دسته بندی | حمل و نقل |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 62 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 19 |
مقدمه
برنامه ریزی حمل و نقل عمومی زیر مجموعه ای یکپارچه از کل برنامه ریزی حمل ونقل درون شهری است . مسیرها و ترمینالهای حمل و نقل عمومی باید یک ساختار یکپارچه جهت انجام رفت و آمدهای روز افزون در منطقه مورد نظر را تشکیل دهند . اهداف این برنامه ریزی ممکن است از بهبود خدمات فعلی تا ارائه یک طرح جامع از یک سیستم توسعه یافته جدید را شامل گردد .
برنامه ریزی باند مدت (15ساله یا بیشتر ) دارای هدف پیش بینی و یا تاثیر گذاری بر تحولات آینده در محدوده مورد نظر و تهیه ملزومات مورد نیاز برای برآورد تقاضای خدمات حمل و نقل عمومی می باشد . این نوع برنامه ریزی همچنین سعی دارد نیازهای سرمایه ای مورد نیاز، بخصوص برای طرحهایی که نیازمند زمان بیشتری برای برنامه ریزی و طراحی و تامین مالی و تجهیز می باشد را تخمین زذه و برآورد نماید . پروژهای مشتمل بر طرحهای بلند مدت اغلب نیازمند مقادیر زیادی زمین و دوره های ساخت طولانی می باشد .
برنامه ریزی کوتاه مدت ،معمولا به منظور انجام برنامه سریع الاقدام و یا برنامه های ارتقا دهنده تکمیلی به کار گرفته می شود . البته هر دوی این برنامه می توانند در طی یک پریود زمانی پنج ساله طرح و اجرا شوند . اهداف طرحهای کوتاه مدت، حل مسائل مستقل و مجزایی که می تواند از طریق ارتقائ و توسعه دادنهای کوچک و جزیی همراه با سرمایه گذاری های متوسط حل شوند، می باشد . دامنه و طیف پروژهای برنامه ریزی کوتاه مدت از اندازه گیری معیارهای مربوط به حل مقدماتی مسائل تا برنامه ریزیهای مربوط به ارتقا و توسعه برای ایمنی و آسایش مسافرین، متغییر است.
اگر چه برنامه ریزی های حمل و نقل عمومی به دو دسته بلند مدت و کوتاه مدت تقسیم می شوند ولی در حقیقت هر دو نوع این برنامه ریزیها کاملا به یکدیگر وابسته هستند و نهایتا طرحهای کوتاه مدت، اجزا طرحهای بلند مدت خواهند بود . از این رو این دو مجموعه از پیشرفت طرحهاباید با نزدیکی و هماهنگی زیادی نسبت به هم به کار گرفته شوند و به صورت مشترک و توام بسط و توسعه یابند . همچنین باید توجه داشت که هر چند برخی از فعالیتهای برنامه ریزی به آسانی تحت عنوان کوتاه مدت یابلند مدت طبقه بندی می شوند . ولی بسیاری از انواع این توسعه ها و پیشرفتها می توانند در یک یا دو گروه زمانی مذکور قرار گرفته و دسته بندی شوند .
فهرست
مقدمه 1
مراحل کلی برای انجام برنامه ریزی حمل ونقل عمومی 2
ارزیابی عملکرد سیستم 3
ارزیابی اقتصادی سیستم 9
تامین مالی ترانزیت 11
کرایه های وسایل حمل ونقل عمومی 13
ملاحظات مسائل محیط زیستی 15
تحقیق در حمل ونقل عمومی 16
جمع بندی 17
منبع 17
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 454 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 26 |
گزارش فعالیت های کارآموزی در آموزشگاه کامپیوتر تابران
دراین آموزشگاه، آموزش رایانه کار درجه 2 ، رایانه کار درجه 1، نرم افزار فتوشاپ، نرم افزار 3D Max ، نرم افزار Matlab ، نرم افزارهای میکس و مونتاژ و....... انجام می شد.
رایانه کار درجه2 شامل مباحث زیر می باشد :
مبانی و فناوری کامپیوتر، سیستم عامل مقدماتی (Dos, Windows XP) ، واژه پرداز Word 2004، صفحه گسترده Excel 2004 ، ارایه مطالب Power Point 2004 ، بانک اطلاعاتی Access 2004، اینترنت، پست الکترونیکی و ویروس های کامپیوتری.
رایانه کار درجه 1 شامل مباحث زیر می باشد:
سیستم عامل پیشرفته، برنامه نویسی(الگوریتم، فلوچارت و زبان NU) ، نرم افزار NU ، مفاهیم شبکه .
