فایل بای | FileBuy

مرجع خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

فایل بای | FileBuy

مرجع خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

کارآموزی حسابداری بانک صادرات

اقتصاد کنونی جهان اقتصاد پولی است اغلب معاملات و مبادلات با پول صورت می پذیرد پول در فعالیتهای اقتصادی نقش بسیار تعین کننده ای دارد بدون استفاده از آن هزاران معامله گوناگون بازرگانی ، که هر روز شاهد انجام آنها هستیم ، غیر ممکن است
دسته بندی گزارش کارآموزی و کارورزی
فرمت فایل doc
حجم فایل 68 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 54
کارآموزی حسابداری بانک صادرات

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

فهرست

مقدمه ............................................................................................................................................. 1

بخش اول- کلیّات

تاریخچه بانک صادارت .................................................................................................................2

بانک صادرات ، بعد ازپیروزی انقلاب ....................................................................................... 3

گوشه ای از خدمات بانک صادرات ........................................................................................... 4

افتخارات بانک صادرات ............................................................................................................... 5

طرح سپهر ..................................................................................................................................... 6

بخش دوم – عملیات بانکی

منابع ..............................................................................................................................................10

مصارف ..........................................................................................................................................10

خدمات ..........................................................................................................................................10

اعتبار .............................................................................................................................................11

سپرده ............................................................................................................................................13

خدمات بانکی ...............................................................................................................................14

عملیات اعتباری ..........................................................................................................................15

عملیات مالی ............................................................................................................................... 16

نظام بانکی بدون ربا ...................................................................................................................16

سپرده قرض الحسنه ..................................................................................................................17

سپرده های مدت دار .................................................................................................................17 انواع تسهیلات مالی ...................................................................................................................18

بخش سوم – حسابداری

اسناد محاسباتی ......................................................................................................................... 22

دفتر روزنامه ................................................................................................................................ 22

دفتر معین ................................................................................................................................... 23

دفتر کل .......................................................................................................................................25

فصول اصلی ................................................................................................................................25

قرض الحسنه اعطائی .............................................................................................................. 26

مضاربه ......................................................................................................................................... 27

مشارکت مدنی ........................................................................................................................... 28

فروش اقساطی ........................................................................................................................... 31

اجاره به شرط تملیک ............................................................................................................... 33

معاملات سلف ............................................................................................................................ 35

خرید دین ................................................................................................................................... 37

مطالبات سرسید گذشته .......................................................................................................... 39

مطالبات معوق ............................................................................................................................ 42

بستانکاران متفرقه ..................................................................................................................... 30

سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت ......................................................................................... 45

سپرده سرمایه گذاری بلند مدت ........................................................................................... 46

پیش پرداخت مشتریان .......................................................................................................... 46

مضارعه ........................................................................................................................................ 49

مساقات ........................................................................................................................................ 49

حسابهای انتظامی ..................................................................................................................... 50

بخش چهارم –مکاتبات و بایگانی

مکاتبات ....................................................................................................................................... 53

بایگانی ......................................................................................................................................... 54

مقدمه:

اقتصاد کنونی جهان اقتصاد پولی است . اغلب معاملات و مبادلات با پول صورت می پذیرد . پول در فعالیتهای اقتصادی نقش بسیار تعین کننده ای دارد .بدون استفاده از آن هزاران معامله گوناگون بازرگانی ، که هر روز شاهد انجام آنها هستیم ، غیر ممکن است.

پاره ای از این معاملات که امکان پذیر هستند در صورت نبودن پول ، با دشواری و تاخیر فراوان صورت خواهد گرفت.

بنابر این ، حذف پول و به دنبال آن به کنار گذاشتن حرفه بانکداری از جوامع بشری غیر ممکن به نظر میرسد. زیرا در زندگی اقتصادی امروزی بانکها وظایف مهمی را بر عهده گرفته اند.

مثلا بانکهای تجاری بر خلاف سایر موسسات مالی که فقط می توانند موجودی های نقدی خود را قرض دهند، قادرند پول جدید ایجاد کنند و تا چند برابر موجودی های نقدی خود بر میزان قدرت خرید جامعه بیفزایند.

به طورکلی میتوان گفت که امروزه حرفه بانکداری ، تامین مالی سایر حرفه ها و کسب کارها را بر عهده دارد . بدین گونه ، بانک و بانکداری در تمامی جنبه های زندگی اقتصادی جوامع ریشه دوانده است.

با وجود این ، اگر نظام بانکی از کنترل خارج شود خلق و خوی استثماری و تجاوزگر پیدا خواهد کرد . در اینجا این سوال مطرح است که آیا حذف خلق و خوی استثمارگر و ظالمانه نظام بانکی ادامه دارد؟

آری . در چهارچوب بانکداری اسلامی بدون ربا، می توان به سوال فوق پاسخ مثبت داد . و باتحقق این آرزو است که ابزارهای پولی می توانند بالا رفتن سطح زندگی بشری و کرامت او را نوید دهند .

