فایل بای | FileBuy

مرجع خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

فایل بای | FileBuy

مرجع خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

پاورپوینت تغذیه مناسب برای ورزش شنا

شنا از جمله ورزش هایی است که نیاز به دوره های تمرینی سخت دارد بطور معمول هر شناگر حرفه ای هفته ای 32 جلسه تمرین 6 ساعته خواهد داشت علاوه بر این تمرینات که در آب انجام می شود، ممکن است در برنامه تمرینی این ورزشکاران تمرینات ایروبیک از قبیل دو یا دوچرخه سواری نیز منظور شود
دسته بندی تغذیه
فرمت فایل docx
حجم فایل 446 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 35
پاورپوینت تغذیه مناسب برای ورزش شنا

فروشنده فایل

کد کاربری 8044
  • بسم الله الرحمن الرحیم

دانشگاه آزاد واحد خوراسگان

رشته: فیزیولوژی ورزشی

استاد: آقای دکتر شریفی

محقق: خانم نرگس ارگانی

تغذیه مناسب برای ورزش شنا

شنا از جمله ورزش هایی است که نیاز به دوره های تمرینی سخت دارد. بطور معمول هر شناگر حرفه ای هفته ای 3-2 جلسه تمرین 6 ساعته خواهد داشت. علاوه بر این تمرینات که در آب انجام می شود، ممکن است در برنامه تمرینی این ورزشکاران تمرینات ایروبیک از قبیل دو یا دوچرخه سواری نیز منظور شود

از طرف دیگر مسابقات المپیک شنا عموماً بصورت دوره های 7-3 روزه انجام می شوند و در هر روز شناگران در دو نوبت صبح و عصر به رقابت می پردازند. زمان هر مسابقه بسته به نوع آن و مقدار مسافتی که باید طی شود، از 20 ثانیه تا 15 دقیقه متغیر است. در مسابقاتی غیر از مسابقات المپیک ممکن است شناگران 3-2 بار در روز و هر بار به مدت 20 دقیقه تا چند ساعت با یکدیگر به رقابت بپردازند؛ بنابراین شنا ورزشی است که با توجه به زمان و مسافت طی شده ، در آن سیستم بی هوازی و یا هوازی غالب خواهد بود

•موفقیت در شنا نیز مانند سایر رشته های ورزشی به عواملی نظیر تمرینات، ساختارهای بدنی و رژیم غذایی بستگی دارد. شناگران همانند سایر ورزشکاران نیاز به پیروی از یک رژیم غذایی متعادل و متنوع از تمام گروه های غذایی دارند که از تمام فاکتورهای اساسی و لازم جهت حفظ بدن در شرایط ایده آل تمرین و مسابقه برخوردار باشد.

  • شناگران به سهولت بین 5000- 2000 کیلو کالری انرژی را در روز، طی تمرینات ورزشی خود مصرف می کنند که این میزان وابسته به سن، جنس، اندازه ی بدن و ساعات فعالیت ورزشی متغیر می باشد و درشت مغذی ها تامین کننده ی انرژی مورد نیاز جهت انقباض عضلانی و ماده ی اولیه در ساخت و رشد بافت های بدن هستند

بطور کلی رژیم غذایی یک شناگر باید شامل کربوهیدرات، چربی کم و مقادیر متوسطی از پروتئین باشد.

  • کربوهیدرات :

•اولین و مهم ترین منبع تأمین انرژی بدن

در هنگام فعالیت های ورزشی می باشد.

دلیل این امر سرعت سوخت و ساز آنهاست،

بدان معنی که این مواد به سرعت متابولیزه

شده و انرژی خود را آزاد می کنند. تولید و

تداوم انرژی در حین فعالیت های شدید

عضلانی به در دسترس بودن گلیکوژن عضله

و قند خود بستگی دارد.

  • مواد غذایی کربوهیدراتی ، اولین و مهم ترین منبع تامین انرژی برای ورزشکاران هستند. مواد غذایی کربوهیدارتی شامل : انواع نان ، برنج و سایر غلات ، سیب زمینی ، ماکارونی ، کیک و شیرینی ها است
  • امکان انجام تمرینات سبک، با سطح ناچیز منابع کربوهیدارتی میسر
    می باشد، اما تأمین انرژی مورد نیاز عضلات و حفظ توان انقباضی آنها برای انجام فعالیت های بیشتر و سنگین تر به هنگام تخلیه سوختی این منابع غیر ممکن است. براساس مطالعات باید 65- 55 درصد انرژی مورد نیاز در یک ورزشکار از کربوهیدرات تامین شود که این میزان حدود 600- 400 گرم بوده و 2400- 1500 کیلو کالری انرژی تولید می کند. در جامعه ی آمریکا میانگین مصرف کربوهیدرات 46 درصد کل انرژی است، در حالی که در کشور ما میانگین مصرف کربوهیدرات بالاتر از این حد می باشد. با این وجود برای اطمینان از دریافت مقادیر کافی کربوهیدرات بهتر است مصرف مواد غذایی نظیر نان ها، برنج، غلات آماده، ماکارونی، سیب زمینی و میوه جاتی نظیر سیب ، موز ، ا نگور و پرتقال مورد توجه قرار گیرد.

