینان حاصل کنید که طراحی موجود با دستورالعملهای صرفهجویی در انرژی «در صورت قابل اعمال بودن» و یا استانداردهای ASHRAE تطابق داشته باشد.
3 - مدارک بهرهبرداری و نگهداری سیستم را به روز نگاه داشته و مطمئن شوید که کارکنان این بخش دارای دانش فنی لازم بوده، آموزشهای لازم را دریافت کرده، اطلاعات لازم را در اختیار داشته و در وظایف خود به صورت فعال عمل میکنند.
4 - اهدافی که مورد مصرف و نیاز به انرژی تدوین کرده و آنها را با پرسنل عملیاتی در فواصل زمانی مناسب مورد ردیابی و بحث قرار دهید.
5 - برای اینکه چرخه عمر ساختمان را در طول مراحل طراحی، ساخت و بهرهبرداری در ذهن داشته باشید، به صورت گروهی عمل کنید.
6 - به ساکنان ساختمان مورد درک و گزارش دادن کیفیت هوای داخل و مشکلات انرژی آموزش داده و روشهایی برای تشویق آنان در این زمینه در نظر بگیرید.
7 - در بازنگریهای عمومی و همارز طراحی برای آشنایی با دستورالعملها و استانداردها شرکت کنید.
8 - شرکت در سازمان حرفهای را تشویق کرده، آموزشهایی در مورد شیوههای تداومپذیر تدارک ببینید، در نشریههای کیفیتی مشترک شوید و پایگاههای اینترنتی مفید را نشانهگذاری کنید.
ساختمانپوسته ساختمان:بهکارگیری پوسته
دسته بندی | فنی و مهندسی |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 44 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 42 |
فرمت فایل : ورد
قسمتی از محتوی فایل
تعداد صفحات : 42 صفحه
فصل چهارم روشهای بهبودکارایی طراحی درفصل چهارم برای بهبود کارایی طراحی وب سایت با نرم افزا joomla تغییرات واصلاحاتی درانواع منوها وتنظیمات شان آموزش داده می شود ،همچنین مدیریت محتواوایجاد انواع محتوا درآن بحث شده است.
شما بعدازمطالعه این فصل،مطالب زیررا یاد خواهید گرفت: تغییر قالب ها پیکربند ی administaration انواع منوها مثل help –site-manager و.
.
.
ایجاد محتوای جدید راه اندازمنو و.
.
.
این فصل به بررسی روش های مختلف ایجاد تغییرات درکل ساختارسایت طراحی شده می پردازد.
بهینه سازی وسفارشی کردن سایت طراحی شده وسیله مناسبی برای برنامه های استانداردی که کاربرنیازدارد،است.
در نمونه ما شما کاربرهستید و برنامه استاندارد مورد استفاده، joomla است.
درjoomla administration (به فصل 3رجوع شود)، می توانید سایت خود را بصورت دلخواه سفارشی کنید یا تغییردهید ویا آن را با محتوا پرکنید.
اولین چیزی که صاحب سایت طراحی شده ازما بعنوان طراح وب سایت می خواهد، تغییردررنگ وطرح بندی سایت است.
بنابراین ما می خواهیم ابتدا درمورد آن بحث کنیم.
ایجاد چشم اندازی درطرح بندی سایت حالا که با قیافه همه چیزبیشترآشنا شدید، ممکن است بخواهید سایت شما طرح کاملا متفاوتی داشته باشد می توانید این کاررا با تغییرنام منوها وتغییرقالب ها انجام دهید تا سایت شما چهره جدیدی وچشم اندازمتفاوتی به خود بگیرد.
تغییرنام منوها برای تغییرنام module manager - main menu را با کلیک _Modules| site modules بازکنید(1،4).
روی لینک main menu برای ویرایش آن کلیک کنید متن را در فیلد title به Check this out تغییر دهید وmain menu برا ی check this out باز می شود.
تغییرقالب ها برای اینکه ببینید درjoomla چه چیزبعنوان استاندارد است، به –Manager|site template site|template درtemplate manager سوئیچ کنید.
"site"همان وب سایت شما است که قادربه دیدنش هستید ودرواقع front end است.
دراینجا شما می توانید ببینید که قالب های مدیریت، بخوبی وجود دارند.
دراینجا دوقالب ایجاد شده با joomla دیده می شوند.
هم اکنون درصفحه پایین، قالب های فعال با یک مارک سبزعلامت گذاری شده اند.