هفته اول کاری: آموزش ابتدایی کامپیوتر به یکی از کارآموزان که شامل آشنایی مقدماتی با محیط Windows XP می شد، گرفتن آزمون عملی Windows XP از کار آموزان رایانه کار درجه 2 ، آموزش تایپ فارسی . نصب چند نرم افزار برای یادگیری در طول دوران کارآموزی ، مثل: نرم افزار ویژوال استودیو برای کار با C#.Net ، نرم افزارMatlab برای کار با قسمت فازی و رسم نمودارهای آن . نرم افزار Adobe Photoshop Cs2 برای یادگیری.
آموزش Word به یکی از کارآموزان به صورت خصوصی.
هفته دوم کاری: روزهای زوج یادگیری نرم افزار فتوشاپ و شرکت در کلاس های خصوصی آموزشگاه.
در روزهای فرد حدود 2 ساعت رفع اشکال کارآموزان رایانه کار درجه 2، آموزش خصوصی به یکی از کارآموزان که شامل تمامی مباحث مقدماتی برای کار با کامپیوتر و ....... می شد، به طوریکه در پایان دوره آموزشی قادر به کاربا ویندوز بود، مانند: آشنایی با تمام آیکن های موجود در روی صفحه ی دسک تاپ، ایجاد فایل، شاخه و زیر شاخه ، حذف و بازیابی مطالب و..... ، تایپ اصولی فارسی،
کار با Word که شامل: جدول کشی، ایجاد و ذخیره ی فایل دلخواه و....بود.
هفته سوم کاری: به یک سری از کارآموزان به صورت خصوصی نحوه ی کار اصولی با Power point، Excel ، Access آموزش داده شد ، که در پایان دوره به خوبی قادر به کار با این نرم افزارها بودند. همین طور رفع اشکال کار با اینترنت، و نحوه ی هر چه سریع تر Search کردن .
هفته چهارم کاری: یادگیری مختصری درباره ی زبان ویژوال بیسیک. و کار با فرم ها وذخیره ی پروژه ها در آن.
هفته پنجم کاری: نصب آنتی ویروس وUpdate کردن آنتی ویروس های تمامی کامپیوتر های آموزشگاه.
آنتی ویروس نصب شده در این آموزشگاه Node32 بود .
برای Update کردن این آنتی ویروس لازم است واردسایت اینترنتی مربوط به آن شده و رمز عبورمشخص شده را در کادری وارد کرده و آن را به روزرسانی کنیم.
هفته ششم کاری: رفع اشکال کار آموزان رایانه کار درجه1 در زمینه کار با زبان ویژوال بیسیک .
هفته هفتم کاری : طراحی یک سری کارت ویزیت توسط نرم افزار فتوشاپ و کمک به مربیان در امر آموزش رایانه کاردرجه 2 و گرفتن آزمون عملی از کارآموزان در زمینه ی نرم افزارهای Office .
هفته هشتم کاری: کار کردن روی افکت های موجود در فتوشاپ، تمرین مطالب یاد گرفته شده در زمینه ی ویژوال بیسیک. کمک به مربی.
مقدمه ای در مورد نرم افزار فتوشاپ:
فتوشاپ یکی از نرم افزارهای گرافیکی است که اساس کار آن برپایه ی Bitmap می باشد. این نرم افزار متعلق به شرکتAdobe بوده و برای ویرایش تصاویر، طراحی موارد گرافیکی چاپی یا غیرچاپی و ... مورد استفاده ی کاربران قرار می گیرد.
این نرم افزار از دسته نرم افزارهای Image Editor می باشد. به این معنا که به کمک این نرم افزار میتوان بر روی تصاویر ویرایش نمود و حتی تصاویری در درون این نرم افزار خلق نمود این نرم افزار به کمک چند نرم افزار دیگر که تحت همین نرم افزار کار می کنند می توانند برروی فیلم ها نیز ویرایش های را داشته با شند ولی اصل حوزه فعالیت فتوشاپ برروی تصاویر می باشد.
ضمن این که باچاپگرها و دستگاه های خروجی فیلم و زینک به صورت استاندارد هماهنگی دارد. برای مطالعه این دوره آموزشی نیاز است کاربران محترم آشنایی با سیستم عامل ویندوز داشته باشند.
ضمناً سیستم باید دارای مشخصات سخت افزاری ذیل باشد:
در ضمن زمانیکه فتوشاپ رانصب می کنیم، یک فایل کوچک در Control Panel نصب می شود به نام Adobe Gama ، که به 256 MB برای Ram نیاز دارد.
محیط نرم افزار فتوشاپ متشکل است از :
ناحیه کاری، نوارمنو، نوار پارامترها و پانل های مختلف کنترل رنگ، سایز تصویر، لایه ها، اطلاعات صحنه، تاریخچه و غیره می باشد.
شکل زیر نمایی کلی از محیط فتوشاپ را در بدو ورود نشان می دهد.