پروتئین :

  • بدن برای ساخت و ترمیم عضلات به پروتئین نیاز دارد. علاوه بر این ممکن است به عنوان منبع محدودی از انرژی، در فعالیت های ورزشی مورد استفاده قرار گیرند. با این وجود باید توجه داشت که دریافت بیش از حد پروتئین، منجر به ساخت عضلات بیشتر و یا قوی تر شدن عضلات نخواهد شد. بدن مقدار پروتئین مورد نیاز خود را مصرف نموده و مابقی را به چربی تبدیل می کند. توصیه می شود فقط 20 درصد از انرژی روزانه شناگران به پروتئین اختصاص داده شود.
  • تحقیقات انجام شده بر روی شناگران نشانگر آن است که این افراد به ازای هر کیلوگرم از وزن خود، 2 گرم پروتئین مصرف می کنند. این میزان بیش از میزان لازم جهت تامین نیازهای معمول یک ورزشکار است. لذا کمبود این ماده ی مغذی در این گروه نباید مشاهده شود. از طرف دیگر گیاهخواران از جمله افراد در معرض خطر کمبود دریافت پروتئین هستند. افراد گیاهخوار باید مقادیر بیشتری شیر و لبنیات، آجیل ، مغزها و سویا را مصرف کنند تا نیاز آنان به پروتئین برطرف شود. البته مقادیر زیاد شیر پرچرب و مغزها ممکن است با افزایش مصرف چربی همراه باشد. لیکن به دلیل عدم مصرف گوشت قرمز که یکی از مهم ترین منابع چربی در برنامه ی غذایی است، این افراد وضعیت خطرناکی از نظر افزایش دریافت چربی نخواهند داشت.

چربی :

•چربی ها سوخت خوبی برای فعالیت بدنی

استقامتی دراز مدت (مثل شنا) هستند، اما

این مواد در فعالیت های عضلانی سریع و

با شدت زیاد، مقدار انرژی بسیار کمی آزاد می کنند که این امر به جهت کند بودن سوخت و ساز آن ها است.

  • از طرف دیگر یک شناگر می باید در برنامه ی غذایی معمول خود، مصرف چربی ها را در حد مورد نظر یعنی 25- 20درصد از کل انرژی حفظ نماید. مطالعات نشانگر آن است که دریافت چربی در این محدوده، عملکرد ورزشی فرد را تسهیل می کند. برای این امر می باید مصرف تخم مرغ، کره، غذاهای سرخ کرده ومغزها(گردو، پسته و ...) را کنترل کرد.

  • اکثر ورزشکاران بر این باورند که چربی ها برای سلامتی بدن مفید نمی باشند و آنها را از رژیم غذایی خود حذف می کنند. اما در حقیقت در هنگام فعالیت های ورزشی، چربی ها به عنوان منابع ثانویه تولید انرژی برای ورزشکاران محسوب می شوند تا به عنوان یک منبع انرژی ایفای نقش نمایند. بنابراین ورزشکاران می توانند دریافت چربی را تا حدی محدود نمایند، اما جایز به حذف تمام چربی ها از برنامه غذای خود
    نمی باشند. لذا توصیه می شود حداقل 20 درصد از انرژی روزانه ی شناگران به چربی اختصاص داده شود

ویتامین ها و مواد معدنی :

•نیاز به برخی ویتامین ها و مواد معدنی در طی دوره ی تمرین و مسابقات ورزشی بیش از میزان توصیه شده است. البته دریافت مقادیر زیاد مواد غذایی که به دلیل افزایش نیاز به انرژی صورت می گیرد، تا حدودی این افزایش نیاز را مرتفع می کند. در غیر این صورت به کارگیری یک مکمل که حاوی ریز مغذی ها در حد توصیه شده ی روزانه باشد، لازم است.

  • تمرینات بدنی شدید از جمله استرس های اکسیداتیوی محسوب می شوند که برای جلوگیری از اثرات منفی آنها توصیه می شود شناگران در کنار استفاده از منابع غذایی حاوی ویتامین ها، از مواد غذایی غنی از آنتی اکسیدان ای طبیعی یعنی ویتامین های A ، E ، C و بتاکاروتن نیز استفاده نمایند.

•شناگران در حین مسابقات و تمرینات، تقریبا از تمامی عضلات خود برای عملکرد هر چه بهتر استفاده می کنند. در چنین شرایطی خون رسانی به عضلات مختلف بدن و مواد مغذی موثر در سلامت این سیستم نظیر آهن،ویتامین B12، اسید فولیک و ... از اهمیتی خاص برخوردارند.