اگرشما مکان نمای ماوس تان را روی نام قالب حرکت دهید، یک نمایش گرافیکی کوچک ظاهرمی شود، چنانچه درشکل 2،4 نشان شده است قالب اول با نام solarflare ازنسخه قبلی مامبوگرفته شده وبا joomla تطبیق داده شده است .
قالب دوم با نام mare hinses madeyourweb ، جدید است.
برای استفاده ازاین قالب درسایت تان، دکمهradio را قبل از نام قالب دلخواه انتخاب کنید وdefault را در نوار منو کلیک کنید به وب سایت تان سوئیچ کرده ودکمهupdate را درbrowser کلیک کنید.
با انجام مراحل گفته شده دربالا شما یک طرح بندی متفاوت وظاهری کاملا تازه دارید که بعد ازتجربه انجام آن، ما وشما را مشتاق برای ادامه کارمی کند.<
دسته بندی | فنی و مهندسی |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 41 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 42 |
فرمت فایل : ورد
قسمتی از محتوی فایل
تعداد صفحات : 42 صفحه
طرح اختلاط بتن چکیده : تقاضای بازار برای بتن با استحکام متوسط ( Mpa 35-28) وکارائی بالا بخاطر امتیاز های کیفی آن و حرفه ای که از نظر هزینه های تولید در بر دارد .
به تازگی روبه افزایش نهاده است مقاله حاضر شیوه تعیین اختلاط جدیدی را در تهیه این نوع بتن روان سیال اختصاراً که دارای استحکام متوسط بوده و سیمان محتوای آن نیز پایین باشد پیشنهاد می نماید روش پیشنهاد شده در ابتدا مولفه میزان فشردگی را ( یا فاکتور تراکم را ) که نشان دهنده میزان منافذ موجود در بتن می باشد تعیین می کند سپس با چسب یا خمیر سفت کننده بتن ( چسب یاخمیر هم بند ) که حاوی گرد فضولات پنبه GGBS, FA می باشد منافذ یا فضاهای خالی بین ذرات بتن را طوری پر می کند که بتن تهیه شده کارایی و مقاومت دلخواه را پیدا می کند .
آزمایشاتی در مورد روانی بتن، جریان روانی و قدرت تراکم پذیری به اجرا در آمده اند .
ونتایج حاصل از این آزمایشها حاکی است که با اتخاذ این شیوه می توان با موفقیت به بتنی روان (FC) و با مقاومت متوسط دست یافت .
اختلاط های بتنی که به یاری شیوه مطرح در این مقاله طراحی می شود نیاز به میزان کمی سفت کننده دارند بهمین دلیل بسیار اقتصادی هستند .
1- پیش در آمد امروزه بتن ماده ساختمانی غالب و با تولید سالیانه بیش از 5/4 میلیارد تن متریک است {1} لیکن بتن عادی که میزان آب موجود در آن زیاد و کارایی آن پایین است و هم در کار با مشکل روبروست و هم دوام کمتر دارد کار کردن با آن در محل مورد نیاز به صرف انرژی و کار زیادی نیاز دارد .
در مواردی ، سوراخ سوراخ شدن ، کشته شدن سیمان ویا از هم جدا شدن قسمت های مختلف بتن ممکن است رخ دهد .
برای حل این گونه مشکلات به تازگی بتن های با کارایی زیاد ودوام زیاد ، نظیر بتونی با توان اجرایی بالا high- performance ( اختصارا )HPC وبتن خود متراکم شونده با استفاده از ماده ( SP) Superplasties تولید شده اند ، اما فعلا این گونه بتن ها گران تمام شده ونیاز به اعمال کنترل کیفی شدید و فشرده دارند .
{6،2} مشکل دیگری که در تولید اختلاطهای بتن جدید نهفته است مشکل آلایندگی آنهاست .
در خلال مراحله تولید سیمان( پودر سیمان ) گازهای زیان آوری مانندN02 , S02 CO2 و گرد غبارهای ناشی از آسیاب کردن در فضا تخلیه می شوند .
انرژی موجود در سیمان و سنگ دانه های بتن حدود 1300 و 8 کیلوات ساعت در بتن است .
{1} از این رو کاهش دادن میزان سیمان در بتن به شکل استفاده از نسبت های مناسبتر مخلوط سیمان و سنگ ریزه و نیز کاربرد فراورده های جانبی مختلفی نظیر گرد وفضولات پنبه (FA) و در سرد گرانوسونه ته کوره تهیه ( سنگ ریزه های بین ریل های راه آهن ) با علامت اختصاری GGBS واجد اهمیت است .
ودر کل به نحوه موثری موجب توسعه پایدار در این امر خواهد شد { 7،8} .