این نرم افزار مطابق تمامی نرم افزارهای تحت ویندوز دارای منوهایی در بالای صفحه می باشد که تمامی فرمان ها در این منوها بسته به نوع عملکردشان دسته بندی شده اند.
اولین منوی که با آن شروع می کنیم منوی File است؛ که در این منو فرمان های ورود و خروج و نیز ذخیره سازی موجود می باشد، مثل:
دسته بندی | گزارش کارآموزی و کارورزی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 202 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 26 |
فهرست مطالب
فصل اول: ضرورت و فلسفه تشکیل سازمان دانش آموزی. 1
فصل دوم: تاریخچه تشکیل سازمان. 3
تاریخچه تصویب اساسنامه سازمان دانش آموزی. 3
فصل سوم: آشنایی با اساسنامه سازمان دانش آموزی. 5
اهداف سازمان دانش آموزی. 6
وظایف سازمان دانش آموزی. 6
ویژگی های سازمان از زوایا و ابعاد مختلف.. 8
آشنایی با محیط کاری در اداره سازمان دانش آموزی. 10
مقدمه و تشکر
دنیای امروز، دنیای تغییر و تحولات سریع اجتماعی و علمی است. دنیایی است که حرکت کردن در آن نیاز به داشتن اندیشه های فرافکن قوی، قدرت تجزیه و تحلیل، آینده نگری، برنامه ریزی و نهایتاً هدفدار بودن است. امروز دیگر اندیشه های کند سنتی و مدیریت سنتی و حال نگری در افراد، آنها را از ادامه حرکت با چرخه های جامعه باز می دارد.
در قالب این مستندات قصد دارم تا تجربیات و فعالیت های خود را در این مدت کوتاه جهت ارائه به دانشگاه به رشته تحریر در آورم.امیدوارم که در این امر مهم بتوانم موفق باشم. در اینجا جا دارد از زحمات مسئوولان سازمان دانش آموزی بخصوص از سرپرست کارآموزی که کارشناس کانونها را بر عهده داشتند وهمچنین از استاد کارآموز خود جناب آقای مهندس برومند که نه فقط در طول این دوره کارآموزی بلکه در تمام دوران تحصیلیم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان مطالب بسیاری از وی آموختم تشکر و قدر دانی نمایم دان شاءالله که آنان از من به عنوان یک دانشجو راضی باشند.
در این فصل ضرورت و فلسفه سازمان از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گرفته است:
الف) در اصل سوم و نوزدهم قانون اساسی مبنی بر موظف بودن دولت جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت عامه در تعیین سرنوشت فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی مردم از هر قوم و قبیله ای که باشند تأ کید شده است لذا نسل نوجوان و جوان که از مهمترین و حساسترین آحاد مردم هستند .لزوم ایجاد بستر مناسب برای مشارکت آنان به طریق مختلف از وظایف مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
ب) از ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) بیانگزار این حرکت همواره بر توجه و استفاده و بکارگیری اقشار مختلف جامعه در اداره امور تأ کید داشتند.
ج) مقام معظم رهبری نیز بارها در فرمایشات خود بر رسیدگی به امور جوانان و نوجوانان تأ کید داشته اند در سال 1366 ایشان در پیامی خطاب به مجمع رسیدگی به امور جوانان فرمودند: نقش عظیم جوانان و نوجوانان پسر و دختر نه تنها در جامعه انقلابی ما بلکه در کل جامعه بشری با محاسبه آینده و مسئولیتهای بالقوه و در کنار مسئولیتهای بالفعل این قشر عضیم نمودار می گردد و از این روست که نادیده گرفتن مسئولیت اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی نسل نوپا و کودک انگاشتن آنان حتی در سنین بالای بلوغ بصورت آفت اجتماعی پدیدار می شود و این مجمع باید در دگرگون سازی آن و ایجاد ذهنیت واقع گرایانه نسبت به این نسل برومند طرحی نو و اساسی در اندازد.
در جای دیگر از این پیام خطاب به بزرگسالان می فرمایند: که پدران و مادران و مربیان و معلمان و استادان باید بدانند که تعلیم و تربیت این نسل نه در تعلیم و تربیت رسمی منحصر و نه از تعلیم و تربیت عمومی جداست. زیرا که این دو با هم پیوسته و وابسته اند و نسل نوپا شریک طبیعی کلیه فعالیتها سیاسی ، اجتماعی،اقتصادی و فرهنگی نسل پیشین است.
د)دیدگاه جناب آقای مددی-ریاست محترم سازمان دانش آموزی-نسبت به پرکردن اوقات فراقت صاحب نظران معتقدند اوقات فراقت یکی از مهمترین عوامل و بستر خلاقیت و ابتکار و نوآوری در دانش آموزان است. کسب تجارت علمی یکی از دستاوردهای مهم اوقات و کسب این تجارب برای نوجوانان یکی از امور ضروری و حیات بخش است.نوعآ در چارچوب مدارس کسب این نوع تجارب کمتر اتفاق می افتد.