برای جلوگیری از تخریب عضلانی ناشی از ورزش ، باید از مواد غذایی غنی از آنتی اکسیدان های طبیعی یعنی ویتامین های A ، E، C و بتاکاروتن استفاده شود و در صورت نیاز به مصرف مکمل، این کار باید زیر نظر پزشک متخصص انجام شود


پاورپوینت از آب همه چیز را زنده کردیم

ابتدا به بررسی کلیات هیدراتاسیون در ورزش می پردازیم و سپس در رشته های ورزشی مختلف این پدیده را بررسی می نماییم
دسته بندی معارف اسلامی
فرمت فایل docx
حجم فایل 3078 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 62
پاورپوینت از آب همه چیز را زنده کردیم

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

•و از آب همه چیز را زنده کردیم

  • قرآن کریمموضوع :


دهیدراتاسیون و رهیدراتاسیون در ورزش
dehydration & rehydration
in sport


ابتدا به بررسی کلیات هیدراتاسیون در ورزش می پردازیم و سپس در رشته های ورزشی مختلف این پدیده را بررسی می نماییم

  • مواد مغذی به 6 دسته تقسیم شود :
    کربوهیدرات
    چربی
    پروتئین
    ویتامین ها
    مواد معدنی
    آب
  • • The Food Guide Pyramid

• آب

•مهمترین ماده غذایی است.نرسیدن آب به بدن به مراتب خطر مرگ بیشتری نسبت به محرومیت از سایر مواد غذایی به همراه دارد.

•مهم ترین اعمالی که آب انجام می دهد انتقال و واگذاری مواد به بافت های گوناگون بدن , تنظیم حرارت بدن و حفظ فشار خون برای عملکرد مناسب قلبی عروقی است .

• آب

بسته به سن ، جنس و و توده بدنی 40 تا 70 درصد وزن بدن است.

آب بدن شامل دو بخش است :

درون سلولی

خارج سلولی

• تعادل آب در بدن

• تعادل آب در ورزش

هنگام ورزش دفع آب افزایش می یابد که بستگی به میزان تبخیر عرق دارد.

در عین حال یک فرد 70 کیلوگرمی در طی یک ساعت تمرین سنگین ممکن است با مصرف 245 گرم CHO 146 میلی لیتر آب در داخل بدن تولید کند در حالی که همزمان دفع عرق می تواند بیشتر از 1500 میلی لیتر باشد.

  • میزان تعریق در ورزش بستگی به دمای محیط , اندازه محیط و میزان سوخت و ساز دارد.

• نقش فعالیت بدنی و عوامل محیطی

تعریق زیاد سبب از دست رفتن آب

شدت فعالیت ، دمای محیطی و رطوبت آن ، تعیین کننده میزان از دست رفتن آب در حین ورزش

  • اندازه گیری وزن بدنی روشی مطمئن برای ارزیابی میزان از دست رفتن آب بدن در حین ورزش یا استرس گرمایی

• تعادل آب در ورزش

چنانچه جایگزینی مایعات به اندازه کافی صورت نگیرد , تحمل ورزشکار در فعالیت های بلند مدت به دلیل دفع آب از طریق تعریق کم خواهد شد, باعث عدم تحمل تمرین طولانی و فشار ناشی از گرما خواهد شد.

اگر دوندگان استقامتی به اندازه یک درصد از وزن بدن خود آب از دست دهند , 2 درصد از سرعت آنها کم میشود . به طور مثال اگر دونده 10000 متر ، در 35 دقیقه 4درصد آب از دست بدهد 2 دقیقه و 48 ثانیه به رکورد او اضافه می شود.

  • کاهش آب بدن باعث کاهش حجم پلاسما , کاهش جریان به عضلات , کاهش فشار خون و افزایش ضربان قلب خواهد شد .

• جلوگیری از کاهش حجم آب بدن


پیشگیری از کم آبی در ورزشکاران مهم است و بهترین راه آن هم مصرف مقدار زیادی از مایعات قبل، حین و بعد از خاتمه تمرین یا مسابقه ورزشی است. اغلب ورزشکار متوجه از دست دادن آب بدن و کاهش سطح عملکرد خود به علت آن نیست و این وظیفه مربی یا پزشک تیم است که به این امر توجه داشته باشد. چنانچه میزان مایع مصرفی خود را بدانید می توانید میزان آب بدن خود را یکی از دو این روش تحت کنترل داشته باشید



  • • وزن

وزن خود را قبل از مسابقه یا تمرین ورزشی و بلافاصله بعد از مسابقه یا تمرین را کنترل کنید. به ازای هر 450 گرم کاهش وزن معادل 2 لیوان آب مصرف کنید تا مایع از دست رفته جبران شود.

  • • رنگ ادرار

رنگ ادرار خود را کنترل کنید چنانچه رنگ آن طلایی تیره باشد و مثل آب پرتقال باشد شما دچار کاهش آب بدن هستید و نیاز به مصرف مایعات دارید. چنانچه مایع بدن شما کافی باشد رنگ ادرار شما زرد کمرنگ است.