تاریخچه بانک صادرات ایران:

پانزدهم شهریور سال1331 موسسه ای اقتصادی به نام شرکت سهامی بانک با سرمایه 20 میلیون ریال که 50 درصد آن پرداخت شده بود در اداره ثبت شرکتها و مالکیتهای صنعتی تهران به ثبت رسید. این شرکت بعدها بانک صادرات و معادن نام گرفت. این بانک در 22 آبان همان سال و با سیزده نفر در طبقه دوم یک ساختمان در کوچه دولت معروف به کوچه مرغیها به طور رسمی شروع به کار کرد . شروعی که حتی در خوشبینانه ترین حالت در عرصه رقابت با بانکهای قدیمی و مقتدر دولتی ، موفقیت ویکه تازی را دشوار می نمود.

اهداف اجرائی این بانک خصوصی در سالهای اولیه تشکیل عبارت بود از :

دادن وام و سرمایه گذاری در فعالیتهای اقتصادی از قبیل صنایع و استخراج معادن و توسعه کشاورزی و جلب سرمایه های داخلی و پس اندازهای هر چند کوچک ، ایجاد شبکه وسیع بانکی در سراسر کشور و ارائه تسهیلات بانکی بهتر به مردم.

گسترش شعب:

تاسیس بانک صادرات ایران در نخستین گام ، ارمغان گرانبهائی برای بانکداری ایران بود ، چرا که برای اولین بار بانکداری و مراجعه به بانک را برای عموم مردم فراهم و تسهیل نمود . در آن زمان بانکها به صورت ادارات دولتی با مردم رفتار می کردند ، ولی بانک صادرات ایران با بهترین برخوردها و ایجاد شعب و ایجاد شعب در مکان هائی بسیار دور افتاده کار خود را آغاز کرد.

این شرایط و تفکر باعث شد که پس از یک سال و دو ماه دومین شعبه بانک صادرات و معادن در تاریخ دهم دیماه 1332در خیابان قزوین تهران با نام سینا آغاز به کار کند و با سیاست ارائه خدمات بیشتر به مردم در اقصی نقاط کشور ، روند رو به گسترش شعب خود را حتی در خارج از مرزهای جغرافیایی ادامه دهد . ضمن اینکه اولین شعبه خارج از کشور در سال 1340 شمسی در شهر هامبورگ آلمان رسما افتتاح شد و بلا فاصله در همان سال به موازات افتتاح شعب متعدد در داخل کشور شعب پاریس ، لندن و بیروت نیز تأسیس و آغاز به کار کرد .

به طوریکه در حال حاضر با بیش از 3250 شعبه در داخل کشور و 24 شعبه در نقاط مهم اقتصادی جهان به انجام عملیات مختلف بانکی مشغول است .

تجدید فعالیت با نام جدید:

در سال1342 کلمه معادن از بانک حذف شد و بانک صادرات ایران با نامی جدید در عرصه رقابت با 34 بانک دیگر ظاهر شد . با توجه به تعدد بانکها در آن مقطع و به منظور کسب موفقیت و برتری ، تعصب ، جدیت ،ابتکار عمل و شعار حق با مشتری است ، سرلوحه خط مشی های بانک صادرات ایران قرار گرفت . در این بین بانک صادرات ایران با بهره گیری از تلاش فزاینده مدیران و تعصب سازمانی کارکنان خود توانست تنها بانک خصوصی باشد که از اغلب بانکهای دولتی و خصوصی پیشی بگیرد و نام خود را در صدر بانکهای کشور قرار دهد .

بانک صادرات ایران و نوآوری :

بانک صادرات ایران به مقتضای زمان و در همان ابتدای فعالیت ، نوآوری را سرلوحه امور خود قرار داد. افتتاح حسابهایی همچون پس انداز نوزاد ، پس انداز در گردش ، پس انداز محصل ، نوروز ، اندوخته فردا ، ذخیره پاداش ماهیانه ، سکه های طلاو...... که عمدتاً محصول فکر و ابدعات مدیران و کارکنان بانک بود . در کنار افزایش روز افزون سرعت موجب گردید که جایگاه این بانک نسبت به رقبا متمایز و مورد توجه گسترده عموم مردم کشور قرار گیرد . در این چهار چوب بانک صادرات ایران به عنوان نخستین بانک ایرانی از دستگاههای رایانه برای افزایش مستمر سرعت در عملیات بانکی بهره جست . تحت چنین فعالیتهایی بود که روز به روز بر اعتبار نام بانک صادرات ایران افزوده شد و مدیران بانک با استفاده از جلب اعتماد مردم ، فعالیتهای بانک را بیش از پیش گسترش دادند .