یادگیری اجتماعی برای زندگی اجتماعی مورد نیاز است و بدون دارا بودن مهارتهای زندگی امروزه موفقیت ها در سطح جامعه کاهش پیدا می کند و یکی از رموز موفقیت افراد دارا بودن اجتماعی است. لذا اوقات فراقت را بخصوص تابستان را فرصت مناسب و ارزشمندی برای تقویت این مهم تلقی می کنیم.
مشکلاتی که ما در کشور داریم در مورد اوقات فراغت باعث می شود که نتوانیم به نحو مطلوب و شایسته از این فرصت استفاده کنیم.نگاه به اوقات فراقت با جنبه های هزینه ای بودن آن نه سرمایه گذاری کردن موجب شده است که در طول چند سال گذشته سرمایه گذاریهای لازم انجام نشود.
چنانچه بخواهیم تصویری از تاریخچه تصویب اساسنامه سازمان دانش آموزی ترسیم نماییم شایسته است از نقطه ابتدایی که شمای کلی اساسنامه مطرح و تدوین شد آغاز کنیم که در اوایل مهر ماه سال 1376 صورت گرفت.
1) تدوین اساسنامه بعنوان مرحله نخست 5 ماه به طول انجامید این کار بطور مشترک توسط وزارت آموزش و پرورش و سازمان امور اداری و استخدامی انجام شد.
2) پس از طی مرحله اول با صدور ابلاغ توسط ریاست محترم جمهوری در بهمن ماه 1376 مبنی بر پیگیری تشکیل سازمان مرحله دوم آغاز شد.آغاز این مرحله با تشکیل کمیسیون مشترک بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان اداری و استخدامی صورت گرفت که مدت 7 ماه بطول انجامید طی این این مرحله بررسی دقیق و کارشناسی شده ای صورت گرفت ودر یک برنامه از تعداد دویست هزار دانش آموز پیرامون موضوعات مختلف مرتبط با سازمان نظر خواهی شد و نیز طرح تشکیل سازمان و اساسنامه مربوط با کارشناسان و صاحبنظران و مدیران آموزش و پرورش مطرح و بررسی گردید و در پایان این مرحله اساسنامه نهایی به دبیر خانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع شد.
3) مرحله سوم که از مهرماه 77 در شورای عالی انقلاب فرهنگی آغاز گردید.به مدت 8 ماه طول کشید پس از طی 14 جلسه کارشناسی اساسنامه سازمان دانش آموزی و بررسی نهایی آن در کمیسیون معین شورای عالی انقلاب فرهنگی در نهایت ،اساسنامه در جلسه 441 مورخ 21/2/78 همان شورا طرح و بتصویب رسید و در تاریخ 2/4/78 از جانب رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی به آموزش و پرورش ابلاغ گردید تا نسبت به تشکیل آن اقدام شود.
4) در مرحله چهارم و طی 7 ماه معاونت پرورشی مامور پیگیریهای اولیه و تمهید مقدمات راه اندازی سازمان شد که با تفویض اینکار به اداره کل فعالیتهای دانش آموزی در این مرحله گروه مطالعاتی تشکیل و پس از بحث و تبادل نظر در ساعات متمادی در 14 محور نتایج آن ارائه شد که حاکی از چگونگی حرکت برای تشکیل سازمان بود با صدور ابلاغ اعضای هیأت امنا(اولین رکن سازمان) و برگزاری اولین جلسه این هیات در تاریخ 26/8/78 این مرحله نیز به اتمام رسید.
5) مرحله پنجم انتخاب رئیس سازمان. رئیس سازمان با پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش و تأیید اعضای هیأت امنا انتخاب گردید از آنجا که رئیس سازمان رئیس شورای برنامه ریزی یعنی رکن دوم سازمان نیز در نظر گرفته شده بود لذا فعالیت این شوراها نیز آغاز شد. در ابتدا جناب آقای رضا مددی – رئیس سازمان رئوس برنامه ها و اقدامات 6 ماهه خود را به شورا ارائه و پس از تصویب آن در شورا کار ادامه پیدا کرد.
اساسنامه سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران پس از تهیه پیش نویس آن توسط اداره کل فعالیت های دانش آموزی و تعیین اهداف ، اصول، سیاستها و برنامه های آن به سازمان امور اداری و استخدامی ارسال گردید و پس از اظهار نظر سازمان ، در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی یعنی بالاترین مرجع قانونگذار امور فرهنگی کشور قرار گرفته و نهایتاً در جلسه 441 مورخ 21/2/78 به تصویب این شورا رسید. پس از تصویب جهت راه اندازی به وزارت آموزش و پرورش که وزیر ، رئیس هیأت امنای سازمان دانش آموزی نیز می باشد ، ابلاغ گردید،وزیر آموزش و پرورش نیز طی ابلاغی به معاونت پرورشی مسئولیت تمهید مقدمات راه اندازی سازمان را به ایشان محول نمودند و پی گیری راه اندازی سازمان در معاونت پرورشی توسط اداره کل فعالیت های دانش آموزی دنبال شد.