• دریافت آب

یک فرد بالغ نسبتا بی تحرک در یک محیط عادی 5/2 لیتر آب نیاز دارد.

منابع تامین آب شامل مایعات ، غذاها ، و واکنش های متابولیک بدن

برون ده آب : دفع آب از طریق ادرار ، مدفوع و پوست

• چه میزان آب

میزان آب مورد نیاز ، به میزان کالری مصرفی بستگی دارد . به ازاء هر کیلو کالری مصرفی ، 1 تا 5/1 میلی لیتر آب لازم است . مثلاً یک ورزشکار که روزانه 3500 کالری انرژی نیاز دارد بین 5/3 تا 5 لیتر آب نیاز دارد.دریافت آب کافی مانع از بروز خستگی زودرس شده و ورزشکار فعالیت هایش را به خوبی انجام خواهد داد .



طبق پیشنهاد کریستر و روپینگ با درنظر گرفتن نوع فعالیت ورزشی، افزایش انرژی مورد نیاز بر حسب کیلوکالری در ساعت به شرح زیر می باشد:


دو میدانی

سرعت 1500

استقامت 750

اسکی استقامت 750

کشتی 900

هندبال 500

فوتبال400

کوهنوردی 600

پیاده روی در جاده 360


پاورپوینت تقلبات شیر و آزمایشات تشخیص آن

—شیر تنها ماده شناخته شده در طبیعت است که می تواند نیاز بدن را به طور کامل و متعادل تامین کند ترکیبات عمده شیر را آب، چربی، پروتئین، لاکتوز (قند شیر)، ویتامین ها و مواد معدنی تشکیل می دهند به علت هضم آسان، این ماده همواره در رژیم تغذیه ای بیماران قرار داشته و مصرف آن در برنامه غذایی روزانه بیشتر افراد جامعه توصیه می شود
دسته بندی تغذیه
فرمت فایل docx
حجم فایل 3760 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18
پاورپوینت تقلبات شیر و آزمایشات تشخیص آن

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

—شیر تنها ماده شناخته شده در طبیعت است که می تواند نیاز بدن را به طور کامل و متعادل تامین کند. ترکیبات عمده شیر را آب، چربی، پروتئین، لاکتوز (قند شیر)، ویتامین ها و مواد معدنی تشکیل می دهند. به علت هضم آسان، این ماده همواره در رژیم تغذیه ای بیماران قرار داشته و مصرف آن در برنامه غذایی روزانه بیشتر افراد جامعه توصیه می شود .

—تعریف شیر

—ـ مطابق استاندارد شماره 1756: منحصرا به ترشح معمولی و طبیعی پستان اطلاق می شود که از یک یا چند روش به دست آمده و به آن چیزی اضافه یا از آن چیزی کم نشده است .

—ـ مطابق تعریف کدکس: شیر محصولی است که از غدد پستانی گاو ماده شیرده، چند روز بعد از زایش خارج می شود، مشروط بر این که آن گاو سالم باشد، تغذیه آن مناسب باشد، چیزی به شیر اضافه یا کم نشده باشد و حاوی آغوز یا کلستروم نباشد .

— برخی افراد سودجو، برخی مواد میکروب کش، سود، آب اکسیژنه و یا جوش شیرین و... را به شیر اضافه می کنند تا بار میکروبی شیر را پایین بیاورند و شیرشان را به شاخص های دریافت نزدیک کنند. دامداری های صنعتی کمتر اقدام به تقلب می کنند، بیشتر شیرجمع کن ها و دلال های شیر این تقلبات را انجام می دهد. خیلی از شیرهایی که توسط مسوولین برگشت داده می شود توسط دلالان با قیمت پایین خریداری می شود و آنها با اضافه کردن سود، جوش شیرین و... بار میکروبی آن را به طور مصنوعی پایین می آورند و آن را با قیمت های بالاتر می فروشند.

—البته در حال حاضر روش های زیادی برای مشخص شدن تقلبات وجود دارد مثلا اگر کسی به شیر جوش شیرین اضافه کند با تست جوش می شود متوجه شد و اگر از ترکیبات سوءاستفاده کنند، باعث بالا رفتن نقطه انجماد شیر می شود. البته شناسایی برخی از تقلبات دشوار است. چون در حال حاضر تقلبات مضاعف و گاهی بیشتر صورت می گیرد. طوری که گاهی حتی با تست جوش نمی شود وجود جوش شیرین را تشخیص داد .

— روش های زیادی برای تشخیص تقلبات در شیر شناسایی شده است، که سعی شده روش هایی که در این جا شرح داده می شود، ساده و سریع باشد، باشد که مورد استفاده ی مسوولین قرار گیرد .

— تقلبات در شیر و روش های تشخیص آن:

—1 ـ مواد خنثی کننده

— مواد خنثی کننده مانند: آب آهک، هیدروکسید سدیم، کربنات سدیم یا بی کربنات سدیم (جوش شیرین) که به طور کلی ممنوع است به شیر افزوده شود .