بهمین دلیل تولید بتنی روان با استحکام متوسط (FC) ویا تولید بتن با کارائی بالا که حاوی سیمان کمتر مواد جایگزین سیمان GGBS, FA بالاتری باشد روش اقتصادی در تولید بتن محکم وبا دوام بشمار می رود .
اسلوب هایی نیز برای تعیین آمیخته های سیمان وسنگ ریزه نظیر آنچه توسط کمیته ACI {9} برای تهیه بتن با استحکام متوسط عنوان شده اند وجود دارد اما اینگونه روش ها برای تعیین نسبت مواد تشکیل دهند
دسته بندی | فنی و مهندسی |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 235 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 91 |
فرمت فایل : ورد
قسمتی از محتوی فایل
تعداد صفحات : 91 صفحه
عنوان : روسازی راه استاد : جناب آقای پازوکی دانشجو : محمدرضا مصطفی رشته : معماری تابستان 1384 کلیات تاریخچه روسازی راهها راهسازان از زمان های قدیم بر لزوم و اهمیت روسازی راهها واقف بودند و بر حسب مورد از انواع روسازیها استفاده می کردند.
روسازی راهها در مناطقی که دارای زمینهای سست و آب و هوائی مرطوب بود و برای حمل و نقل کالا و مسافرین از ارابه استفاده می شد بیشتر توسعه یافت.
از سروسازیعای قدیمی که هنوز هم آثاری از آنجا بجا مانده میتوان خیابانهای بابل و روسازی راههای رومیان را نام برد.
در بابل برای ساختن خیابانها و محافظت آنها در برابر طغیان رودخانه دجله از آجر و ملات قیر معدنی استفاده می کردند.
روسازی کف خیابانها و دیوارهای دو طرف آن با آجر و ملات قیر معدنی ساخته می شد و سپس کف خیابان با استفاده از سنگ فرش می گردید.
روسازی راههای رومیان از چند لایه تشکیل می شد که از پائین به بالا عبارت بودند از یک لایه 30 سانتی لاشه سنگ و ملات, یک لایه 20 سانتی متری پارع سنگ و قلوه سنگ, یک لایه 25 سانتی متری شن و خرده سنک و ملات و یک لیه 20 سانتی متری شن و ماسه خاکدار.
روسازی راههای رومیان که صدها کیلومتر از آن به این روش ساخته شد و قسمتی از آن هنوز هم باقی مانده است, در خندقی که از کندن زمین مسیر راه به عمقی حدود یک متر بدست می آمد ساخته می شد.
در مناطقی نظیر ایران راهها معمولاً بدون روسازی ساخته می شد زیرا آب و هوای این مناطق گرم و خشک بود, آبادی ها از یکدیگر فاصله زیادی داشتند و برای حل و نقل کالا و رفت و آمد مسافرین از چهارپایان استفاده می شد.
از روسازی فقط در مواردی که راه از زمینهای سست, نمکزار, آب گیر و یا لجنی عبور میکرد استفاده می شد.
هدف از روسازی هدف از روسازی راه و یا فرودگاه احداث یک سطح صاف و هموار و در عین حال با ایمنی کافی برای استفاده کنندگان از راه یا فرودگاه است.
روسازی باید طوری طرح و ساخته شود که بتواند وزن وسائل نقلیه را تحمل کند و در هر شرایط جوی قابل استفاده باشد.
زمین در حالت طبیعی معمولاً مقاومت کافی برای تحمل بارهای وارد از چرخهای وسایل نقیه سنگین نظیر کامیونها و هواپیماها را ندارد و بارگذاری این گونه خاکها موجب شکست برشی خاک و بوجود آمدن تغییر شکل های بیش از اندازه در آن می شود.
برای جلوگی از شکست برشی خاک و بوجود آمدن تغییر شکلهای دائم بیش از اندازه در آن, باید از شدت تنشهای فشاری قائم بر روی خاک کاسته شود.
این عمل با قرار دادن لایه ای از مصلح مرغوب و با مقاومت زیاد بر روی خاک انجام می شود.
جنس و ضخامت ین لایه که به روسازی موسوم است باید طوری باشد که ضمن آنکه میتواند شدت تنشهای فشاری قائم را بمیزان قابل تحمل خاک بستر روسازی کاهش دهد, خود نیز قادر به تحمل بارهای وارد به آن باشد.
لایه های روسازی روسازی ها معمولاٌ از چندین لایه تشکیل میشوند.
تعداد, ضخامت و جنس این لایه ها تابعی از مقاومت خاک و بستر روسازی, خصوصیات آمد و شد وسائل نقیه, شرایط جوی منطقه, مصالح موجود در محل و شرایط اقتصادی است.