از جمله اقدامات انجام شده تشکیل گروههای مطالعاتی و کمیته های تخصصی و دعوت از اعضاء هیأت امنا برای تشکیل اولین جلسه آن بود. که در اولین جلسه رئیس سازمان سازمان دانش آموزی انتخاب گردید.با انتخاب رئیس سازمان ، مسئولیت پیگیری و راه اندازی سازمان به وی محول گردید. اساسنامه سازمان ، مبین قوانین ، مقررات و ظوابط سازمان دانش آموزی می باشد که مبانی و ویژگیهای کلی و اساسی تشکیل سازمان را مشخص می نماید.
دسته بندی | معماری |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 87 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 19 |
چگونه به موضوع نما در معماری بیندیشیم؟
نما در لغت نامه دهخدا به معنای صورت ظاهری هر چیزی، آنچه که در معرض دید و برابر چشم است، آنچه از بیرون سوی دیده می شود، منظره خارجی بنا و عمارت، قسمت خارجی ساختمان و نماسازی، فن روسازی ساختمان و ساختن نمای عمارت است.
در سالهای اخیر پس از مطرح شدن دوباره اهمیت فضاهای عمومی و ارزش زندگی شهری، نما اهمیت دوباره ای یافته است. نما در عمل درون ساختمان را از بیرون و فضای خصوصی را از فضای عمومی جدا می کند. نما حاکی از موقعیت فرهنگی سازندگان ساختمان است و نشانگر میزان نظم طرح ساختمان، امکانات و ذوق تزیین و خانه آرایی طراح و مالک است. یک نما به مثابه معرفی وضعیت ساکنان ساختمان در بین عموم است. نما در واقع صورت ساختمان و بهترین بیان حالتی است که فرد طراح یا مالک از خود در برابر بیرون دارد. نماهای داخل ساختمان بیشتر جنبه خصوصی دارند، لیکن نماهایی که به سمت کوچه و بافت شهر باز میشوند، جنبه عمومی تر دارند.
بنابراین وجوه پشت و جلوی ساختمان از یک طرف دارای نمود اجتماعی و از طرف دیگر نمود مشخص ساکنان خود است بنابراین نمای هر ساختمان باید هم با فضای عمومی همبستگی داشته باشد و هم بتواند حجم داخلی ساختمان را بیان نماید.
نمای هر ساختمان موثر در مجموعه شهری است که در آن حضور دارد و این تاثیر را در بدنه خیابانها یا میدانها که در آن قرار گرفته است می گذارد. اگر به نمای ساختمان واحدی، بدون در نظر گرفتن نمای دیگر ساختمانها فکر شود، همگونی نمای شهری در کلیت از بین میرود.
تناقض بین جنبه شهری و بیان فردی نما در صورتی میتواند از بین رود که ساختمان جزیی از شهر در نظر گرفته شود و ارتباطات آن با محیط اطراف چند جانبه باشد. نمای رو به کوچه و خیابان باید تابع عوامل همبستگی بین نماهای اطراف باشد. اما در عین حال بر اساس ترکیبی از اجزا مختلف بر حسب عملکرد، ابعاد و مصالحشان شخصیت خاص خود را دارد.
نما در واقع یک سطح صاف و تخت نیست بلکه آن سطح انتقالی بین فضای داخل و خارج است که با عقب نشستگی و پیش آمدگی، تراس و غیره با فضای داخل مسکن ارتباط پیدا میکند.
برای اینکه نمای ساختمان حریم خصوصی ساکنان خود را حفظ کند باید نسبت به خیابان بستهتر ومحفوظتر باشد.
نمای ساختمان باید بهدنبال خلق یک کلیت هماهنگ بهوسیله تناسب خوب پنجره ها، بازشوهای در، سایبان و محدوده سقفها، سازه عمودی و افقی، مصالح، رنگ، عناصر تزیینی و... باشد. پنجرهها همواره با دیگر عناصر دیوار، سطوح باز و بسته، تیره وروشن، صاف و ناهموار را بوجود می آورند.
به علت تکرار دوره ای پنجره ها، در ساختمانهای چند طبقه، نظم کاملی به چشم میخورد. اما گاه بهعلت افزایش نور در طبقات بالاتر کاهش داده میشود و این نظم آهنگ خود را از دست میدهد.