— شیر آلوده و فاسد در اثر حرارت لخته شده و تبدیل به دو فازمایع و فازدلمه می گردد که این عمل به علت بالا رفتن مقدار اسیدهای آلی سنتزشده توسط میکروب های آلوده کننده شیر می باشد. برای پوشاندن عیب و فساد شیر، مقداری جوش شیرین به شیر فاسد می افزایند که موجب خنثی شدن اسیدهای حاصله از میکروب ها شده و به این ترتیب شیر در اثر حررات لخته و دلمه نمی شود و فساد آن مخفی می ماند. در حالی که سایر مواد مضر حاصل از میکروب ها ممکن است فعال باقی مانده و مصرف شیر آلوده اختلالاتی را به وجود آورد .

—روش تشخیص :

— *- تست رزالیک اسید (تست سودا): 5 میلی لیتر شیر را در یک لوله ی آزمایش ریخته و سپس به آن 5 میلی لیتر الکل و 4 تا 5 قطره رزالیک اسید می افزاییم اگر رنگ شیر به زرد متمایل به قرمز تغییر یافت، دلالت بر آن دارد که در شیر مواد خنثی کننده وجود دارد .

—*- تست جوش: (برای تشخیص وجود جوش شیرین )

—CH3CHOHCOOH+NHCO3

—جوش شیرین اسید لاکتیک

—CH3CHOHCOO_N++H2CO3

—اسید کربنیک لاکتات سدیم

—افزون جوش شیرین به شیر باعث می شود که با اسید لاکتیک که اسیدتیه شیر را تشکیل می دهد ترکیب شده و نمک و اسید کربنیک ایجاد کند که ترشیدگی شیر را می پوشاند اما در اثر جوشاندن شیر تقلبی اسید کربنیک تجزیه شده و CO2 خارج می شود .

—در اثر جوشیدن

—H2CO3 H2O+CO2

—در نتیجه اسیدیته بعد از جوش افت می کند که اگر اختلاف اسیدیته قبل و بعد از جوش بیش از یک درجه دورنیک باشد، شیر تقلبی محسوب می شود .
*-اندازه گیری خاکستر قلیایی: 20 میلی لیتر شیر را در یک کروزه ی چینی ریخته و بر روی حرارت می گذاریم تا آب آن تبخیر شود، سپس آن را در کوره میگذاریم تا بسوزد.خاکستر را در 10 میلی لیتر آب مقطر حل می کنیم . سپس با اسید کلریدریک دسی نرمال (ار. نرمال) در حضور فنل فتالئین به عنوان معرف تیتر می کنیم. اگر حجم مصرفی اسید به 2/1 میلی لیتر رسید، نتیجه می شود که در شیر مواد خنثی کننده وجود دارد

— 2ـ هیدروژن پراکسید (آب اکسیژنه ):

— افزودن آب اکسیژنه به شیر باعث کند شدن رشد باکتری های شیر شده و ترش شدن شیر را به تعویق می اندازد .

— روش تشخیص

— *- 5 میلی لیتر شیر را در لوله ی آزمایش ریخته و به آن 5 قطره پارافنیل دی آمین می افزاییم و سپس آن را به خوبی هم می زنیم، اگر شیر به رنگ آبی تغییر کرد به شیر، هیدروژن پراکسید افزوده شده است.

—*- 1 میلی لیتر از شیر مشکوک و یک میلی لیتر از شیر خام را به یک میلی لیتر محلول گایاکل در یک لوله ی آزمایش ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم، در صورتی که آب اکسیژنه به شیر اضافه شده باشد، در مدت کوتاهی رنگ شیر صورتی می شود .

— 3 ـ فرمالین (فرم آلدئید ):

— فرمالین جزء مواد بازدارنده ی رشد میکروب ها میباشد که می تواند شیر را برای مدت طولانی نگه دارد .

— روش تشخیص

— *- 5 میلی لیتر از شیر مشکوک و معادل آن آب را در یک لوله ی آزمایش می ریزیم و 3 تا 4 میلی لیتر اسید سولفوریک غلیظ را به آن اضافه می کنیم. سپس دو قطره کلرور 5/2 درصد به محلول افزوده و پس از مخلوط کردن تا نقطه جوش حرارت می دهیم. ظاهر شدن رنگ بنفش نشان دهنده ی وجود فرمالین در شیر است .

—*- ظهور رنگ بنفش در فاز چربی در روش ژربر می تواند به دلیل افزایش فرمالین به شیر خام باشد .

— برای این که شیر رقیق شده به سادگی تشخیص داده نشود، متقلبین مقداری نشاسته به شیر اضافه می کنند، به نحوی که غلظت آن در حد طبیعی باشد .

— روش تشخیص

— *- 3 میلی لیتر شیر را در لوله ی آزمایش می ریزیم و آن را به طور کامل می جوشانیم، سپس آن را تا دمای اتاق سرد می کنیم. به آن 2 تا 3 قطره محلول ید 1 درصد می افزاییم، تغییر رنگ به آبی نشان دهنده ی وجود نشاسته در شیر است .