روسازی راههای با آمد و شد زیاد و فرودگاهها معمولاٌ از سه لایه متمایز رویه, اساس و زیر اساس که بر روی لایه متارکم شده خاک بستر روسا
دسته بندی | فنی و مهندسی |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 23 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 17 |
فرمت فایل : ورد
قسمتی از محتوی فایل
تعداد صفحات : 17 صفحه
روانشناسی رنگها چه میدانید؟
در سال ۱۶۶۶، اسحاق نیوتن، دانشمند نامدار انگلیسی، کشف کرد که چنانچه نور خالص سفید از یک منشور عبور داده شود، به رنگهای قابل رؤیت تجزیه میشود.
نیوتن همچنین کشف کرد که هر رنگ از یک طول موج منحصر به فرد تشکیل شده و قابل تجزیه به رنگهای دیگر نیست تعریف رنگ در سال ۱۶۶۶، اسحاق نیوتن، دانشمند نامدار انگلیسی، کشف کرد که چنانچه نور خالص سفید از یک منشور عبور داده شود، به رنگهای قابل رؤیت تجزیه میشود.
نیوتن همچنین کشف کرد که هر رنگ از یک طول موج منحصر به فرد تشکیل شده و قابل تجزیه به رنگهای دیگر نیست.
آزمایشهای بعدی نشان داد که با ترکیب نورها میتوان رنگهای مختلف را ایجاد کرد.
برای مثال، نور قرمز در ترکیب با نور زرد، رنگ نارنجی را به وجود میآورد.
رنگی که بر اثر ترکیب دو رنگ دیگر به وجود آید را ترکیبی میگویند.
بعضی از رنگها، مثل زرد و ارغوانی، در صورت ترکیب شدن، همدیگر را خنثی میکنند و نور سفید میسازند.
این رنگها را نیز رنگهای مکمّل مینامند.
● تاثیرات رنگها از نظر روانشناسی با وجودی که اثر رنگها تا حدودی ذهنی است و در مورد اشخاص مختلف فرق میکند امّا برخی از تاثیرات رنگها دارای معنی یگانهای در سراسر جهان هستند.
رنگهایی که در طیف رنگها در ناحیه قرمز قرار دارند به عنوان رنگهای گرم شناخته میشوند که این دامنهاش از احساسات گرم و صمیمانه تا احساس خشم و عصبانیت متغیر است.
رنگهایی که در ناحیه آبی طیف قرار دارند، رنگهای سرد نامیده میشوند و شامل آبی، ارغوانی و سبز هستند.
این رنگها معمولاً آرامش بخشند امّا گاهی نیز ممکن است احساس غمگینی و بیتفاوتی را به ذهن آورند.
روانشناسی رنگها به عنوان روش درمان در برخی از فرهنگهای قدیمی، از جمله مصریها و چینیها، از رنگها برای درمان استفاده میشده است.
این کار که گاهی به آن نور درمانی یا رنگ شناسی نیز گفته میشود هنوز هم به عنوان روش درمان جایگزین مورد استفاده قرار میگیرد تاثیرات رنگها از نظر روانشناسی با وجودی که اثر رنگها تا حدودی ذهنی است و در مورد اشخاص مختلف فرق میکند امّا برخی از تاثیرات رنگها دارای معنی یگانهای در سراسر جهان هستند.
رنگهایی که در طیف رنگها در ناحیه قرمز قرار دارند به عنوان رنگهای گرم شناخته میشوند که این دامنهاش از احساسات گرم و صمیمانه تا احساس خشم و عصبانیت متغیر است.
رنگهایی که در ناحیه آبی طیف قرار دارند، رنگهای سرد نامیده میشوند و شامل آبی، ارغوانی و سبز هستند.
این رنگها معمولاً آرامش بخشند امّا گاهی نیز ممکن است احساس غمگینی و بیتفاوتی را به ذهن آورند.
روانشناسی رنگها به عنوان روش درمان در برخی از فرهنگهای قدیمی، از جمله مصریها و چینیها، از رنگها برای درمان استفاده میشده است.
این کار که گاهی به آن نور درمانی یا رنگ شناسی نیز گفته میشود هنوز هم به عنوان روش درمان جایگزین مورد استفاده قرار میگیرد.
در این روش: از رنگ قرمز برای تحریک بدن و ذهن و افزایش تمرکز استفاده میشود.
از رنگ زرد برای تحریک اعصاب استفاده میشود.
از رنگ نارنجی برای بالا بردن سطح انرژی استفاده میشود.