بانک صادرات ایران در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی :

در خرداد ماه سال 1358 ، با تصویب لایحه ای نظام بانکی کشور ملی اعلام شد . پس از آن و پس از تشکیل چندین مجمع عمومی ، به موجب تصمیمی که در سال 1358 اتخاذ شد . تغیراتی در ساختار شبکه بانکی کشورکه در آن زمان شامل 35 بانک بود ایجاد شد . با سازماندهی جدید بانکهای ملت ، تجارت ، مسکن ، صنعت ومعدن از تشکیل چند بانک بزرگ و کوچک تاسیس شدند و بانک صادرات ایران در هر استان به نام همان استان خوانده شد. هدف از تاسیس بانکهای استان ، اجرای سیاست عدم تمرکز در تامین مالی وام های منطقه ای و و پاسخگویی به نیاز های خاص هر استان بود . پس از آن و با توجه به تغیرات ایجاد شده در ساختار اقتصادی کشور ، در تاریخ 14 دیماه سال 1369 مقرر شد که بانک صادرات ایران مجدداً همچون گذشته به صورت یکپارچه فعالیتهای خود را سازماندهی کند و با استفاده از تجارب گذشته از طریق یکسان سازی عملیات بانکی خود توانایی بیشتری را برای ارائه خدمات مطلوب بانکی و تحقق به شعار خدمت به مردم کسب نماید .

بانک صادرات ایران در خدمت مردم:

بانک صادرات ایران در حال حاضر با پشتوانه بیش از نیم قرن تجربه ارائه خدمات نوین با صدور انواع چکهای بانکی و چکهای در گردش برای ایجاد امنیّت بیشتر و آسودگی خاطر مشتریان در حمل و نقل پول نقد ، ارسال حوالجات بین شهری ، به منظور ایجاد تسهیلات لازم برای رشد فرهنگ مبادلات مالی غیر نقدی در جهت کمک به آحاد جامعه شعار خدمت به مردم را پیگیری می کند . سرعت عمل در ارسال حوالجات ، چکها و بروات مشتریان به دور افتاده ترین نقاط کشور و باجدیدترین و پیشرفته ترین تجهیزات و امکانات رایانه ای به منظور ایجاد سهولت در معاملات تجاری و مراودات مالی روزمره از جمله ویژگی های شبکه بانک صادرات ایران به شمار می رود .


کارآموزی حسابداری مرکز مخابرات استان فارس

اگر به تاریخ بنگریم و زندگی جوامع انسانی را مطالعه کنیم نیک می بینیم یکی از مهمترین فرازهای زندگی بشری موضوع ارتباط و چگونگی ایجاد آن بوده است این موضوع برای مردم جوامع به ویژه حاکمان و دولت ها از اهمیت خاصی برخوردار بوده است در گذشته پیام از طریق پیک های تیزرو و نوشتن در الواح ، مبادله می شد و یا در زمانهای دورتر که پیام به صورت فوری بود با آتش
دسته بندی گزارش کارآموزی و کارورزی
فرمت فایل doc
حجم فایل 1000 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 106
کارآموزی حسابداری  مرکز مخابرات استان فارس

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

فهرست مطالب

عنوان صفحه

پیشگفتار.................................. 1

مقدمه...................................... 2

فصل اول( آشنایی کلی با مکان کارآموزی )