—*-در اثر حرارت دادن شیری که به آن نشاسته اضافه شده، یک لایه ضخیم و صاف ته دیگ تشکیل می شود. در حالی که شیر طبیعی و سالم متخلخل و نازک است

— 5 ـ نمک

— افزودن نمک به شیر خام به منظور پنهان کردن آب اضافی انجام می شود. افزایش محلول نمک بر ماده ی خشک تاثیر ناچیزی دارد اما نمک باعث کاهش محسوس نقطه ی انجماد خواهد شد و آب اضافی را می پوشاند .
روش تشخیص

—*- 5 میلی لیتر نیترات نقطه gr/lit 34/1 را با چند قطره کرومات پتاسیم 5 درصد مخلوط نموده و سپس 1 میلی لیتر از نمونه ی شیر مشکوک را به آن اضافه می کنیم. پدیدار شدن رنگ زرد دلیل وجود نمک در شیر است. در صورت ظهور رنگ قهوه ای آجری نمونه فاقد نمک می باشد

— 6 ـ شکر

— افزایش شکر به منظور پنهان کردن آب اضافی و افزایش مواد جامد غیرچربی در شیر می باشد .

— روش تشخیص

—*10 میلی لیتر شیر را در لوله ی آزمایش ریخته و 5 میلی لیتر اسید هیدروکلریک و 1/0 گرم رزورسینول به آن اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم . سپس لوله ی آزمایش را به مدت 5 دقیقه در حمام آب جوش قرار می دهیم. ظهور رنگ زرد نشان دهنده ی وجود شکر در شیر است

— 7 ـ اوره

— افزایش اوره به منظور افزایش مواد جامد غیرچربی در شیر می باشد .

— روش تشخیص

— *- 5 میلی لیتر شیر را با 5 میلی لیتر پارادی متیل بنز آلدئید 16 درصد به خوبی مخلوط می کنیم. اگر محلول شروع به زرد شدن کرد پس به نمونه شیر، اوره افزوده شده است .

— *- 5 میلی لیتر شیر را در لوله آزمایش می ریزیم، سپس به آن 2/0 میلی لیتر اورکازا (20 میلی گرم) می افزاییم و در دمای اتاق خوب هم می زنیم. به آن 1/0 میلی لیتر محلول برموتیمول بلو 5/0 درصد می افزاییم حضور رنگ آبی بعد از 10 تا 15 دقیقه نشان دهنده تقلب شیر با اوره است .

—*- دانه ی خشک شده ی سویا را که حاوی اورئاز است به شیر اضافه می کنیم تا اگر اوره وجود دارد به CO2 و NH3 هیدرولیز شود، و در نتیجه PH شیر افزایش میابد

— 8 ـ کرومات و بی کرومات پتاسیم :
در پاره ای از دامداری ها به جای جوش شیرین، مقداری کرومات و بی کرومات پتاسیم به شیر فاسد و ترش اضافه می کنند تا از لخته شدن آن طی فرآیند حرارتی جلوگیری شود .

— روش تشخیص

—*- مقداری از شیر را در لوله ی آزمایش ریخته و 2 قطره نیترات نقره به آن می افزاییم در صورت تشکیل رنگ قرمز خونی، شیر دارای کرومات و بی کرومات پتاسیم است.

— 9- اسید سالیسیلیک و اسید بنزوئیک :

به عنوان نگه دارنده به شیر افزوده می شود .


پاورپوینت تعادل در کودکان

nتعادل یک واکنش حرکتی نمونه است که به یکپارچگی محرکهای دریافتی از سیستم های بینایی و حسی حرکتی وابسته است n حسی بینایی به ما می گوید که بدنمان در چه وضعیت نسبی در محیط قرار دارد داده های حسی حرکتی از گیرنده های درونی بدن به ما می گوید اندامها و بخش های مختلف بدن در چه وضعیت نسبی در مقایسه با یکدیگرند
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل docx
حجم فایل 82 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27
پاورپوینت تعادل در کودکان

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

در زمان

اجرای حرکت

nماهیت تعادل تعادل

nتعادل یک واکنش حرکتی نمونه است که به یکپارچگی محرکهای دریافتی از سیستم های بینایی و حسی حرکتی وابسته است.

n حسی بینایی به ما می گوید که بدنمان در چه وضعیت نسبی در محیط قرار دارد. داده های حسی حرکتی از گیرنده های درونی بدن به ما می گوید اندامها و بخش های مختلف بدن در چه وضعیت نسبی در مقایسه با یکدیگرند.

در مواقعی که باید تعادل خود را حفظ کنیم سیل اطلاعات حسی باید در سیستم عصبی یکپارچه شود و عضلات همواره با توجه به نیاز مکانیکی حرکت، فعال یا آرام و یا در حالت
استراحت باشند.