جداسازی عناصر افقی و عمودی تاثیر کلی در نما دارد. تناسبات عناصر ساختمان لازم است با کل ابعاد ساختمان مطابقت داشته باشد. برای مثال در ساختمانهای کوتاه عریض، ابعاد عرضی غالب خواهد بود.
در ساختمانهای بلند عناصر باریک برتری خود رانشان میدهند. در و پنجره و نعل درگاهها تاثیر خاصی در نما میگذارند. ناودانها، سایه بانها، پیش آمدگیهای سقف و بالکنها ایجاد سایه های خاصی بر روی نما میکنند.
تفاوت سطح ها باید در نما مشخص باشد. برای مثال بین طبقه همکف، سایر طبقات و طبقه انتهایی باید یک تفاوت اساسی وجود داشته باشد. ترکیب کلی نما در واقع نظم در این تفاوتها است.
عناصر اصلی نما مثل پنجره، در، سطوح و محدوده پایانی سقف و غیره در شکل، رنگ، و مصالحشان با یکدیگر اختلاف دارند. این عناصر معناهای متفاوتی دارند. مثلا نمیتوان بالا و پایین پنجره و در را با هم همردیف کرد. اگر ارتفاع این بازشوها یکسان نباشد می توان از ضرایب مشترک و یا رنگهای یکسان استفاده نمود. نسبتهای هندسی نقش تعیین کننده ای در هماهنگ سازی ظاهر نما دارند. میتوان پنجره ها را در گروههای کوچکتر ترکیب شده که شکل مشخصی را ایجاد میکنند دسته بندی کرد. نماها می توانند از نظر مصالح نیز با یکدیگر متفاوت باشند.
مصالح نما در رنگ، شکل، زبری و خشنی نما تاثیر می گذارد. مصالح بومی نشان میدهد که نما مربوط به چه منطقه ای است.
ترکیب پنجره ها، ایوانها، درها و بهطور کلی بازشوها، همچنین بافت و جنس نما و کمپوزسیون آن در هر عصر متفاوت است و در عین حال در یک تداوم شهری تغییر میکند. طراح میتواند نما را به عالیترین حد ترکیب معماری برساند و یا آنرا تا حد یک سطح بدون طراحی و فکر رها کند.
در اعصار مختلف بازشوها به شکل مشابهی در سطح نما قرار میگیرند و تنوع در قرار گیری آنها تابععوامل داخلی چون بزرگی ساختمان، عریض بودن آن و یا عوامل اقلیمی چون جهت قرارگیری و محل قرارگیری است. در پهنای دیوار نما تعبیه پنجره دو جداره، آفتابشکن، سایبان و ... نقش تنظیم کننده شرایط آب و هوایی فضاهای داخلی را خواهد داشت.
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 1421 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 68 |
پیشگفتار:
اهمیت کارآموزی در رشته های فنی و مهندسی، آموختن کار تیمی ، به انجام رساندن یک پروژه و آشناشدن با مسائل و مشکلاتی است که کار آموز در محیط کاری که به آن اعزام می شود با آن مواجه می شود.
انگیزه من ازکارآموری درفرمانداری آشنایی با یک محیط کاری عملی بود.
کارآموزی این امکان را به من داد که از نزدیک با نصب نرم افزار و ایجاد شبکه و مسائل کاری آشنا شوم.
فهرست مطالب
مقدمه.........................................................................................1
ایجاد شبکه های work groupو domain ....................2
تنظیمات اولیه...........................................................................2
دیواره آتش ( firewall)........................................................6 ایجاد game net ...............................................................7 ایجاد ………..........…………..….………………coffee net 9
تنظیمات نرم افزاری برای نصب شبکه های دومین............10
نصب و پیکربندی ACTIVE DIRECTORY ...............10 نصب و پیکربندی DNS SERVER.............................14
نصب و پیکربندی SERVER …..DHCP .........................19
نصب نرم افزارهای تدوین فیلم............................................23
نصب نرم افزار soundforge7 ..........................................................................................24
نصب نرم افزار premirepro ............................................24
نصب نرم افزار photoshop .............................................25
نصب نرم افزار freehand......................................................................... 26
نصب نرم افزار vb..........................................................................26
نصب ویندوزxp..................................................................26
خانواده ویندوز 2003 سرور...............................................37
نصب ویندوز 2003 سرور....................................................40
معرفیconsol Microsoft manegment............................................ 46