بخش اول :کلیات............................ 4

تعریف مخابرات............................. 5

تاریخچه مخابرات ایران..................... 5

تشکیلا ت کنونی : .......................... 6

تاریخچه مخابرات در استان فارس............ 7

نوع شرکت ................................. 8

شخصیت حقوقی.............................. 8

مدت شرکت.................................. 8

موضوع فعالیت های شرکت ................... 8

اساسنامه شرکت............................. 8

استفاده کنندگان صورت های مالی............. 9

وضعیت اشتغال شرکت......................... 9

ارتباط مالی مراکز شرکت های مخابرات با توابع ..................... 10

ارکان شرکت................................ 10

مجمع عمومی شرکت........................... 10

زمان تشکیل مجمع عمومی عادی ................ 11

زمان تشکیل مجمع عمومی فوق العاده........... 11

وظایف و اختیارات مجمع عمومی عادی........... 12

وظایف و اختیارات مجمع عمومی فوق العاده.... 13

هیات مدیره شرکت........................... 13

نحوه تشکیل جلسات هیأت مدیره............... 13

وظایف و اختیارات هیأت مدیره ................ 14

وظایف و اختیارات رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل 15

بازرسان(حسابرس)........................... 15

وظایف بازرسان............................. 16

گزارش حسابرسان ........................... 16

هدف ها و راه بردهای شرکت ............. 17

اهداف سال مورد گزارش...................... 18

ذخایر شرکت................................ 19

تغییر روش استهلاک ......................... 20

نرخ استهلاک گیری دارایی ها ................ 21

صورت های مالی اسا سی ..................... 22

عناصر تشکیل دهنده صورت حساب سود وزیان..... 25

یادداشت های همراه صورت های مالی اساسی .... 29

بخش دوم :نمودارهای شرکت .................. 30

بخش سوم :چارت های سازمانی................. 36

بخش چهارم :آشنایی با وظایف بخش های مالی شرکت..................... 44

قسمتهای مختلف حسابداری شرکت مخابرات ...... 45

وظایف و مسئولیتها......................... 46

وظایف انباردار:........................... 49

واحد هزینه های سرمایه ای.................. 50

رویه های واحد خزانه داری.................. 50

چارت رویه های واحد خزانه و پرداخت......... 53

واحد هزینه های جاری ...................... 54

حقوق و فوق العاده ها...................... 55

مزایای متفرقه حقوق و دستمزد............... 56

واحد دارایی ها............................ 60

واحد ترازنامه............................. 61

واحد بایگانی ............................. 62

واحد خسارت :.............................. 62

واحد اصلاح و نگهداری حسابها ............... 62

معین حسابها و اسناد پرداختنی غیر تجاری... 65

واحدبودجه .............................. 67

فصل دوم( عملیات حسابداری شرکت )

بخش اول :حسابداری شرکت.................... 71

اداره در یافت ها ......................... 72

ثبت نام تلفن ............................. 72

دائری تلفن ............................... 72

استرداد وجوه تلفن ........................ 72

تها تر کردن تلفن.......................... 73

تبدیل تلفن ویژه به عادی................... 73

صدوری ( لیست درامد)....................... 73

وصولی مشترکین مراکز کم ظرفیت ............ 74

وصولی مشترکین شیراز....................... 74

در آمد های شرکت .......................... 75

درآمد های اختصاصی ........................ 75

اداره پرداخت ها........................... 77

واحد انبار ها............................. 77

انواع انبارها............................. 77

واحد سرمایه ای.. ........................ 80

واحد جاری ...... ........................ 82

ثبت پرداخت سپرده ها و کسورات طرح های جاری و سرمایه ای............ 82

طرح های جاری............................. 84

سایرهزینه های شرکت ...................... 85

اداره تمرکز حسابها....................... 85

خروج دارایی ثابت از جریان استفاده ....... 86

سرقت دارایی.............................. 89

ضمانتنامه ها ............................ 89

ضبط ضمانتنامه ........................... 90

پیش پرداخت .............................. 91

حسابهای شهرستان ......................... 91

بخش دوم :صورت های مالی شرکت و تائیده مدیران 94

تائیدیه مدیران شرکت ..................... 98

فصل سوم(نتایج و پیشنهادات )

خلاصه و نتیجه گیری........................ 101

کلام آخر ................................. 103

انتقادات و پیشنهادات .................... 104

مقدمه

اگر به تاریخ بنگریم و زندگی جوامع انسانی را مطالعه کنیم نیک می بینیم یکی از مهمترین فرازهای زندگی بشری موضوع ارتباط و چگونگی ایجاد آن بوده است این موضوع برای مردم جوامع به ویژه حاکمان و دولت ها از اهمیت خاصی برخوردار بوده است در گذشته پیام از طریق پیک های تیزرو و نوشتن در الواح ، مبادله می شد و یا در زمانهای دورتر که پیام به صورت فوری بود با آتش افروختن درکوره ویاازراه انداختن دود در روز روشن و دمیدن در شیپورهای بزرگ با دیگر طایفه ها و قبائل همسایه ارتباط بر قرار می کردند این ها همه حکایت از اهمیت وجود ارتباط و اطلاع رسانی دارد که به عنوان یکی از جمله نیازهای اساسی جوامع انسانی به شمار می رود بشر چون نیاز داشته که بتواند پیام را به موقع ارسال نماید همیشه در تلاش بوده است تا بتواند ابزار و تجهیزات پیام رسانی راتوسعه و تکمیل نماید تا روش برقراری ارتباط و پیام رسانی آسانتر و راحت تر شوداین است که روز به روز توانست در جهت نیل به خواسته اش که همانا پیشرفت در ابزارهای ارتباطات و اطلاع رسانی بود تندتر حرکت کند تا اینکه توانست ابزارهای نوین را جایگزین وسایل قبلی خود نماید.

امروزه شاهد این تحولات چشمگیر و حیرت آور ارتباطات مخابراتی در جوامع جهانی هستیم وجود ارتباطات اینترنت ، ماهواره و بسیاری از امکانات مدرن مخابراتی همه از پیشرفت های تکنولوژی و فن آوریهای مخابراتی خبر می دهند.

در تهیه این پروژه سعی براین است که هنر جویان عزیز با مطالعه آن بتوانند با مخابرات استان فارس و نحوه عملیات حسابداری آن و همچنین وظایف قسمت های مختلف مالی این شرکت اشنا شوند.