باید در وضعیت های نامحدودی بتوانیم تعادل خود را حفظ کنیم. بعضی اوقات بدن در وضعیت ایستا، باید متعادل باشد و پاره ای دیگر از مواقع، به ویژه هنگام حرکت به تعادل پویا نیاز است. انتظار می رود بتوانیم نه تنها روی دو پا، بلکه روی سایر اندامها نیز بدن خود را در حالت پویا نگه داریم.

دانشمندان حرکت شناسی چنین نتیجه گیری کرده اند که سطح اجرا در حرکات تعادلی ویژه همان حرکات هستند. یعنی اینکه تعادل یک قابلیت و توانایی عمومی و کلی نیست، بلکه توانای ویژه و خاص است. فردی ممکن است در یک حرکت تعادلی اجرای خوبی داشته باشد در حالیکه حرکت دیگری را در حد متوسط اجرا کند. به همین دلیل دوره و سیر رشد تعادل به بهترین وجه، مربوط به کار تعادلی ویژه ای است که برای سنجش و ارزیابی اجرای ویژه استفاده می شود.

به طور خلاصه تعادل:

عبارت است از توانایی بدن برای نگهداری در یک
حالت ویژه.

تعادل از نظر شکل ظاهر به دو نوع تقسیم می شود:

تعادل ایستا:

توانایی بدن برای حفظ تعادل در حالت سکون

تعادل پویا:

توانایی بدن برای نگهداری و حفظ یک حالت

تعادل به توانایی بدن شخص برای تلفیق داده های دیداری با اطلاعات حاصل از مجاری
نیم دایره در گوش داخلی و اطلاعات حاصل از گیرنده های عضلانی بستگی دارد.

مخچه

مخچه قادر است علاوه بر همکاری در پروسه حرکت و تعادل پردازش اطلاعات دیداری
و فعالیت های مشابه را نیز کنترل کند.

بررسی مغز نوزادان که به طور کامل تکامل نیافته است وظایفی بیش از این را به مخچه مربوط ساخته است.

زمانی که 74 نوزاد نارس با درجاتی از عقب ماندگی رشد ذهنی تحت مطالعه قرار گرفتند و روی مغز آنها MRI صورت گرفت مشخص شد نوزادانی که مخچه آنها تکامل نیافته بود نه تنها قادر به حفظ تعادل خود نبودند بلکه در آینده در برقراری ارتباط صحیح و رفتار اجتماعی و پردازش اطلاعات دیداری نیز موفق نبودند. نتایج این تحقیق ثابت می کند آسیب دیدن مخچه بر اثر تصادف یا حوادث مشابه نیز این گونه عوارض را دارد.

سیستم کنترل پوسچر

حفظ توازن پوسچرال شامل درک حسی حرکات بدن، پردازش اطلاعات حسی حرکتی در داخل سیستم عصبی مرکزی و پاسخهای مناب عضلانی – اسکلتی می باشد.

بسیاری از فعالیت های روزانه همانند راه رفتن، بالا رفتن از پله ها، دریافت یا پرتاب توپ نیازمند قرارگیری استاتیک پاها و کنترل تعادل می باشند.

بنابراین تعادل باید به عنوان یک فرآیند استاتیک و دینامیک در نظر گرفته شود. حفظ تعادل استاتیک و دینامیک بر پایه عمل متقابل میان بدن و محیط می باشد.

یک شخص می تواند بنابر یک یا دو دلیل دچار نقص تعادل شود:

وضعیت مرکز ثقل نسبت به سطح اتکاء به درستی احساس نشود.

حرکات اتوماتیک مورد نیاز جهت انتقال مرکز ثقل به یک وضعیت متعادل در زمان مناسب و به طور کارآمد صورت نگیرد.

ضعف عضلانی، و نقایص دامنه حرکتی
می توانند توانایی ورزشکار جهت حفظ مرکز ثقل در داخل سطح اتکاء بدن را به مخاطره انداخته و یا به عبارت دیگر سبب از دست رفتن تعادل ورزشکار شوند.

حرکات تعادلی

حرکات تعادلی شامل حرکات مفاصل مچ، زانو و هیپ می باشند که بوسیله اعمال هماهنگ شده در طول زنجیره حرکتی کنترل می گردند.


پاورپوینت علم تمرین بسکتبال

جیمزنای اسمیت یک پزشـک کانـادایی بـود کـه بـه ایـاﻻت متحـده، مهـاجرت کـرد و تابعیت آن کشور را گرفت در سال 㿋䀘䀣㿋 زمانی که دکتر نای اسمیت در دانشگاه ورزش اســپرینگ فیلــد ایالــت ماساچوســت درس مــی داد، رئیــس دانشــگاه از او خواست ورزشی ابداع نماید که دانشجویان بتوانند در فصل زمسـتان در سـالن بـه آن بپردازند تا آمادگی جسمانی خود را برای پرداختن به
دسته بندی تربیت بدنی
فرمت فایل docx
حجم فایل 924 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 55
پاورپوینت علم تمرین بسکتبال