نتیجه گیری........................................................................48
فهرست منابع.....................................................................49
فهرست شکلها
شماره جدول |
توضیح صفحه
تعیین نام کامپیوتر…………..……………………..4 تنظیم آدرس برای کامپیوتر …………….……….. 5 فعال یا غیر فعال کردن firewall …………………6 تنظیم IP سرور در ……….……game net........7
تنظیمات کلاینتها در game net ….. .................8 تعریف مشتری در game net .……..………. 8 فعال کردن کلانتها جهت اتصال به شبکه ….…… 9 ایجاد یک domain برای اولین بار .........................10
ایجاد یک جنگل در domain …….…….…….11
تنظیم یک مسیر ………..……………………….12 تنظیم آدرس پوشه sysval ………..…………. 13 نصب dns همزمان با نصب AD …….……………13
اطلاعات مورد نیاز هنگام نصب AD ..........................14 انتخاب dns از اجزا ویندوز...........................................15 پنجره شروع نصب dns …………………………......16 نصب forwarder ها وreverse ها............16
انتخاب حوزه اصلی برای نصب dns................. 17 تایید فعال کردن forwarder ها…….............18
تنظیم ip شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی در dns ………. 19 نمایش آخرین مرحله از نصب dns …...............................................19
انتخاب dhcp از اجزا ویندوز.................................................................20 دادن مجوز جهت نصب ……….………….dhcp.............................21 تنظیم محدوده ip ها ……………………..…….…………….. 21
رزرو کردن IP های خاص ………………. ........................................ 22 تنظیم lease برای ارسال یک بسته.................................................22 |
1. |
|
2. |
|
3. |
|
4. |
|
5. |
|
6. |
|
7. |
|
8. |
|
9. |
|
چکیده
جهت اتصال به شبکه پس از فراهم کردن امکانات سخت افزاری و نصب نرم افزارهای مورد نیاز می توانیم به دو روش گروه کاری یا domainیک شبکه کامپیوتری ایجاد کنیم . در روش اول شبکه ما از امنیت چندانی برخوردار نیست و تعداد کامپیوترهای متصل به شبکه نیز محدود می باشد . اما در روش domain شبکه ما از نظر امنیت و مدیریت بسیار بالا می رود وبا تعریف user name و password می توانیم کنترل کلاینتها را در اختیار بگیریم . همچنین در شبکه domain ما می توانیم با نصب بعضی از نرم افزارهای موجود در شبکه خود امکانات شبکه را افزایش دهیم مثلا به کلاینتها خود به صورت خودکار آدرسهای خودکار اختصاص دهیم یا با نصب بسته DNS آدرسها را با نام کامپیوتر و بالعکس جهت اتصال با کامپوترهای دیگر تبدیل کند.همچنین در یک شبکه کامپیوتری می توانیم یک game net وهمچنین یک coffee net ایجاد کنیم.
گزارشگاری که در پیش رو داریم در فصل اول نصب سیستم عامل WINDOWS SERVER 2003 بصورت کامل و به همراه جزئیات کامل نوشته شده است به همراه نصب ACTIVE DIRECTORY و PRINT SERVER برای نصب چاپگر به طوری که دیگر CLIENT ها نیز از آن به طور مشترک استفاده کنند
در فصل دوم چند نرم افزار را که در طی دوران کارآموزی روی دستگاهها ی نصب کرده ام را توضیح داده ام نرم افزارهایی چون Snagit و SOUND FORGE 7.0 و PREMIERE PRO و PHOTOSHOPو VISUAL BASIC 6.0
در فصل سوم نصب سیستم عامل WINDOWS XP به طور کامل به همراه جزئیات کار نوشته شده است و تمام مراحل سعی شده بصورت تصویری باشد
فرمانداری شیروان
ردیف پست |
عنوان پست سازمانی |
256-11 |
فرماندار |
257-11 |
معاون سیاسی و اجتماعی |
258-11 |
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی |
259-11 |
مسئول دفتر |
260-11 |
کارشناس حراست |
261-11 |
کارشناس امور بانوان |
262-11 |
کارشناس روابط عمومی |
263-11 |
کارشناس مسئول امور سیاسی و اجتماعی |
264-11 |
کارشناس امور امنیتی و انتظامی |
264-11 |
کمک کارشناس امور سیاسی |
265-11 |
کارشناس امور اجتماعی،انتخابات و شوراها |
266-11 |
کارشناس آمار و فن آوری اطلاعات |
267-11 |
کارشناس برنامه ریزی،آمار و فناوری اطلاعات |
268-11 |
کارشناس امور عمرانی |
269-11 |
کارشناس امور عمرانی |
270-11 |
کارشناس امور اداری مالی |
270-11 |
حسابدار و امین اموال |
271-11 |
مسئول امور دفتری و بایگانی |
272-11 |
راننده |
273-11 |
پیشخدمت |
وضعیت فیزیکی فرمانداری
میزان زیر بنا و فضای باز : 10000 متر مربع
تعداد طبقات :3
سالن اجتماعات : دارد.
نمازخانه: دارد.