تاریخچه مخابرات ایران

وزارت پست و تلگراف و تلفن یکی از سازمانها ی بسیارگسترده خدماتی ، فنی و تحقیقاتی و تولیدی دولت ایران است که از ادغام وزارت پست ،وزارت تلگراف و شرکت تلفن ایران به وجودامده است. این وزارتخانه با بهره گیری از نیروی دست و اندیشه هزار متخصص، کارشناس ، مهندس ، کارمند و کارگر با استفاده از دستگاه های پیچیده مکانیکی ، الکتریکی و الکترونیکی، وظایف بسیار مهم و حساسی را در قالب سازمان و تشکیلات منظم ، در جهت رسیدن به هدف های کمی و کیفی بر عهده دارد.

وزارت تلگراف در سال 1255 خورشیدی تاسیس شد ونخستین وزیر آن علی قلی خان هدایت ملقب به مخبر الدوله بود و وزارت پست در زمان نا صر الدین شاه به سال 1258 خورشیدی تاسیس و مسئولیت آن به امین الملک سپرده شد . سی یال بعد در سال 1288 وزارت پست با وزارت تلگراف یکی شد.

شرکت تلفن ایران در سال 1284 خورشیدی تاسیس شد و تا سال 1308 با سرمایه و مدیریت شرکت خصوصی اداره می شد و وزارت فواید عامد بر آن نظارت داشت . در این سال امور تلفن به موجب تصویب نامه هیات وزیران به وزارت پست وتلگراف

وا گذار شد و وزارت پست وتلگراف و تلفن تا سیس شد . پس از تشکیل وزارت پست و تلگراف و تلفن و توجه بیشتر به امور ارتباطات ، مراکز پستی و تلگرافی به تدریج افزایش یافت .

تشکیلا ت کنونی :

در سالهای اخیر فعالیتها ، وظایف و مسئولیتعای وزارت پست و تلگراف و تلفن بسیار زیاد شده به طوری که خدمات گسترده آن در روستاهای بسیار کم جمعیت کشور نیز راه یافته است .

اکنون وزارت پست و تلگراف و تلفن دارای هفت شاخه معاونت ، شش دفتر و چندین مرکز و شرکت دولتی است .

معاونان وزیر در هفت شاخه مدیریت عبارتند از : معاون اداری و مالی ، معاون امور مخابراتی ، معاون امور پستی ، معاون طرح و برنامه ، معاون امور بین الملل، معاون حقوقی وامور مجلس و معاون آموزش، تکنولوژی و تمور شرکتها. شش دفتر وزارتی عبارتند از :

دفتر وزیر ،دفتر روابط عمومی ، دفتر ارزشیابی و بازرسی ، دفتر حراست ، دفتر گزینش و دفتر هیاتهای رسیدگی به تخلفات اداری .

شرکتها ، سازمانها ، مراکز ، موسسات آموزشی و کارخانه جات وا بسته:

الف ) شرکتهاومراکز:

1.شرکت پست جمهوری اسلامی ایران

2.شرکت مخابرات ایران

3.شرکت پست بانک

4.شرکت فدلات هواپیمایی پیام

5.مرکزسنجش ازراه دورایران

6.اداره کل ارتباطات رادیویی

ب)موسسات ومراکزآموزشی:

1.دانشکده مخابراتی

2.مرکزتحقیقات مخابرات ایران

3.مرکزآموزش شرکت پست

ج)کارخانه جات ومراکزتولیدی وابسته:

1.شرکت کارخانه جات مخابراتی ایران

2.شرکت صنایع ارتباط راه دور

3.شرکت کابلهای شهید قندی

4.شرکت طرح وتوسعه تلفن ایران

تاریخچه مخابرات در استان فارس

تاریخ ارتباطات مخابراتی در استان فارس، به حدود یکصد سال پیش می رسد . در آن زمان ،خط تلگرافی بین تهران و بندر بوشهر توسط کمپانی هند شرقی کشیده شده بود. که از مسیر برازجان ، کازرون ، شیراز می گذشت و به تهران می رسید . در سال 1313 اولین مرکز تلفن مغناطیسی با 80 شماره تلفن در شهر شیراز نصب و راه اندازی شد این تلفن که از نوع سیستم مغناطیسی بود، ارتباط داخلی مشترکین را فراهم می نمود و تا سال 1338 به هزار و صد شماره رسید . با زیاد شدن شماره تلفن ها اولین اداره تلفن خودکارشهری شیراز با نصب اولیه 3000 شماره تلفن شروع به کار نمود . کل شماره های منصوبه در استان فارس تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی چهل و هفت هزار شماره بود، که 25000 شماره در شهر شیراز و مابقی در شهرهای جهرم و آباده مشغول به کار بود. با پیروزی انقلاب اسلامی تحولات عظیمی در سیستمهای مخابراتی صورت گرفت و رشد چشمگیری در توسعه ارتباطات حاصل شد یکی از تحولات بسیار مهم که در سیستم های مخابراتی صورت گرفت تبدیل اداره مخابرات استانها به شرکت مخابرات استانها بود که این امردر اجرای قانون اصلاح ماده 7 قانون تاسیسات شرکت مخابرات ایران مصوب6/12/1372 وبراساس اساسنامه واحد شرکت های سهامی مخابرات استان های کشورصورت گرفت تا بر اساس،اساسنامه و مقررات مربوط به شرکت های دولتی اداره گردند . شرکت مخابرات فارس نیز در اجرای همین بند طی جلسه ای مورخ اول بهمن1374توسط کمسیون مشترک امور اداری و استخدامی و امور پست و تلگراف وتلفن تصویب و در تاریخ 4/11/1374به تأیید شورای نگهبان رسید و فعالیت های این شرکت از تاریخ اول فروردین ماه 1375اغاز گردید.