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

  • تاریخچه بسکتبال

جیمزنای اسمیت یک پزشـک کانـادایی بـود کـه بـه ایـاﻻت متحـده، مهـاجرت کـرد و تابعیت آن کشور را گرفت. در سال 㿋䀘䀣㿋 زمانی که دکتر نای اسمیت در دانشگاه ورزش اســپرینگ فیلــد ایالــت ماساچوســت درس مــی داد، رئیــس دانشــگاه از او خواست ورزشی ابداع نماید که دانشجویان بتوانند در فصل زمسـتان در سـالن بـه آن بپردازند تا آمادگی جسمانی خود را برای پرداختن به مسابقات میدانی فوتبال، هاکی و بیسبال در فصـل بهـار و تابسـتان حفـظ کننـد. دکــتر نــای اسـمیت، پـس از بررسی رشته های موجود ورزشی دریافت که ورزش جدیـد بایــد دارای مشخصـات خاصــی باشــد: 㿋 تــوپ در آن نقــش داشـته باشــد، 㿖 بــه صــورت گروهــی بــه اجــرا درآید، 㿡 اصل رقابت در آن رعایت شود، ۴ - بر مهارت استوار باشد و بر خشونت و برخوردهای سخت بدنی، مبتنی نباشد. حاصـل ایـن افکـار و اندیشه ها، ورزشـی شد به نام بسکتبال که امروزه پس از سپری شدن، نزدیـک بـه یـک قـرن از اخـتراع آن، از پرطرفدارترین و هیجان انگیزترین رشته های ورزشی بین المللی است.

  • تاریخچه بسکتبال در ایران

•بسکتبال در ایران در سالهای㿋㿡㿋㿀ه بعد بطور غیررسمی فعـالیتش در بعضی از مدارس دنبال شد تا اینکـه در سـال 㿋㿡㿋۴ ایـن ورزش بطور رسـمی بوسـیله آقــای فریدون شریف زاده معرفی شد و بطــور سـریع در کلیـه اسـتانهای کشور از طریـق مدارس مدارس اشاعه پیدا کرد.

  • • در سال 㿋㿡㿖۴ فدراسیون بسکتبال ایران تاسیس شد.
  • • فیزیولوژی بسکتبال

ورزش بسکتبال سطحی مؤثر در اقبال جهانی بدست آورده است. این مسأله را می توان در استقبال طرفداران و رسانه ها بر بازیکنان مرد و زن در سطوح حرفه ای و دانشگاهی مشاهده کرد. بسکتبال به عنوان بازی نیازمند به دقت، زمان بندی، صحت و چابکی می باشد. البته تغییر و بهبود در ساختار این بازی و ارتقاء سطح قهرمانی از دبیرستان تا مرحله حرفه ای نیاز مند آماده سازی بهتر برای بازیکنان است.

توان وظرفیتهای بی هوازی کمیتهای مهم اساسی دربسکتبال هستند.در طول زمانی که توپ در جریان بازی است انرژی مورد نیاز بیشتر بوسیله منابع انرژی بی هوازی تامین می شود.

  • ضروریات فیزیکی

این بازی با 5 بازیکن در هر تیم و در زمینی به طول 6/25 متر و در سطوح حرفه ای 7/28 متر است که پهنای زمین در هر سطح 7/13 متر است. زمان بازی بسته به نوع لیگ متفاوت است. در برخی مدارس بسکتبال در 4 کوارتر 8 یا 10 دقیقه ای بر گزار می شود ولی در سطح دانشگاهی در دو وقت 20 دقیقه ای انجام می شود. در سطح حرفه ای نیز در 4 کوارتر 12 دقیقه ای. بازی بسکتبال یک بازی با جریان دائمی فعالیت است. تغییر حالت یک تیم از دفاع به حمله بدون هیچ وقفه ای انجام می شود.

بازی در چند حالت متوقف می شود:

1- خطا 2- اتمام وقت هر نیمه

3- وقت استراحت (تقاضا توسط تیم ها در میانه بازی).

در تعداد تعویض ها محدودیتی وجود ندارد. همچنین یک بازیکن هر تعداد که خواست وارد یا از بازی خارج شود. اما فقط زمانی که بازی متوقف شده است.

شدت و حساسیت بازی متناوب است و بستگی به استراتژی مربی دارد. بازی می تواند با سرعت بالا و یا پایین انجام شود و بسته به نوع بازی حریف، مربی می تواند شیوه بازی را تغییر دهد. تغییر شیوه بازی به شرایط و عوامل مختلفی بستگی دارد. روحیه ورزشی، مهارت و موقعیت های خاص بازیکنان، به مربی کمک می کند تا برای موفقیت از آنها استفاده کند. علاوه بر این، تعداد بازیکنان در چرخش و جایگزینی آنها تأثیر دارد. مصدومیت ها نیز در جایگزینی مؤثر است. این عوامل، بر ضروریات فیزیولوژی بازیکنان تأثیر دارد.