امکانات بهداشتی: سطح بالا
معرفی بستره کارآموزی:
آشنایی باشبکه فرمانداری
آشنایی با نصب ویندوز
آشنایی بانصب نرم افزار
رفع مشکلات به وجود آمده برای سیستم
مقدمه
امروزه با توجه به آنکه رشته های فنی جهت اعتلای علوم خودلازم است به تربیت نیروی مستعد و کارآمد بپردازند ضروری است تا اصول علم مربوطه را به طور کامل و مناسب به دانشجویان انتقال دهند اما ازآنجا که این اصول بسیار مهم و همچنین از حجم نسبتاً زیادی برخوردارند لذا فرصتی برای فعالیتهای عملی جهت دانشجویان باقی نمی ماند هر چند که دوره لیسانس در برخی از کشورها سه ساله می باشد اما فعالیتهای عملی توام در آن دانشگاهها ، دانشجویان را مستعد وفنی تربیت می کند اما متاسفانه در کشور ما دانشجویان اغلب سال اول و گاهاً حتی سال دوم را نیز به مرور دروس دوره های قبلی می پردازند ، از آن جمله دروسی همچون فیزیک ، ریاضیات و دروس عمومی که عمدتاً با کیفیت بسیار نامناسب و دور از اهداف برگزار می شود و صرفاً هدف دانشجویان از گذراندن این گروه دروس کسب نمره قبولی بوده و لاغیر ... .
اما در این میان اقدام بسیار خوبی که تشکیل دفتر ارتباط با صنعت باشد صورت گرفت و سبب افزایش نسبی کیفیت آموزش عملی گردیده است در این باره سخن بسیار است که آن را کوتاه کرده و به ادامه می پردازم.
تنظیمات اولیه:
1. تنظیمات سخت افزاری:
1-1 نصب کارت شبکه: برای اینکه یک کامپیوتر با کامپیوتر دیگری ارتباط برقرار کند و تبادل اطلاعات کنیم از کارت شبکه استفاده می نماییم . کارت شبکه اطلاعات دیجیتالی دریافتی از کامپیوتر مبدأ را به اطلاعات قابل فهم انسان و بلعکس تبدبل می نماید .در بسیاری از اوقات هنگام نصب ویندوز به صورت plag & play درایور کارت شبکه نصب می شود در غیر اینصورت باید آن را نصب کررد .
1-2 تهیه یک سوئیچ یا هاپ : برای ارسال یا دریلفت یک بسته در شبکه مورد استفاده قرار می گیرند . هاپ عملیات خود را در لایه فیزیکی انجام می دهد سیگنال را تقویت می کنند و بلافاصله آن را از تمام پورت خود خارج می نمایند . اما سویچ عملیات خود را در data link انجام می دهد وقتی یک سیگنال به یک پورت خاص از سویئچ می رسد ایتدا اطلاعاتی را که در هدر آن قرار دارد را می خواند و پس از یافتن آدرس مقصد مربوطه ان را به همان آدرس ارسال می نماید .
1-3 کابل کشی و سوکت بندی کابلها: کابل:جهت تبادل اطلاعات از یک کانال فیزیکی یا محاوره ای استفاده میشود .
در نحوی چیدن سیم وجای گذاری ان در سوکت(Rj45) باید به این نکته توجه کرد که سیم های موجود در کابلهای UTP هر یک از وظایف خاصی بر عهده دارند که هر کدام بر اساس رنگ و جایگذاری ان مشخص می شوندکابلهای UTP به دو صورت مستقیم و cross در شبکه ها استفاده می شود از ترکیب کابل cross برای اتصال دو کامپیوتر , هاپ به هاپ , سوئچ به سوئچ, روتر به روتر , روتر به کامپیوتر و از کابل مستقیم جهت اتصال کامپیوتر به هاپ و کامپیوتر به سوئچ استفاده می شود .
نحوه چیدن رنگها در روش مستقیم :
سفید نارنجی – نارنجی – سفید سبز – آبی – سفید آبی – سبز – سفید قهوه ای – قهوه ای
نحوه چیدن رنگها در روش cross :
سفید سبز – سبز – سفید نارنجی – آبی – سفید آبی – سفید نارنجی – سفید قهوه ای – قهوه ای
انواع کابلهای utp:
کابل CAT 1:جهت ارسال فقط صدادر کامپیوترهای شبکه
کابل CAT 2: سرعت انتقال اطلاعات 4 مگا بیت در ثانیه
کابل CAT 3: سرعت انتقال اطلاعات 10 مگا بیت در ثانیه
کابل CAT 4: سرعت انتقال اطلاعات 16 مگا بیت در ثانیه
کابل CAT 5&5e: سرعت انتقال اطلاعات 100مگا بایت الی 1 گیگا بایت در ثانیه
کابل CAT 6: سرعت انتقال اطلاعات 10 گیگا بیت و بالاتردر ثانیه