دانلود گزارش اندازه گیری های بهداشت کار کارخانه کاشی ستاره

مواجهه ی مزمن با این ماده از راه تنفس برای انسان سرطان زا شناخته شده است مواجهه ی مزمن می تواند به سیلیکوزیس منجر شود این بیماری کوتاه شدن نفس،‌ کاهش عملکرد ریه و در موارد شدید مرگ را موجب می شود
دسته بندی گزارش کارآموزی و کارورزی
فرمت فایل doc
حجم فایل 108 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 52
دانلود گزارش اندازه گیری های بهداشت کار کارخانه کاشی ستاره

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

گزارش اندازه گیری

عوامل شیمیایی

چکیده

مطالعه ی حاضر به منظور تعیین انطباق با استانداردهای بهداشتی تماس با غبار سیلیس در منطقه ی تنفسی اپراتورهای سنگ شکن، اسپری و درایر، لعاب سازی، دستگاه پرس و خط پرس انجام شد. در این مطالعه، میانگین مواجهه ی کارگران در هر بخش با آلاینده به ترتیب زیر به دست آمد:

میانگین مواجهه در طول شیفت برای اپراتور سنگ شکن 0.658 میلی گرم بر متر مکعب؛ اپراتور اسپری و بال میل 0.74 ؛ اپراتور لعاب سازی 0.417؛ اپراتور پرس 0.694 و اپراتور خط لعاب 0.082 میلی گرم بر متر مکعب به دست آمد. در مقایسه با استاندارد، وضعیت همه ی اپراتورهای گروه های مورد اندازه گیری از نظر مواجهه با غبار سیلیس نامطلوب است.

اسپری و درایر: در این سالن 5 اپراتور در هر شیفت به کار مشغولند ( 3 شیفت).

لعاب سازی: 5 نفر در هر شیفت و به صورت 3 شیفت به کار مشغولند.

پرس: 6 نفر در هر شیفت و به صورت 3 شیفت به کار مشغولند.

مقدمه

سیلیس با اسامی مترادف آگات (Agate)؛ اونیکس (Onyx)؛ کوارتز؛ سیلیکا، کوارتز بلوری؛ و سیلیکون دی اکسید با فرمول شیمیایی SIO2 یکی از مواد اولیه ی مورد مصرف در کارخانجات کاشی سازی است. ظاهر این ماده به شکل گرانول های ریز با رنگ سفید رنگ پریده (off- white) و بدون بو است.

مواجهه ی مزمن با این ماده از راه تنفس برای انسان سرطان زا شناخته شده است. مواجهه ی مزمن می تواند به سیلیکوزیس منجر شود. این بیماری کوتاه شدن نفس،‌ کاهش عملکرد ریه و در موارد شدید مرگ را موجب می شود.

بدتر شدن شرایط فعلی: تنفس این ماده می تواند پیشرفت توبرکوزیس (سل ) را سرعت بخشد؛ سیگار کشیدن می تواند ریسک جراحت ریه را افزایش دهد. بیماری های ریه ( مانند برونشیت، آمفیزم، بیماری های ریوی انسدادی مزمن) می تواند به علت مواجهه با سیلیس بدتر شود.

سازمان ACGIH تراکم آستانه ی این ماده را برای میانگین مواجهه در طول شیفت 0.025 میلی گرم بر متر مکعب برای گرد و غبار قابل استنشاق تعیین کرده است و احتمال سرطان زا بودن برای انسان (A2) را برای این ماده در نظر گرفته است.

در کارخانه ی کاشی گلچین اپراتورها در تمام طول خط تولید کم و بیش با غبار سیلیس تماس دارند.

سنگ شکن: در این فرایند 3 اپراتور در هر شیفت کار می کنند ( کار در دو شیفت انجام می شود).

فهرست اندازه گیری های انجام شده:

گزار ش اندازه گیری عوامل شیمیایی

چکیده .................................. 54- 5

زمینه .................................. 54- 5

یافته ها ............................... 54- 6

تفسیر نتایج ........................... 54- 16

توصیه های کلی ......................... 54- 16

ضمایم

برگه داده های ایمنی برای غبار سیلیس ... 54- 17

توصیه هایی برای کاهش تولید گردو غبار در صنایع 54- 22

گزارش اندازه گیری صدا

چکیده ................................. 54- 28

زمینه ................................. 54- 28

یافته ها .............................. 54- 29

نتیجه گیری و تفسیر نتایج .............. 54- 40

توصیه های کلی ......................... 54- 40

گزارش اندازه گیری روشنایی

چکیده ................................. 54- 42

زمینه ................................. 54- 42

یافته ها .............................. 54- 43

نتیجه گیری و تفسیر نتایج .............. 54- 46

پیشنهاد ............................... 54- 47

گزارش اندازه گیری WBGT

چکیده ................................. 54- 49

زمینه ................................. 54- 49

یافته ها .............................. 54- 49

نتیجه گیری............................. 54- 51

گزارش اندازه گیری ارتعاش

چکیده ................................. 54- 53

زمینه ................................. 54- 53

یافته ها .............................. 54- 53

نتیجه گیری......................... 54- 54


دانلود کارآموزی اداره برق شهرستان شهرکرد

به هیترهایی که قبل از پمپ تغذیه قرار می‌گیرند هیترهای فشار ضعیف گفته می‌شود و به هیترهایی که بعد از پمپ تغذیه قرار می‌گیرند هیترهای فشارقوی گفته می‌شود
دسته بندی گزارش کارآموزی و کارورزی
فرمت فایل doc
حجم فایل 371 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 70
دانلود کارآموزی اداره برق شهرستان شهرکرد

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

تاریخچه صنعت برق :

صنعت برق در ایران از سال 1283 شمسی با بهره‌برداری از یک دیزل ژنراتور 400 کیلو واتی که توسط یکی از تجار ایرانی بنام حاج حسین‌ امین‌الضرب تهیه و در خیابان چراغ‌برق تهران (امیر کبیر) فعلی گردیده بود آغاز می شود.

این موسسه بنام دایره روشنایی تهران بود و زیر نظر بلدیه اداره می‌شد. این کارخانه روشنایی چند خیابان عمده تهران را تامین می‌کرد، خانه‌ها برق نداشته و تنها به دکانهای واقع در محله‌ها برق داده می‌شد و روشنایی آن از ساعت 7 الی 12 بود و بهای برق هم براساس لامپی یک ریال هر شب جمع‌آوری می‌شد. از سال 1311 اولین کارخانه برق دولتی به ظرفیت 6400 کیلووات در تهران نصب گردید، ولی مردم از گرفتن امتیاز خودداری می‌کردند و به‌ همین دلیل برای پیشرفت کارها برای کسانی که انشعاب برق می‌گرفتند یک کنتور مجانی به عنوان جایزه در نظر گرفته می‌شد. چند سال بعد وضع تغییر کرد و کار به جایی رسید که انشعاب برق سرقفلی پیدا کرد.

هیتر :

گرمکن یا هیتر دستگاههایی هستند که توسط آن آب ورودی به بویلر را گرم می‌کنند تا درجه حرارت آب بالا رود تا به تجهیزات و لوله‌های بویلر آسیب نرسد، این عمل توسط هیترها انجام می‌شود، هیترها به دو صورت وجود دارند :

1ـ هیترهای باز

2ـ هیترهای بسته

هیترهای باز : هیترهایی هستند که حرارت را مستقیم به آب منتقل می‌کنند.

هیترهای بسته : هیترهایی هستند که حرارت را از طریق لوله‌ها و محیط به آب منتقل می‌کنند.

به هیترهایی که قبل از پمپ تغذیه قرار می‌گیرند هیترهای فشار ضعیف گفته می‌شود و به هیترهایی که بعد از پمپ تغذیه قرار می‌گیرند هیترهای فشارقوی گفته می‌شود.

سوپر هیتر : بخاری که از درام خارج می‌شود دارای قطره‌های آب می‌باشد که باعث می‌شود پره‌های توربین آسیب ببینند و خوردگی و پوسیدگی در پره‌ها ظاهر شود برای اینکه بخار به توربین آسیب نرساند باید قبل از برخورد به پره‌های توربین به بخار خشک تبدیل شود، این عمل (خشک کردن) توسط سوپر هیتر انجام می‌شود.

فهرست مطالب

عنوان صفحه

مقدمه آ

تاریخچه صنعت برق 1

هیتر 2

بویلر 3

توربین 7

ژنراتور 9

ترانسفورماتور 14

پست های فشار قوی 18

کلیدهای قدرت 19

پست های برق قدرت 22

پست 25

اجزای تشکیل دهنده پست ها 32

خصوصیات برقگیر 34

ترانسفورماتور 40

استقامت الکتریکی روغن 41

ترانسفورماتورهای جریان و ولتاژ 44

ترانسفورماتورهای تغذیه داخلی 46

سکسیونر قیچی ای 47

نکاتی در مورد نصب پایه ها و ترانس 50

تعویض پایه فیوز سوخته 52

چند نکته ای در مورد آزمایش اتصالات ایمنی ترانس 53

کنتاکتور 54

STOP & START 59

چراغ های سیگنال 59


دانلود گزارش کار آموزیDigital loop carrier سیستم شبکه دستیابیACCESS TOPDLC3000

سیستم 3000 T0PDLC یک سیستم شبکه دستیابی ACCESS و یکی از پیشرفته ترین سیستم های (DIGITAL LOOP CARRIER ) جهت ارائه خدمات به مشترکین میباشد
دسته بندی گزارش کارآموزی و کارورزی
فرمت فایل doc
حجم فایل 371 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 43
دانلود گزارش کار آموزیDigital loop carrier سیستم شبکه دستیابیACCESS TOPDLC3000

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

1 ـ چکیده

سیستم 3000 T0PDLC یک سیستم شبکه دستیابی ACCESS و یکی از پیشرفته ترین سیستم های (DIGITAL LOOP CARRIER ) جهت ارائه خدمات به مشترکین میباشد.

با استفاده از این سیستم بواسطه قابلیت جابجایی معماری تقسیم بندی واحدها تعداد حداقل6 و حداکثر 672 کانال می تواند در سیستم DLC3000 مورد استفاده قرار گیرد .

و این سیستم یکی از ایده آلترین سیستم ها جهت انتقال بوق مرکز تلفن خودکار به مناطق دور جهت بهبود ارتباطات میباشند . کیفیت سیستم در کاستن سیمهای بیشمار بکار رفته از مراکز تلفن به سمت مشترکین و ارتباطات تقاطی از جهت قابلیت های این سیستم میباشد .

این سیستم براحتی در مناطق شهری و روستایی و ساختمانی بلند و سایر ) LOCAL EXCHANGE TERMINAL ) و سمت ترمینال مشترکین RST که این دو بخش توسط فیبر نوری و سیستم رادیویی و یا سیم مسی به یکدیگر مرتبط میگردد .

مبدلهای سوییچ مرکز تلفن LET در مرکز تلفن نصب میگردد و مرکز RST ریموت در سمت مشترکین نصب میگردد . یک ترمینال محلی LET میتواند به یک یا چندین ریموت RST متصل گردد .این ارتباط نقطه به نقطه یاخطی یا ستاره یا توپولوژی سه تایی خواهد بود.

ترافیک ارتباطی در هر گره میتواند افزایش یا کاهش داده شود.خط انتقال یک فرستنده و گیرنده متوسط عبارت خواهد بود از فیبر –رادیو و یونیتها 2 مگابیتی . مسافت بین ترمینال

محل و ریموت برای یک ارتباط متوسط 60 کیلو متر میباشد و امکاناتی که از این سیستم اخذ میگردد عبارت خواهد بود از کانالهای صحبت-تلفن کارتی-دیتا-کانالهای 64 کیلو بیتی و 2 مگابیتی .

2- آرایش شبکه:

TOPDLC-3000 می تواند چهار نوع از آرایش شبکه را ارائه نماید و نیازی به اتصال با ترمینال فیبر اضافی ندارد. آنها به شرح ذیل می باشند:

1-2 آرایش شبکه از نوع POINT TO POINT

2-2 آرایش شبکه از نوع STAR

یک مدار LET می تواند به چندین RST در بیش از چهار جهت وصل گردد

- زمینه های کار بردی سیستم

سیستم TOPDLC-3000 محدوده کاربردی قابل انطباق متعددی را ارائه می نماید . بعنوان مثال بهره برداری از سوئیچ را افزایش می دهد- ارتباطات ساختمان دفتر مرکزی از راه دور را حذف می کند- بهره برداری از خطوط اصلی را دربر میگیرد- دارای قدرت انتقال اطلاعات بصورت همزمان و غیر همزمان می باشد- با CATV ترکیب می گردد- دارای کاربرد اجاره خطوط می باشد- جهت افزایش ظرفیت با WDM ترکیب می شود – کار برد PCM-30 HPSL PAIR GAIN داشته و نهایتا دارای سرویس دهی به باند پهن از طریق مسیر حرکت یکنواخت و غیره است.

1-3 افزایش میزان بهره برداری از سوئیچ:

هنگامیکه در ظر فیت سوئیچ اتصالی رخ دهد سوئیچ مجاور با ظرفیت بالا اماده ارائه سرویس به مشترکین جدید میشود